Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moro! Nyt tartteis apuja polariksen voimansiirron kans. Sportsman 700 ja 02 vuosimalli, niitä on ilmeisesti tuolle vuojelle tehty kahta mallia ja tämä on se ensimmäinen malli. Mistähän mahtasi saada kohtuu hintaan oikean vetonivelen? Ainakun siihen tilaa jostain niin tuloo se uudempi 02 mallin nivel missä ei poorit mene loppuun asti. Sorvuutin kerran holokin siihen laakerin ja nivelkupin väliin että sen sai kiristettyä paikalleen mutta nivelen kulma menee liia jyrkäksi ja ne ei kestä pitemmänpäälle. Onko kellään kokemusta samasta hommasta että mikä nyt neuvoksi? Kyllähän se jossain pajalla varmaan jatkasivat niitä pooreja mutta taitaa useamman satasen sekin maksaa?
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tere! Duellilla näyttäis olevan kahta eri niveltä olevan tarjolla tuohon malliin .Hintakin maltillinen 153e 

Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Polaris 570efi nostaa lämpöjä
Hei,
Löytyykö apuja mistä vikaa kannattaa selvittää.
Mönkijä seisoi peitteen alla pari kuukautta ja nyt yhden päivän ajon aikana lämmöt ilmeisesti nousi. Merkkivalo paloi yhtäjaksoisesti ja alkoi pätkimään, ilmeisesti jokin rajoitin meni päälle.
Nyt yön jälkeen valossa tarkastin että nesteet on riittävästi. Lisäksi uusinta ajossa kiinnitin huomiota että flekti toimii. Ehkä pieni epäilys jäi että se voisi olla jotenkin vialla, koska oli päällä vain lyhyen aikaa eikä sitten enää käynnistynyt. Lämpöjen varoitusvalo ei tällä kertaa kuitenkaan syttynyt.
Samalla kokeilin tööttiä ja se vain vaimeasti önähti kerran ja nyt ei toimi ollenkaan.
Oma epäilys on että johonkin mennyt tuon 2kk seisomisen aikana kosteutta. Onko kellään kokemusta? Kuivattaminen ei onnistu mönkijän lokaatiosta johtuen, mutta jonkun täsmä kohdan kuivaaminen esim. hiusten kuivaajalla onnistuisi.
Löytyykö apuja mistä vikaa kannattaa selvittää.
Mönkijä seisoi peitteen alla pari kuukautta ja nyt yhden päivän ajon aikana lämmöt ilmeisesti nousi. Merkkivalo paloi yhtäjaksoisesti ja alkoi pätkimään, ilmeisesti jokin rajoitin meni päälle.
Nyt yön jälkeen valossa tarkastin että nesteet on riittävästi. Lisäksi uusinta ajossa kiinnitin huomiota että flekti toimii. Ehkä pieni epäilys jäi että se voisi olla jotenkin vialla, koska oli päällä vain lyhyen aikaa eikä sitten enää käynnistynyt. Lämpöjen varoitusvalo ei tällä kertaa kuitenkaan syttynyt.
Samalla kokeilin tööttiä ja se vain vaimeasti önähti kerran ja nyt ei toimi ollenkaan.
Oma epäilys on että johonkin mennyt tuon 2kk seisomisen aikana kosteutta. Onko kellään kokemusta? Kuivattaminen ei onnistu mönkijän lokaatiosta johtuen, mutta jonkun täsmä kohdan kuivaaminen esim. hiusten kuivaajalla onnistuisi.
-
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 07 Huhti 2013 21:33
- Mönkijä:: Tgb Blade 1000eps pro
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos peite ei läpäise kosteutta niin johonkinhan se kosteus aina kerääntyy ja silloin yleensä peitteen korkeimpaan kohtaan
Joka yleensä on mönkkäreissä stongat ja mittaristo. Mittaristo uunin päälle kuivamaan.
Joka yleensä on mönkkäreissä stongat ja mittaristo. Mittaristo uunin päälle kuivamaan.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ok, pitää kurkata mittariston sisään mitä sieltä löytyy. Tuli tänään vielä ajeltua lumitöissä eikä varoitusvalo syttynyt. Flekti pari kertaa hetken hurisi, mutta töötti on edelleen pimeenä.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Peitteessä pitää olla muutama henkireikä, josta kosteus pääsee pois. Kuivattaminen onnistuu myös tällöin peitteen alla esim. auton sisätilalämppärillä, mutta pääsääntöisesti mittarin kuivatus ja sisään Silica-Gel pussi imemään kosteutta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ok, kiitos kokeilen tuota.
Tuo peite oli ns."ilmastoitu" mutta lumi oli tuon 2kk aikana kyllä tukkinut.
Tuo peite oli ns."ilmastoitu" mutta lumi oli tuon 2kk aikana kyllä tukkinut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kyllä tuo mittari ja sen liitin kuiville vaikuttaa. Antaa nyt olla hetken kuivamassa varmuudeksi.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
No oisko ideoita. Mittari paikalleen ja muutaman minuutin ajelu ja siihen sammui. Bensa vähän haisee eli tod.näk. kipinä hukassa. Mittarin liitin on tukevasti paikallaan.
Samalla kuivasin kaasukotelon. Tosin en siellä mihinkään koskenut.
Samalla kuivasin kaasukotelon. Tosin en siellä mihinkään koskenut.
-
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 07 Huhti 2013 21:33
- Mönkijä:: Tgb Blade 1000eps pro
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Lähdet liikkeelle niistä paikoista mitä olet availlut. Tarkistat pinnit niistä liittimistä. Ettei vaan sulake palanut jostain...
Uudenmaan Mönkijät Ry
-
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 07 Huhti 2013 21:33
- Mönkijä:: Tgb Blade 1000eps pro
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko pollessa erikseen sammutuskytkintä? Tarkista se jos on.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
On sammutuskytkin. Se katkaisee virrat kokonaan. Tämä kuitenkin starttaa. Pitää huomenna tutkia lisää. Kiitoksia vastauksista.
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sytytystulpan vaihtaisin ensimmäiseksi jos kerran bensa haisee ja ei lähe käymään enään
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vaikea uskoa tulpan rikkoontumiseen. Pollella ajettu viimeisen huollon jälkeen 5h. Johonkin sähkö vikaan tuo kuitenkin jää. Onkohan tuossa kaasukotelossamitään mikä voisi oireilla?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko kaasuvaijerin säätö jo tarkastettu?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi