Läpistä en tiedä, mutta amerikassa on kiertokankia mennyt noista koneista...JSSM kirjoitti: Myyjä kertoi, että laitteesta oli mennyt kone.. kyllä ihmetytti! Sen olisi ymmärtänyt, jos kyseessä olisi ollut 850 motti, mutta että 570! Koneesta oli kuulemma jotku läpät pudonneet..
Polaris Sportsman Ace 570.
- ceebbari
- 4WD
- Viestit: 148
- Liittynyt: 25 Syys 2012 07:58
- Mönkijä:: Kawasaki kvf 750
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
-
- 3WD
- Viestit: 75
- Liittynyt: 12 Helmi 2016 12:17
- Mönkijä:: Polaris Ace 570 T3
- Paikkakunta: Espoo että Jämsä
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Eipä tuon kanssa ihmeempiä ongelmia ole ollut; akku pääsi jäätymään kun näyttäisi Broncon rele (otettu heräte suoraan akulta) sitä kuluttavan eikä ollut ylläpitolaturissa. Viikonloppuna parinkympin pakkasessa laitoin väkisin laturilla virtaa ja lähti hyvin käyntiin mutta ei enää pidä kunnolla. Tällä hetkellä Ctekin Polarissa kiinni mutta uusi akku ja herätteen katkaisija/siirto tulee asennettavaksi. Samoin hankin TT-Thermon 500 w letkulämmittimen.
Sen lisäksi lauantaina metsässäni tuulenkaatoja ihmetellessä kypsyi päätös jonka eilen toteutin: Ebaysta tilasin EZ ohjaustehostimen kun kuoppaisessa/harvennuksen jäljiltä kannokkoisessa metsässä lyö ratti käsille liian paljon.
Olisi pitänyt alunperin tilata tehostettuna mutta menee näinkin kun tarkoitus on kuitenkin tätä kinneriä pitää. Työvalona katolla peltilätkä jossa irroitettava 20 w magneettiled kierrejohdolla tupakinsytkäriin ja perikärrissä 30 w kiinteä/pyörivä siinä tukkivinssin pystytellingin päällä.
Sen lisäksi lauantaina metsässäni tuulenkaatoja ihmetellessä kypsyi päätös jonka eilen toteutin: Ebaysta tilasin EZ ohjaustehostimen kun kuoppaisessa/harvennuksen jäljiltä kannokkoisessa metsässä lyö ratti käsille liian paljon.
Olisi pitänyt alunperin tilata tehostettuna mutta menee näinkin kun tarkoitus on kuitenkin tätä kinneriä pitää. Työvalona katolla peltilätkä jossa irroitettava 20 w magneettiled kierrejohdolla tupakinsytkäriin ja perikärrissä 30 w kiinteä/pyörivä siinä tukkivinssin pystytellingin päällä.
Kauralla tai bensalla mutta pollella kuitenkin
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Parahin moilanen.moilanen kirjoitti:Kyllähän minä vielä, ainakin toistaiseksi näillä saiteilla seilailen. Meinasin kyllä jättää koko homman kun sain kirjautumisongelmieni vuoksi sen verran epäkohteliasta palautetta.
Itse avasit toisen nimimerkin vaikka foorumilla on yksi kokonainen osio pyhitetty ongelmatilanteita varten.


Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Tässä pari päivää sitten aurailemaan lähtiessäni heti alkuun tökki. Aiemmat päivät olivat vaihdelleet vesikelistä pakkaseen ja kun vedin vinssillä puskulevyn kiinni ja lähdin hommiin; yhtäkkiä tulikin tenkkapoo. Puskulevyn varsi taittui keulan alle; ei kun meno seis. Tutkin syytä ja huomasin, että ne takalukitus (siis varsinaiset)salvat jäivätkin auki; liitos jäässä, jousi ei jaksanutkaan vetää koukkuja lukitukseen. Ei kun mp-ketjurasvaa ja taas pelitti. Entäs jos olisin syöksynyt vauhdilla lumimassoja päin. Vaurioita olisi vuoren varmasti tullut.
Tuo puskulevyn kiinnitys kannattaa varmistaa jo siinä tilanteessa kun vinssiä "vetää sisään", että etukoukut menevät paikalleen ja ennen liikkeelle lähtöä, että takalukitukset ovat kiinni. Näkyy molemmin puolin etupyörän takaa.
Tämä ei varsinaisesti liity ACE:een mutta moni kun ostaa tämän puskulevysetin samaan kauppaan ja sanoisin, että kannattaakin. Levysetti on helppokäyttöinen, tukeva, ja pinnoitteeltaan liukas. Tosin minä käytän silikoonia levyn pintaan ennen aurausta. Kaikissa kiinnityssysteemeissä tulee oleellisiin asioihin kiinnittää huomiota.
Sitten ne Polaris-puskulevysetin ns tallat ovat luvattoman heikosti hitsatut. Hävitin toisen jo muutaman kuukauden sisään. No, ei haittaa, minulla on kulutusteränä nylon-levy 133x40 ja toimii hyvin. Kannattaa paikalleenasentamisen jälkeen höylätä nuo kulmat pois, pääsee tuo jousisysteemi vähemmällä.
Tuo puskulevyn kiinnitys kannattaa varmistaa jo siinä tilanteessa kun vinssiä "vetää sisään", että etukoukut menevät paikalleen ja ennen liikkeelle lähtöä, että takalukitukset ovat kiinni. Näkyy molemmin puolin etupyörän takaa.
Tämä ei varsinaisesti liity ACE:een mutta moni kun ostaa tämän puskulevysetin samaan kauppaan ja sanoisin, että kannattaakin. Levysetti on helppokäyttöinen, tukeva, ja pinnoitteeltaan liukas. Tosin minä käytän silikoonia levyn pintaan ennen aurausta. Kaikissa kiinnityssysteemeissä tulee oleellisiin asioihin kiinnittää huomiota.
Sitten ne Polaris-puskulevysetin ns tallat ovat luvattoman heikosti hitsatut. Hävitin toisen jo muutaman kuukauden sisään. No, ei haittaa, minulla on kulutusteränä nylon-levy 133x40 ja toimii hyvin. Kannattaa paikalleenasentamisen jälkeen höylätä nuo kulmat pois, pääsee tuo jousisysteemi vähemmällä.
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Ite oon paininu tuon saman levyn lukitusongelman kanssa. Kerran se irtosi vauhdissa niin että kone ja levy oli päällekkäin ja aikansa sai ihan tupakoida ja miettiä että mites nää saahaan erilleen toisistaan.
Vika on itellä ollut siinä lukitussalvassa. Jos siinä on yhtään klappia lukitusasennossa ollessaan niin pääsee tärinän voimasta heilumaan niin ettei takakoukut pidäkkään. Sittenkun se vähänkään tökkää niin se on menoa. Säädin klapin pois ja tässä joku päivä sitten auratessa levy irtos taas.
Syynä oli tälläkertaa lukitusasennosta pois noussut salpa.
Ei tuolla uskalla enää vauhdilla aurata kun on luotto vähän kateissa.
Alkaa olla vähän sellanen jopa vaarallinen tuo systeemi.
Tästä vois hyvin tehdä sellasen kuvallisen varoituskertomuksen johonkin lankaan, vaan ei ole taitoa liittää kuvia.
Vika on itellä ollut siinä lukitussalvassa. Jos siinä on yhtään klappia lukitusasennossa ollessaan niin pääsee tärinän voimasta heilumaan niin ettei takakoukut pidäkkään. Sittenkun se vähänkään tökkää niin se on menoa. Säädin klapin pois ja tässä joku päivä sitten auratessa levy irtos taas.
Syynä oli tälläkertaa lukitusasennosta pois noussut salpa.
Ei tuolla uskalla enää vauhdilla aurata kun on luotto vähän kateissa.
Alkaa olla vähän sellanen jopa vaarallinen tuo systeemi.
Tästä vois hyvin tehdä sellasen kuvallisen varoituskertomuksen johonkin lankaan, vaan ei ole taitoa liittää kuvia.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Jos otat kuvia ja haluat ne nähtäville niin tarvittaessa autetaan. Yv:llä lisää aiheesta.
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Nyt minullakin tökkäsi tuohon nykyiseen kuvanlisäämiseen. Olisi kuvakollaasi ja selitykset tuohon Polariksen puskulevyongelmaan. Auttaisitko tässä kuvan lisäyksessä.
Terv; Kalle
Terv; Kalle
Re: Polaris Sportsman Ace 570.

Yllä kuvassa Polariksen lumilevy ja sen korvakkeet. Etumaiset ovat ohjurit ja takimaiset lukituskorvakkeet.

Kun levyä vedetään vinssillä sisään pitää huolellisesti katsoa, että levyjen korvakkeet menevät linjassa työkalurungon tappien kanssa. Kuvassa nyt näkyvät hyvin nuo lukituskorvakkeet.

Nyt levy nousee ylös; lukituskorvakkeet ovat vielä auki.

Kuvassa näkyy tämä lukituskorvakkeiden asento; vielä vinssiä pikkuisen sisäänpäin ja nyt näkyy kuinka lukitus tapahtuu.
Nämä eri vaiheet kannattaa tehdä huolella eikä rysäyttää kiinnikkeitä sokkona paikalleen. Jos sitten kuitenkin levy jostain syystä on päässyt irtoamaan; sen jälkeen kannattaa tarkastaa ohjauskorvakkeet, ettei vääntymiä ole, samoin lukituskorvakkeet. Ovat ilmeisestikkin ehkä käytännön syistä siksi meltoa terästä, että oikaisu on helppo.
Mielestäni kiinnityssysteemi on kyllä periaatteessa luotettava edellä mainitut seikat huomioon ottaen.
Auraustyön suorituksessa minä henkilökohtaisesti käytän melko rauhallista vauhtia ja kyllä sillä pienemmällä vauhdillakin töistä suoriutuu. On mielestäni aina otettava huomioon puskulevyn huulilevyn törmääminen kovaan esteeseen ja levyn kippaus ei aina ehdi mukaan ja silloin rasitus kiinnityspisteisiin muodostuu, etten sanoisi kovaksi. Auraustöiden päätyttyä puhdistan levyn ja suihkutan silikonilla samoin töiden loputtua. Kyllä se lumi sitten sivuun liukuu. Siis malttia levyn kanssa toimiessa..
Tämä ylläkirjoitettu ei siis ole varsinaisesti ACE:stä mutta varustuksesta kuitenkin ja liittynee olennaisesti ko laitteeseen.
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Onko muuten tässä 570 ACEssa se uudempi close ratio perä, että takapää ei sudi niin paljon kuin ennen?
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Tuotapa en itse asiassa tiedä eikä oikeastaan ole kiinnostanutkaan koskapa puskulevy keulalla(ylös nostettuna) on tullut kilometri jos toinenkin ajeltua ja ei se perä ole luiruillut. Enpä ole tullut edes huollosta kysyneeksi.
-
- 3WD
- Viestit: 75
- Liittynyt: 12 Helmi 2016 12:17
- Mönkijä:: Polaris Ace 570 T3
- Paikkakunta: Espoo että Jämsä
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Viime viikolla asensin Ebaysta tilatun EZ steerin ohjaustehostimen ässään. Todella hyvät ohjeet purkuun ja asennukseen joten ei ongelmia. Suurin aika meni katteiden irroitukseen -ensimmäistä kertaa siis- ja kertaalleen lähes takaisin asennettujen uudelleen purkuun kun jotain osia jäi ylimääräiseksi...
Samalla asensin kojelautaan katkaisijan Broncon vinssin virtajohtoon -se kun tosiaan otti virran suoraan akulta ja seisoessaan pidempään tyhjensi akun. Mutta muuttuipa metsässä ajo kertaheitolla! Nyt ei lyö käsille yhtään joten silkkaa iloa on mönkiminen kannokossa. Ja hyvin tehostaa hitailla kierroksilla kun taas maantiellä vakautuu jämäkäksi. Kannatti! 


Kauralla tai bensalla mutta pollella kuitenkin
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Tänään kävin meidän kyläkoulun talvipäivään aurailemassa luisteluradan, lähtöalueen ja reitin n 2km. Uskomaton määrä tuiskulunta jäällä; kolmekymmentäkin senttiä ja tiivistä, ellei vähän vauhtia olisi ollut, yli levyn (vakio 1,5m) olisi tullut. Kuitenkin hyvin lensi sivuun. Nyt sitten viimeinkin tuli todistettua tuo ACE:n vähäinen "luiruilu" vaikka levy olikin ääriasennossaan sivulle, mielestäni hyvin eteni vaikkei minulla ketjuja ollut eikä ole. No, baana tuli lapsille tehtyä (naapuruusapuna koululle tein vaikka koulunjohtaja käskikin lähettää laskun kuntaan). Oli sitä tänä aamuna muutenkin tuota aurailua, en niin olisi välittänyt tästä ylimääräisestä mutta tulihan nyt laitetta testattua vähän vaikeammissakin olosuhteissa.
- Catiska
- 6WD
- Viestit: 430
- Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Eikö ACE:ssa ole esijohdotuksia vinssille? Omassa Rangerissa on, keulamuovien alta löytyy ruuviterminaalit joihin tulee paksu + ja - akulta ja kolmannessa navassa + virtalukon takaa. Vinssin asennus (ei Pållen oma) otti 20min aikaa kiitos hyvän suunnittelun jo tehtaalta.Putputin kirjoitti: Samalla asensin kojelautaan katkaisijan Broncon vinssin virtajohtoon -se kun tosiaan otti virran suoraan akulta ja seisoessaan pidempään tyhjensi akun.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Itselläni Broncon kauko-ohjaimella varustettu kontaktori purkaa akun. Se vastaanotin on koko ajan päällä. Ihan huima suunnitteluvirhe.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- Catiska
- 6WD
- Viestit: 430
- Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
PItääpä mitata oman Broncon virran kulutus kun virta-avain on nollilla. Tähän asti en ole huomannut että akku olisi tyhjentynyt mutta onpa tuolla ajettu melkein joka päivä. Miksi ne sitten on laittaneet sen virtalukon taakse tulevan piuhan jos eivät ymmärrä laittaa sen ohjaamaan kaikkea, ml. vastaanotin. No, ei kait Kiinalaiset kaikkea osaa 
