Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 19 Loka 2016 22:25
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikä vikana kun sportman 500 traktorista kuristus ohitettu ja kulkee nyt noin 60 ja huutaa siinä vauhdissa kierrokset tapissa. Variaattorissa ei holkkia ollut mikä muu voi vaikuttaa tähän?
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Remmi luistaa?
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos variaattori ei vaihda isolle välitykselle vaan kone huutaa on variaattorissa jotain vikaa. Joissain malleissa on takavarissa muoviset liukupalat jotka kuluvat melko nopeasti. Voivat aiheuttaa hämminkiä toimintaan.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikäköhän mahtoi tulla polaris phoenixiin kun vuotaa peräöljyt pihalle huohotinletkusta? Alkoi tekemään noin takaiskarin vaihdon jälkeen vaikka tähän ei varmaan liitykkään
Ja siis semmosta vauhtia vuotaa että kaks kilometriä ehkä ehtii ajaa ja öljy on loppu
Ja siis semmosta vauhtia vuotaa että kaks kilometriä ehkä ehtii ajaa ja öljy on loppu
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-12 vuoden rattori sportsmani käy huonosti. Tyhjäkäynti pelaa, mutta kun kaasua antaa niin alkaa tukehtua ja check engine valo alkaa vilkkua.
Vikavalo ei kuitenkaan jää muistiin vaan sammuu kaasun löysättyä. Mikäli kaasua painaa valon vilkkuessa mönkijä sammuu ja taas kun kaasun löysää ajoissa niin käy normaalisti tyhjäkäyntiä niinkuin ei mitään vikaa olisi. Toisinaan kierrokset jää tyhjäkäyntiä korkeammalle. Mönkkäri on tehnyt ko. vikaa viimiset 2vuotta, pari kertaa vuotta kohden, mutta nyt on alkanut oireilla ihan kunnolla, ettei ajamaan pysty.
Tulppa vaihdettu ja kaasuvaijeriakin koitettu runkata suuntaan jos toiseen tuloksetta.
Huollossa on käynyt 2 kertaa kyseisen vian takia, mutta lopullista ratkaisua ei ole löydetty. Joten löytyisikö täältä apua mistä lähteä vikaa etsimään ?
Vikavalo ei kuitenkaan jää muistiin vaan sammuu kaasun löysättyä. Mikäli kaasua painaa valon vilkkuessa mönkijä sammuu ja taas kun kaasun löysää ajoissa niin käy normaalisti tyhjäkäyntiä niinkuin ei mitään vikaa olisi. Toisinaan kierrokset jää tyhjäkäyntiä korkeammalle. Mönkkäri on tehnyt ko. vikaa viimiset 2vuotta, pari kertaa vuotta kohden, mutta nyt on alkanut oireilla ihan kunnolla, ettei ajamaan pysty.
Tulppa vaihdettu ja kaasuvaijeriakin koitettu runkata suuntaan jos toiseen tuloksetta.
Huollossa on käynyt 2 kertaa kyseisen vian takia, mutta lopullista ratkaisua ei ole löydetty. Joten löytyisikö täältä apua mistä lähteä vikaa etsimään ?
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla oli vastaavasta 12 vuoden 500 traktori Sportsmanissa vastaava vika. Jos kaasua anto tarpeeksi sytty Check Engine ja alko pätkimään ellei jopa sammunut. Vuoden tota kesti ja lopuksi se oli jokapäiväistä ja hermo meni. Merkkihuolto tutki monta päivää ja lopulta vaihto Ecu:n. Sillä lähti toimimaan ja toimii kuin kello. Se on semmonen tonnin remontti tuo Ecun uusiminen
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 12&t=42643
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 12&t=42643
Sportsman 500 EFI EUT 2012
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 29 Maalis 2017 08:49
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Terve. Mistä mahtaa johtua että kun käynnistän 500 HO Polaris Sportsman mönkijäni vm. 2012 tyhjäkäyntikierrokset ovat n. 1200 ja kun kone on lämmennyt n. 15-30min kierrokset ovat jo 1400-1550?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mepi kirjoitti:Mulla oli vastaavasta 12 vuoden 500 traktori Sportsmanissa vastaava vika. Jos kaasua anto tarpeeksi sytty Check Engine ja alko pätkimään ellei jopa sammunut. Vuoden tota kesti ja lopuksi se oli jokapäiväistä ja hermo meni. Merkkihuolto tutki monta päivää ja lopulta vaihto Ecu:n. Sillä lähti toimimaan ja toimii kuin kello. Se on semmonen tonnin remontti tuo Ecun uusiminen
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 12&t=42643
Mönkijä kävi huollossa jolloin oltiin yhteydessä maahantuojaan, mutta en tiä lieneekö vian syytä löydetty, mutta kuntoon tuli ainaki toistaseksi "kop kop"
Jarruvalokatkasin, valokatkasin vaihdettiin ja kaikki johdotukset/liitokset tarkistettiin ja suihkutettiin kontakti spaytä. Epäilivät myös että voiko olla ruiskutuksessa jotain roskaa joka aiheuttaa moisen ja näin ollen laittoivat jonkun lisäaineen tankkiin. Nyt käy ja kukkuu

-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 17 Helmi 2014 10:05
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI EUT
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mistäköhän vois johtua semmoinen, kun startatessa toisinaan jää startti päälle. Vaikka avaimesta kääntää virrat pois niin startti jää vain pyörimään. Virtalukkoa kun runkkailee suuntaan jos toiseen niin olen saanut toistaiseksi sammumaan.
Juuri vaihdettu uusi akku ja solenoidi.
Polaris sportsman 500 efi -14.
Juuri vaihdettu uusi akku ja solenoidi.
Polaris sportsman 500 efi -14.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hei.
Uutena tällä foorumilla, asiallisen olonen palsta tämä ja ammattimiehiä mukana.
Minulla seuraavanlainen vika pollessa.
Sportman 800eif, 2008, ajettu noin 10000km/1000h.
Käynnistäessä lähtee ihan hyvin käyntiin mutta ei pysy käynnissä kuin aivan hetken, jos tarjoat kaasua niin sammuu varmuudella.
Täytyy siis starttailla niin monesti että jää ilman kaasunkäyttöä käymään. Liikkeelle lähdettäessä meinaa "nyökätä", kun saat kamppeen liikkeelle niin pystyy ajella ongelmitta.
Hiukan havaittavissa et vääntöä ei olis kuin ennen. Kylmänä pelaa paremmin kuin lämpimänä. Kuumana kesäpäivänä aivan kuin bensa kiehuis, tankista nousee kuplia. (voiko olla edes mahdolllista?).
Jossain vaiheessa meni tankin korvausilmaputki puhki, vaihdoin uuteen, letkuthan kytkeytyvät sellaiseen haaroittimeen jossa omat "virtaus" suunnat, onko jollakin tietoa missä järjestyksessä letkut tulevat tähän?
Jos vain on vinkkiä heittää ni otan mielelläni vatsaan.
Vuodenpäivät koittanu ajoittain selvitellä asiaa, nyt meinasin avata isommin ja selättää vian.
Huollossakin olen käyttäny, kaasuvaijeria hiukan säätivät, uusivat tulpat ja johdot, hiukan muka parani näitten jälkeen mut ei kuitenkaan.
Kampe ollut uudesta asti minulla, on ollut tähänasti huoletonta ajoa, mitä nyt variaattorin neulalaakeri (liukukytkin) tahtoo välillä jumittaa, tämä täytyis aina muistaa remin vaihdon yhteydessä puhdistaa.
500h kohdilla vaihdoin laakerin ja nyt näyttäis et kannattais taas vaihtaa. Ilmenee et vaihekeppi on jäykkä koska veto hiukan päällä kokoajan..
Nyt kampe seissu kevään ni ei ole ihan tarkat oireet taas muistissa mut ko alan värkkään ni voin tarkennella vikaa vielä.
Kiitoksia jo etukäteen kommenteista.
Uutena tällä foorumilla, asiallisen olonen palsta tämä ja ammattimiehiä mukana.
Minulla seuraavanlainen vika pollessa.
Sportman 800eif, 2008, ajettu noin 10000km/1000h.
Käynnistäessä lähtee ihan hyvin käyntiin mutta ei pysy käynnissä kuin aivan hetken, jos tarjoat kaasua niin sammuu varmuudella.
Täytyy siis starttailla niin monesti että jää ilman kaasunkäyttöä käymään. Liikkeelle lähdettäessä meinaa "nyökätä", kun saat kamppeen liikkeelle niin pystyy ajella ongelmitta.
Hiukan havaittavissa et vääntöä ei olis kuin ennen. Kylmänä pelaa paremmin kuin lämpimänä. Kuumana kesäpäivänä aivan kuin bensa kiehuis, tankista nousee kuplia. (voiko olla edes mahdolllista?).
Jossain vaiheessa meni tankin korvausilmaputki puhki, vaihdoin uuteen, letkuthan kytkeytyvät sellaiseen haaroittimeen jossa omat "virtaus" suunnat, onko jollakin tietoa missä järjestyksessä letkut tulevat tähän?
Jos vain on vinkkiä heittää ni otan mielelläni vatsaan.
Vuodenpäivät koittanu ajoittain selvitellä asiaa, nyt meinasin avata isommin ja selättää vian.
Huollossakin olen käyttäny, kaasuvaijeria hiukan säätivät, uusivat tulpat ja johdot, hiukan muka parani näitten jälkeen mut ei kuitenkaan.
Kampe ollut uudesta asti minulla, on ollut tähänasti huoletonta ajoa, mitä nyt variaattorin neulalaakeri (liukukytkin) tahtoo välillä jumittaa, tämä täytyis aina muistaa remin vaihdon yhteydessä puhdistaa.
500h kohdilla vaihdoin laakerin ja nyt näyttäis et kannattais taas vaihtaa. Ilmenee et vaihekeppi on jäykkä koska veto hiukan päällä kokoajan..
Nyt kampe seissu kevään ni ei ole ihan tarkat oireet taas muistissa mut ko alan värkkään ni voin tarkennella vikaa vielä.
Kiitoksia jo etukäteen kommenteista.
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ongelmasi kuulostaa siltä että bensanpaineet ei ole enään riittävä, se pitää mittata seuraavaksi.Jos tuo noin 1000 tuntia pitää paikkaansa niin pumppu on vaihto kunnossa.Kylmänä saattaa hetken toimia mutta lämpinä ei käy tyhjäkäyntiä,saa jäämään käymään painamalla hieman kaasua.Bensan kiehuminen pitää varmaan paikkaansa,tanki alapuolella pitäisi olla liimattava lämpösuoja joka on todennäköisesti irronnut ja pakokäyrä lämmittää tankkia.Myös alhainen bensanpaine nostaa lämpöa koska kone käy hieman laihalla.
Mittaa bensanpaine
Mittaa bensanpaine

Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitos.
Hyvä vinkki, kyllä tunnit pitää kutinsa, rapeat 100h tulee vuodessa ajettua.
Kilometrejä aloin miettiin et taitaa ilmoittaa maileina matkat tuossa mittarissa
Mittailen paineet ensimmäisenä
Hyvä vinkki, kyllä tunnit pitää kutinsa, rapeat 100h tulee vuodessa ajettua.
Kilometrejä aloin miettiin et taitaa ilmoittaa maileina matkat tuossa mittarissa

Mittailen paineet ensimmäisenä

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kyseessä uusi 2017 Sportsman 570 EPS liikennetraktori. Mittaristoon syttyy punainen huutomerkki sulkeissa eli jokin jarruun viittaava. Syttyy enimmäkseen jalkajarrua painaessa. Käyttöohjeeksi sain 2016 kirjan, eikä siinä tuota valoa edes ole mainittu. Mikäköhän vika voisi olla? Jarrunestettä on mielestäni oikea määrä. Haulla en löytänyt mitään osuvaa.
Polaris Sportsman 570
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Takuu.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kahdesta paikasta saadun tiedon mukaan kyseessä on ominaisuus, johon on tulossa päivitys. Seuraavassa huollossa katsotaan.
Polaris Sportsman 570