Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Ja se tuo SAA...AN romu teki sen taas! Eilen ajettu viimeksi kaikki ok, muttei tänään virka startti mitään!
Ei kuulu niitä alkutirinöitäkään satulan alta virrat kytkiessä.
Mittaristoon syttyy normaalisti valot ym ja virtaskaa on akussa varmasti.
Sulakkeet, kaapelit ja liitännät tarkistettu ja näyttää ja tuntuu olevan ok.

Edit. Sain starttaamaan piuhoja ja liittimiä nykimällä ja lähti käymäänkin normaalisti, kunnes sammutin ja sen jälkeen ei ees lupaa käynnistyä. Startti kyllä pyörittää hyvin.
Ei oo todellista, että tään romun kanssa saa tapella joka talvi.. :evil: Ainoo positiivinen juttu on se, että joka temppunsa on tehnyt omassa pihassa, eikä 15km päässä jäällä :evil:
Viimeksi muokannut naukja2, 17 Tammi 2018 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SSchevy
4WD
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Elo 2012 10:41
Mönkijä:: Polaris Sportsman 1000 XP -17
Paikkakunta: Espoo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SSchevy »

Onkos muilla ollut semmoista ongelmaa että avain ei mene riittävän syvälle virtalukkoon? (pakkasella huomasin tuon).

Kyseessä Polaris sportsman XP 1000 -17 T3B!

44.5 H/600 km ajettu.
Polaris Sportsman XP 1000 T3B -17

Uudenmaan Mönkijät Ry

EX: Polaris sportsman 570 efi eps T3 -14
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

naukja2 kirjoitti:Ja se tuo SAA...AN romu
Mikä malli?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

-13 500 efi
seatts
6WD
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Syys 2007 18:35
Paikkakunta: Sauvo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja seatts »

SSchevy kirjoitti:Onkos muilla ollut semmoista ongelmaa että avain ei mene riittävän syvälle virtalukkoon? (pakkasella huomasin tuon).

Kyseessä Polaris sportsman XP 1000 -17 T3B!

44.5 H/600 km ajettu.
Rasvaa pesun jälkeen, luultavasti jäätynyt virtalukko.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

naukja2 kirjoitti:-13 500 efi
Tarkasta että ohjausakselin edessä olevien releiden kantojen naarasliittimet ovat kireitä. Kokeile vastaavalla urospinnillä yksi kerrallaan että puristusvoimaa löytyy.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Putputin
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 12 Helmi 2016 12:17
Mönkijä:: Polaris Ace 570 T3
Paikkakunta: Espoo että Jämsä

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Putputin »

Onkohan missään vastaavaa viritystä ilmanputsarissa kuin 570 Acessa? Eli sähköisesti ohjattu ilmaläppämötikkä ilmanputsarin sisällä -helpottaa ilm. kylmäkäynnistystä. Ongelma vaan on siinä kun ainut mikä pitää sitä paikallaan on ohut johdinpari (ohuempi mötikän osa menee imukaulan sisään) joka on tuotu teräväreunaisesta laipan kolosta ja menee imukaulan ja putsarin kumihuulen välistä ja suodatinkotelon pohjasta ulos. Johto poikki kun mötikkä heiluu putsarin sisällä. Putsarin klemmari ei mötikkää purista kun imukaula on kovamuovia. Puuttuukohan tästä joku osa heti uutena? No, siihen pitää tehdä modifikaatio :shock:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kauralla tai bensalla mutta pollella kuitenkin
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

sf-atv kirjoitti:
naukja2 kirjoitti:-13 500 efi
Tarkasta että ohjausakselin edessä olevien releiden kantojen naarasliittimet ovat kireitä. Kokeile vastaavalla urospinnillä yksi kerrallaan että puristusvoimaa löytyy.
Annoin tunnin olla ja ei taaskaan startannut. annoin olla virtaskat päällä hetken ja kohta kuului satulan alta normaali tirrrrrr -ääni ja taas starttasi, muttei käynnisty.
Huomasin samalla, että joku jää virrat päällä naksumaan harvakseltaan epämääräisesti johonkin ruiskuyksikön seutuville. Heiluttelin kaikki liittimet ja piuhat lähistöltä, sekä etukatteen alta samoin ja vaihdoin varuilta kaikki sulakkeetkin, muttei vaikutusta epämääräiseen naksutteluun, eikä käynnisty. Kosketusongelmalta vaikuttaa jossakin. Hävetköön nyt yön kylmässä kopissaan ja latautukoon akku täyteen, kun tuli starttailtua aika paljon. Aamulla koneveijareille kelkkaa katsomaan.
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Edellinen kone, -09 500efi teki samaa. Virrat tuli normaalisti päälle mutta tuo trrrrr-ääni puuttu, avainta vääntämällä ei virkkonut mitään. Tosin vain tämä vika ilmeni vain pakkasilla ja silloin viaksi paljastu ecun rele. Ei välittänyt pakkasista.

Kesäkelillä ja pikkupakkasella ei ropleemia, eikä aina kovemmillakaan keleillä.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

"viaksi paljastu ecun rele" Mistä löytyy moinen rele ja onko kallis uusia?

Edit. Aamulla pakkasta 3 piirua eilistä vähemmän ja kottero lähti kuin palmun alta tulille ](*,)

Joku paikka ei nyt pidä pakkasesta...- ees alle 10 -asteen-

Annoin käydä tunnin lämpimäksi ja kuivaa vähän paikkojen. Ihme kyllä, lähti sammutettua vielä tulille.

Luin myös vikakoodit ja yksi löytyi: 47 elikkä, IAC-askelmoottori: Avoin pääte tai IAC-askelmoottori: Sulkuvirta.
Molemmat samalla numerolla ja näyttäis viittaavan ohjausyksikköön ja pensapumppuun..?
Viimeksi muokannut naukja2, 18 Tammi 2018 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Rehellisesti sanottuna en tiedä :D

Kone hilattiin huoltoon, ja muutaman tunnin kun oli lämpösessä niin hörähti ongelmitta, huoltomies sanoi edellämainitun viaksi ja että samaa ongelmaa on ollut noissa vehkeissä.
Valmet-20
3WD
Viestit: 68
Liittynyt: 29 Kesä 2017 08:03

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Valmet-20 »

Valmet-20 kirjoitti:Onko jotain tyyppivikaa, kun oikeanpuoleiset vilkut lakkasivat toimimasta?
Vilkkurele oli rikki.
Polaris Sportsman 570
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ktm »

Jaa että molemille puolille olis vilkkurele erikseen. No ei kai.
Anna vilkunkatkasialle kuumailmapuhallinta se auttaa yleensä.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

naukja2 kirjoitti:"viaksi paljastu ecun rele" Mistä löytyy moinen rele ja onko kallis uusia?
Koneessa se on etukatteen alla ohjausakselin edessä. Hyllystä löytyy mm. Motonet. Ei kallis. Vika kuitenkin yleensä kannassa.
[/color]
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Valmet-20
3WD
Viestit: 68
Liittynyt: 29 Kesä 2017 08:03

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Valmet-20 »

Takuuvehje niin antaa liikkeen hoitaa.
Polaris Sportsman 570
Vastaa Viestiin