Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Mie hain just RZR:n etuperään kaikki laakeri ja stefat paikallisesta laakeriliikkeestä ja hintaa tuli joku 120€. Siinä vaan on pinionissa neulalaakerin tilalla erikoiskokoinen kuulalaakeri joka maksoi jo yksinään 64€ :D Slloin aikoinaan tuli haettua 500 h.o polleen myös kaikki stefat ja laakerit samaisesta liikkeestä. Siihen löytyi vaan hitusen paksummat stefat mutta siinähän ei ole sillä paksuudella paljonkaan väliä.
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Mitäköhän on menny paskaks? Video ei ole minun koneesta, mutta ihan samalla tavalla heiluu.
Parin kaverin -15 ja -16 mallien polleissa sama juttu mut mitää vetariongelmia ei ole ollu. Ei outoja ääniä eikä muutakaan sellaista.
Itsellä meni ulompi vetarin nivel oikealta.



https://youtu.be/WwePpkAg4rc
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
evartiainen
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Huhti 2011 22:10
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI -08

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja evartiainen »

Ihan normaalia tuo välys on. Tuossa akselin päässä on semmoinen lyhyt boori joka menee siihen perään sisään n. 5 sentin verran ja lukitus paikoilleen on yhdellä jousirenkaalla. Akseli lähtee, jos hyvin käy, niin napakalla kiskaisulla irti perästä tai sitten helvetinmoisella taistelulla. Tuosta linkin kuvasta selviää se rakenne parhaiten (osat 3 ja 4)
https://www.polarispartshouse.com/oempa ... rive-shaft
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja maxim »

Melko outoa jos tuollainen välys on normaalia :shock: luulisi että vetarin stefa perässä menettää merkityksen tuollaisella heilumisella.
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Ei se stefa vetaria vasten ole. Tuo välyshän on nyt varmaan vetarin ja perän keskiön välissä. Kyllä minullakin on jonkun verran ollut välystä mutta aika hurjasti tuo kyllä tuossa videossa heiluu, tuskin booritukselle tekee hyvää :shock:
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Vetari menee aurinkopyörän sisälle. Stefat on perän ja aurinkopyörän välissä. Joku verran tuota välystä tuossa vetarin alselissa saa ollakkin. Videossa näkyvä määrä tuntuu melko paljolle.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Tuli tilattu Partzillasta projektin etuperään uusi keskiö nro: 2203728, eli naaras. Partzilla oli vaihtanut sen sitten osaan 3235169, joka korvaa ilmeisesti tuon vanhan. Ongelmahan on nyt sitten että siinä on tuo uros-osa" kiinni, eli minulla on kaksi urosta. Lähteeköhän tuosta uudesta osasta tuo uros-osa jotenkin irti? Ei viitsisi rikkoa 370€ osaa pelkästään kokeilun vuoksi :D

Vanha osa:
Kuva
Ja uusi:
Kuva
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Avatar
DOTSI
6WD
Viestit: 566
Liittynyt: 22 Joulu 2007 21:18
Mönkijä:: EX: RZR XP Turbo EPS 2017 Eut
Paikkakunta: Koria

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja DOTSI »

Katsoppa Otra tuosta: osa 3235169 on 860 Scramblerin osa: https://www.partzilla.com/catalog/polar ... -internals

Tuota nro 2203728 on myos saatavilla (female): https://www.partzilla.com/catalog/polar ... components

(female) https://www.partzilla.com/product/polar ... 4972c8fbe4

ja

(male) https://www.partzilla.com/product/polar ... 4972c8fbe4

Onko rakennusprojektin johdosta silmät ristissä klikattu tilausta :lol:

Toennäköisesti urososa on puristussovitteella, mutta, kun otat irti, niin reikä täytyy tulpata, muuten valuttaa peräoljyt ulos...
Ei reissua, ettei remonttia...
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Ei, ihan oikea osan tilasin. Partzilla on vaihtanut sen tuohon uuteen osaan, vaihto näkyy tilauksessa. Laittelin Partzillaan jo viestiä että mitä tehdään. Ei viitsi ilman niiden lupaa alkaa tekemään mitään ettei ole useampaan romuosaa käsissä :D Eihän tuo sovite ole kun putken pätkä että jos sen saa vaan irti niin sit tulee naarasosa. Ovat siis muuten ihan samanlaiset keskenään, toiseen vaan on painettu tuo putken pätkä kiinni. Kokeilin tuosta vanhasta osasta ottaa pakkasen ja lämmön turvin palikkaa irti mutta ei ainakaan vielä irronnut.

Kuva
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Aiemminkin mainitun polariksen rottelon käynnistysongelmat jatkuu. Tuli taas normaalisti virrat päälle, muttei kuulunut mitään, eikä startannut. Etukatteen alta johtokyörää nykiessä löytyi startti, mutta pensapunpun ääntä ei kuulunut ja ei tietenkään käynnisty. Se oli sitten siinä tämän munapäitten organisoiman lakkopäivän pilkkireissu. Ei paljon innosta vi...uspäissään ruveta 10 asteen pakkasella pihalla purkamaan. Muuttuu romu vaan entistä romummaksi.. Vaikka nyt kyllä mieli tekisi hakata koko vehe lekalla paskaksi.

Toimi tässä välillä kuitenkin kolme reissua ilman minkäänlaisia ongelmia...

Romu viety korjaamollejamolle. On siellä varmasti paremmassa turvassa, kuin omalla pihalla ja saattaa tulla jopa kuntoon... -jos rahat riittää
Avatar
ErkkiXC
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 27 Joulu 2016 13:37
Mönkijä:: Polaris Sportman 570 EFI 2017
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ErkkiXC »

Mitäs noihin Pollen katsaisijoihin kannattaa ruiskuttaa, että toimis myös pakkasella? Varsinkin tuo 4-vedon kytkin on jäässä eikä ilman föönillä lämmitystä saa pelittämään. CRC:tä hiukan suihkautin mm vilkun ja valovaihtimen kytkimiin kuin myös tuohon 4-vedon, johon se ei auttanut, pitäis varmaan jotain ruikata kahvaosan sisälle.
Avatar
ErkkiXC
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 27 Joulu 2016 13:37
Mönkijä:: Polaris Sportman 570 EFI 2017
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ErkkiXC »

Täällähän tullutkin pari hyvää ratkaisua, lämmin talli ja whatsapp :D

Mutta mikähän nyt tuli Polleen, ajelin aamulla polttopuita kuormallisen ja toista kärrillistä täyttämään, mutta Pollepa ei lähdekkään käyntiin, starttaa normaalisti, mutta ei edes lupaa käynnistyä. Ja hätäseis ei ole pohjassa, kävi aivan normaalisti ½ tuntia aiemmin.

Tais ollakin joku tilapäinen mielenhäiriö, sillä nyt se lähti käyntiin ihan normaalisti.
iceman
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Helmi 2018 18:04

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja iceman »

Alla pakasta vedetty ja eka mönkkäri, eli Sportsman 570 eps vm. 2017.
Huomasin, että sammutuksen jälkeen lämmöt nousee rajusti, eikä flekti lähde pyörimään jos virrat pois. Miksi näin? Oon jättänyt sammutuksen jälkeen hetkeksi virrat päälle, jotta flekti pyörittää lämmöt alas.. Onko tämä vika vai ominaisuus?
Sportsman 570 EPS 2017
Hpla
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 02 Marras 2016 21:41
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Ominaisuus on. Itekki yleensä oottanu että flekti sammuu ja sitte sammuttanu koneen.
Pumppis
6WD
Viestit: 623
Liittynyt: 22 Tammi 2012 14:35
Paikkakunta: Askola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pumppis »

Tyypillinen ominaisuus nestejäähdytteiselle moottorille. Moottorissa on heti sammutuksen jälkeen sama määrä lämpöä kuin käydessä. Koneen ollessa sammuksissa ei jäähdytys toimi. Kyllä kone lämmön kestää ilman ylimääräistä flektin pyöritystä, kun siitä ei apua ole. Moottorissa ei neste kierrä, joten turha syyläriä jäähdyttää.
Noviisi
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Vastaa Viestiin