
Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mie hain just RZR:n etuperään kaikki laakeri ja stefat paikallisesta laakeriliikkeestä ja hintaa tuli joku 120€. Siinä vaan on pinionissa neulalaakerin tilalla erikoiskokoinen kuulalaakeri joka maksoi jo yksinään 64€
Slloin aikoinaan tuli haettua 500 h.o polleen myös kaikki stefat ja laakerit samaisesta liikkeestä. Siihen löytyi vaan hitusen paksummat stefat mutta siinähän ei ole sillä paksuudella paljonkaan väliä.

Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mitäköhän on menny paskaks? Video ei ole minun koneesta, mutta ihan samalla tavalla heiluu.
Parin kaverin -15 ja -16 mallien polleissa sama juttu mut mitää vetariongelmia ei ole ollu. Ei outoja ääniä eikä muutakaan sellaista.
Itsellä meni ulompi vetarin nivel oikealta.
https://youtu.be/WwePpkAg4rc
Parin kaverin -15 ja -16 mallien polleissa sama juttu mut mitää vetariongelmia ei ole ollu. Ei outoja ääniä eikä muutakaan sellaista.
Itsellä meni ulompi vetarin nivel oikealta.
https://youtu.be/WwePpkAg4rc
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 21 Huhti 2011 22:10
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI -08
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ihan normaalia tuo välys on. Tuossa akselin päässä on semmoinen lyhyt boori joka menee siihen perään sisään n. 5 sentin verran ja lukitus paikoilleen on yhdellä jousirenkaalla. Akseli lähtee, jos hyvin käy, niin napakalla kiskaisulla irti perästä tai sitten helvetinmoisella taistelulla. Tuosta linkin kuvasta selviää se rakenne parhaiten (osat 3 ja 4)
https://www.polarispartshouse.com/oempa ... rive-shaft
https://www.polarispartshouse.com/oempa ... rive-shaft
- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Melko outoa jos tuollainen välys on normaalia
luulisi että vetarin stefa perässä menettää merkityksen tuollaisella heilumisella.

- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei se stefa vetaria vasten ole. Tuo välyshän on nyt varmaan vetarin ja perän keskiön välissä. Kyllä minullakin on jonkun verran ollut välystä mutta aika hurjasti tuo kyllä tuossa videossa heiluu, tuskin booritukselle tekee hyvää 

Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vetari menee aurinkopyörän sisälle. Stefat on perän ja aurinkopyörän välissä. Joku verran tuota välystä tuossa vetarin alselissa saa ollakkin. Videossa näkyvä määrä tuntuu melko paljolle.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuli tilattu Partzillasta projektin etuperään uusi keskiö nro: 2203728, eli naaras. Partzilla oli vaihtanut sen sitten osaan 3235169, joka korvaa ilmeisesti tuon vanhan. Ongelmahan on nyt sitten että siinä on tuo uros-osa" kiinni, eli minulla on kaksi urosta. Lähteeköhän tuosta uudesta osasta tuo uros-osa jotenkin irti? Ei viitsisi rikkoa 370€ osaa pelkästään kokeilun vuoksi
Vanha osa:

Ja uusi:


Vanha osa:

Ja uusi:

Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
- DOTSI
- 6WD
- Viestit: 566
- Liittynyt: 22 Joulu 2007 21:18
- Mönkijä:: EX: RZR XP Turbo EPS 2017 Eut
- Paikkakunta: Koria
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Katsoppa Otra tuosta: osa 3235169 on 860 Scramblerin osa: https://www.partzilla.com/catalog/polar ... -internals
Tuota nro 2203728 on myos saatavilla (female): https://www.partzilla.com/catalog/polar ... components
(female) https://www.partzilla.com/product/polar ... 4972c8fbe4
ja
(male) https://www.partzilla.com/product/polar ... 4972c8fbe4
Onko rakennusprojektin johdosta silmät ristissä klikattu tilausta
Toennäköisesti urososa on puristussovitteella, mutta, kun otat irti, niin reikä täytyy tulpata, muuten valuttaa peräoljyt ulos...
Tuota nro 2203728 on myos saatavilla (female): https://www.partzilla.com/catalog/polar ... components
(female) https://www.partzilla.com/product/polar ... 4972c8fbe4
ja
(male) https://www.partzilla.com/product/polar ... 4972c8fbe4
Onko rakennusprojektin johdosta silmät ristissä klikattu tilausta

Toennäköisesti urososa on puristussovitteella, mutta, kun otat irti, niin reikä täytyy tulpata, muuten valuttaa peräoljyt ulos...
Ei reissua, ettei remonttia...
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei, ihan oikea osan tilasin. Partzilla on vaihtanut sen tuohon uuteen osaan, vaihto näkyy tilauksessa. Laittelin Partzillaan jo viestiä että mitä tehdään. Ei viitsi ilman niiden lupaa alkaa tekemään mitään ettei ole useampaan romuosaa käsissä
Eihän tuo sovite ole kun putken pätkä että jos sen saa vaan irti niin sit tulee naarasosa. Ovat siis muuten ihan samanlaiset keskenään, toiseen vaan on painettu tuo putken pätkä kiinni. Kokeilin tuosta vanhasta osasta ottaa pakkasen ja lämmön turvin palikkaa irti mutta ei ainakaan vielä irronnut.



Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Aiemminkin mainitun polariksen rottelon käynnistysongelmat jatkuu. Tuli taas normaalisti virrat päälle, muttei kuulunut mitään, eikä startannut. Etukatteen alta johtokyörää nykiessä löytyi startti, mutta pensapunpun ääntä ei kuulunut ja ei tietenkään käynnisty. Se oli sitten siinä tämän munapäitten organisoiman lakkopäivän pilkkireissu. Ei paljon innosta vi...uspäissään ruveta 10 asteen pakkasella pihalla purkamaan. Muuttuu romu vaan entistä romummaksi.. Vaikka nyt kyllä mieli tekisi hakata koko vehe lekalla paskaksi.
Toimi tässä välillä kuitenkin kolme reissua ilman minkäänlaisia ongelmia...
Romu viety korjaamollejamolle. On siellä varmasti paremmassa turvassa, kuin omalla pihalla ja saattaa tulla jopa kuntoon... -jos rahat riittää
Toimi tässä välillä kuitenkin kolme reissua ilman minkäänlaisia ongelmia...
Romu viety korjaamollejamolle. On siellä varmasti paremmassa turvassa, kuin omalla pihalla ja saattaa tulla jopa kuntoon... -jos rahat riittää
- ErkkiXC
- 3WD
- Viestit: 67
- Liittynyt: 27 Joulu 2016 13:37
- Mönkijä:: Polaris Sportman 570 EFI 2017
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mitäs noihin Pollen katsaisijoihin kannattaa ruiskuttaa, että toimis myös pakkasella? Varsinkin tuo 4-vedon kytkin on jäässä eikä ilman föönillä lämmitystä saa pelittämään. CRC:tä hiukan suihkautin mm vilkun ja valovaihtimen kytkimiin kuin myös tuohon 4-vedon, johon se ei auttanut, pitäis varmaan jotain ruikata kahvaosan sisälle.
- ErkkiXC
- 3WD
- Viestit: 67
- Liittynyt: 27 Joulu 2016 13:37
- Mönkijä:: Polaris Sportman 570 EFI 2017
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Täällähän tullutkin pari hyvää ratkaisua, lämmin talli ja whatsapp
Mutta mikähän nyt tuli Polleen, ajelin aamulla polttopuita kuormallisen ja toista kärrillistä täyttämään, mutta Pollepa ei lähdekkään käyntiin, starttaa normaalisti, mutta ei edes lupaa käynnistyä. Ja hätäseis ei ole pohjassa, kävi aivan normaalisti ½ tuntia aiemmin.
Tais ollakin joku tilapäinen mielenhäiriö, sillä nyt se lähti käyntiin ihan normaalisti.

Mutta mikähän nyt tuli Polleen, ajelin aamulla polttopuita kuormallisen ja toista kärrillistä täyttämään, mutta Pollepa ei lähdekkään käyntiin, starttaa normaalisti, mutta ei edes lupaa käynnistyä. Ja hätäseis ei ole pohjassa, kävi aivan normaalisti ½ tuntia aiemmin.
Tais ollakin joku tilapäinen mielenhäiriö, sillä nyt se lähti käyntiin ihan normaalisti.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Alla pakasta vedetty ja eka mönkkäri, eli Sportsman 570 eps vm. 2017.
Huomasin, että sammutuksen jälkeen lämmöt nousee rajusti, eikä flekti lähde pyörimään jos virrat pois. Miksi näin? Oon jättänyt sammutuksen jälkeen hetkeksi virrat päälle, jotta flekti pyörittää lämmöt alas.. Onko tämä vika vai ominaisuus?
Huomasin, että sammutuksen jälkeen lämmöt nousee rajusti, eikä flekti lähde pyörimään jos virrat pois. Miksi näin? Oon jättänyt sammutuksen jälkeen hetkeksi virrat päälle, jotta flekti pyörittää lämmöt alas.. Onko tämä vika vai ominaisuus?
Sportsman 570 EPS 2017
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ominaisuus on. Itekki yleensä oottanu että flekti sammuu ja sitte sammuttanu koneen.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tyypillinen ominaisuus nestejäähdytteiselle moottorille. Moottorissa on heti sammutuksen jälkeen sama määrä lämpöä kuin käydessä. Koneen ollessa sammuksissa ei jäähdytys toimi. Kyllä kone lämmön kestää ilman ylimääräistä flektin pyöritystä, kun siitä ei apua ole. Moottorissa ei neste kierrä, joten turha syyläriä jäähdyttää.
Noviisi
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"