Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Hpla
4WD
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Niinpä, tätäkin oon huoltoon ehottanu, mutta ei kuulemma kuullostanut uskottavalta....
Ite oon vaihtanu moottorin etummaiset tukikumet.
Linjauskin tehty uudestaan kun oli varinvaihtohuollossa, joten jos joku pultti olisi jäänyt auki 25h huollossa, ajattelisi että se nyt olisi kiristetty..
jopim
Noppeli

Viesti Kirjoittaja jopim »

villenu kirjoitti:Liitokset on puhdistettu ja jopa vaihdettu. myös virtajohtoja vaihdettu. Herätejohdossa jännite pysyy. Lisävirtaa on syötetty suoraan akun napoihin. Akun navat on putsattu (mutta ei rasvattu) Kun solenoidin heräte johtoon antaa 12v niin starttaa hyvin. Jännitteet normaalit. Eli olisiko vika sitten jossakin etupäässä eli virtalukon ja solenoidin välillä?
....onko ratkaisua löytynyt startti ongelmaan. Itsekkin olen vaihdellut solenoideja ja akkuja turhaan. Jännite tippuu kylmässä pahimmoilleen 12.6v alle ja polle ei anna lupaa startata, naksuu vaan. pitäis löytää semmonen akku missä pysyis mahdollisimman korkealla napajännite kylmässä, järkiään näkyy tuo 12,7v olevan lepojännite. olisiko parempia akkuja tiedossa, itse suosin yuasa ytx20 kelkoissa ja mönkkäreissä.
Otra
6WD
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo

Viesti Kirjoittaja Otra »

Kyllä tuollaisilla jännitteillä pitäisi vielä startata. Eikä pollessa mitään rajoitinta ole jännitteelle joten ei vaan startille asti virta riitä jos napsuu.
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
hamu
2WD
Mönkijä:: Polaris 570 t3b -18

Viesti Kirjoittaja hamu »

jopim kirjoitti:
villenu kirjoitti:Liitokset on puhdistettu ja jopa vaihdettu. myös virtajohtoja vaihdettu. Herätejohdossa jännite pysyy. Lisävirtaa on syötetty suoraan akun napoihin. Akun navat on putsattu (mutta ei rasvattu) Kun solenoidin heräte johtoon antaa 12v niin starttaa hyvin. Jännitteet normaalit. Eli olisiko vika sitten jossakin etupäässä eli virtalukon ja solenoidin välillä?
....onko ratkaisua löytynyt startti ongelmaan. Itsekkin olen vaihdellut solenoideja ja akkuja turhaan. Jännite tippuu kylmässä pahimmoilleen 12.6v alle ja polle ei anna lupaa startata, naksuu vaan. pitäis löytää semmonen akku missä pysyis mahdollisimman korkealla napajännite kylmässä, järkiään näkyy tuo 12,7v olevan lepojännite. olisiko parempia akkuja tiedossa, itse suosin yuasa ytx20 kelkoissa ja mönkkäreissä.
12,7V jännitteellä on akku täynnä.
sf-atv
Tracks
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Ei Polariksessa tarvitse mitään epänormaalin korkeata akun lepojännitettä. Tavallinen ehjä akku riittää. Laitteessa on jotain vikaa mikä selvinnee mittauksilla.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
ktm
6WD
Mönkijä:: T3

Viesti Kirjoittaja ktm »

Rele ei kytke .

Releen ohjausvirta ? -Maa ?

Tuleeko jännite starttireleeltä starttimoottorille lähtevään kaapeliin startatessa .
Starttireleen isot navat kun yhdistää esim. (ruuvvimeisselillä OMALLA VASTUULLA ) niin starttaako. ?
Hpla
4WD

Ja variaattorivärinään päivitystä.

Painot käytin irti ja putsasin kiinnitykset, herkistyi kummasti. Kuuluuko 100h huollon variaattorin puhdistukseen käyttää painot irti ja putsata "akselit"? Nämä olivat niin nöyhtäiset, ettei varmasti ole avattu huollossa.

Noh, tuo ei vaikuttanut itse tärinään.
Avasin varikopan ja edelleenkin variaattorissa on heittoa kun sitä ilman remmiä pyörittelee, siis siinä vaihteistossa olevassa limpussa.
Käytin konetta ilman remmiä ja kytkinpuoli näyttää pyörivän nätisti ilman värinöitä. Kun remmin laittaa paikalleen alkaa ongelmat.
Heti kun antaa kierroksia sen verran että vari nappaa kiinni alkaa välittyä kytkinakselille heittoa remmiä pitkin variaattorista.
Heilumista ei saanut kuvattua videolle, ei ota tarpeeksi kuvia/sekunti, yritän huomenna jos ehdin niin actioncamilla hidastuspuolella.
Moottorin etummaiset tukikumit on siis uudet mutta tarvikemallia.
Voiko tämä johtua moottorin taaemmasta tukikumista jos se on liian löysä? Vai pitäisikö vaihteistossa olevan variaattorin olla heitoton, siis sivusuunnassa on heittoa, ja variaattori on uusi.
Vaihteiston akseli kiero??

Tässäpä taas, ehkä kokeilen ottaa variaattorin irti ja yrittää mitata akselin suoruutta??
pörhis
6WD
Mönkijä:: Trapper 500xl efi

Viesti Kirjoittaja pörhis »

Tuleeko tuo värinä eri remmillä? Tuli vaan mieleen et jos remmi onkin huono laatuinen?
Hpla
4WD

Uusi remmi ja vanha remmi, samat heilumiset..

Onko kellään kokemusta moottorin taaemman tukikumen vaihdosta? Oisko minkälainen homma?
Variaattori irti että saa kopanpuolikkaan takaa pois ja ei muutakuin kiinnityspultti auki ja kumet vaihtoon?
Räjäytyskuvien mukaan siellä ois putkimallinen pusla ja molemmin puolin kiinnityspultin päissä puslat.
sf-atv
Tracks
Viesti:

Hpla kirjoitti: Painot käytin irti ja putsasin kiinnitykset, herkistyi kummasti. Kuuluuko 100h huollon variaattorin puhdistukseen käyttää painot irti ja putsata "akselit"? Nämä olivat niin nöyhtäiset, ettei varmasti ole avattu huollossa.
100h välein huollossa puretaan kytkin eli ensiovariaattori niin paljon osiksi kuin osia rikkomatta voi. Tarkoittaa sitä että spideri avataan, tapit puretaan irti, buttonit tarkastetaan, yksisuuntalaakeri tai neulalaakeri voidellaan. Kuluneet osat uusitaan. Noin 200h välein joutunee vaihtamaan liukuhelat. Kaikki osat puhdistetaan ja tarkastetaan. Itse käytän joissain kohdissa ultraäänipesuria. Takavariaattorissa riittää yleensä puhdistus.
Eikö koneessa takuu ole voimassa vai miksi itse vaihtelet koneen petikumeja jne.?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
Hpla
4WD

Siksi itse väsäilen kun mulla on reilun vuoden vanha kone, ja ajettu vähän yli 100h, ongelmia on ollut jo noin 30h kohdalta asti.
Alkaa mennä lopullisesti maltti tämän koneen ja takuuhuollon kanssa.. Eli kesästä tähän päivään asti ajellu hemmetisti tärisevällä vehkeellä.

Ehkä teen vielä niin että käyn tänään näyttämässä huollolle tuota heiluvaa variaattoria ja heiluvan variaattorin heiluttamaa moottoria ja moottorin heiluttamaa mönkijää...
Muovit on kuitenki vielä irti niin laitan vain varikopan vähän kiinni ja ajelen huoltoon..
jopim
Noppeli

Viesti Kirjoittaja jopim »

Otra kirjoitti:Kyllä tuollaisilla jännitteillä pitäisi vielä startata. Eikä pollessa mitään rajoitinta ole jännitteelle joten ei vaan startille asti virta riitä jos napsuu.
niin startti ongelmaan. kyllä mielestäni jännite kun menee alle 12.4v ei anna lupaa startata, ecun suojausta. olen käynnistellyt suoraan solenoidin navat oikoseen, lähtee ku kesällä. mönkkäri sportman 500 efi 2012.
sf-atv
Tracks
Viesti:

"jännite kun menee alle 12.4v ei anna lupaa startata, ecun suojausta"

Ei pidä paikkaansa.
Pumppis
6WD

Viesti Kirjoittaja Pumppis »

Hpla kirjoitti:Siksi itse väsäilen kun mulla on reilun vuoden vanha kone, ja ajettu vähän yli 100h, ongelmia on ollut jo noin 30h kohdalta asti.
Alkaa mennä lopullisesti maltti tämän koneen ja takuuhuollon kanssa.. Eli kesästä tähän päivään asti ajellu hemmetisti tärisevällä vehkeellä.
Yhteys kuluttajaviranomaiseen auttaa kummasti. Varsinkin kun kerrot myyjälle ja maahantuojalle yhteydenotosta. :badgrin:
Noviisi
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Hpla
4WD

Soitin huoltoon ja huoltomies meinasi jo nostaa kädet pystyyn.
Lupasi kuitenkin vielä ihmetellä värinää maanantaina, kun sanoin että muovit on irti ja voin avata ite siellä variaattorinkopan.
Vastaa Viestiin