Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Hpla
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 02 Marras 2016 21:41
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Löysinpä youtubesta juuri samanlaisella oireella varustetun 570 sportsmanin, ja tämäkin 2017 vuosimallia! Juuri samanlainen vapina!

https://youtu.be/RvovKgyQHaM
Brummbär
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 19 Elo 2008 18:47
Paikkakunta: Espoo. CF-Moto C-Force 800 T3

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Brummbär »

Mulla kyllä alkas jo käryään käpy, jos olis tollasta murhetta, jota ei kuntoon saa. Onko Polariksen tehtaansivulla mitään neuvontaa,tai contact linkkiä, josta vois sähköpostilla kysyä neuvoa? Onhan toi nyt surkeaa. :shock:
Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.
Hpla
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 02 Marras 2016 21:41
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Kuva
Tämän näköisiä oli painot noin kymmenen tuntia 100h huollon jälkeen. Ei varmaan ollut availtu paljon...?

Kuva
Entä mitä nuo prikat (nro. 5) tekee tuolla?
Mulla ei ainakaan nyt vaeiaattorin vaihdon jälkeen ollu noita kun eilen avasin...
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Kyllähän tuossa on menty mistä aita on matalin valitettavasti :( tärkeimät jutut tekemättä.Niillä prikoilla simmataan linjaus mutta ei nyt kaikkia
pitäis tarvita ottaa pois.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
S.F.
6WD
Viestit: 437
Liittynyt: 02 Joulu 2012 21:46
Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
Paikkakunta: Espoo & Joutsa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja S.F. »

Raajärvellä hävisi kipinä, päivä normi ajoa ja seuraavana aamuna ei kipinää :evil:
Tänään vihdoin kerkes tutkia lisää laitetta ja selvisi kipinän puute :D
Kampiakselin asentotunnistin vialla osanumero 2411589. Vastuksen arvo n.3.5M ohmia pitäisi olla kirjan mukaan 820 ohmia
Eli syksyinen arvailu osui kohdalle =D>
Ja laite 850xp.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Hpla kirjoitti: Tämän näköisiä oli painot noin kymmenen tuntia 100h huollon jälkeen. Ei varmaan ollut availtu paljon...?
Nuo tapit kannattaa 100h välein puhdistaa. Öljytty teräsvilla ja akkuporaan tappi pyörimään. Cleanerillä pesu sen jälkeen. Pitää liikkua kitkatta.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Hpla
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 02 Marras 2016 21:41
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Niin, kun itse avasin nyt sen varin ja tutkailin niin tuon huomasin.
100h:n huolto ollut noin 10h sitten ja epäilin että siihen olisi kuulunut nuokin putsia. No, nytpä tuli itse sitten harjoteltua samalla ko oli auki.

Vapinahomma etenee siten että viikon päästä lähtee mönkijä taas pajalle, ja ottavat myyntirivistä yhden uuden koneen variaattorin auki ja vaihtavat kaikki osat minun kömpijään, ja sitten ihmetellään lisää!
Toivotaan TAAS parasta...
Vähän oli huoltomies sitä mieltä että maahantuojalla oli muitakin samantyylisiä tapauksia tiedossa, mutta suoraaa ratkaisua ei ollut antaa.

Pitäis käydä itekki heiluttelemassa sen uuden koneen moottoria, ko musta tuntuu että kiinnityspuslat on oudon löysät.
iceman
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Helmi 2018 18:04

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja iceman »

Hpla kirjoitti: Pitäis käydä itekki heiluttelemassa sen uuden koneen moottoria, ko musta tuntuu että kiinnityspuslat on oudon löysät.
Kappas, itellä lähti eilen 6h ajettu Sportsman 570 vm. 2017 takuuhuoltoon, kun moottorin alimman kiinnityspuslan pultti oli mennyt poikki. Tunti tai pari ehdin ajaa, ennen kuin huomasin moottorin vapinan. Herkästi mennyt, kun vielä aika rauhallisesti ottanu nämä ekat tunnit.
Sportsman 570 EPS 2017
Hpla
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 02 Marras 2016 21:41
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Eli tarkoitat niitä etummaisia kiinnityksiä, mitä on yksi molemmin puoli, vai sieltä moottorin takaa?
iceman
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Helmi 2018 18:04

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja iceman »

Hpla kirjoitti:Eli tarkoitat niitä etummaisia kiinnityksiä, mitä on yksi molemmin puoli, vai sieltä moottorin takaa?
Joo, etummaisista kiinnityksistä kyse. Oikeanpuoleinen repsahti, todennäköisesti samati kuin tämä: (en avannut) https://images.google.fi/imgres?imgurl= ... h%2Fx%2Fim
Sportsman 570 EPS 2017
Mara84
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 15 Maalis 2015 15:28
Mönkijä:: Polaris Sportman 570 eutEPS-15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mara84 »

Nyt oli eka kerta noin kolmeen vuoteen että akku oli mennyt tyhjäksi 10.6V jännite, eikä mitään eloa mönkkärissä. Viikon ollut mönkkäri parkissa.
Aloin lataamaan älylaturilla mutta herjas että akku viallinen mutta usean uudelleen laturinkäynnistämisen jälkeen sain sen näyttämään täyttä akkua jolloin se ylläpitää kuitenkin latausta vaikkei normaalisti kunnolla lataa.
Sisätilan lämmittimen laitoin puhaltamaan heti akkua ja laturia kohti. Tunnin latauksen jälkeen pärähti käyntiin ja sitten noin kolme varttia aurailin kun kerran koneen käyntiin sain. 13-astetta pakkasta.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Eipähän vaihteeksi lähtenyt polaromu aamulla pilkille kanssani, vaikka toimi yhden reissun tässä välillä ihan hyvin.. kopkop. -ja oli vasta korjaamollajamolla hoidossa 263€uron edestä :evil:
Startti ym toimi kaikki ok, paitsi pensapumpun ääni oli jotenkin vaisu ja jäi epämääräisesti naksumaan, eikä sitten lähtenyt starttauksesta huolimatta käymään. Purin pihalla pakkasessa relenivaskan näkyviin ja yksi piuha oli perääntynyt pois paikoiltaan. Laitoin takaisin ja kokeilin releitten vaikutuksen toimintoihin yksitellen ja päädyin herjaavan releen olevan vasemmanreunimmainen samanlaisista neljästä, edestäpäin katsoen. Noita puljatessani sain yhden releistä myöskin häviämään johonkin etuosan syövereihin, enkä löytänyt sitä enää mistään. Vastaavia releitä ei sitten lien koko mantereella, mutta onneksi löytyi jostain aiemmista keskusteluista juttua, että motonetin mikroreleistä löytyy toimiva, vaikkei olekkaan samoilla spekseillä. seuraavana 90km reissu lähimpään motonettiin ja kyseisiä releitä pari kipaletta a 3,90€ ja takaisin tuvalle. Uudet releet kiinni ja johan kuului taas pirteä pensapumpun trrrrrr -ääni ja romu tulille ku palmun alta. Usko ei kuitenkaan riitä siihen, että nyt toimii, sillä on niin monesti jo temppunsa näyttänyt.

Linkin kuvissa vasemmalla motonetin rele ja oikealla alkuperäinen. Voisiko joku vähän valaista tyhmää noitten eroista ja toiminnoista? Tuntuis kuitenkin toimivan..?

https://naukja2.kuvat.fi/kuvat/Releet/
Hpla
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 02 Marras 2016 21:41
Mönkijä:: Polaris 570 Touring -17

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Tärisevän polariksen seuraava huoltoaika siis tulevana maanantaina.
Nyt on uusi remmi paikallaan eikä minkäänlaista apua ole ollut.

Voiko remmi päästä "kaatumaan" lautasilla jos joku moottorin kiinnitys on löysä tai muuta?
Edelleenkin uudellakin remmillä kun ajat mutkaan veto päällä niin välillä variaattori alkaa täristämään aivan mahdottomasti, helpottaa kun pysähtyy ja vähän kaasuttelee paikallaan..

Kohta menee hermot tämän värkin kanssa, ja menee joko harrastus tai merkki vaihtoon... Noh, toivottavasti maanantaina selviäsi jotain....
hamu
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 30 Joulu 2017 14:04
Mönkijä:: Polaris 570 t3b -18

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja hamu »

naukja2 kirjoitti: Linkin kuvissa vasemmalla motonetin rele ja oikealla alkuperäinen. Voisiko joku vähän valaista tyhmää noitten eroista ja toiminnoista? Tuntuis kuitenkin toimivan..?
https://naukja2.kuvat.fi/kuvat/Releet/
Alkuperäisessä on hieman parempi kytkentävirran kesto ja sen vetokelan rinnalla on suojavastus. Varmaan tuokin kestää, mutta hakisin varmuuden vuoksi samanlaisen tai paremman kuin alkuperäinen jostain varaosaliikkeestä.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Onkos noita kyseisiä mikroreleitä joku tarvinnut ja löytänyt amerikkaa lähempää?
Marmoritiskiltäkin varsin saa, mutta saattaa olla hintakin sen mukainen..
Vastaa Viestiin