Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Torque
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Kesä 2018 09:50

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Torque »

Rengasasiaan päivitystä.

Kuulemma näitä tärrääviä ja hakkaavia on nyt sitten ollut enemmänkin. Syy löytyy siitä, että laivauksessa pyöristä on päästetty ilmat pihalle ja ovat sitten seilanneet sen useamman viikon kumit tyhjinä + sitten mitä satamassa on vielä seisoneet. Joten renkaat sitä myöden kierot.

Tänään hakemaan rakkine huollosta. Toivotaan että ravistamiset ovat mennyttä aikaa...
Torque
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Kesä 2018 09:50

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Torque »

pesä, sama vatkaus vaan jatkuu. Parani ehkä vähän, mutta ei poistanut uudet renkaat ongelmaa.

Nyt etuset irti ja mars kumikorjaamoon toteamaan itse pystyheitot yms. Ei tää tästä muuten selviä.
Mepi
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mepi »

Ei nämä kuule koskaan tasaisesti kulje. Työkoneita nämä on ajaa, siihen on vain totuttava tai ostettava joku muu laite kuin mönkijä
Sportsman 500 EFI EUT 2012
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Kyllä nää muuten tasasestikkin kulkee. Se on oikesti vain rengastuskysymys.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Millaisista nopeuksista puhutaan kun vatkaa?
Sporttimies_500
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Kesä 2018 18:17

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sporttimies_500 »

Pientä huolta alkoi tuottamaan Sportsman 500 HO EFI X2 vm. 2008.

Pari kertaa on tehnyt niin että startatessa check engine palaa mutta heti kun käynnistyy, poistuu. Eli käy näkyvissä vain. Sitten pelaa normaalisti, mutta sammuili tyhjäkäynnillä pari kertaa kun hölläili kaasua valoissa, risteyksessä tms. Lähti kyllä nätisti käyntiin, taisipa siinä aikaisemmalla kerralla vilahtaa tuo check engine valo just samalla kun sammui.

Latasin akkua kokeeksi ja älylaturilla, virta tuntui kyllä kelpaavan eikä meinaa edes lopettaa ylläpitotilaa, eli ei taida ihan täydessä tikissä olla akku. Tulppaa en ole vielä vaihtanut. Pelasi pitkään oireilematta kunnes eilen tosiaan teki tuon saman uudestaan. Yksi mitä mietin on myös se että teki viimeksikin just kun olin tankannut bensaa täyteen, tuntuu nimittäin jatkuvaan alipainetta kehittävän tankkiin, pitää suhaukset kun korkin aukaisee, jos se nyt tähän mitenkään voisi liittyä.

Ajettu on 110h, ja kaikki huollot tehty Polariksen huollossa ja tuo 100h just jokin aika sitten...ei oo varma vaihtoivatko tulppaa. Täytyy se käydä tänään ostamassa ja kokeeksi vaihtaa...

Onko kellään tälläistä tehnyt....niin ja ei jätä jälkiä vikamuistiin.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Sporttimies_500 kirjoitti: Onko kellään tälläistä tehnyt....niin ja ei jätä jälkiä vikamuistiin.
Onko ollut testerissä kiinni kun tiedät ettei ole muistissa vikoja? Imusarjan kiinnitys kanteen kannattaa katsoa. Imusarjan alipaineanturin piuhoja katkeillut tärinästä joskus. TPS-säätö kohdalleen. Kaasuvaijerin säätö siten että kärjet noin 1mm väli. Läpän stoppiruuviin ei sitten saa kajota.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Sporttimies_500
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Kesä 2018 18:17

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sporttimies_500 »

sf-atv kirjoitti:
Sporttimies_500 kirjoitti: Onko kellään tälläistä tehnyt....niin ja ei jätä jälkiä vikamuistiin.
Onko ollut testerissä kiinni kun tiedät ettei ole muistissa vikoja? Imusarjan kiinnitys kanteen kannattaa katsoa. Imusarjan alipaineanturin piuhoja katkeillut tärinästä joskus. TPS-säätö kohdalleen. Kaasuvaijerin säätö siten että kärjet noin 1mm väli. Läpän stoppiruuviin ei sitten saa kajota.
Käytin tänään testerissä, kun teki taas tuota vikaa. Ei löytynyt mitään vikamuistista, mutta tuo kaasuvaijerin säätö ei ollut asetuksessa ja sitä piti säätää. Oisko sitten jopa tuurilla ollut tuosta....huh...lupasin toimitella huoltoon tutkittavaksi jos vielä sama homma oireilee...
kirka
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 24 Maalis 2011 13:23

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kirka »

FinnMack kirjoitti:Huom!
Polle 1000 LE:en omistajat vuosmalli 2018,siis tällainen ruskea/musta väritteinen kone.

Omassa rajoitin ottaa kiinni nopeudessa 40km/h ja nopeampaa ei mene alamäessäkään.
Kone myyty 60km/h kulkevana ja myös kilvitetty T3b:ksi.
Täällä Roissa on näitä 4 kpl myyty ja kaikissa sama ongelma,maahantuoja ei ole saanut
valmistajalta vielä ratkaisua vaivaan..

Monellako muulla on sama ongelma täällä foorumilaisilla?

Mulla sama homma 40km jälkeen lähtee tehot, se kyllä nousee 60km mutta hitaasti..
Petes88
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 27 Huhti 2016 21:27
Mönkijä:: Can Am outlander 450
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Petes88 »

Tuohon rengas asiaan ja vatkaukseen suosittelen käyttämään oikiasti reilumpia paineita niissä renkaissa hetkellisesti nii renkaat runko ns oikeaa eli rengas pyöristyy oikeaan muotoonsa ku monesti ne on tuhannen rupellilla uutena ja auttaa myös tuohon jos ollu pitemmän aikaa tyhjänä ja mönkijä käyttämättä paikallaan.

Ja tarkistakaahan raidetangonpäät että kunnossa ja kiinni ja samalla auraukset.. Tietty jos käyttäjällä isommat renkaat vähillä paineilla nii alkaahan se kumi lämmetessään elämäänki jonkuverran varsinki jos asfaltti tietä ajelee
juikki
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Heinä 2013 21:55

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja juikki »

Pollesta kärähti melkoisen savun saattelemana valo/sammutuskytkin. Mistä olette tilaillu noita? Marmorilla melkein 150€ jotenka löytyisikö noita halvemmalla jostain? 500ho 2008
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Ebay kannattaa tarkastaa
joker racing
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Heinä 2018 19:52

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja joker racing »

Moro
Tulipa hamkittua polaris sportsman 500 EFI vm.2006.
Ja kyseisessä laitteessa mietityttää sellainen ominaisuus, että etuvetoakselit heiluvat etuperän päästä jonkin veran :roll: .
Tarkoitan booriliitosta vetari-etuperä, siitä välistä... Onkohan normaalia? Viellä en ole tuota kohtaa purkanut tarkastelua varten, mutta pitkittäistä tai pyörivää klappia ei ole. :shock:
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Akselin pää on kaikissa väljä perään nähden ja siis heiluu jonkin verran.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
joker racing
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Heinä 2018 19:52

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja joker racing »

sf-atv kirjoitti:Akselin pää on kaikissa väljä perään nähden ja siis heiluu jonkin verran.
Okei. Kiitos tiedosta! Katselin videoita, kun ameriikan jässikät repii vetäreita irti, siinä näytti todella timmeiltä.. :lol:
Olivat varmaan ruosteesta turvonneet kiinni sitten. :wink:
Vastaa Viestiin