PDM viallinen ?

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
kapa55
Noppeli

PDM viallinen ?

Viesti Kirjoittaja kapa55 »

Moro
Mulla on polaris sportsman X2 500 vm.2007.
Tämmönen vika olis päällä: virrat hävinnyt, pdm antaa virta-avaimelle n.4,7v. Kun laittaa suaraan akulta 12v virta-avaimelle.niin mittaristo herää, valot toimii ,tappokytkin katkasee,kaasarissa naksuu muutaman kerran(herääkö henkiin? ).
Ei kuitenkaa starttaa. Startti saa kuitenkin plussan avaimelta,mutta miinus hukassa. Startti solenoidi kuitenkin toimii kun syättää suaraan 12v.niin startti pelaa.
Johtonippuja oon tutkinut ja hemputellu ym.
PDM:n hinta 590€ ei ihan heti viittis ostaa jos vaikka vika jossain muualla.
Olisko kellään ollu samoja ongelmia ja siihen mahdollisia vinkkejä.
Jussi
6WD
Mönkijä:: JD XUV 855d

Re: PDM viallinen ?

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kuulostaa maadoitusvialta. Akun maadoitus ois hyvä tarkastaa
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
kapa55
Noppeli

Tarkistin maadotukset. Hinkasin liittimet hyväksi. Ei vaikutusta. PDM.lle menee (punainen johto) 12v. Maata saa (ruskea johto). Mulla on tästä vehkeessä sähkökuvat.
Mittasin uurestaa virta-avaimelta niin nyt ei tuu virtaa ollenkaan.
NKH
4WD
Mönkijä:: TöpöPolle 500EFI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NKH »

Koita renkuttaa pdm:n liitintä irti-kiinni jos se sattuis herään hetkeks niin varmentuis vika sinne päin. Ja sen pdm:n takakannen vois aukasta, sen mitä mulla on viallisia pyöriny niin on kannet kaikki ollu sisältä ihan hapettuneita, pääsee kosteus sisään.

Viimisin tapaus oli -06 500, pdm pimeni aina parin minuutin seisotuksen jälkeen, liitintä heiluttelemalla heräs henkiin ja toimi aina seuraavaan sammutukseen asti.
ATV Off-Road Racing Team - ATVP Tonnikeijut >>> www.facebook.com/atvptonnikeijut <<< Tykkää, tökkää ja jaa - määkin tykkään!
sf-atv
Tracks
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Voi olla PDM vika. Niitä on noissa mennyt. Parasta olisi jos löydät jonkun jolla sama kone ja vaihdat siihen oman purkkisi niin näet siirtyykö vika ehjään koneeseen tällä toimenpiteellä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
kapa55
Noppeli

Tuli vihdoin viimein hommattua uusi PDM poksi. Kone heräs hyvin henkiin. Pensapumpun jouduin viä vaihtaan jonka jälkee lähti hyvin käyntiin.
Kiitoksia kaikille neuvoista.
Vastaa Viestiin