Vika ei liene siinäkään, koska kahva oli lukitusasennossa kun aura oli irronnut.hamu kirjoitti:Kiristä lukituskahvan säätö tiukemmalle.
Polaris sportsman 570
Re: Polaris sportsman 570
Re: Polaris sportsman 570
Jos säätö on löysällä, niin levyn rungon koukut lipsahtavat pois paikoiltaan liian herkästi vaikka lukituskahva on kiinni.
Viimeksi muokannut Pappi, 02 Tammi 2019 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu foorumin sääntöjen mukaisesti.
Syy: Edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu foorumin sääntöjen mukaisesti.
Re: Polaris sportsman 570
Vika on nimenomaan siinä lukituskahvan säädössä.
Jos se on löysä ja edestakaista klappia on ees vähän niin sillon lukitus aukeaa varmasti ja levy putoaa irti.
Kato kans että takemmat koukut menee paikalleen, tuppaa nimittäin siihen paikkaan kerryttämään uskomattoman määrän lunta ja jäätä.
Jos se on löysä ja edestakaista klappia on ees vähän niin sillon lukitus aukeaa varmasti ja levy putoaa irti.
Kato kans että takemmat koukut menee paikalleen, tuppaa nimittäin siihen paikkaan kerryttämään uskomattoman määrän lunta ja jäätä.
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 26 Marras 2018 18:44
- Mönkijä:: Polaris 570 T3B 2018
- Paikkakunta: Seinäjoen Ylistaro
Re: Polaris sportsman 570
No niin nyt se aura putosi mullakin kesken aurauksen, se punainen tanko, pitääkö se olla säädetty mahd. lyhyeksi
vaiko mahd. pitkäksi?? Kuvankin meinasin laittaa vaan enpä osannut.
vaiko mahd. pitkäksi?? Kuvankin meinasin laittaa vaan enpä osannut.
- Raiteilta suistuneena jo vuodesta 1959 -
Re: Polaris sportsman 570
Ota levy irti ja laita punanen tanko lukitusasentoon.
Kiristä kiinnityskoukkujen puoleisessa päässä olevaa mutteria/ite tankoa niin että siinä tangossa ei ole yhtään klappia kun se on lukituasennossa. En äkkiä muista säädettiinkö se klappi pois mutteria vai tankoa pyörittämällä, mutta hokaat sen äkkiä kun vähän pyörittelet.
Yleisvinkkinä tämän työvälinerungon kanssa vois sanoa että jos työnnätte lunta penkalle niin tarkistelkaa silloin tällöin se lukitus. Jos se kone käy yhtään ns. mahansa varassa niin silloin sillä ylöspäin aukastavalla lukituksella on vaarana nousta pois lukitusasennosta.
Tuonne https://keskustelu.sammysatv.com/viewto ... 30&t=37665 tein pari vuotta takaperin stoorin kuvineen aiheesta. Kiitos kuitenkin photobucketin, stoori on tallessa vaan kuvat ei. Koitan löytää oisko kuvat jossain tallessa, näkyy muillakin olevan ropleemia.
Kiristä kiinnityskoukkujen puoleisessa päässä olevaa mutteria/ite tankoa niin että siinä tangossa ei ole yhtään klappia kun se on lukituasennossa. En äkkiä muista säädettiinkö se klappi pois mutteria vai tankoa pyörittämällä, mutta hokaat sen äkkiä kun vähän pyörittelet.
Yleisvinkkinä tämän työvälinerungon kanssa vois sanoa että jos työnnätte lunta penkalle niin tarkistelkaa silloin tällöin se lukitus. Jos se kone käy yhtään ns. mahansa varassa niin silloin sillä ylöspäin aukastavalla lukituksella on vaarana nousta pois lukitusasennosta.
Tuonne https://keskustelu.sammysatv.com/viewto ... 30&t=37665 tein pari vuotta takaperin stoorin kuvineen aiheesta. Kiitos kuitenkin photobucketin, stoori on tallessa vaan kuvat ei. Koitan löytää oisko kuvat jossain tallessa, näkyy muillakin olevan ropleemia.
Re: Polaris sportsman 570
Työkalurungon pysymistä paikallaan auttaa vielä se, jos laittaa vinssin vaijeriin kumistopparin sekä säätää työkalurungon vetosilmukan - siis johon vinssin koukku tulee kiinni, niin pitkäksi että ei tule vahingossa vinssilla kiskottua runkoa irti. Sähköinen stoppari olisi tietysti paras, mutta hintaa näyttää olevan itselle ainakin liikaa.
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 26 Marras 2018 18:44
- Mönkijä:: Polaris 570 T3B 2018
- Paikkakunta: Seinäjoen Ylistaro
Re: Polaris sportsman 570
Kiitoksia vinkeistä, pitääpä lähteä säätämään. Mulla aura irtosi ihan auratessa, pakkaslunta oli n.5 cm krs,
sellainen kumi stoppari mulla on mutta se vaijerin kiinnitys silmukka taita olla lyhimmillään.
Se olis hyvä se sähköstoppari, säästää varmaan vaijeriakin, muuten vaikuttaako se mitenkään tähän ongelmaan
onko vaijeri tai naru käytössä?
sellainen kumi stoppari mulla on mutta se vaijerin kiinnitys silmukka taita olla lyhimmillään.
Se olis hyvä se sähköstoppari, säästää varmaan vaijeriakin, muuten vaikuttaako se mitenkään tähän ongelmaan
onko vaijeri tai naru käytössä?
- Raiteilta suistuneena jo vuodesta 1959 -
Re: Polaris sportsman 570
Mulle kävi sillon näin:
https://aijaa.com/ylJGaI
Vauhdissa putosi levy irti kun lukitus oli auennut enkä huomannut sitä.
Eli tältä näyttää mulla se lukitussalvan säätö:
https://aijaa.com/eXUcoK
Löysää mutteria että saat pyöritettyä tohon tankoon vähän lisää mittaa jolloin se ei pääse pituussuunnassa lonksumaan. Kun klapin on saanu pois niin sitten mutteri kunnolla kiinni.
https://aijaa.com/ylJGaI
Vauhdissa putosi levy irti kun lukitus oli auennut enkä huomannut sitä.
Eli tältä näyttää mulla se lukitussalvan säätö:
https://aijaa.com/eXUcoK
Löysää mutteria että saat pyöritettyä tohon tankoon vähän lisää mittaa jolloin se ei pääse pituussuunnassa lonksumaan. Kun klapin on saanu pois niin sitten mutteri kunnolla kiinni.
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 26 Marras 2018 18:44
- Mönkijä:: Polaris 570 T3B 2018
- Paikkakunta: Seinäjoen Ylistaro
Re: Polaris sportsman 570
Noniin nyt on säädöt tehty, lunta odotellen. Sääsin sen tangon niin kireälle että se ei enää liikkunut ollenkaan
ja sitte puolikierrosta takasin, liikkuu nihkeästi nyt, kireämmälle ei enää voi laittaa.
Tuota meinasin kans kysyä että voiko aura irrota siirtoajossa, eli uskaltaako maantielle lähteä ollenkaan ilman
varmistusta, ei oikein tunnu kivalta ajatukselta, 60 kmh vauhtia ja levy änkee ittensä pyörien alle ja autoja
vilisee ohi koko ajan.
ja sitte puolikierrosta takasin, liikkuu nihkeästi nyt, kireämmälle ei enää voi laittaa.
Tuota meinasin kans kysyä että voiko aura irrota siirtoajossa, eli uskaltaako maantielle lähteä ollenkaan ilman
varmistusta, ei oikein tunnu kivalta ajatukselta, 60 kmh vauhtia ja levy änkee ittensä pyörien alle ja autoja
vilisee ohi koko ajan.
- Raiteilta suistuneena jo vuodesta 1959 -
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 26 Marras 2018 18:44
- Mönkijä:: Polaris 570 T3B 2018
- Paikkakunta: Seinäjoen Ylistaro
Re: Polaris sportsman 570
Saimpas minäkin kuvan tänne. http://aijaa.com/a/6gdc7K
Kohta 1. Tuossa kuvassa näkyy kuinka paljon mulla oli löysää siinä säädössä, nyt ei ole yhtään.
Kohta 2. Mikä tarkoitus tuolla akseli tapilla on kun toinen puoli on puolta pitempi kun toinen?
Kohta 1. Tuossa kuvassa näkyy kuinka paljon mulla oli löysää siinä säädössä, nyt ei ole yhtään.
Kohta 2. Mikä tarkoitus tuolla akseli tapilla on kun toinen puoli on puolta pitempi kun toinen?
- Raiteilta suistuneena jo vuodesta 1959 -
Re: Polaris sportsman 570
Mulla lukee kun painan linkkiä, että albumi ei ole julkinen.
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 26 Marras 2018 18:44
- Mönkijä:: Polaris 570 T3B 2018
- Paikkakunta: Seinäjoen Ylistaro
Re: Polaris sportsman 570
Asemapäällikkö kirjoitti:Saimpas minäkin kuvan tänne. http://aijaa.com/a/6gdc7K
Kohta 1. Tuossa kuvassa näkyy kuinka paljon mulla oli löysää siinä säädössä, nyt ei ole yhtään.
Kohta 2. Mikä tarkoitus tuolla akseli tapilla on kun toinen puoli on puolta pitempi kun toinen?
Joopa joo, sain kuvan tänne mutta en saa sitä julkiseksi.
- Raiteilta suistuneena jo vuodesta 1959 -
Re: Polaris sportsman 570
Eipä se siirtoajossakaan irtoa muuten kun juuri sen lukituksen aukeamisen takia.
Jos kuitenkin epäilyttää niin vois kait sen sitoa jollan pikkuliinalla kiinni?
Mutta tiiän tunteen. Aikalailla epäilytti että miten se jatkossa pysyy kiinni, mutta on se nyt pysynyt säätöjen jälkeen. Aurattu on vauhdilla ja pihatiellä on muutama patti josta kovaa auratessa aura oikein pomppaa ilmaan.
Toinen parannus minkä tein niin korvasin kaikki tuon levyn sokkatapit just oikeen kokosilla pulteilla ja muttereilla.
On aika rempula kun ne alkuperäiset tapit vähän väljistyy. Tuolla keinolla sai hyvin kaikki ylimääräset väljät pois.
Jos kuitenkin epäilyttää niin vois kait sen sitoa jollan pikkuliinalla kiinni?
Mutta tiiän tunteen. Aikalailla epäilytti että miten se jatkossa pysyy kiinni, mutta on se nyt pysynyt säätöjen jälkeen. Aurattu on vauhdilla ja pihatiellä on muutama patti josta kovaa auratessa aura oikein pomppaa ilmaan.
Toinen parannus minkä tein niin korvasin kaikki tuon levyn sokkatapit just oikeen kokosilla pulteilla ja muttereilla.
On aika rempula kun ne alkuperäiset tapit vähän väljistyy. Tuolla keinolla sai hyvin kaikki ylimääräset väljät pois.
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 26 Marras 2018 18:44
- Mönkijä:: Polaris 570 T3B 2018
- Paikkakunta: Seinäjoen Ylistaro
Re: Polaris sportsman 570
Mitäs jos sen lukituksen jousen vaihtas jäykemmäksi, auttaako se pysymään paremmin paikoillaan? Vai onko joku jo kokeillut.
- Raiteilta suistuneena jo vuodesta 1959 -
Re: Polaris sportsman 570
En ainakaan mää oo kokeillu jousen vaihtoa. Periaatteessa se jäykistää tota takalukituskynsien liikettä ja vois parantaa paikallaan pysymistä.