Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
KpHr
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
Mönkijä:: Polle 500 HO -11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KpHr »

Tuossa vielä kytkentäkuva 2012-HO-traktoripollen monitoimikatkaisijasta. Taitaa mennä suurinpiirtein samoin kuin SSchevyn 1000-pollessa.

https://drive.google.com/open?id=1rnUJk ... vuRS1lLt5w

PS: Liittimeltahän voi nuo signaalit tarkastaa esim. vastusmittauksella.


-KpHr-

EDIT: On ollut itsellä ihan sama ongelma, ilmeni onneksi jo takuuaikana. Tuo monitoimikatkaisijan mekaaninen rakenne on mielestäni huono alunperinkin: minulla oli tappokatkaisijan lisäksi toinenkin ongelma eli valokatkaisija ei toiminut. Sen jälkeen kun releistin monitoimikatkaisjan ohjaamat isommat kuormat (= valot) niin ongelmat loppuivat.
Gionnino
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Marras 2006 11:24
Mönkijä:: Polaris Sportsman H.O. 500

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Gionnino »

Kiitos KpHr ja SSchevylle vastauksista.
Pitääpä lähteä kokeilemaan tuota napin ohitusta. Onko vielä antaa vinkkiä, että mistä kohden tuota johtoa kannattaa yrittää yhdistää. En ole aiemmin Pollen sähköjohtoja juurikaan joutunut seurailemaan, joten oletan, että tuo liitosmötikkä, joka tuossa SSchevyn kuvassa näkyy, löytyy jostain tankovalon tietämiltä.. ?
SSchevy
4WD
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Elo 2012 10:41
Mönkijä:: Polaris Sportsman 1000 XP -17
Paikkakunta: Espoo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SSchevy »

Gionnino kirjoitti:Kiitos KpHr ja SSchevylle vastauksista.
Pitääpä lähteä kokeilemaan tuota napin ohitusta. Onko vielä antaa vinkkiä, että mistä kohden tuota johtoa kannattaa yrittää yhdistää. En ole aiemmin Pollen sähköjohtoja juurikaan joutunut seurailemaan, joten oletan, että tuo liitosmötikkä, joka tuossa SSchevyn kuvassa näkyy, löytyy jostain tankovalon tietämiltä.. ?

Se tankovalon koppa pitää purkaa pois tieltä niin sieltä löytyy se liitin.
Polaris Sportsman XP 1000 T3B -17

Uudenmaan Mönkijät Ry

EX: Polaris sportsman 570 efi eps T3 -14
Gionnino
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Marras 2006 11:24
Mönkijä:: Polaris Sportsman H.O. 500

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Gionnino »

No nyt taas Polle käy ja kukkuu. Tuo napin ohittaminen johtojen yhdistämisellä olikin suhteellisen simppeli homma. Ainoa haitta oli nuo julmetut pakkaset, jolloin näpit ja muoviklipsit jäätyivät totaalisesti :lol: Kiitos vielä neuvoista.
Nyt kun vauhtiin päästiin, niin osaakohan joku vielä jeesata koskien jarruvaloja. Jo takuuaikana ne kerran lopettivat toimintansa ja jossain huollossa ne fiksattiin kuntoon. Nyt ne taas ovat pimeänä.. Polttimot ovat kunnossa, joten onkohan jossain katkaisijassa vikaa..? Onko kukaan muu Sportsmanissa törmännyt tähän ongelmaan?
Avatar
KpHr
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
Mönkijä:: Polle 500 HO -11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KpHr »

Jarruvaloja ohjaa painekytkin, tuossa manuaalin ohje etsimiseen ja testaamiseen:

https://drive.google.com/open?id=12NXG4 ... pjK_UPjDiV

Hae varaosakoodilla 4011478 niin näet millaisesta komponentista on kyse. Voihan muuten olla niinkin että ko. liitin on vain yksinkertaisesti irti vastakkeestaan :-)

-KpHr-
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Jos painekatkaisija on viallinen voi olla helpompaa korvata se jarrukahvaan sopivalla mikrokytkimellä. Löytyy varaosana. Haittapuolena on se että ei enää toimi polkimesta.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Kq700
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Loka 2016 23:53

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kq700 »

Morjesta. Onko kenelläkään varmaa tietoa että käykö vuoden 2007 Polaris sportsman 800efi moottori suoraan vuoden 2014 Polaris rzr 800s malliin? Särkyi rzr moottori ja olisi tiedossa sportsmanin moottori.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Jotain eroja lienee koska kuvaston mukaan RZR kone sopii RZR:iin eikä Sportsmaniin.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Kq700
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Loka 2016 23:53

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kq700 »

Kyllä kyllä. Kun minulla ei oikeastaan ole muuta tietoa kuin se että molemmat on rivi koneita. Ilmeisesti osat ei myöskään käy ristiin. Hitto minkähän tuon kans oikeen tekisi. Rzr omasta moottorista on melkeen liikkuvat osat rikki. Tuo sportsmanin moottori olisi ihan huokeaan hintaan tiedossa.
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Tässä olisi joku laittanut -11 sportsmanin koneen -10 RZR:ään. Lopputulema ettei suosittele hommaa mutta tehtävissä, vaihteiston ja koneen välinen kiinnike oli erilainen.
https://www.rzrforums.net/engine-drivet ... 0-rzr.html

Tässä taas on vaihdettu -06 sportsmanin kone -09 RZR:ään ja ainoa ero ilmeisesti öljytikun paikassa. https://www.rzrforums.net/engine-drivet ... -swap.html

Polariksen sivuilta taas kun katsoo niin 2011 eteenpäin on samat osanumerot RZR:koneessa kun taas vanhemmissa on eri numeroisia osia, vaikuttaisi että tuossa 10/11 vaihteessa on koneeseen tullut jotain muutoksia koska jopa varaosamyyjillä siinä kohtaa vaihtuu osat. Normaalisti jos olisi sama osa kyseessä niin tarvikeosista sen huomaisi kun kävisi pidemmälle aikajaksolle.

Ota tästä nyt sitten selvää :roll:
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Ilu85
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Maalis 2019 06:59

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Ilu85 »

Terpo! Elikkäs vm04 700twin .ollu nyt muutaman kerran sellasta ongelmaa että sammuu ja katkasee virrat mitään varoittamatta kesken ajon. Pääsääntöisesti sillai että kun kääntää oikealle pieneen nyppylään niin silirimpis.lähtee kuitenkin samantien käyntiin ja pelaa ettei mitään.onko mahollisesti johdoissa jotakin vikaa?
ktmsaku
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Helmi 2010 14:53

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ktmsaku »

Sportsman 700 EFI -2004. Sammunut yhtäkkiä suoraan ajosta, enään ei käynnisty. Puolalle ei tule virtaa bensa pumpun virta 4,7. Bensapumppu ei enään suraha kun laittaa virrat päälle, ideoita ? Uusi ecu kokeiltu, johtoja tutkittu kaikenmaailman.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Ilu85 kirjoitti:Terpo! Elikkäs vm04 700twin .ollu nyt muutaman kerran sellasta ongelmaa että sammuu ja katkasee virrat mitään varoittamatta kesken ajon. Pääsääntöisesti sillai että kun kääntää oikealle pieneen nyppylään niin silirimpis.lähtee kuitenkin samantien käyntiin ja pelaa ettei mitään.onko mahollisesti johdoissa jotakin vikaa?
Todennäköisesti. Tarkasta ohjausakselin tienoolta kaapelisarjan kunto.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

ktmsaku kirjoitti:Sportsman 700 EFI -2004. Sammunut yhtäkkiä suoraan ajosta, enään ei käynnisty. Puolalle ei tule virtaa bensa pumpun virta 4,7. Bensapumppu ei enään suraha kun laittaa virrat päälle, ideoita ? Uusi ecu kokeiltu, johtoja tutkittu kaikenmaailman.
Kytkentäkaavion avulla tutkittava minne sähkö jää.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
akil
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 27 Loka 2011 09:29
Mönkijä:: polaris sportsman xp 1000le-19
Paikkakunta: karkkila

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja akil »

4x4-100% kirjoitti:Olisko kellään tiedossa arvoja TPS anturille? pitäs saada todettua onko kunnossa.
500 Efi kone kyseessä
tyhjäkäyntiä käy normaalisti mut nopeat kaasu liipasimen liikkeet saa aikaan
vikavalon nykimisen paukkeen ja sammuu .
Vikakoodia ei anna. Ehdotuksia viaksi?
Mikä on TPS anturi :?:
uudenmaan mönkijät ry



honda trx 420 fm
suzuki lt160
suzuki 50 noppeli
Vastaa Viestiin