Mites: Google?akil kirjoitti:Mikä on TPS anturi4x4-100% kirjoitti:Olisko kellään tiedossa arvoja TPS anturille? pitäs saada todettua onko kunnossa.
500 Efi kone kyseessä
tyhjäkäyntiä käy normaalisti mut nopeat kaasu liipasimen liikkeet saa aikaan
vikavalon nykimisen paukkeen ja sammuu .
Vikakoodia ei anna. Ehdotuksia viaksi?
Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
-
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
- Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
- Paikkakunta: Nastola
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Google = turun palloseura
Throtle Position Sensor = kaasuläpän asennontunnistus anturi
Throtle Position Sensor = kaasuläpän asennontunnistus anturi
-
- 3WD
- Viestit: 105
- Liittynyt: 09 Tammi 2011 18:00
- Mönkijä:: Polaris sportsman 500 EFI L7e
- Paikkakunta: Iiden
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Throtle Position Sensor = kaasuläpän asennontunnistus anturi.akil kirjoitti:Mikä on TPS anturi4x4-100% kirjoitti:Olisko kellään tiedossa arvoja TPS anturille? pitäs saada todettua onko kunnossa.
500 Efi kone kyseessä
tyhjäkäyntiä käy normaalisti mut nopeat kaasu liipasimen liikkeet saa aikaan
vikavalon nykimisen paukkeen ja sammuu .
Vikakoodia ei anna. Ehdotuksia viaksi?
Ja vika korjaantui anturin vaihdolla.
- KpHr
- 4WD
- Viestit: 134
- Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
- Mönkijä:: Polle 500 HO -11
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pari päivää sitten maantiellä ajellessa matka katkesi kuin kananlento. Tyhjäkäynti OK mutta kaasun antaminen tukehdutti koneen.
Kone kärryyn ja kotipihalle. Hetken ihmettelyn jälkeen vika alkoi paikantumaan bensapuolelle. Kaasarista oli neula tipahtanut kun sokka oli varissut itsekseen irti: tarkastelussa huomasin että neulan ura (keskimmäinen) oli niin kulunut että sokka oli päässyt ihan vapaasti putoamaan sijoiltaan ja neula tietenkin tipahti samantien.
Pikakorjauksena siirsin sokan seuraavaan pykälään (laihemman seoksen suuntaan) ja taas pelittää. Pitää varmaankin hommata uusi neula tai jokin repair-kit. Kaiketi tuolla laihemmalla seoksella voi ihan riskittömästi jonkun aikaa ajella? Sähköistä nääs ymmärrän mutta näiden konehommien tietämys on aika pintapuolista.
-KpHr-
Kone kärryyn ja kotipihalle. Hetken ihmettelyn jälkeen vika alkoi paikantumaan bensapuolelle. Kaasarista oli neula tipahtanut kun sokka oli varissut itsekseen irti: tarkastelussa huomasin että neulan ura (keskimmäinen) oli niin kulunut että sokka oli päässyt ihan vapaasti putoamaan sijoiltaan ja neula tietenkin tipahti samantien.
Pikakorjauksena siirsin sokan seuraavaan pykälään (laihemman seoksen suuntaan) ja taas pelittää. Pitää varmaankin hommata uusi neula tai jokin repair-kit. Kaiketi tuolla laihemmalla seoksella voi ihan riskittömästi jonkun aikaa ajella? Sähköistä nääs ymmärrän mutta näiden konehommien tietämys on aika pintapuolista.
-KpHr-
-
- 2WD
- Viestit: 56
- Liittynyt: 27 Loka 2011 09:29
- Mönkijä:: polaris sportsman xp 1000le-19
- Paikkakunta: karkkila
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
mulla on polaris spotsman xp 1000 le kertoisko joku mikä on vikakoodi 520285
uudenmaan mönkijät ry
honda trx 420 fm
suzuki lt160
suzuki 50 noppeli
honda trx 420 fm
suzuki lt160
suzuki 50 noppeli
- vinssi
- 6WD
- Viestit: 454
- Liittynyt: 11 Joulu 2009 10:17
- Mönkijä:: Sportsman XP1000 S 2023
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
jarruvalon kytkin tai liitin
exät:SP800-08, XP850EPS BigGun-10,XP850EPS Forest-11, 1000 Xxc Renegade-12, Scrambler 850 HO EPS-13.RZR 800S EUT-13,Polaris Scrambler xp 1000 2014, Polaris Sporsman Super Atv MONSTER 2015, Polaris XP 1000 Scrambler -16, Polaris RZR Turbo -17
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hei! Löytyy tuommonen Polaris 500 traktori mönkijä, vm 2013
Alkoi tuo sammutusnappi temppuilemaan, onko mahdollista ohittaa se?
Alkoi tuo sammutusnappi temppuilemaan, onko mahdollista ohittaa se?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
On mahdollista mutta kone muuttuu vaaralliseksi jos ei saa jostain äkkiä sammumaan.Tuomas_91 kirjoitti:Hei! Löytyy tuommonen Polaris 500 traktori mönkijä, vm 2013
Alkoi tuo sammutusnappi temppuilemaan, onko mahdollista ohittaa se?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 01 Kesä 2018 18:17
Outoa käyntiohjelmaa Sportsman 500 -08
Voihan voihan...näyttäisi olevan piilevä, silloin tällöin ilmenevä vika Pollessa. Eli laite on Sportsman 500 X2 H.O. EFI 2008, TL-malli, ajettu vajaa 200h ja kaikki huollot tehty aina Polariksen huollossa.
Toimii nätisti muuten mutta nyt on alkanut tulemaan useammin aina startatessa check engine valoa ja saattaa hieman huonosti pyörähtää käyntiin. Kaasua ja homma tasaantuu. Ajaminen sujuu normaalisti...mutta kun tulet vaikka liikennevaloihin...saattaa sammahtaa. Lähtee kyllä heti taas käyntiin - tai jos pidät kierroksia päällä, ei toki sammu. Tämä oikuttelu tuntuu kuin ilmenisi aina kun Polle "herää väärällä jalalla" eli antaa tuon check enginen startissa. Välissä saattaa olla useita ihan normaaleja käynnistyksiä ja pelaa hienosti myös pysähdyksissä. Tähän ongelmaan tuli aikoinaan ostettua 30Ah Motobatt (vuoden vanha) ja olen sitä älylaturilla lataillut kokeeksi täyteen, ei tuntunut vaikuttavan ongelmaan, täynnä on akku. Äsken teki taas, lähdin kotoa ja starttasi kylmänä ihan ok. Ajelin tuohon kahvipaikalle muutaman kilometrin, hyvin pelasi. Siinä reilu puoli tuntia pysähdys...lähdin taas liikkeelle, ja vilauttaa check engineä startissa, kierrokset kummasti ryntäyttää ja huomaa heti että jahas, sitä lähdettiin taas tälle linjalle - heti ekoissa valoissa meinaa sammua. Pidän kierroksilla koneen käynnissä, ajan kylällä lenkin, joka valoissa sama homma, yksissä jo sammuukin. Ajossa jotenkin tuntuu että kun kaasun vapauttaa....kestää normaalia kauemmin ennenkuin moottorijarrutus iskee? Ihan kuin jotenkin kantaisi tuo kaasuvipu...mitenkäs tämä kuolleen miehen kytkin toimii? Sitä kai kerran ainakin säätivät huollossa kun yritettiin vikamuistia lukea. Nämä oikuttelut ei ole vielä vikamuistiin jäänyt, kokeilin tuossa katsoa nekin äsken läpi. Juhannuksena teki samaa, ajoin silloin pidemmän lenkin ja pelasi matka-ajossa ok ja myös sen jälkeen....taas jälleen kerran kerkesi olla normaaleja startteja vaikka kuinka ja eikun vaan sitten vielä iskee nurkan takaa tämä kummittelu
Antaapa nyt olla tuossa ja pitää alkaa soittelemaan varmaan huoltoon...vai oisko ideoita mitä tsekkailla?
Toimii nätisti muuten mutta nyt on alkanut tulemaan useammin aina startatessa check engine valoa ja saattaa hieman huonosti pyörähtää käyntiin. Kaasua ja homma tasaantuu. Ajaminen sujuu normaalisti...mutta kun tulet vaikka liikennevaloihin...saattaa sammahtaa. Lähtee kyllä heti taas käyntiin - tai jos pidät kierroksia päällä, ei toki sammu. Tämä oikuttelu tuntuu kuin ilmenisi aina kun Polle "herää väärällä jalalla" eli antaa tuon check enginen startissa. Välissä saattaa olla useita ihan normaaleja käynnistyksiä ja pelaa hienosti myös pysähdyksissä. Tähän ongelmaan tuli aikoinaan ostettua 30Ah Motobatt (vuoden vanha) ja olen sitä älylaturilla lataillut kokeeksi täyteen, ei tuntunut vaikuttavan ongelmaan, täynnä on akku. Äsken teki taas, lähdin kotoa ja starttasi kylmänä ihan ok. Ajelin tuohon kahvipaikalle muutaman kilometrin, hyvin pelasi. Siinä reilu puoli tuntia pysähdys...lähdin taas liikkeelle, ja vilauttaa check engineä startissa, kierrokset kummasti ryntäyttää ja huomaa heti että jahas, sitä lähdettiin taas tälle linjalle - heti ekoissa valoissa meinaa sammua. Pidän kierroksilla koneen käynnissä, ajan kylällä lenkin, joka valoissa sama homma, yksissä jo sammuukin. Ajossa jotenkin tuntuu että kun kaasun vapauttaa....kestää normaalia kauemmin ennenkuin moottorijarrutus iskee? Ihan kuin jotenkin kantaisi tuo kaasuvipu...mitenkäs tämä kuolleen miehen kytkin toimii? Sitä kai kerran ainakin säätivät huollossa kun yritettiin vikamuistia lukea. Nämä oikuttelut ei ole vielä vikamuistiin jäänyt, kokeilin tuossa katsoa nekin äsken läpi. Juhannuksena teki samaa, ajoin silloin pidemmän lenkin ja pelasi matka-ajossa ok ja myös sen jälkeen....taas jälleen kerran kerkesi olla normaaleja startteja vaikka kuinka ja eikun vaan sitten vielä iskee nurkan takaa tämä kummittelu

Antaapa nyt olla tuossa ja pitää alkaa soittelemaan varmaan huoltoon...vai oisko ideoita mitä tsekkailla?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Missä päin sulla on tämä polaris? Muutamia vinkkejä saattaisi olla huoltopaikan suhteen .
-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 01 Kesä 2018 18:17
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Iisalmessa...täällä on Polariksen huolto, seuraava lähin varmaan Kuopiossa.ViiMax kirjoitti:Missä päin sulla on tämä polaris? Muutamia vinkkejä saattaisi olla huoltopaikan suhteen .
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo, siltä suunnalta en osaa neuvoa sitten. Kannattaa selvittää diagnostiikka / vikakoodit. Lataa netistä korjausopas missä ohjeet. Tuossa ruiskussa on niitä kaikenmaailman antureita ja sähköjohdoissa noissa ollut vikoja/katkoksia. En nyt yleistä, mutta tiedän kaksi varmaa tapausta joissa johdoissa ollut häikkää ja yhteen x2 vaihdettiin lopulta ecu kun ei enää lähtenyt millään käyntiin. Mutta zemppiä kuitenkin vianselvitykseen!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Rohkaistuin taas kyselemään kun täältä foorumilta olen saanut aiemmin hyviä vastauksia ja neuvoja... kiitos vielä! Nyt kyse on niinkin yksinkertaisesta ongelmasta kuin Sportsman 500 H.O:n etulamppujen polttimoiden vaihdosta. Ajattelin päivittää ne LED-polttimoihin, mutta miten nuo polttimot saa vaihdettua? Hemmetin ahdasta on tuon etutavarakotelon johdosta..
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Lähtiköhän ne umpiot irti kun otti sen säätöruuvin auki ja toisella puolella umpiota oli vaan joku hahlo missä se umpio on kiinni, tai sitten vaan kotelo irti. Ledeiksi kannattaa ehdottomasti valita jäähdytysnauhalliset, ei puhallinmallia.
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitos vastauksesta Otra.
Tuossa jo kolmesta säätöruuvista nappasin kaksi irti, mutta kolmas (ylin) tuntuu olevan vähän hankalassa paikassa. Ilmeisesti ruuvi pitää avata tavarakotelon kautta olevasta reiästä jossa on irroitettava kumitulppa päällä. Irtihän sen varmasti saa veivattua, mutta takaisinlaittaminen jousineen kaikkineen on varmasti tosi hankalaa..
Tuossa jo kolmesta säätöruuvista nappasin kaksi irti, mutta kolmas (ylin) tuntuu olevan vähän hankalassa paikassa. Ilmeisesti ruuvi pitää avata tavarakotelon kautta olevasta reiästä jossa on irroitettava kumitulppa päällä. Irtihän sen varmasti saa veivattua, mutta takaisinlaittaminen jousineen kaikkineen on varmasti tosi hankalaa..
