Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
- KpHr
- 4WD
- Viestit: 134
- Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
- Mönkijä:: Polle 500 HO -11
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pelai65: ihan mutu-tuntumalta tsekkaisin ensimmäiseksi ECU- ja sytytys/pa-pumppureleen toiminnat. Käsitykseni mukaan noissa releissä nimenomaan itse releen kannoissa on ollut jonkinasteisia kosketusongelmia.
-KpHr-
https://drive.google.com/open?id=1M5SAk ... h53jF5EGby
-KpHr-
https://drive.google.com/open?id=1M5SAk ... h53jF5EGby
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polle teki tenät.
Hyyty tohon sorsansyötölle ku vietiin jyviä ja jouduttiin isoo jyväkonttia vinssailemaan jonkun verran. Erehyin sammuttamaan....ja ei paukkuakaan.
Apuvirralla käyntiin, kun otti kaapelit irti niin kone sammu. Uudestaan kaapeleilla käymään ja vähän kierroksia koneeseen niin pysy käynnissä. Pääsin ajamaan melkeen pihaan asti ja vauhdista katos virrat. Jälleen samat apuvirtatsempalot ja sama lopputulos, paitsi että kun käänsi virta-avainta ja kaveri heilutteli akkua ja johtoja hetkellisesti tuli virrat takasin. Sai jopa käymään koneen mutta sitten katos taas virrat.
Varastosta vanha akku paikalleen, vähän akun herättelyä ja homma rokkaa. Kone käy ja kukkuu normaalisti.
Irrotettu akku vajaa 1.5v vanha, yleismittari näytti että 13.1volttia
Lisätään vielä että aikasemmin viikolla ei jaksanut pyörittää startilla käymään vaan joutu akun lataamaan että sai käyntiin ja pelas kuitenkin ihan kun kuuluukin.
Liekkö akku sitten niin finaalissa että vaikka virtaa näyttäs olevan niin kuormituksen alla droppaa jännitteet liian alas? Ei oo kuormitustesteriä niin ei pysty kokeilemaan.
Mutta miks se sitten akkua heiluttelemalla vähän niinkun lupaili?
Hyyty tohon sorsansyötölle ku vietiin jyviä ja jouduttiin isoo jyväkonttia vinssailemaan jonkun verran. Erehyin sammuttamaan....ja ei paukkuakaan.
Apuvirralla käyntiin, kun otti kaapelit irti niin kone sammu. Uudestaan kaapeleilla käymään ja vähän kierroksia koneeseen niin pysy käynnissä. Pääsin ajamaan melkeen pihaan asti ja vauhdista katos virrat. Jälleen samat apuvirtatsempalot ja sama lopputulos, paitsi että kun käänsi virta-avainta ja kaveri heilutteli akkua ja johtoja hetkellisesti tuli virrat takasin. Sai jopa käymään koneen mutta sitten katos taas virrat.
Varastosta vanha akku paikalleen, vähän akun herättelyä ja homma rokkaa. Kone käy ja kukkuu normaalisti.
Irrotettu akku vajaa 1.5v vanha, yleismittari näytti että 13.1volttia

Lisätään vielä että aikasemmin viikolla ei jaksanut pyörittää startilla käymään vaan joutu akun lataamaan että sai käyntiin ja pelas kuitenkin ihan kun kuuluukin.
Liekkö akku sitten niin finaalissa että vaikka virtaa näyttäs olevan niin kuormituksen alla droppaa jännitteet liian alas? Ei oo kuormitustesteriä niin ei pysty kokeilemaan.
Mutta miks se sitten akkua heiluttelemalla vähän niinkun lupaili?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Virtakaapelit kunnossa? Ja liitokset kunnolla kiinni?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Akunpuolella ainakin joo. Pittää koittaa tutkia että onko tuo maa ja virtajohtojen toiset päät kanssa.
Jos ei oteta huomioon laiskaa starttia niin käy ja kukkuu taas kuitenkin normaalisti vanhalla akulla.
Jos ei oteta huomioon laiskaa starttia niin käy ja kukkuu taas kuitenkin normaalisti vanhalla akulla.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
ECU ei tiedä polttoainepaineesta mitään. Paineanturia ei ole tässäkään koneessa.Otra kirjoitti:Voihan se olla että bensapumppu on rikki jos ei efi kerta anna startata ilman painetta. RZR:ään just pumpun vaihdoin.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
noissa akkuongelmissa kannattaa jollain puukolla rapsuttaa akunkengät, voi olla sellainen hapettuma, ettei se vaan johda sähköä.
“Unnatural work produces too much stress.”
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikähän mahtais olla syynä ku 500 efi sportsmaniin jää parkit palamaan vaikka ei oo edes avain paikallaan....
Sen verran kävin läpi että ainakaan virtalukossa ei vika oo eikä lisävalojen releissä... Johtoja yritin heilutella sieltä täältä ei vaikutusta.!
Sen verran kävin läpi että ainakaan virtalukossa ei vika oo eikä lisävalojen releissä... Johtoja yritin heilutella sieltä täältä ei vaikutusta.!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mitä sähkötöitä on tehty kun vika ilmaantui ?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikä malli X2?juicex2 kirjoitti:Mikähän mahtais olla syynä ku 500 efi sportsmaniin jää parkit palamaan vaikka ei oo edes avain paikallaan....
Sen verran kävin läpi että ainakaan virtalukossa ei vika oo eikä lisävalojen releissä... Johtoja yritin heilutella sieltä täältä ei vaikutusta.!
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei oo tehty mitään sähkötöitä... Jep x2 - 07
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
X2 ja valot vilkkuu tai menee päälle itsekseen, vika usein ohjausboxissa joka jäähdyttimen tienoilla. Tekee monia ihmeellisiä asioita ja hintaa noin 700€.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ok kiitoksia tiedosta.. Pitää katella purkukoneista tai laittaa virtakytkin akulle jos ei ala muita ongelmia ilmestymään boksin takia ni eiköhän pärjää!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tässä taannoin oli joillakin seuraava ongelma. Keltainen moottorin vikavalo syttyi rauhallisessa ajossa, eikä ottanut kierroksia sen jälkeen, sammutuksella kuittaantui. Joku epäili syylliseksi kaasuliipaisimen ja toivoi asiaan jotain takaskutsukamppista. Tuliko tähän vaivaan mitään ratkaisua silloin? Mua kohtasi tänään sama ongelma kun kävin auttamassa kaverin mönkijän pois metästä. Mulla on kohta 100h huolto niin kannattaako puhua mitään ko. asiasta, jollei kelään mitään tietoa? Takuu on jo loppunut kun vm -15
-
- 4WD
- Viestit: 153
- Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
- Mönkijä:: Katsotaan...
- Paikkakunta: Mikäs se nyt oli
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
ECUn päivitys oli korjaus ja jos ei auttanut niin sitten kaasukahvan vaihto.Lähes kaikilla auttoi vain muutamia kahvoja vaihdettu. 
Ongelmahan tuli lähinnä kun seisoessaan ajoi ja samalla tuli painettua kaasuvipua alaspäin.

Ongelmahan tuli lähinnä kun seisoessaan ajoi ja samalla tuli painettua kaasuvipua alaspäin.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitos infosta. Tossa mietin, että en taida puhua tosta mitään huollossa jos aina sammuttamalla kuittaantuu. Tänään revin muutamia pusikoita pihalta juurineen ja mitään herjoja ei tullut. Jos huollossa ryhtyvät etsimään syytä valolle voi tulla tuntiveloituksella kallis temppu.Masentaja kirjoitti:ECUn päivitys oli korjaus ja jos ei auttanut niin sitten kaasukahvan vaihto.Lähes kaikilla auttoi vain muutamia kahvoja vaihdettu.
Ongelmahan tuli lähinnä kun seisoessaan ajoi ja samalla tuli painettua kaasuvipua alaspäin.