Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
- KpHr
- 4WD
- Viestit: 134
- Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
- Mönkijä:: Polle 500 HO -11
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Enpäs sitten luovuttanutkaan tuon mittari suhteen; pistin Welllerin tulille ja aloin ajankulukseni paikkailemaan mittarin piirilevyltä kaikkea epäilyttävän näköistä niistä kohdista mihin ylipäätään pääsi käsiksi. Koska levystä ei (ainakaan minulla) ole piirikaaviokuvia oli homma lähinnä toivorikasta puuhastelua eikä systemaattista vianetsintää.
Yllätyin melkoisesti kun kokeilin tekelettä; mokomahan alkoikin toimimaan! Vanha "lasi" kiinni silikonilla mittarikehykseen ja useampi lakkakerros vielä päälle. Pohjaan tein muutaman tuuletusreiän lisää ja paikoilleen. Toimii (vaikka rumalta näyttääkin) siis ainakin toistaiseksi.
Kokemuksesta tiedän että vesivaurioiset on kinkkisiä, saatta olla että kohta tuo mittaristo hajoaa uudestaan. Onneksi ei tarvitse ainakaan ihan heti pöllimetsään lähteä ajelemaan, pihapyörityksessä jos tilttaa niin on ainakin lyhyt matka tuupata talliin. Luultavasti pistän kuitenkin uuden tilaukseen.
-KpHr-
Yllätyin melkoisesti kun kokeilin tekelettä; mokomahan alkoikin toimimaan! Vanha "lasi" kiinni silikonilla mittarikehykseen ja useampi lakkakerros vielä päälle. Pohjaan tein muutaman tuuletusreiän lisää ja paikoilleen. Toimii (vaikka rumalta näyttääkin) siis ainakin toistaiseksi.
Kokemuksesta tiedän että vesivaurioiset on kinkkisiä, saatta olla että kohta tuo mittaristo hajoaa uudestaan. Onneksi ei tarvitse ainakaan ihan heti pöllimetsään lähteä ajelemaan, pihapyörityksessä jos tilttaa niin on ainakin lyhyt matka tuupata talliin. Luultavasti pistän kuitenkin uuden tilaukseen.
-KpHr-
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Muistelen että tuossa(kin) on monikerrospiirilevy. Jos hapettumaa on levyn sisällä voi olla aika mahdoton saada sitä varmasti kuntoon. Toki puhdistus, juottelu ja lakkaus voi toimiakin jos tuuria on.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 08 Maalis 2020 16:23
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Osaako täällä kukaan auttaa että miten saisi ton polaris rzr 570 eps 2019 mallin kulkemaan kovempaa ilman mitään speeohookedia tai vastaavia keinoja? että onko siellä esim joku piuha joka syöttää tietoja sinne vai
-
- 4WD
- Viestit: 216
- Liittynyt: 05 Tammi 2007 14:21
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ainoo järkevä ratkaisu on tilaa englannista uus ecu siihen... Hintaluokkaa 500e... Tekee juurikin siihen ko. Laitteeseen boksin ja vakio jää hyllyyn..
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onnistuuko Pollen käynnistys pelkästään avaimesta niin , että katkaisee solenoidille tulevan sinisen johdon ja kytkee sen runkoon ? ( näin tehty ainakin rzr 570 koneelle haulla starter brake switch by-pass mod how-to )
Jenkeissä tietysti eri mallit ja kytkennät ?
Tarkoitus olisi lisätä toimintavarmuutta niin , että lähtisi avaimesta käyntiin ja myös jarruvalot toimisivat. (Solenoidin napoja ei ole mukava yhdistellä meisselillä jossain tuiskussa tai mudassa.)
Paineanturin johdot ovat aika ahtaassa paikassa punainen/oranssi muistaakseni , ja niiden yhdistämisellä kyllä lähtee pelkästään avaimella käyntiin, mutta jarruvalot palaa kokoajan..
Ongelmia on ollut ilmeisesti muillakin saada jarruvaloja syttymään käynnistäessä kahvasta painamalla, joten olisi mukava saada tähän jokin simppeli modaus.
Kone on siis SPORTSMAN 570 EPS vm.15
Jenkeissä tietysti eri mallit ja kytkennät ?
Tarkoitus olisi lisätä toimintavarmuutta niin , että lähtisi avaimesta käyntiin ja myös jarruvalot toimisivat. (Solenoidin napoja ei ole mukava yhdistellä meisselillä jossain tuiskussa tai mudassa.)
Paineanturin johdot ovat aika ahtaassa paikassa punainen/oranssi muistaakseni , ja niiden yhdistämisellä kyllä lähtee pelkästään avaimella käyntiin, mutta jarruvalot palaa kokoajan..

Ongelmia on ollut ilmeisesti muillakin saada jarruvaloja syttymään käynnistäessä kahvasta painamalla, joten olisi mukava saada tähän jokin simppeli modaus.
Kone on siis SPORTSMAN 570 EPS vm.15
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 11 Maalis 2020 09:57
- Paikkakunta: kouvola
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eli sportsman 570 vm17, ajettu reilu 50 tuntia. Kesken ajon hävis tehot, ei kuitenkaan sammunut, teki neljä kerta saman? Moottorivalo ja jarrun varoitusvalo jäännyt palamaan, sammuivat kuitenkin hetken päästä. Ihan tarkkaa tietoa tapahtumista ei ole, kun en itse ajanut. Nyt tallissa, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, niin vikakoodia ei pysty lukemaan mittarista, jos ei vikavalot pala? ainakaan en siinä onnistunut. Akkujännite tippui äkkiä valojen kanssa sinne 11,4V tienoille, kun ei ollut käynnissä. Ostin uuden akun ja sillä käyntiin, latausjännite kävi mittariston mukaan jopa 15Voltissa? Siinä kaasutellessa huomasin, että mittaristohan välkkyy valot ja välillä häviää näyttö kokonaan, en tiedä liittykö tämä tuohon tehon häviämiseen? Purkasin mittariston varmistaakseni, että ei ole kosteutta ja tinaukset näytti ihan kunnollisilla, ainakin noi pistokkeen pinnien osalta! Tänään täytyy käydä vielä liitokset läpi ja kasata värkki, niin pääsee testaamaan, että uusiiko vika? jos uusii, niin käytettävä tuossa merkkihuollossa. Onko muilla kokemuksia vikakoodinluvusta ja tälläisistä ongelmista tämänikäisestä vehkeestä, aika huonosti löytyy tietoa mistään, tai sitten en osaa etsiä...
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 11 Maalis 2020 09:57
- Paikkakunta: kouvola
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nonii, koeajo suoritettu, parituntia yhtäjaksoisessa ajossa, hyvin pelasi! Tai no, vaihteet hävis kerran, vaihdekepin ja lootan välinen tanko irtos etupäästä, sellanen muoviklipsu mikä pitää sen tangon paikoillaan. Liekkö joku risu menny väliin, kun maasto ol sellain. Päätelmä mistä hyytyminen johtui, on nyt sellanen, että vanha akku senverran huono, että ei kestänyt enää sitä, kun tuulettajan lehta lähti pyörimään, niin jännite kyykkäs ja kone hyyty. Lehtahan käy aika lyhyitä jaksoja,( yritin kuskia kuulustella, että oisko huomannut, ei ollut kiinnittänyt huomiota) niin heti kun lehta pysähtyi, niin taas pysty ajaa ja kovemmassa vauhdissa ei hyytynyt ollenkaan, kun ajoviima hoiti jäähdytyksen! toivottavasti näin...viljohannes kirjoitti:Eli sportsman 570 vm17, ajettu reilu 50 tuntia. Kesken ajon hävis tehot, ei kuitenkaan sammunut, teki neljä kerta saman? Moottorivalo ja jarrun varoitusvalo jäännyt palamaan, sammuivat kuitenkin hetken päästä. Ihan tarkkaa tietoa tapahtumista ei ole, kun en itse ajanut. Nyt tallissa, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, niin vikakoodia ei pysty lukemaan mittarista, jos ei vikavalot pala? ainakaan en siinä onnistunut. Akkujännite tippui äkkiä valojen kanssa sinne 11,4V tienoille, kun ei ollut käynnissä. Ostin uuden akun ja sillä käyntiin, latausjännite kävi mittariston mukaan jopa 15Voltissa? Siinä kaasutellessa huomasin, että mittaristohan välkkyy valot ja välillä häviää näyttö kokonaan, en tiedä liittykö tämä tuohon tehon häviämiseen? Purkasin mittariston varmistaakseni, että ei ole kosteutta ja tinaukset näytti ihan kunnollisilla, ainakin noi pistokkeen pinnien osalta! Tänään täytyy käydä vielä liitokset läpi ja kasata värkki, niin pääsee testaamaan, että uusiiko vika? jos uusii, niin käytettävä tuossa merkkihuollossa. Onko muilla kokemuksia vikakoodinluvusta ja tälläisistä ongelmista tämänikäisestä vehkeestä, aika huonosti löytyy tietoa mistään, tai sitten en osaa etsiä...
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko joltain hukassa iso polaris mönkijä. tuttu oli koiran kanssa Tampereen eteläpuolella ja löysi metsästä sellaisen.
en taida viitsiä kertoa enempää tuntomerkkejä. Laittakaa vaikka YV:tä.
en taida viitsiä kertoa enempää tuntomerkkejä. Laittakaa vaikka YV:tä.
“Unnatural work produces too much stress.”
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
On se kumma kun varkaille kelpaa vain Polarikset.
Varastetuksi ilmoitetut:
https://keskustelu.sammysatv.com/viewto ... &start=420
Varastetuksi ilmoitetut:
https://keskustelu.sammysatv.com/viewto ... &start=420
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sportsman 500ho -10 mallin mittaristo saanut vettä, jonka vuoksi neliveto ei kytkeydy. On niin tyyris mittaristo, etten ainakaan tähän hätään raaski uutta laittaa.
Olisiko neuvoa millä saan tuon nelivedon kytkeytymään ilman mittarin vaihtoa? Puunajo pahasti kesken..
Olisiko neuvoa millä saan tuon nelivedon kytkeytymään ilman mittarin vaihtoa? Puunajo pahasti kesken..
- KpHr
- 4WD
- Viestit: 134
- Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
- Mönkijä:: Polle 500 HO -11
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Riskaapelia neuvoa koska omaa kokemusta seurauksista ei ole. Siis tyystin kytkijän omalla vastuulla mutta vilpittömällä ajatuksella kuitenkin:
Tutkin Polariksen piirikaaviota (traktori, 2011 HO joka siis itselläni on). Näyttää siltä että etuperän saisi kytkettyä (merkkivalo mittarissa ei tietenkään nyt toimi) maadoittamalla mittarille tulevan nastan 16 nastaan 8 joka on maa.
Mutta itse tekisin sen ehdottomast siten että ensi katkaisisin tuon johdon numero 16 siten että mittarille menee vielä tynkä jonka voi myöhemmin liittää (10 cm??) ja sitten tuon etuperän liittimeltä tulevan johtimen (BN/WH eli ruskea valkoisella viirulla) kytkisin esim rosvolla kiinni nastasta 8 lähtevään maadoitukseen (BN eli ruskea johto).
Ellei nastalle 16 menevää johtoa katkaise saattaa mittari tykätä lopullista huonoa tuosta linjan ennenaikaisesta maattamisesta. Itse en ainakaan ottaisisi sitä riskiä. [EDIT: 2WD/AWD-kytkin tietenkin oltava nelivedolla jotta toimisi, sitä tuo ei ohita]
-KpHr-
Tutkin Polariksen piirikaaviota (traktori, 2011 HO joka siis itselläni on). Näyttää siltä että etuperän saisi kytkettyä (merkkivalo mittarissa ei tietenkään nyt toimi) maadoittamalla mittarille tulevan nastan 16 nastaan 8 joka on maa.
Mutta itse tekisin sen ehdottomast siten että ensi katkaisisin tuon johdon numero 16 siten että mittarille menee vielä tynkä jonka voi myöhemmin liittää (10 cm??) ja sitten tuon etuperän liittimeltä tulevan johtimen (BN/WH eli ruskea valkoisella viirulla) kytkisin esim rosvolla kiinni nastasta 8 lähtevään maadoitukseen (BN eli ruskea johto).
Ellei nastalle 16 menevää johtoa katkaise saattaa mittari tykätä lopullista huonoa tuosta linjan ennenaikaisesta maattamisesta. Itse en ainakaan ottaisisi sitä riskiä. [EDIT: 2WD/AWD-kytkin tietenkin oltava nelivedolla jotta toimisi, sitä tuo ei ohita]
-KpHr-
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voi syöttää myös perän magneetille suoraan 12v vaikka akulta..
Hold my beer..
-
- 2WD
- Viestit: 49
- Liittynyt: 25 Maalis 2020 14:34
- Mönkijä:: Polaris predator 500
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vähän vastaavaan vaivaan on olemassa ihan maahantuojan/tehtaan "korjaus" ohjekkin. Liittyen siis tuon mittariston välkkymiseen.viljohannes kirjoitti:Nonii, koeajo suoritettu, parituntia yhtäjaksoisessa ajossa, hyvin pelasi! Tai no, vaihteet hävis kerran, vaihdekepin ja lootan välinen tanko irtos etupäästä, sellanen muoviklipsu mikä pitää sen tangon paikoillaan. Liekkö joku risu menny väliin, kun maasto ol sellain. Päätelmä mistä hyytyminen johtui, on nyt sellanen, että vanha akku senverran huono, että ei kestänyt enää sitä, kun tuulettajan lehta lähti pyörimään, niin jännite kyykkäs ja kone hyyty. Lehtahan käy aika lyhyitä jaksoja,( yritin kuskia kuulustella, että oisko huomannut, ei ollut kiinnittänyt huomiota) niin heti kun lehta pysähtyi, niin taas pysty ajaa ja kovemmassa vauhdissa ei hyytynyt ollenkaan, kun ajoviima hoiti jäähdytyksen! toivottavasti näin...viljohannes kirjoitti:Eli sportsman 570 vm17, ajettu reilu 50 tuntia. Kesken ajon hävis tehot, ei kuitenkaan sammunut, teki neljä kerta saman? Moottorivalo ja jarrun varoitusvalo jäännyt palamaan, sammuivat kuitenkin hetken päästä. Ihan tarkkaa tietoa tapahtumista ei ole, kun en itse ajanut. Nyt tallissa, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, niin vikakoodia ei pysty lukemaan mittarista, jos ei vikavalot pala? ainakaan en siinä onnistunut. Akkujännite tippui äkkiä valojen kanssa sinne 11,4V tienoille, kun ei ollut käynnissä. Ostin uuden akun ja sillä käyntiin, latausjännite kävi mittariston mukaan jopa 15Voltissa? Siinä kaasutellessa huomasin, että mittaristohan välkkyy valot ja välillä häviää näyttö kokonaan, en tiedä liittykö tämä tuohon tehon häviämiseen? Purkasin mittariston varmistaakseni, että ei ole kosteutta ja tinaukset näytti ihan kunnollisilla, ainakin noi pistokkeen pinnien osalta! Tänään täytyy käydä vielä liitokset läpi ja kasata värkki, niin pääsee testaamaan, että uusiiko vika? jos uusii, niin käytettävä tuossa merkkihuollossa. Onko muilla kokemuksia vikakoodinluvusta ja tälläisistä ongelmista tämänikäisestä vehkeestä, aika huonosti löytyy tietoa mistään, tai sitten en osaa etsiä...
Tuo ilmiö tapahtui kylläkin yleensä heti paketista purkaessa, uudessa laitteessa.
Mutta ohje meni kutakuin näin: käynnissä ollessa irrottaa staattorin liitin, käyttää x aika (muistaakseni 2min), sammuttaa ja kytkeä johto takaisin. Jos vika poistuin niin hyvä, jos ei niin akku vaihtoon.
Nuihin olen kyllä muistaakseni uutta softaakin lyönyt, vaan en muista oliko juuri tänänkaltainen case.

Vanhassa vara parempi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polaris 500 H.O kaasutin,vaikuttaako tyhjäkäyntiin muu kuin varsinainen tyhjäkäyntiruuvi ??.Nyt saa kaasuvivulla käymään n.1100 asti mutta irrottaessa sammuu vaikka säädön kiertää pohjaan asti.Vaijerin säätö ja turvakytkin katsottu että pelaa,kaasutin puhdistettu mutta "ultrapesuria" ei ole . Mistä tuosta saa sytytysajoituksen helpoiten tarkastettua ?? ,säätöhän varmaankin on oikean sivuposken takana.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tyhjäkäyntipiiri varmasti puhdas?ultrapesuria et tarvitse.Imuvuoto?