Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

ojaniitty kirjoitti:Polaris 500 H.O kaasutin,vaikuttaako tyhjäkäyntiin muu kuin varsinainen tyhjäkäyntiruuvi ??.Nyt saa kaasuvivulla käymään n.1100 asti mutta irrottaessa sammuu vaikka säädön kiertää pohjaan asti.Vaijerin säätö ja turvakytkin katsottu että pelaa,kaasutin puhdistettu mutta "ultrapesuria" ei ole . Mistä tuosta saa sytytysajoituksen helpoiten tarkastettua ?? ,säätöhän varmaankin on oikean sivuposken takana.
Sytytyksen ajoitusta ei voi säätää.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
susihukka
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Heinä 2020 19:01

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja susihukka »

Tulipas laitettua 2020 vuoden polaris sportman 570 hunters edition ja olen ollut oikein tyytyväinen tähän asti, mutta...
Totesin eilen liikkeestä ajaessani laitetta kotia, että hyvä sylvi kun on paskat jarrut tämmösessä 2020 vuoden vehkeessä eli en saa jarruja lukkoon edes hiekalla jos haluaisin ja tänään sitten syttyi vikavalo joka valitti jarruista. (Brake failure)
Jarrut toimii samalaitten kun eilen, mutta näköjään tuo valo tulee aikaajoin ajon aikana päälle.

En ole koskaan luottanut mihinkään laitteeseen ja olen aina sillä asenteella että ne hajoaa vaikka kuinka käyttää, mutta tämä vei kyllä voiton, että päivän vanha laite ja ei toimi jarrut kunnolla ja vikavalo palaa jo..

Olisko sittenkin pitänyt cam amiin tarttua? Kertokaa mikä voisi olla vikana.. :doubt:
Jii.Pee
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 09 Kesä 2020 09:52

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jii.Pee »

susihukka kirjoitti:Tulipas laitettua 2020 vuoden polaris sportman 570 hunters edition ja olen ollut oikein tyytyväinen tähän asti, mutta...
Totesin eilen liikkeestä ajaessani laitetta kotia, että hyvä sylvi kun on paskat jarrut tämmösessä 2020 vuoden vehkeessä eli en saa jarruja lukkoon edes hiekalla jos haluaisin ja tänään sitten syttyi vikavalo joka valitti jarruista. (Brake failure)
Jarrut toimii samalaitten kun eilen, mutta näköjään tuo valo tulee aikaajoin ajon aikana päälle.

En ole koskaan luottanut mihinkään laitteeseen ja olen aina sillä asenteella että ne hajoaa vaikka kuinka käyttää, mutta tämä vei kyllä voiton, että päivän vanha laite ja ei toimi jarrut kunnolla ja vikavalo palaa jo..

Olisko sittenkin pitänyt cam amiin tarttua? Kertokaa mikä voisi olla vikana.. :doubt:
Mulla 2020 outlanderi ja ei ne kyllä suttiin mene ja saa kunnolla murjoa jos haluaa pysähtyä. Todella huonot kun tottunut kelkan jarruihin mitkä saa keveällä hipaisulla vaikka suttiin, mutta pitää katsoa paraneeko ajossa. Nyt vasta reilu 20 tuntia ajoa..
Keijo_Keke
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Elo 2020 08:02

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Keijo_Keke »

Sportsman 570 Tractor 2017 Sytyttää vikavalon ajaessa, joskus. Tietokoneessa käytetty. Herjaa TPS antureita... Voiko niitä putsata tai jotain?? Aika kallis osa marmoritiskillä...
kimmo2
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Elo 2020 11:51

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kimmo2 »

Tsau!

Nyt olis suru puserossa kun uskollinen polle kehitti yön aikana itselleen vian. Kyseessä siis 2011 800 EFI sportsman.

Kuva

Vaikka avainta ei olis lukossa, niin mittaristossa palaa oikean nurkan valo, sammus irroittamalla akun maakaapelin. Starttaa normaalisti, vaihteet näyttää hyvin ja neliveto kytkeytyy. Avainta renkuttamalla tehtävä vikakoodien luku ei näyttäny mitään. Ajaa en ole koittanut. Eli ainoo vika tavallaan toi taustavalo mikä palaa jatkuvasti.

Mittariston liittimet näytti kuin uusilta ja ei kosteutta näkyvissä linssissä, myös sulakeboksi näytti ihan hyvältä. Ollu tallissa sisällä nyt tovin ja siellä kehittänyt tosiaan ongelman. Mistä rupeis seuraavaksi tutkimaan?
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Tere,

Mittari vika kaikesta huolimatta,muualta ei vikaa kannata etsiä vaan koittaa toisella mittarilla jos mahdollista.
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Avatar
KpHr
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
Mönkijä:: Polle 500 HO -11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KpHr »

Vaikuttaa mittarivialta kuten Masentaja jo totesi. Katso tätä ketjua pari sivua taaksepäin, kuvasin tuolla oman vikani (26/2) joka vaikuttaa hyvin yhtenevältä. Sain omani todnäk.kuntoon (koska toimii edelleenkin). Vesi mittarissa ei näy helposti, vaatii mittarin irrotuksen ja kallistelua.

-KpHr-
kimmo2
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Elo 2020 11:51

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kimmo2 »

Kiitos vastauksista. Lähteeköhän toi mittari miten irti? Tuntuu olevan sen verran tiukasti kiinni että väännän rikki seuraavaks :) Ja mahtaiskohan Turun lähistöllä joku omata toimivaa kampetta että pääsis testailee? Kalliin tuntusta huvia lähteä uuta ostamaan sokkona :D

Tänne nurjalle puolelle aivan alimpaan kohtaan reikä? Kuinkahan todennäköistä että survasen liian syvältä? :doubt:
kimmo2
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Elo 2020 11:51

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kimmo2 »

Ja itseasiassa sen verran vielä, että mahtaako tuohon käydä mikään muu mittaristo kuin tuo minkä varaosaluettelo näyttää?
Avatar
KpHr
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
Mönkijä:: Polle 500 HO -11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KpHr »

Irroita tuo vihreä muovikoppa ensin ja kurkkaa sinne alapuolelle. Mittaristo on yhtenäinen n. 5 cm syvä "murikka" jonka kiinnitys muistaakseni valkenee sieltä alapuolelta. Lasia ei kannata ede yrittää saada irti koska takuuvarmasti särkyy. Siihen mittarimurikan alareunan alimpaan kohtaan porasin omaani pari 4-5 mm valumareikää (todella varovasti koska en tiennyt miten lähellä piirilevy on eikä siinä paljoa pelivaraa ollutkaan: ehkä sentti)

Todnäk kuitenkin menee uusiksi koko mittaristo mutta yrittäähän voi. Muita kuin Polariksen oma ei käsittääkseni ole.

-KpHr-
kimmo2
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Elo 2020 11:51

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kimmo2 »

Joo irroittelen jahka töiltä kerkeän. Sitä tarkoitin että kun polariksen tarjoama varaosanumero olis 3280529, että mahtaako joku vastaava mittaristo muusta mallista käydä vaikka osanro olisi eri? Aika saman näköisiä mokkuloita noi näyttäis olevan eri vuosimalleissa, mut onko jotain oleellista eroa niiden välillä?
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Joku syyhän siihen on, että on tuolla numerolla. Polariksen mittaristot on siitä hankalia, että aika vanhoissakin koneissa ne toimii autoistakin tutun CAN-väylän kautta ECUn kanssa yhteen. Yleimalleja ei siis oikein ole olemassa.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
kimmo2
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Elo 2020 11:51

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kimmo2 »

Kyselin bikeworldilta, niin uus mittari ois karvan alta 600 euroa, ja toimitus "jollain aikavälillä".

Porasin sitten mittariin 3kpl 3,5mm reikiä. Jännä toi värimuutos tuossa yhden kohdalla samaten tuolla ylhäällä vasemmalla, oli siis jo ennen porailua, ihan ku ois lämmenny hyvin noilta kohdilta, mut tiiä sit.
Kuva

No, tän jälkeen tungin sen isoon tupperware kippoon ja täytin sen pitkäjyväisellä riisillä. Tiivistin kipon reunat vielä teipillä varmuudeks, ja pistin öljykattilan päälle, mistä sen nyt äsken hain, reilu 1,5vk siellä sit oli. Nyt löin töpselit kiinni ni sehän todella toimii :biggrin: =D> Meinasin jos jättäis noi reiät nyt auki ja pitäis vaikka sähkärinteippiä niiden päällä, vai oisko fiksumpi olla kokonaan auki? Kuvittelis et jos menee sen täysin tiivistämään ni ongelmat tulis jollain aikavälillä takasin :doubt:
Avatar
KpHr
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
Mönkijä:: Polle 500 HO -11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KpHr »

Minä jätin reiät auki jotta kondenssi vastaisuudessa valuisi omineen pois. Vaikea kuvitella että tuossa paikassa vesi menisi ylöspäin.


_KpHr-
Jii.Pee
3WD
Viestit: 75
Liittynyt: 09 Kesä 2020 09:52

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jii.Pee »

Eikö mitkään höyryt pääse nousemaan tuonne?
Vastaa Viestiin