
Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitos, tuo onkin suorastaan edullinen 

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos ostat tarvike puhaltimen varmista kummalle puolelle jäähdytintä se on tarkoitettu (imevä vai puhaltava).
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polaris teki tenät eilen lumöiden välissä. Virtaa on ja virrat saa päälle normaalisti mutta avainta vääntämällä tapahdu ei mittään. Ihan niinkun ei tunnistas vaihteen asentoo tai sitä että käsijärru on pohjassa, vaihteen kun pitää olla P:llä ja käsijarru painettuna. Kaikki normaalit äänet sieltä kuuluu kun vääntää virran päälle.
Ollu eilisestä iltapäivästä lähtien hallissa sulamassa, pittää lähtä sitä sieltä kohta hakemaan mikäli se suostuu yhteistyöhön.
Ollu eilisestä iltapäivästä lähtien hallissa sulamassa, pittää lähtä sitä sieltä kohta hakemaan mikäli se suostuu yhteistyöhön.
- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ainakin vanhemmissa riittää jokotai. Vaihde P tai N tai sitten painaa jarrua vaikka vaihde päällä. Jarrun kytkimen näkee tietenki jarruvaloista ja vaihteen tunnistimen tiedon mittaristosta.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Valojen sulake oli palanut. Ja kun jarruvalo ei syty niin kone luulee että jarrua ei paineta, jolloin ei passaa startata. Ei vaan ihan heti tuotakaan älynny, koneen omia valoja kun ei tule pidettyä päällä kun tosi harvoin.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt ei tule ees virtoja. Ollu reilun vuorokauden ylläpitolaturissa. Lunta on pihassa reilu 10 senttiä ja sonta ei inahakkaan. Kohta alkaa olla myytävänä paskaks hakatun pollen osia halavalla.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tällä erää kelin lauhtuminen herätti pollen eloon
- KpHr
- 4WD
- Viestit: 134
- Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
- Mönkijä:: Polle 500 HO -11
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olen kantapään kautta havainnut että oman pollen sähköissä on muutama heikko kohta jotka on syytä tiedostaa: a) suojele monitoimikatkaisijaa kosteudelta. b) suojele mittaristoa kosteudelta. Molemmat on omiaan aiheuttamaan pitkäaikaista ketutusta.
Minulla kymmenvuotias on lämpimässä tallissa jota pidän ainakin tämän merkin osalta isona etuna. Päivä-kaksi ulkona tihkusateessa kuusen alla niin jopas saa rassata. Monitoimikatkaisija on muutenkin vähän rimpula, valot olen releistänyt koska monitoimikakatkaisjan omat pikkukoskettimet ovat paitsi huonosti kosteussuojattuja myöskin onnettoman pienikaliiberisia suhteessa virtaan jonka ajovalot ottaa. Mittari voi imaista todella pienestä halkeamasta vettä sisään. Omassani ratkaisn poraamalla muutaman valumareiän mittarikotelon alimpan kohtaan (vain sen verran että menee muovista läpi)
-KpHr-
Minulla kymmenvuotias on lämpimässä tallissa jota pidän ainakin tämän merkin osalta isona etuna. Päivä-kaksi ulkona tihkusateessa kuusen alla niin jopas saa rassata. Monitoimikatkaisija on muutenkin vähän rimpula, valot olen releistänyt koska monitoimikakatkaisjan omat pikkukoskettimet ovat paitsi huonosti kosteussuojattuja myöskin onnettoman pienikaliiberisia suhteessa virtaan jonka ajovalot ottaa. Mittari voi imaista todella pienestä halkeamasta vettä sisään. Omassani ratkaisn poraamalla muutaman valumareiän mittarikotelon alimpan kohtaan (vain sen verran että menee muovista läpi)
-KpHr-
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tolle katkasijalle annoin sillon varovasti lämpöö, mutta ei auttanut. Samoin aina lumitöiden jälkeen oon laittanu peitteen päälle ja antanu pari-kolme tuntia puhaltaa sisätilanlämmittimen puhaltaa lämmintä peiton alle. Noilla konsteilla ei oo aikasemmin ollu ongelmia.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moi,
Canamies osti vanhan pollen - Polaris RZR 800 vm 2008. Tarttis hiukan fiksaiilla sitä ja korjausoppaalle olisi käyttöä. Mistäköhän sellaisen löytäisi? Google antaa kusetuspaikkoja.
Canamies osti vanhan pollen - Polaris RZR 800 vm 2008. Tarttis hiukan fiksaiilla sitä ja korjausoppaalle olisi käyttöä. Mistäköhän sellaisen löytäisi? Google antaa kusetuspaikkoja.
-
- 3WD
- Viestit: 108
- Liittynyt: 19 Huhti 2008 17:13
- Mönkijä:: xp 850-13 EUt +Country330+1,4
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuolla ressulla peittämisellä kyllä saa kondenssi kosteutta joka paikkaan. Oma ollu 2013 lähtien pihalla ihan taivas alla. Eikä oo ollu ees ylläpitolaturia kiinni. Eli akku menee varmasti heti tän viestin laittamisen jälkeen.. 

Beathill
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
570 sportman 2018. Motobat 16.5amh.
Ongelmat alko viimeviikonloppuna kun ajelin 60cm syvässä nuoskalumessa ja jäin kiinni tukkikärryn kera. Piti vinssata koko pakettia noin 75m. Jätin kärryn pihalle ja käytiin emännän kans ajelemassa hurlummia pari kolme kilsaa. Vein kylmään talliin ja seuraavana päivänä kun oli tarkoitus lähteä halkomettään niin ei syttyny minkäänvaltakunnan valo. Akun jännitteeksi näytti 4v. Vaihdoin alkuperäisen vartan nesteakun joka oli lämpimässä ladattu täyteen. Lähti taas kuin palmunalta, ajelin 100m ja vein kylmään talliin. Seuraavana aamuna oli tarkoitus lähteä halkometsään niin taas täysin pimeänä. Akkukin oli umpijäässä.
Kävin ostaa toisen samanlaisen motobatin 16.5ah akun jonka pistin kiinni ja taas rokkas. 10min aikana kun pidin käynnissä oli kömpijän oman volttimittarin mukaan latausjännite 14-14.7. Annoin kömpiän huokasta puoltuntia ja sen jälkeen latausjännite ollu tyhjäkäynnillä sekä liki 5000rpm kierroksilla 10.2-11. Näytössä lukee low.
Taas uus akku tyhjä eikä syty mikään. Nyt telwinin älylaturissa ottamassa virtaa.
Veikkauksia?
Ongelmat alko viimeviikonloppuna kun ajelin 60cm syvässä nuoskalumessa ja jäin kiinni tukkikärryn kera. Piti vinssata koko pakettia noin 75m. Jätin kärryn pihalle ja käytiin emännän kans ajelemassa hurlummia pari kolme kilsaa. Vein kylmään talliin ja seuraavana päivänä kun oli tarkoitus lähteä halkomettään niin ei syttyny minkäänvaltakunnan valo. Akun jännitteeksi näytti 4v. Vaihdoin alkuperäisen vartan nesteakun joka oli lämpimässä ladattu täyteen. Lähti taas kuin palmunalta, ajelin 100m ja vein kylmään talliin. Seuraavana aamuna oli tarkoitus lähteä halkometsään niin taas täysin pimeänä. Akkukin oli umpijäässä.
Kävin ostaa toisen samanlaisen motobatin 16.5ah akun jonka pistin kiinni ja taas rokkas. 10min aikana kun pidin käynnissä oli kömpijän oman volttimittarin mukaan latausjännite 14-14.7. Annoin kömpiän huokasta puoltuntia ja sen jälkeen latausjännite ollu tyhjäkäynnillä sekä liki 5000rpm kierroksilla 10.2-11. Näytössä lukee low.
Taas uus akku tyhjä eikä syty mikään. Nyt telwinin älylaturissa ottamassa virtaa.
Veikkauksia?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ota nyt aluksi +kaspeli irti akusta ja lataa akku täyteen.
Mittaa yleismittarilla akun+ navan ja + kaapelin välistä purkuvirta.
Samalla lailla myös vinssin +kaapelin purkuvirta.
Jos on kahvanlämppärit niin onhan virta otettu virtalukon takanaa ?
Mittaa yleismittarilla akun+ navan ja + kaapelin välistä purkuvirta.
Samalla lailla myös vinssin +kaapelin purkuvirta.
Jos on kahvanlämppärit niin onhan virta otettu virtalukon takanaa ?
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 30 Tammi 2010 12:20
- Mönkijä:: Polaris 570 RZR Cabin Traktori
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sähköt hävisi hytistä.RZR 570 Cabin vm 2019.Tänään kesken lumikaaoksen hävisi Hytistä kaikki virrat apulaitteiden osalta.Pimeeksi meni työvalot,vinssi,lasinpyyhkijä,suuntavilkut,virran ulosotto,lämppäri,vesikiertoventtiili.Oli loppujen lopuksi minisulake 10amp poksahtanut vaikka näytti katsoessa ehjältä.Sulakkeiden yksitellen irroitus ja mittaus paljasti viallisen sulakkeen.Sulakerasia löytyi ohjauspylvään vierestä kojelaudan alta.Soitto jälleenmyyjälle ja ohjeistus oli että saa vaihtaa 20amp sulakkeeksi.Tulihan vietettyä lumisateessa parituntia näpit kohmeessa vikaa etsiessä.Muutenhan tuo on pelannut loistavasti.Seuraavaksi jos lisään vielä jotain tingel tangelia niin ehkäpä virrat kannattaa ottaa suoraan akulta.
-
- 6WD
- Viestit: 415
- Liittynyt: 11 Syys 2013 18:15
- Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
- Paikkakunta: kajaani
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt tarvittas tietoo.
2010 sporttimies 500efi raktori olisi vailla
kakkosvariaattoria. Lautaset todella kuluneet sekalaisessa työ- ja hupikäytöstöstä johtuen. Kysymys kuuluukin että onko nämä vehkeet tosiaan niin vuosimalli kohtasia että ko. varaosaa ei saa edes rahalla ostettua kun varaosamyyjät (Polaris) myy eioota.
2010 sporttimies 500efi raktori olisi vailla
kakkosvariaattoria. Lautaset todella kuluneet sekalaisessa työ- ja hupikäytöstöstä johtuen. Kysymys kuuluukin että onko nämä vehkeet tosiaan niin vuosimalli kohtasia että ko. varaosaa ei saa edes rahalla ostettua kun varaosamyyjät (Polaris) myy eioota.
kyllä se siitä kohta..
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos