Polle 330

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
2170
2WD

Polle 330

Viesti Kirjoittaja 2170 »

Olen hankkimassa mönkijää (kelkka myyty pois). Pollen 330 Magnumia myydään välillä tarjoushintaan (6490e).Käyttö olisi huviajoa ja puukärryn vetoa metsässä. Ao. pollen omistajat kertokaa kokemuksia pelistä. :roll:
Minkälainen peli mahtaa olla?
ONko moottori liian pieni?
Jaksaako tehdä lumitöitä?
Paljonko mahtaa kulkea?
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Meillä oli viikko sitten yksi 325 ja 330 mukana. Kulkivat kumpikn siinä missä isommatkin. Ehkä jäällä kun oli hieman enemmän lunta, oli isompien konetehosta hyötyä. Lumitöissä ei ole juurikaan teholla merkitystä, sillä itse ainakin ajelen AC 500-pelillä, mutta hitalla välityksellä ja ihan pintakaasulla. Toki 50 cm lunta ja piikit ottavat tehoa, mutta kun lunta on on yli auralevyn, kannattaa hommat jättää joko traktorille tai linkomiehelle. Ja en kiellä nyt ajamasta isoilla lumikuormilla, mutta kyllä näissäkin jossain vaiheessa tulee rajat vastaa.

Linkolaitteita ei oikein 330 saa, sillä hydraulit on suositeltu 500 kuutioisista ylöspäin.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mulla sellainen 330 Polle on ja muuta ei voi sanoa kun että se on sellainen peruskäyttöön sopiva suomen työhevonen. Se ei ole ravuri eikä raktori mutta kaikki hommat sillä saa tehtyä mitä tarvitseekin ja välillä sillä voi hiukan hurvitellakkin :wink:

Ajettavuudeltaan se on vähintäänkin hyvä joten ajo-ominaisuuksiin nähden se tuntuu hiukan tehottomalta mutta teho ei ole kertaakaan loppunut työkäytössä kesken (puukärryä metässä ja tien lanausta raskaalla painolla).

Siinä vaiheessa kun haluttaa rossailla niin silloin niitä tehoja kaipaa mutta mulle on parempi ettei niitä tehoja ole "tarpeeksi" oman terveyden ja mökin viihtyisän ja koskemattoman luonnonympäristön kannalta :wink:

Toki jos on heittää 1500 enemmän niin saa hiukan isomman ja siihen kun laittaa 1500 lisää niin saa vieläkin isomman ja vähän kun laittaa lisää niin sitten saakin jo käytetyn maasturin...
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Re: Polle 330

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

2170 kirjoitti:Olen hankkimassa mönkijää (kelkka myyty pois). Pollen 330 Magnumia myydään välillä tarjoushintaan (6490e).Käyttö olisi huviajoa ja puukärryn vetoa metsässä. Ao. pollen omistajat kertokaa kokemuksia pelistä. :roll:
Minkälainen peli mahtaa olla?
ONko moottori liian pieni?
Jaksaako tehdä lumitöitä?
Paljonko mahtaa kulkea?
onhan tuo varmaan hyvä,mutta sammylla olis myytävänä 400 polle vinssillä ja auralla 6000eurolla.lisätietoja tuolta======> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=470
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Kyllä suosittelisin myös tuota Sammyn Pollea,on vielä hyvää vuosikertaakin.Uudemmissa jotkut ominaisuudet huonompia huvikäyttöön.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
2170
2WD

Viesti Kirjoittaja 2170 »

Löytyykö vielä polle 330:n omistajia tai koeajaneita?
Vielä lisää rehellisiä kommentteja.
Mangnum 325
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Mangnum 325 »

mulla on toi pollen 325. eikai noilla ole muuta eroa kuin kuutio tilavuus..
joka tapauksessa tehot on tähän asti riittäneet.. niin tukki kärryn vetoon että hupiajoon :D kaikin puolin mukava laite 8)
laki
Noppeli

Viesti Kirjoittaja laki »

8) Kyllä 330 Magnum on käypä laite moneen asiaan kuten kärryn vetoon, reittiajoon ja lumitöihinkin. Suurin osa 330 magnumeista taitaa olla juuri safari yrittäjillä joten ei voi olla huono. Itse olen ajanut ko laitteella ja isommillakin mutta jos tiheään metsään ja tiukkoihin käännöksiin pitää mennä niin otan mielelläni tuon 330 Magnumin. Miksi, se on hieman kevyempi ja kääntösäde pienempi, helpompi mennä. Tämä on minun mielipide ja juuri siksi olen itsellenikin hankkimassa juuri 330 Magnumia omaksi.
Laki

ps. mönkkärillä tietenkin
Vastaa Viestiin