Mistähän johtuu, onko vakavaa, ja onko parannusta Aina kun hieman voimallisemmin kääntää niin naksahtaa ja antaa hieman myöten. Kaverilla uusi kampe ja sama vika, onko kyse ominaisuudesta
Kannattaa tarkastaa ohjausakselin kiinnikkeet ja ruuvit että on kireällä. Mulla oli vastaava ongelma Can-Amissa ja siitä päästiin kun kiristettiin alapään kiinnityspultit.
Ei kannata olla murheellinen tuosta napsahduksesta. Akselin yläpää on tuettu stauffikiinnikkeillä, eli antavat myöden miten sattuu ja ääni tulee niiden kahden kiinnikepalan hakiessa paikkaansa voimakkaasti kääntäessä. Alapää on tuettu eräänlaisella laippalaakerilla joka myöskin alkaa valittamaan ajanmyötä, varsinkin jos konetta uittaa paljon.
webbert kirjoitti:Ei kannata olla murheellinen tuosta napsahduksesta. Akselin yläpää on tuettu stauffikiinnikkeillä, eli antavat myöden miten sattuu ja ääni tulee niiden kahden kiinnikepalan hakiessa paikkaansa voimakkaasti kääntäessä. Alapää on tuettu eräänlaisella laippalaakerilla joka myöskin alkaa valittamaan ajanmyötä, varsinkin jos konetta uittaa paljon.
Yritän nukkua yöni rauhassa Mut ei varmaan oo pahaks roiskia vähän rasvaa sinne laippalaakerin suuntaan
Mulla rupesi tulemaan pystyvälystä tankoa ylös päin nykiessä. Remonttiin ryhdyttyäni huomasin että siellä alapäässä on kahden rikan välissä kumirengas ottamassa pysty välystä pois. Mulla se rengas turposi rasvan vaihdon seurauksena pois niiden rikkojen välistä,ja välystä oli jo monta milliä.Sen kyllä jo huomasi tankoa nykiessä selvästi. Tein sinne alas uuden kumi renkaan sellaisesta kumi laadusta joka kestää käyttämäni vaseliinin. Samalla sorvasin sen muovisen alapuslan isommaksi ja tein sinne messinki holkin jotta ei tulisi enää väljää.
Tietyt kumit ottavat itseensä vaseliinista/muista rasvoista,olen huomannut että jarru stefojen asennus rasva ei turvota kumeja ollenkaan ja voitelee hyvin (jarru rasva)saa varaosa liikkeistä.
Ei olee mönkijää enään.... Mutta missä on meidän mönkijät!