Polaris Sportsman Ace 570.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Venekaupasta löytyy linimettiä tuohon dyneemaan, niin alkaa kestämään UV-säteilyä. Tuosta liukukidasta sen verran, että kerran nähnyt koneen kaatuvan, kun naru katkesi rullakidan runkoon, mutta oli myös melkoinen maastotilanne, joten pihahommissa ei tarvitse.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Niin, eivät nuo minun mönkijähommani ihan mitään pihahommia ole. Jos nyt yhtään pyydyskalastuksesta tiedät ja veneen kuljetuksesta järveltä toiselle, niin sanoisin, että siellä joskus vinssiäkin käytetään.
Tuon ACE:n silmukan kohdalta suojasin vulkanoituvalla teipillä tuon silmukkaosan; muu liina sitten onkin siellä sisällä suojassa.
Tuon ACE:n silmukan kohdalta suojasin vulkanoituvalla teipillä tuon silmukkaosan; muu liina sitten onkin siellä sisällä suojassa.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Pihahommilla tarkoitin juuri mainitsemiasi hommia vaikka pyydyskalastuksesta en mitään tajuakkaan. Tuskin kuitenkaan sitä venettä kiskotaan järvestä sellaisessa asennossa, että ottaa naru kiinni niihin rautoihin tai niitä pyydyksiäkään... Tai mistäs minä tiedä asia...
En siis millään muotoa dissannut tekemisiäsi, vaan arvioin ihan kokemuksen pohjalta kaiketi minäkin.
En siis millään muotoa dissannut tekemisiäsi, vaan arvioin ihan kokemuksen pohjalta kaiketi minäkin.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Kun nuo lumihommat ja talvikelitkin näyttävät menneen; pitihän vähän koota tuota keskikulutuslukemaakin. Ihan tämänpäivän tilanne näyttäisi siltä, että tuo tuntikulutus asettunee sinne 1,70l/h, hieman vajaa. Ei se tosiaankaan kovin pahalta näytä, noita lumitöitä kun on tehty melkoisesti(omat ja tahtihommat). Tuolla koeajoissa tuon pienemmän ACE:n kutukset testaajien mukaan asettuivat vielä hiukan pienemmiksi vaikkakin kyllä nuo testaajat melko reippaasti testattaviaan käsittelevät.
Kyllä näyttäisi Polaris tuon polttoainetalouden suhteen ottaneen kohtuullisen edistysaskeleen. Hyvä niin.
Tarkastelin tuota puskulevykalustoa; hyvä näyttää olevan pinnoitussysteemit kohdallaan, ei mitään jälkiä pinnoitteessa. Levyn kiinnitysjärjestelmähän toimii loistavasti. Näyttäisi jäävän menneisyyteen se mönkijän alla ähertäminen.
Kyllä näyttäisi Polaris tuon polttoainetalouden suhteen ottaneen kohtuullisen edistysaskeleen. Hyvä niin.
Tarkastelin tuota puskulevykalustoa; hyvä näyttää olevan pinnoitussysteemit kohdallaan, ei mitään jälkiä pinnoitteessa. Levyn kiinnitysjärjestelmähän toimii loistavasti. Näyttäisi jäävän menneisyyteen se mönkijän alla ähertäminen.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Kertakaikkisen loistava on 1.7l/h kulutuslukemat. Tähän asti omaa ennätystä pitää hieman yllätyksellinen Yamaha 700 ruisku Kodiak 0,8l/h kulutuksella hiipimishommissa, jossa 20km tietä 40km/h nopeudella ja sitten toiset 20km sitten 8 tunnin maastoajon aikana.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Ajotyylini lumihommissa on nimenomaan sellainen, että ajelen vain sellaista vauhtia, että lumi siirtyy sivuun eikä tarvitse penkkaankaan ajaa ns väkisin, nostan levyä sen verran, että saan uuden kerroksen vanhan penkan päälle. Tämmöinen ajotapa säästää kalustoa ja pienentää polttoaineen kulutusta. Rajoittimet minulla on paikallaan ja kun se sähköinen rajoitin toimii todella hyvin, ei synny sellaista "pumppaavaa" efektiä huippukierroksilla. Kaiken lisäksi ACE on esim siirtymätaipaleilla siksi mukava ajeltava, että tuommoinen 45kmh riittää ja jää vielä varaa rajoittimen toiminnan alkuun. Siis jälleen se polttoainetalous.
Se kaiketi tuo Yamahan Kodiak 700 efi, lienee maastopeli, joten rajoittimen ehkä haitallisesta toiminnasta ei muodostu kulutuslisää. Saa ajella todellakin "sukkasillaan".
Se kaiketi tuo Yamahan Kodiak 700 efi, lienee maastopeli, joten rajoittimen ehkä haitallisesta toiminnasta ei muodostu kulutuslisää. Saa ajella todellakin "sukkasillaan".
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Lumien häivyttyä, laitoin rankakärryn perään ja polttopuuta kuormaan. Ensituntuma kärryn kanssa oli miellyttävä; melkoisen aisapainoinen kuorma alamäessä ja mutka, tuntui kyllä miten kuorma työnsi vetäjäänsä mutta ei ollut yhtä epämiellyttävä kuin 500 ho:n kanssa. Ilmeisesti tuo pidempi akseliväli jotenkin ainakin vaikuttaa asiaan.
Se on muuten vaarallinen ilmiö puunajossa tai muuten raskaalla kuormalla. Mönkijä on melkoisen kevyt vetäjä ja sitten taas vetokykyinen kuitenkin. Ilmiöhän syntyy juurikin alamäissä ja jyrkissä käännöksissä ja jos vauhtia on niin paljon, että joutuu mutkaan tullessa jarruttamaan, tilanne voi muuttua vaaralliseksi. Tonnin kuorma työntämässä alle 1/2 tonnin vetäjää.
Nyt tällä raskaahkolla kuormalla ACE:n moottorin vääntöominaisuudet tulivat sitten hyvin esiin.
Se on muuten vaarallinen ilmiö puunajossa tai muuten raskaalla kuormalla. Mönkijä on melkoisen kevyt vetäjä ja sitten taas vetokykyinen kuitenkin. Ilmiöhän syntyy juurikin alamäissä ja jyrkissä käännöksissä ja jos vauhtia on niin paljon, että joutuu mutkaan tullessa jarruttamaan, tilanne voi muuttua vaaralliseksi. Tonnin kuorma työntämässä alle 1/2 tonnin vetäjää.
Nyt tällä raskaahkolla kuormalla ACE:n moottorin vääntöominaisuudet tulivat sitten hyvin esiin.
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Kävihän mukava episodi, lähietäisyydellä sijaitsevasta koulusta(ala-aste), tuli kaveri ja sanoi minulle, jaa sullahan on jo jonkin aikaa ollut uusi mönkijä. Rupateltiin, ja sanoin kaverille, haluatko istua kuskin paikalle. Halusi.
Sanoi sitten, että hän saisi isoisänsä maastomönkijän kun täyttää 15v. Kyllä tämä on ihan jotain muuta, sanoi kaveri ja silmät loistivat "kylmätestin" jälkeen. Mainitsin, että tämähän on yksipaikkainen; johon kaveri; ei haittaa mutta tämä on tosi makea laite.
No, niin minunkin mielestäni mutta kun nuoretkin.
Sanoi sitten, että hän saisi isoisänsä maastomönkijän kun täyttää 15v. Kyllä tämä on ihan jotain muuta, sanoi kaveri ja silmät loistivat "kylmätestin" jälkeen. Mainitsin, että tämähän on yksipaikkainen; johon kaveri; ei haittaa mutta tämä on tosi makea laite.
No, niin minunkin mielestäni mutta kun nuoretkin.
Polaris Ace 570 rajoitin
Onko jollain muulla ollut ongelmia 570:n Acen rajoittimen kanssa? Itse ostin juuri uutena ko. traktorin, jossa rajoitin ei toiminut alunperinkään. Minua se ei tietty haittaa, mutta virkavallan myöntämää "stipendiä" en tästä välittäisi saada...
Uutta rajoitinsysteemiä tuntuu olevan merkillisen vaikeaa saada italian ystäviltä, jotka muutostyön siis tietty ovat tehneet. Selvästi jonkinlainen sähköinen rajoitin tähänkin on asennettu (egimotorssin mokkula vasemmassa takalokasuojassa), mutta toiminta siis lainsäätäjän kannalta hieman puutteellinen. Nyt laitteen myyjätaho väittää, että rajoittimen pitäisikin olla mallia mekaaninen ja haluaisi sellaisen pikimmiten tähän väkästellä....
Uutta rajoitinsysteemiä tuntuu olevan merkillisen vaikeaa saada italian ystäviltä, jotka muutostyön siis tietty ovat tehneet. Selvästi jonkinlainen sähköinen rajoitin tähänkin on asennettu (egimotorssin mokkula vasemmassa takalokasuojassa), mutta toiminta siis lainsäätäjän kannalta hieman puutteellinen. Nyt laitteen myyjätaho väittää, että rajoittimen pitäisikin olla mallia mekaaninen ja haluaisi sellaisen pikimmiten tähän väkästellä....

Re: Polaris Sportsman Ace 570.
No, eihän minullakaan rajoittimen suhteen mitään ongelmia ole. Kulkee tosin yli 50kmh ja "tappiin asti" en ole kiusannut. Se nyt vain on tosiasia, että sähköinen rajoitin 570 Acessa on. Olettaisin myöskin, jos ajelet noin 50kmh, ei mitään ongelmia esiinny. Monetkin maataloustraktorit kulkevat 50-60kmh.
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Todella kannattaa olla tyytyväinen jos voimat on tarjolla silloin kun niitä tarvitsee ja peukun asennosta se on kiinni kuinka lujaa se kulkee jos on menossa kylillä ja keskustoissa. Eli ylinopeus tulee siitä jos käskee sen menemään lujenpaa kuin on sallittu. Tuskin polisit turhaan pysäyttelee jos ei itse anna aihetta ei ne muuten vain vaivaudu joka traktoria tarkastamaan. Ei ole pakko kokoajan ajaa rajoitinta päin vaikka se olisi kuinka hienoa. Jos vauhtia haluaa on otettava sellainen laite jolla saa ajaa laillisesti täysillä ja maksaa siitä kaikki ylimääräiset kulut minkä vauhdin hurmaan kuuluu. Bensaa palaa suunnilleen samanverran kummallakin onko se traktori vai tieliikenne peli?
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Juuri näin. Jos matkanopeus ei riitä, kannattaa lähteä hieman aikaisemmin, että kerkiää. Muutenkin, mönkijä on sellainen laite, että se, ei edes tieliikennemalli juurikaan ole yli 60kmh enää liikenneturvallinen.
Ace muuten alhaisen painopisteensä vuoksi on aivan toisenlainen ajettava kuin normaali atv, vakaampi, ennakoitava, ja pidemmän akselivälin vuoksi vähemmän raideherkkä.
Ace muuten alhaisen painopisteensä vuoksi on aivan toisenlainen ajettava kuin normaali atv, vakaampi, ennakoitava, ja pidemmän akselivälin vuoksi vähemmän raideherkkä.
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Peli on siis traktoriksi rekisteröity (niin kuin ilmeisesti kaikki maahatuojan kautta Suomeen tuodut Ace:t).
Kuten sanottu minua tämä rajoittimen puuttuminen ei sinällään haittaisi...joka tapauksessa pitää olla keino poistaa se työntekoa haittaamasta.
Mutta pointtihan on siinä, että nopeuden rajoittaminen pelkästään kaasun asennolla ei tässä täytä lainkirjainta. "Sivukylillä" en olisi kovin huolissani rajoittimen puuttumisesta, mutta itsellä tulee liikuttua paljon kaupunkialueella, joten ehkä tällaisen "pistotestin" uhriksi saattaa helpommin joutua...vieläpä nyt kun valtiolla tuntuu olevan suuri halu paikata kassaa sakkotuloilla
Ja käsittääkseni tästä rikkeestä ei ihan muutamalla satasella selviäisi...
Onko moilanen koitanut, että toimiiko sinun pelissä rajoitin ylipäänsä...minkä nopeuden rajoitin sallii?
Nilkka suoranahan tuo kulkee 90-100km/h (mittarin mukaan / 27 tuuman renkailla).
Kuten sanottu minua tämä rajoittimen puuttuminen ei sinällään haittaisi...joka tapauksessa pitää olla keino poistaa se työntekoa haittaamasta.
Mutta pointtihan on siinä, että nopeuden rajoittaminen pelkästään kaasun asennolla ei tässä täytä lainkirjainta. "Sivukylillä" en olisi kovin huolissani rajoittimen puuttumisesta, mutta itsellä tulee liikuttua paljon kaupunkialueella, joten ehkä tällaisen "pistotestin" uhriksi saattaa helpommin joutua...vieläpä nyt kun valtiolla tuntuu olevan suuri halu paikata kassaa sakkotuloilla

Ja käsittääkseni tästä rikkeestä ei ihan muutamalla satasella selviäisi...

Onko moilanen koitanut, että toimiiko sinun pelissä rajoitin ylipäänsä...minkä nopeuden rajoitin sallii?
Nilkka suoranahan tuo kulkee 90-100km/h (mittarin mukaan / 27 tuuman renkailla).
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Ace:n oman mittarin mukaan rajoitin puuttuu peliin vähän yli 60kmh. Gps-mittaus osoitti silloin todelliseksi nopeudeksi n 54kmh. Siis rajoitin toimii mutta ei haittaa esim työhommissa missään olosuhteissa, niin hienosti tuo sähköinen rajoitin on toteutettu.
Re: Polaris Sportsman Ace 570.
Tuo menee vielä toleransseihin.
Rajoitinkikkare sinunkin tapauksessa vasemmassa takalokasuojassa?
Rajoitinkikkare sinunkin tapauksessa vasemmassa takalokasuojassa?