Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
oltzi
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 21 Helmi 2005 12:08
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

oltzi kirjoitti:no nyt se sitte sattu itellekki, eli luultavasti ohjausboxi rikki. mittari näyttää vaihteen ollessa H:lla että olis pakki päällä :( muutenhan se ei haittais, mut rupiaa rajotin pätkiin. ja hitaalla puolen pitää olla idioottinappi pohjassa että toimii neliveto. L,R,N päällä ei mittarissa näy vaihteen kohalla mitään, eikä myöskään trippiä saa nollattua, muuten toimii ok. ajoahan tämä ei haittaa, ja vian saa tilapäisesti korjattua nippusiteellä, mut kyllähän se kismittää kun takuukin loppu 2kk sitten. missä kohtaa tuossa 700efissä on se ohjausboxi, kun omastani en löytänyt etukatteen alta hopeaa enkä harmaata jäähdytys rivallista möykkyä. nii ja pelihän on sportsman 700efi -04 150tuntia ajettu.
vika olikin vaihteen asentotunnistimessa. :)
PM-3254X4
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Elo 2007 20:12

Viesti Kirjoittaja PM-3254X4 »

Magnum 325 4X4 vm. 2000, toinen etupyörä (oikea) ei vedä.
Huomasin sen kun työnsin lumia puskulevyllä.

Missä vika? Sähköinen (anturi) vai mekaaninen (vetari) vika?

Osaisiko joku auttaa?
Polaris Magnum 325 4x4 vm.2000.
Avatar
usa
6WD
Viestit: 470
Liittynyt: 20 Helmi 2007 11:13
Mönkijä:: ac 650 v2
Paikkakunta: fin

Viesti Kirjoittaja usa »

PM-3254X4 kirjoitti:Magnum 325 4X4 vm. 2000, toinen etupyörä (oikea) ei vedä.
Huomasin sen kun työnsin lumia puskulevyllä.

Missä vika? Sähköinen (anturi) vai mekaaninen (vetari) vika?

Osaisiko joku auttaa?
haulla löytyi :arrow: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... light=napa
Bensalla pestään pensselit ja diiselillä tehdään voimaa.
PM-3254X4
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Elo 2007 20:12

Viesti Kirjoittaja PM-3254X4 »

Eipä paljon auttanut tuo linkki.

Tuleeko tuohon magneettikelalle suoraan akun jännite?
Voisin kokeilla toimiiko kytkin kytkemällä jännitteen magneetille.

Toisaalta voisin mitata tuleeko kelalle jännite silloin kun pyörän pitäisi kytkeytyä vedolle.

Taisin tässä vastata omaan kysymykseeni, vain tuo jännite jäi epäselväksi.
Polaris Magnum 325 4x4 vm.2000.
pollekuski
6WD
Viestit: 803
Liittynyt: 15 Tammi 2008 14:49
Paikkakunta: ilmajoki

Viesti Kirjoittaja pollekuski »

tietääkö kukaan kannattaako itte vaihtaa männän tiivistettä vai viedä huoltoon suosista.
SJK
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 09 Syys 2005 14:04
Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EPS T3
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SJK »

Onko ihan normaalia että käynnistys narussa on öljyä? Aikasemmin ei ole ollut ja nyt ku katsottiin niin oli aika runsaassa öljyssä naru. Ja mistä johtuu ininä niinku jarrulevyyn joku hinkkais? Jarrun puolinen takavanne otettu pois ja katottu ettei mitään välissä ollut.
JukkaRu
3WD
Viestit: 102
Liittynyt: 25 Maalis 2007 23:33
Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaRu »

Eihän siellä öljyä saa olla. Minkä ikäinen ja paljon ajettu?
Miehillä on aina legot .. aikuisempana ne vaan on erilaisia.
Se oli huono reissu jos vinssi jäi kylmäksi!!
SJK
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 09 Syys 2005 14:04
Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EPS T3
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SJK »

2004 ja tais olla 120h, en nyt just muista ku se on 140km päässä.
JukkaRu
3WD
Viestit: 102
Liittynyt: 25 Maalis 2007 23:33
Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaRu »

Koppa auki ja katsomaan mistä vuotaa. Kampiakselin stefa tai iso o-rengas joka laipan alla jossa stefa kiinni. Ei taida muita tiivisteitä olle pitelemässä moottoriöljyä oikealla puolella.

Tuli muuten mieleen että katso että moottorin huohotin toimii. Jos se on tukossa nii jostain silloin yleensä öljyt pukkaa pihalle. Huohotin putkessa on suodatin joka saattaa olla tukossa tai sitten muuten vaan tukossa putket.
Miehillä on aina legot .. aikuisempana ne vaan on erilaisia.
Se oli huono reissu jos vinssi jäi kylmäksi!!
pöllipolle
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja pöllipolle »

Kirjoitanpa nyt aikani kuluksi tänne, kun Polle on taas hajalla. Ikää 500 X2 EFIllä on vuosi ja 1 kk.

Ensimmäinen vika tuli ekalla maantielenkillä, "happipumpun" letku irtosi ja äänet muuttuivat "sporttisiksi". Letku kiinni ja taas mentiin.

Talvella petti vinssin kontaktori. Vaihdettu.

Keväällä alkoi käynti pätkiä tietyllä kierroslukualueella - jokin liitin löysällä, kiristetty ja toimii.

Juhannuksena "happipumpun" letku puhkesi ja paloi, Polle savusi komeasti tien poskessa ja haisi paistetulle kumihevoselle. Letku vaihdettu viime viikolla.

Nyt hän ei sitten halua enää käynnistyä lämpimänä. Tähän asti on lähtenyt aina ekalla helteellä ja pakkasella, nyt saattaa tarvita 10-15 yritystä ennen kuin käynnistyy. Välillä paukkuu bensa pakoputkessa oikein miehekkäästi. Sammahtelee käynnistä. Silloin kun käy, käy kyllä tasaisesti. Eli pitäisi toimittaa takaisin huoltoon, edellisen vian jälkeen ei ehtinyt ajaa kuin yhden pienen lenkin.

Mittarissa on nyt 2035 km ja 103.7 tuntia.

Tämmöisiäkö nämä on? Miten Polaris on saatu lehtien testeissä pysymään koko testin ajan ehjänä? ;-) Olisi vähän muutakin tekemistä kuin järjestellä huoltoon vientejä/noutoja ja selitellä lapsille, miksi taaskaan ei voida ajaa mönkijällä.
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

Olisikohan vielä alkuperäinen tuluppa paikoilhan? Se kyllä kuulostaisi sellaiselta ongelmalta että tulppa vetelee viimeisiänsä.

Kokkeile ainakin, ja kannattaa olla yksi ylimääräinen sytytystulppa aina mukana. Toisinhan se kestää 10 000 km, toinen taas 100km, mistä lie johtuu...

Muuten nuo happi-pumppu-höpötykset ovat vain italialaisia kiertokonsteja päästörajoihin pääsemishen, harmittavia lisä-härpättimiä.

t,mie
Toni T
4WD
Viestit: 204
Liittynyt: 27 Loka 2007 19:09
Mönkijä:: Polaris XP1000 Highlifter
Viesti:

Hawkeyen bensamittari

Viesti Kirjoittaja Toni T »

Onko Hawkeyessä vika vai ominaisuus, että kun pistää bensaa tankkiin vaikkapa täyteen, nin bensamittari ei siihen reagoi ?

Sitten kun ajelee, niin jossain vaiheessa mittarin viiksi viiksahtaa näyttämään taas oikeaa.

Polaris Hawkeye -07, 200km, 10h.
pöllipolle
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja pöllipolle »

veli-pekka kirjoitti:Olisikohan vielä alkuperäinen tuluppa paikoilhan? Se kyllä kuulostaisi sellaiselta ongelmalta että tulppa vetelee viimeisiänsä.

Kokkeile ainakin, ja kannattaa olla yksi ylimääräinen sytytystulppa aina mukana. Toisinhan se kestää 10 000 km, toinen taas 100km, mistä lie johtuu...

Muuten nuo happi-pumppu-höpötykset ovat vain italialaisia kiertokonsteja päästörajoihin pääsemishen, harmittavia lisä-härpättimiä.

t,mie
Tulppa kävi itselläkin mielessä, myyjä taas epäili jotain anturivikaa. En saanut sopivasti kyytiä huollosta takaisin ja roplasin kaikkia liittimiä, joihin sormet ylsivät, painelin tulpanjohtoa paikalleen ja irroitin ja kiinnitin kaasuläppäanturin (?) liittimen ja kas, sen jälkeen Polle starttasi taas kiltisti ekalla joka kerta. Saa nähdä, onko ihmeparaneminen pysyvä vai tilapäinen ilmiö. Kai tuo pitää ajaa joskus huoltoon tutkittavaksi joka tapauksessa (ongelma vain on se, että huolto on paikalla vain arkisin ja minä taas en).

Happisysteemin meinasin jo tulpata umpeen reistaamasta, mutta aikanaan katsastuksessa sen on varmaankin oltava kunnossa. Arvelinkin, että näinköhän tuo viritys lienee alkuperäinen vaiko vain eurooppalaisten kotkotuksia..
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

pöllipolle kirjoitti:
veli-pekka kirjoitti:Olisikohan vielä alkuperäinen tuluppa paikoilhan? Se kyllä kuulostaisi sellaiselta ongelmalta että tulppa vetelee viimeisiänsä.

Kokkeile ainakin, ja kannattaa olla yksi ylimääräinen sytytystulppa aina mukana. Toisinhan se kestää 10 000 km, toinen taas 100km, mistä lie johtuu...

Muuten nuo happi-pumppu-höpötykset ovat vain italialaisia kiertokonsteja päästörajoihin pääsemishen, harmittavia lisä-härpättimiä.

t,mie
Tulppa kävi itselläkin mielessä, myyjä taas epäili jotain anturivikaa. En saanut sopivasti kyytiä huollosta takaisin ja roplasin kaikkia liittimiä, joihin sormet ylsivät, painelin tulpanjohtoa paikalleen ja irroitin ja kiinnitin kaasuläppäanturin (?) liittimen ja kas, sen jälkeen Polle starttasi taas kiltisti ekalla joka kerta. Saa nähdä, onko ihmeparaneminen pysyvä vai tilapäinen ilmiö. Kai tuo pitää ajaa joskus huoltoon tutkittavaksi joka tapauksessa (ongelma vain on se, että huolto on paikalla vain arkisin ja minä taas en).

Happisysteemin meinasin jo tulpata umpeen reistaamasta, mutta aikanaan katsastuksessa sen on varmaankin oltava kunnossa. Arvelinkin, että näinköhän tuo viritys lienee alkuperäinen vaiko vain eurooppalaisten kotkotuksia..
Ootko katsonu että sen läppäanturin piuha on ehjä? se voi aiheuttaa kaikkea mielenkiintoisia käyntihäiriöitä
pöllipolle
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja pöllipolle »

Puuhis kirjoitti:Ootko katsonu että sen läppäanturin piuha on ehjä? se voi aiheuttaa kaikkea mielenkiintoisia käyntihäiriöitä
Ehjältä se ainakin anturin päästä näyttää. Voiko anturia mitata? Kuvittelin, että anturissa olisi säätövastus tai kaksi, mutta en löytänyt vastusmittarilla mitään piikkiväliä, jonka vastus muuttuisi kun kaasua painaa.

Eilen vehje sammui pien poskeen ja sain sen vaivoin pysymään Check Engine -valon palaessa käynnissä pihaan asti. Sen jälkeen en ole enää saanut käyntiin. Onneksi tällä on vielä takuu voimassa, mutta kyllä tuo huollattaminen ja ainainen "ajonesto" silti tympivät. Vuodenhan tuo pelasi, jos unohtaa happiletkun irtoamisen ja vinssivaivan.

Viikko sitten ostin lapsille käytetyn Predatorin (50 cc, 2005), että olisi joku pärisijä. Tämä yksilö lähee kylmänä hyvin käyntiin, mutta jos sen antaa hetken jäähtyä ajon jälkeen, ei edes lupaa. Ei startilla, ei polkemalla, ei ilman kaasua eikä kaasua painaen. Stten kun jäähtyy taas tarpeeksi, lähtee kun vie sormen starttinapin lähelle. (Lisäys: Näin se näyttää olevan joka kerta - tankkauksen jälkeen ei millään käyntiin ennen kuin antaa jäähtyä vartin.)
Viimeksi muokannut pöllipolle, 05 Heinä 2008 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
Vastaa Viestiin