Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kolmesatkussa ei kait pitäis olla edes P-asentoa kepukassa?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla on
Se pyörä oli 600-kuutioinen suska ja arviolta alle parisataa kilua mut hyvin tuli ja pollessa keula painui ja hetken varmaan hiljalleen takarenkaat pääsi pyörähtämään. Mikähän siellä lootassa oikein lukittuu p-asennossa?

Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eli ovat laittaneet tieliikennemalliin fujin koneen ja/tai vaihdekepukan jostain muusta. Tai sitten mulle on nuppi vaihdettu. 

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Niin ja mulla kuitenkin vajaavetoinen. Mallivuonna 2008 toi haukka taisi muuttua sporttimanneksi. Kaikenlaisia pieniä eroja ilmeisesti on 

Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo empäs tajunnukkaa että tuo on takavetoinen. Eli siis täysin eri peli ainakin voimansiirron osalta.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ton näköinen arse kyseessä

Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei tuo P-asento mikään vinssausasento ole, edelleenkään. Tästä on foorumilla aikaisemminkin keskusteltu, tosin Yamahan kohdalla silloin. Jos jotakuta vinssaa irti niin jarru pohjassa ja vaihde vapaalla. Bossilla vinssasin keväällä pohjaa myöten savikkoon ajetun Hiluxin irti (90-luvun alkupuolen korkea hiluxi, eturenkaat upissa savessa jne), ja mönkkäri pysyi jarrulla paikallaan ongelmitta. P-asennon käyttäminen on siis tuiki tarpeetonta kun jotakuta vinssaa irti.
Vai kuka uskaltaisi esimerkiksi automaattivaihteisella autolla vinssata toista autoa rapakosta irti P-asento päällä?
Vai kuka uskaltaisi esimerkiksi automaattivaihteisella autolla vinssata toista autoa rapakosta irti P-asento päällä?

- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Äsken soitteli korjaamolta ja ilmoitteli akselinpäästä (samainen tappi mikä pyörittää takempaa variaattorin pyörää) laakerin rikkoutuneen. Vaihteensiirtäjästä irronnut myös pieni palanen joka kai sitten kulkeutunut laakerin kuulien väliin ja morjens
Suht ok oli muuten loota ollut ja pitäisi saada laakerin uusinnalla taas baanalle. Työtuntejahan tuo kuitenkin jokusen ottaa. No seuraavan kerran vinssatessa mietin ehkä tarkemmin tai sitten on kohta langattomalla säätimellä oleva Pure Polaris vinski myynnissä 
Laakeri muuten ihan sama mikä varikotelossa kampiakselin päässä tosin ilman kumisivuja.


Laakeri muuten ihan sama mikä varikotelossa kampiakselin päässä tosin ilman kumisivuja.
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mihin asentoon mönkijä jos vinssaaa kauko-ohjaimen kanssa
?

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
No niin elikkä polle edelleen halvaantuneena. Perää vilkaisi yks asiasta tietävä ja sanoi että magneetti kulunut liikaa.. Ei auttanut vaikka vaihdoin armature platen niin ei tartu tarpeeksi tiukasti kiinni.juikki kirjoitti:Roosa999 kirjoitti:Pese kaikki osat ihan puhtaaksi. Kasaa pöydälle ja ohjaa käämiin 12 volttia ihan suoraan. Jos tarttuu veto, kun pyörität pinjonin akselia, niin suurella todennäköisyydellä kunnossa.
Käämin vastuksen tulisi olla about 25-30 ohmia ja sen käämin musta suojamuovi tulisi olla teräsosien alapuolella. Se ei saa siis olla noussut ylös sieltä kolostaan.
Osat on pesty ja 12v olen laittanut suoraan pistokkeeseen mutta veto ei tartu riittävän tiukasti kun pyörittää. Käämin vastusta en ole vielä mitannut! Käämikin on niiden teräsreunojen alapuolella.
Elikkästä kysymys kuulukin arvon mönkijät, että ilmeiseti pitää ostaa koko sivuposki? ja tietysti mistä sen saisi edukkaasti. Kiitos etukäteen!
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Seisontajarru päälle ja vaihde vapaalle.Tötterö kirjoitti:Mihin asentoon mönkijä jos vinssaaa kauko-ohjaimen kanssa?
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Agurapii
- 6WD
- Viestit: 495
- Liittynyt: 08 Marras 2012 16:18
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 t3 2015
- Paikkakunta: Euki
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Käsijarrun kanssa? ja vaihde vapaallaTötterö kirjoitti:Mihin asentoon mönkijä jos vinssaaa kauko-ohjaimen kanssa?
"Ei oo muuten pokkaa mennä tosta syvästä ojasta?" "Miten niin ei ole?" "Se on kyl eri asia jos ei pysty" "no? En vai?... Voi v***u! vedätkö ton vinssin kiinni tohon puuhun?"
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Laite taas ajossa ja hienosti pelaa. 2 laakeria ja jokunen tunti töitä sekä 4.6 saturaista riihikuivaa niin hyvä tuli. Alkuperäisissä laakereissa made in China merkinnät 

Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polariksen traktoriin ilmestyi tänään oudosti lisää joustoa satulaan ja kun tutkin tilannetta, niin satulan alla takana olevan joustotzydeemin iskunvaimentaja oli irronnut kierrejousen yläpäästä jostain syystä..? Ainakin iskunvaimenninosan kierre näytti ehyeltä..
Jousi pääsee nyt painamaan satulan takakiinnikkeen liian ylös, vasten takakatteen muoveja ja satulaa ei saa paikoilleen ennen yhdistelmän korjaamista.
Pitää huomenissa tutkia tarkemmin, että mikä kohta on pettänyt, vai onko vain jokin mutteri taas pyörinyt auki ittekseen.. Tuntuu olevan sukuvika löysät mutterit ja pultit.
Kuvasivuillani huono kuva rikkonaisesta jousituksesta.
Jousi pääsee nyt painamaan satulan takakiinnikkeen liian ylös, vasten takakatteen muoveja ja satulaa ei saa paikoilleen ennen yhdistelmän korjaamista.
Pitää huomenissa tutkia tarkemmin, että mikä kohta on pettänyt, vai onko vain jokin mutteri taas pyörinyt auki ittekseen.. Tuntuu olevan sukuvika löysät mutterit ja pultit.
Kuvasivuillani huono kuva rikkonaisesta jousituksesta.
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29 Huhti 2012 16:10
- Mönkijä:: Polaris 500 Efi DL Tractor -12
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Minulla teki saman homman, ei hajonnut mitään vaan itekseen oli pyörinyt auki.