Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Kolmesatkussa ei kait pitäis olla edes P-asentoa kepukassa?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 22:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja anttisku »

Mulla on :badgrin: Se pyörä oli 600-kuutioinen suska ja arviolta alle parisataa kilua mut hyvin tuli ja pollessa keula painui ja hetken varmaan hiljalleen takarenkaat pääsi pyörähtämään. Mikähän siellä lootassa oikein lukittuu p-asennossa?
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Eli ovat laittaneet tieliikennemalliin fujin koneen ja/tai vaihdekepukan jostain muusta. Tai sitten mulle on nuppi vaihdettu. :D
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 22:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja anttisku »

Niin ja mulla kuitenkin vajaavetoinen. Mallivuonna 2008 toi haukka taisi muuttua sporttimanneksi. Kaikenlaisia pieniä eroja ilmeisesti on :shock:
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Joo empäs tajunnukkaa että tuo on takavetoinen. Eli siis täysin eri peli ainakin voimansiirron osalta.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 22:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja anttisku »

Ton näköinen arse kyseessä
Kuva
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Ei tuo P-asento mikään vinssausasento ole, edelleenkään. Tästä on foorumilla aikaisemminkin keskusteltu, tosin Yamahan kohdalla silloin. Jos jotakuta vinssaa irti niin jarru pohjassa ja vaihde vapaalla. Bossilla vinssasin keväällä pohjaa myöten savikkoon ajetun Hiluxin irti (90-luvun alkupuolen korkea hiluxi, eturenkaat upissa savessa jne), ja mönkkäri pysyi jarrulla paikallaan ongelmitta. P-asennon käyttäminen on siis tuiki tarpeetonta kun jotakuta vinssaa irti.

Vai kuka uskaltaisi esimerkiksi automaattivaihteisella autolla vinssata toista autoa rapakosta irti P-asento päällä? :?
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 22:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja anttisku »

Äsken soitteli korjaamolta ja ilmoitteli akselinpäästä (samainen tappi mikä pyörittää takempaa variaattorin pyörää) laakerin rikkoutuneen. Vaihteensiirtäjästä irronnut myös pieni palanen joka kai sitten kulkeutunut laakerin kuulien väliin ja morjens =D> Suht ok oli muuten loota ollut ja pitäisi saada laakerin uusinnalla taas baanalle. Työtuntejahan tuo kuitenkin jokusen ottaa. No seuraavan kerran vinssatessa mietin ehkä tarkemmin tai sitten on kohta langattomalla säätimellä oleva Pure Polaris vinski myynnissä :biggrin:
Laakeri muuten ihan sama mikä varikotelossa kampiakselin päässä tosin ilman kumisivuja.
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Mihin asentoon mönkijä jos vinssaaa kauko-ohjaimen kanssa ;) ?
juikki
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Heinä 2013 21:55

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja juikki »

juikki kirjoitti:
Roosa999 kirjoitti:Pese kaikki osat ihan puhtaaksi. Kasaa pöydälle ja ohjaa käämiin 12 volttia ihan suoraan. Jos tarttuu veto, kun pyörität pinjonin akselia, niin suurella todennäköisyydellä kunnossa.

Käämin vastuksen tulisi olla about 25-30 ohmia ja sen käämin musta suojamuovi tulisi olla teräsosien alapuolella. Se ei saa siis olla noussut ylös sieltä kolostaan.

Osat on pesty ja 12v olen laittanut suoraan pistokkeeseen mutta veto ei tartu riittävän tiukasti kun pyörittää. Käämin vastusta en ole vielä mitannut! Käämikin on niiden teräsreunojen alapuolella.
No niin elikkä polle edelleen halvaantuneena. Perää vilkaisi yks asiasta tietävä ja sanoi että magneetti kulunut liikaa.. Ei auttanut vaikka vaihdoin armature platen niin ei tartu tarpeeksi tiukasti kiinni.
Elikkästä kysymys kuulukin arvon mönkijät, että ilmeiseti pitää ostaa koko sivuposki? ja tietysti mistä sen saisi edukkaasti. Kiitos etukäteen!
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Tötterö kirjoitti:Mihin asentoon mönkijä jos vinssaaa kauko-ohjaimen kanssa ;) ?
Seisontajarru päälle ja vaihde vapaalle.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
Agurapii
6WD
Viestit: 495
Liittynyt: 08 Marras 2012 16:18
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 t3 2015
Paikkakunta: Euki

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Agurapii »

Tötterö kirjoitti:Mihin asentoon mönkijä jos vinssaaa kauko-ohjaimen kanssa ;) ?
Käsijarrun kanssa? ja vaihde vapaalla
"Ei oo muuten pokkaa mennä tosta syvästä ojasta?" "Miten niin ei ole?" "Se on kyl eri asia jos ei pysty" "no? En vai?... Voi v***u! vedätkö ton vinssin kiinni tohon puuhun?"
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 22:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja anttisku »

Laite taas ajossa ja hienosti pelaa. 2 laakeria ja jokunen tunti töitä sekä 4.6 saturaista riihikuivaa niin hyvä tuli. Alkuperäisissä laakereissa made in China merkinnät :badgrin:
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Polariksen traktoriin ilmestyi tänään oudosti lisää joustoa satulaan ja kun tutkin tilannetta, niin satulan alla takana olevan joustotzydeemin iskunvaimentaja oli irronnut kierrejousen yläpäästä jostain syystä..? Ainakin iskunvaimenninosan kierre näytti ehyeltä..

Jousi pääsee nyt painamaan satulan takakiinnikkeen liian ylös, vasten takakatteen muoveja ja satulaa ei saa paikoilleen ennen yhdistelmän korjaamista.
Pitää huomenissa tutkia tarkemmin, että mikä kohta on pettänyt, vai onko vain jokin mutteri taas pyörinyt auki ittekseen.. Tuntuu olevan sukuvika löysät mutterit ja pultit.

Kuvasivuillani huono kuva rikkonaisesta jousituksesta.
Northstar
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Huhti 2012 16:10
Mönkijä:: Polaris 500 Efi DL Tractor -12

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Northstar »

Minulla teki saman homman, ei hajonnut mitään vaan itekseen oli pyörinyt auki.
Vastaa Viestiin