Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Muusta en tiedä mutta olen ymmärtänyt että ajo vakaantuu pienellä harituksella.
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Tosiaan, tämä koskee sportsman classikkia. XP:n arvoja en yhtäkkiä löytäny.

3,18-6,35mm haritusta, per puoli, keskilinjasta mitattuna.
Eli siis 6,36-12,7mm haritusta yhteensä.
(Lähde: Clymer, Polaris Sportsman service manual.)

E: Samoja lukemia ehottaa xp:n manuaaliki, 1/8 tuumaa, eli tuota vähän reilua 3:a milliä.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Tjaa-aa, saapa nähdä mitä tuleva talvi tuo tullessaan. Huomasin tuon C-Tekin pistokkeen laiton jälkeen että vilkuttaa oranssia levossa. Latailin akun täyteen ja ajelin hetken jolloin blinkkasi vihreää.
Näyttää vaan levossa oranssia jostain syystä (kontaktit puhtaat akun navoille). Pitää seurailla jahka lumihommiin pääsee.

Pari talvea meni Canojen parissa (400 ja 800), ohessa ainoa kerta kun stumppasi http://www.youtube.com/watch?v=uQQI_5y6n4w
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

C-TEK:n ledit näyttää mitä sattuu. Flukella mitataan...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kane67 »

No joo, sattui vaan canassa vihreetä näyttään aina eikä latausongelmiakaan koskaan ollut.
Mutta kuten sanottu, aika näyttää... Vielä ei ole kuin kerran sytyttänyt ohjaustehostimen ja moottorin vikavalon ajossa kun pysähtyi liikennevaloihin, lähti itsekseen pois kun jatkoi matkaa. Koodia en hoksannut katsoa, olisi ollut luettavissa vissiin manuaalin mukaan.
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

naukja2 kirjoitti:Tilasin Benton-laturin ja tup. syt. pistokkeen. Helppo tökätä lataukseen virittelemättä ja purkamatta enempi.
Siis sellaisen mikä lataa tup syt liittimen kautta?
Periaatteessa ihan fiksu juttu mutta, tup syt liitäntä on varustettu sulakkeella joka saattaa kärähtää jos lataa huimasti, jos tup syttiin ei tulee virtaa ilman että virta on päällä niin ei se sitten lataa ilman että avain on "ON" asennossa.
Omassa sp kasisatkussa oli c-tecin pikaliitin johto akussa ja oli helppo laittaa lataukseen.
Orkkis akku vaihdettiin takuuseen kerran, seuraava kesti hyvin kun hapotuksen jälkeen oli laturissa vuorokauden, nuo orkkikset (jos ovat valmiiksi hapotettuja) ovat ilman latausta x ajan, jos luovutushullossa hapotetaan niin akkua pitäisi ladata vuorokausi ennen käyttöönottoa. Moni liike laiminlyö tuon.
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Ei tuon vakio 12voltin tupakansytytinliitännän kautta pysty lataamaan akkua ainakaan 2010 vuosimallin traktorissa. Tai voi, mutta pitää olla mönkijän virrat päällä... On katsos virtalukon takana ainakin virran ulostulo.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Mun pitää joka tapauksessa muuttaa tuo virtapistoke siten, että antaa virtaa aina, paitsi punaisen napin ollessa pohjassa.
Käytän pilkkigepsiä samaisen liittimen kautta ja en tykkää, että gepsi sammuu kun moottori sammutetaan.
Toisaalta, laturin mukana tulee nyt kolme erilaista mahdollisuutta laturin kytkemiseksi, eli kiinteä, hauenleuka ja tuo lisäv ostamani tup syt liitin.
Saatan myös kytkeä tuon kiinteän olemaan mönkkärissä ja käytän tuota tup syt liitintä tarvittaessa veneen akun lataukseen. Siinä tulee pistokkeelle jatkuva yhteys, vaikkakin päävirtakytkimen kautta.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mikäli avoimessa liittimessä on virta, ilman GPS:ää, korroosio syö liittimien kytkentäosat muutamassa kuukaudessa. Kosteus ja sähkö on eteviä nakertamaan sähköistettyjä osia.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Ei ai ainakaan veneen pistoke oo mennyt miksikään jatkuvassa virtasessa. Lienee erilaista materiaalia venekäyttöön tarkootettu pistoke..?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ok, Ainakin USB-liittimellä varustetut on nakertuneet ja samaten muutama muu pikkuliitin. Mutta saattaapi venevehkeet tässä tilanteessa kestää...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
käppäri
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Marras 2009 18:57
Mönkijä:: 850 XP
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja käppäri »

En kehu enkä hauku, en vain ymmärrä noita akkuongelmia Polariksessa? Itse kahdella eri kamppeella ajanut/aurannut miltei -30 pakkasessa ja ottanut käyttöön viikkojenkin kylmässä seisotuksen jälkeen ja käyttänyt valoja ja lämppäreitä (peukku, penkki, kahvat) aivan surutta. Alkuperäisakulla eikä koskaan ongelmia.
Huuto ei auta,voimaa pitää olla!
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Olisko niin, että halpa kiinalainen akku on kiinalainen, luki siinä mitä hyvänsä :badgrin:
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Mikähän pelaruksen voimansiirrossa mättää, kun pakilta vaihtaa eteenpäin ja lähtee liikkeelle niin oikeaan jalkaan tuntuu naksahdus. Siis astinlauta tärähtää ihan kunnolla, ettei tuossa nyt mistään normivälyksestä oo kysymys.
Yritin sitä lampun kans vilkuilla, vaan eihän siitä mitään selvää saanu.. Prkl.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Käytin trakkorin eilen huollossa ja oli puhetta myös näitten uusien 500efi-mallien ongelmasta, että jättää joskus tyhjäkäyntikierrokset ylös ja kuittaantuu taas toimimaan sammuttamalla moottori ja virtaset.

Liittyy maahantuojan mukaan luultavasti samaisissa laitteissa ilmenneisiin rajoittimen magneettikelan kiinnitysmutterin irtoamiseen ja kelan liikkumiseen akselillaan, jolloin tulee jotain vääriä informaatioita johonkin. En osaa tarkemmin selittää.
Mun traktoriin kuitenkin vaihtoivat nyt uudenlaisen tuon magneettikelan ja kiinnitysmutterin.

Sovittiin, että seuraan tilannetta, että vieläkö tuon uusimisen jälkeen ilmenee tuota kierrosvikaa ja ilmoittelen huoltoon.
Vastaa Viestiin