Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Mittauskysymykseen saapi joku viisaampi vastata. Ootko katsonu mitä vikakoodeja antaa?
pöllipolle
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja pöllipolle »

Puuhis kirjoitti:Mittauskysymykseen saapi joku viisaampi vastata. Ootko katsonu mitä vikakoodeja antaa?
Meinasinhan minä vaan kun en osannut. ;-) Keltainen vipu pohjassa virrat päälle ja vaihde N:llä kertoo kyllä softaversion ja akkujännitteen ym. mutta ei vissiin vikakoodeja?
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

pöllipolle kirjoitti:
Puuhis kirjoitti:Mittauskysymykseen saapi joku viisaampi vastata. Ootko katsonu mitä vikakoodeja antaa?
Meinasinhan minä vaan kun en osannut. ;-) Keltainen vipu pohjassa virrat päälle ja vaihde N:llä kertoo kyllä softaversion ja akkujännitteen ym. mutta ei vissiin vikakoodeja?
kolme kertaa kun käytät virrat päälle ja pois niin kone näyttää vikakoodit..

Virrat päälle, pois, päälle, pois ja kolmannella jätät virrat päälle. ja teet tuon sillai nopsaan tahtiin. Sit kone käy vikamuistin läpi ja näyttää koodit jos niitä on. Näin on sanottu minulle niin kauan kun check engine ei jää näyttöön niin ei ole vakavaa, eli on saattanu olla joku hetkellinen vika tai väärä anturitieto. Mut jos jää näyttöön niin sit on jotaki todella vikana.
pöllipolle
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja pöllipolle »

Puuhis kirjoitti:kolme kertaa kun käytät virrat päälle ja pois niin kone näyttää vikakoodit..
Ei näkynyt kuin trippimittarin lukema ja CHECK ENGINE vilkkui. Kokeilin sitten taas startata ja tällä kertaa lähti käyntiin ja kävi tyhjäkäyntiä niin nätisti kuin vain voi.

Saahan nähdä, löytääkö huolto vikaa, kun välillä tuo toimii ja välillä ei. :-(
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

hmmm tollai se kyl tapahtuu. Check engine vilkkuu ja sit siinä vasemmalle pitäis tulla niitä koodeja jos niitä on ja lopuks lukee sit END kun kaikki koodit on luettu.
pöllipolle
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja pöllipolle »

Puuhis kirjoitti:hmmm tollai se kyl tapahtuu. Check engine vilkkuu ja sit siinä vasemmalle pitäis tulla niitä koodeja jos niitä on ja lopuks lukee sit END kun kaikki koodit on luettu.
Näkyi 000 tms, kuvittelin että se on trippimittarin lukema (muistaakseni se on nollilla). Voihan tuota yrittää vielä, mutta äsken kun se starttasi, ei enää palanut CHECK ENGINE eli voi olla (?) ettei vikakoodejakaan enää ole..
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

kokeiles nyt vielä kerta tuleeko koodeja. Koodit pysyy muistissa niinkauan kunnes ne huollossa nollataan.
pöllipolle
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja pöllipolle »

Puuhis kirjoitti:kokeiles nyt vielä kerta tuleeko koodeja. Koodit pysyy muistissa niinkauan kunnes ne huollossa nollataan.
Nojoosiis. Tarpeeksi kun tuijottaa, niin tajuaa, että vikakoodit eivät tule näyttöön numeroina, vaan ne pitää laskea CHECK ENGINE -valon vilkahdusten määrästä. (Jo on taas softamiestä laiskottanut.)

Toistin homman muutaman kerran ja uskoakseni vilkahdukset menivät näin:

1-2-4-6-5-5-6-1

Odotan mielenkiinnolla, mitä tuo tarkoittaa ;-)
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
Avatar
webbert
PeltiHalliKreivi
Viestit: 727
Liittynyt: 12 Marras 2005 21:36

Viesti Kirjoittaja webbert »

pöllipolle kirjoitti:
Puuhis kirjoitti:kokeiles nyt vielä kerta tuleeko koodeja. Koodit pysyy muistissa niinkauan kunnes ne huollossa nollataan.
Nojoosiis. Tarpeeksi kun tuijottaa, niin tajuaa, että vikakoodit eivät tule näyttöön numeroina, vaan ne pitää laskea CHECK ENGINE -valon vilkahdusten määrästä. (Jo on taas softamiestä laiskottanut.)

Toistin homman muutaman kerran ja uskoakseni vilkahdukset menivät näin:

1-2-4-6-5-5-6-1

Odotan mielenkiinnolla, mitä tuo tarkoittaa ;-)
:lol: noilla voit vaikka lotota.

Vikakoodit ovat kahden numeron sarjoja jotka näkyvät ihan ilman välähdysten laskemisia.
pöllipolle
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja pöllipolle »

webbert kirjoitti: :lol: noilla voit vaikka lotota.

Vikakoodit ovat kahden numeron sarjoja jotka näkyvät ihan ilman välähdysten laskemisia.
Sellaisia ei näy, mutta tuo em. sarja kyllä. Saahan tuostakin kahden numeron sarjat 12 - 46 - 55 - 61. Mistäs koodien selitykset löytyvät?
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
Avatar
webbert
PeltiHalliKreivi
Viestit: 727
Liittynyt: 12 Marras 2005 21:36

Viesti Kirjoittaja webbert »

Kun check valo lakkaa tuikkimasta kuuluu tulla vikakoodit jos niitä on.
Joitakin koodeja löytyy ihan käsikirjastakin mutta laajemmin niitä on korjausoppaassa.
pöllipolle
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja pöllipolle »

webbert kirjoitti:Kun check valo lakkaa tuikkimasta kuuluu tulla vikakoodit jos niitä on.
Joitakin koodeja löytyy ihan käsikirjastakin mutta laajemmin niitä on korjausoppaassa.
No tuota. Manuaalissa tosiaan on joitakin koodeja:

12 - ei tietoa
46 - ilmanpainetunnistin, korkea sisääntulo
55 - diag. valo oikosulku runkoon tai akkuun
61 - loppu

Mikähän lie tuo 12? 61 on siis järkevä koodi (loppu), 46 olisi myös ihan oikea vika (onko tuo oikeasti ilmanpaine- vaiko kenties ilmamäärä/massa-anturi?), mikä lienee sitten tuo "diag. valo" (tuskin kuitenkaan minkään merkkivalon vika)?

En ole onnistunut löytämään korjausopasta, varmaan pitäisi avata lompakkoa tms (tosin gprs-yhteyden takaa googlaaminenkin on tuskaista).

Yritin myös Predatorin manuaalia etsiä, mutta löysin vain osaluettelon (josta tosin sain varmistettua, mitä palikoita uskoin päristimestä löytäneeni - tehovastusten käyttötarkoitus tosin ei avautunut).
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
JV
4WD
Viestit: 182
Liittynyt: 15 Tammi 2007 20:28
Paikkakunta: Sipoo, Mönkijä Polaris SP 800 -05

Viesti Kirjoittaja JV »

Ei tule 500:sessa koodit numeroina, vaan nimenomaan blink-koodeina.

12= sequence begin
46= barometric pressure sensor: MAP circuit high input
55= diagnostic lamp:short circuit to ground
55= diagnostic lamp:open load
55= diagnostic lamp: short circuit to battery
61= sequence end

Ja nollattua koodit saa irrottamalla akun kaapelit hetkeksi.
Avatar
webbert
PeltiHalliKreivi
Viestit: 727
Liittynyt: 12 Marras 2005 21:36

Viesti Kirjoittaja webbert »

Taas oppi uutta. Mikähän järki on ollu tehä 500:ssa se noin?
pöllipolle
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja pöllipolle »

JV kirjoitti:Ei tule 500:sessa koodit numeroina, vaan nimenomaan blink-koodeina.

12= sequence begin
46= barometric pressure sensor: MAP circuit high input
55= diagnostic lamp:short circuit to ground
55= diagnostic lamp:open load
55= diagnostic lamp: short circuit to battery
61= sequence end

Ja nollattua koodit saa irrottamalla akun kaapelit hetkeksi.
Justiinsa. Koodi 55 varmaan valittaa sitä, kun mittaristossa ei ole mitään erillistä vikamerkkivaloa (vaan symboli on osana LCD-näyttöä).

Mitäs tuo 46 nyt sitten meinaa - onko kyseinen anturi se kaasuläpästä seuraava moottoria kohti mentäessä (ja sitä seuraava kapistus lienee ruisku)? Onko tuo anturi sellainen, että sen voisi epäillä hajonneen reilun 100 tunnin ajoilla?

Juu en ole mikään automekaanikko.. enkä aio sellaiseksi tullakaan, kumpahan nyt vaan vähän kiinnostaa.

Kiitos muuten kaikille keskusteluun osallistuneille. Onpahan vähän ajankulua, kun ei pääse mönkimäänkään.
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
Vastaa Viestiin