Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 4WD
- Viestit: 197
- Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Meinasinhan minä vaan kun en osannut.Puuhis kirjoitti:Mittauskysymykseen saapi joku viisaampi vastata. Ootko katsonu mitä vikakoodeja antaa?

Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
-
- 6WD
- Viestit: 485
- Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
- Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
- Paikkakunta: Kokkola
kolme kertaa kun käytät virrat päälle ja pois niin kone näyttää vikakoodit..pöllipolle kirjoitti:Meinasinhan minä vaan kun en osannut.Puuhis kirjoitti:Mittauskysymykseen saapi joku viisaampi vastata. Ootko katsonu mitä vikakoodeja antaa?Keltainen vipu pohjassa virrat päälle ja vaihde N:llä kertoo kyllä softaversion ja akkujännitteen ym. mutta ei vissiin vikakoodeja?
Virrat päälle, pois, päälle, pois ja kolmannella jätät virrat päälle. ja teet tuon sillai nopsaan tahtiin. Sit kone käy vikamuistin läpi ja näyttää koodit jos niitä on. Näin on sanottu minulle niin kauan kun check engine ei jää näyttöön niin ei ole vakavaa, eli on saattanu olla joku hetkellinen vika tai väärä anturitieto. Mut jos jää näyttöön niin sit on jotaki todella vikana.
-
- 4WD
- Viestit: 197
- Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Ei näkynyt kuin trippimittarin lukema ja CHECK ENGINE vilkkui. Kokeilin sitten taas startata ja tällä kertaa lähti käyntiin ja kävi tyhjäkäyntiä niin nätisti kuin vain voi.Puuhis kirjoitti:kolme kertaa kun käytät virrat päälle ja pois niin kone näyttää vikakoodit..
Saahan nähdä, löytääkö huolto vikaa, kun välillä tuo toimii ja välillä ei.

Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
-
- 4WD
- Viestit: 197
- Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Näkyi 000 tms, kuvittelin että se on trippimittarin lukema (muistaakseni se on nollilla). Voihan tuota yrittää vielä, mutta äsken kun se starttasi, ei enää palanut CHECK ENGINE eli voi olla (?) ettei vikakoodejakaan enää ole..Puuhis kirjoitti:hmmm tollai se kyl tapahtuu. Check engine vilkkuu ja sit siinä vasemmalle pitäis tulla niitä koodeja jos niitä on ja lopuks lukee sit END kun kaikki koodit on luettu.
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
-
- 4WD
- Viestit: 197
- Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Nojoosiis. Tarpeeksi kun tuijottaa, niin tajuaa, että vikakoodit eivät tule näyttöön numeroina, vaan ne pitää laskea CHECK ENGINE -valon vilkahdusten määrästä. (Jo on taas softamiestä laiskottanut.)Puuhis kirjoitti:kokeiles nyt vielä kerta tuleeko koodeja. Koodit pysyy muistissa niinkauan kunnes ne huollossa nollataan.
Toistin homman muutaman kerran ja uskoakseni vilkahdukset menivät näin:
1-2-4-6-5-5-6-1
Odotan mielenkiinnolla, mitä tuo tarkoittaa

Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
pöllipolle kirjoitti:Nojoosiis. Tarpeeksi kun tuijottaa, niin tajuaa, että vikakoodit eivät tule näyttöön numeroina, vaan ne pitää laskea CHECK ENGINE -valon vilkahdusten määrästä. (Jo on taas softamiestä laiskottanut.)Puuhis kirjoitti:kokeiles nyt vielä kerta tuleeko koodeja. Koodit pysyy muistissa niinkauan kunnes ne huollossa nollataan.
Toistin homman muutaman kerran ja uskoakseni vilkahdukset menivät näin:
1-2-4-6-5-5-6-1
Odotan mielenkiinnolla, mitä tuo tarkoittaa

Vikakoodit ovat kahden numeron sarjoja jotka näkyvät ihan ilman välähdysten laskemisia.
-
- 4WD
- Viestit: 197
- Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Sellaisia ei näy, mutta tuo em. sarja kyllä. Saahan tuostakin kahden numeron sarjat 12 - 46 - 55 - 61. Mistäs koodien selitykset löytyvät?webbert kirjoitti:noilla voit vaikka lotota.
Vikakoodit ovat kahden numeron sarjoja jotka näkyvät ihan ilman välähdysten laskemisia.
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
-
- 4WD
- Viestit: 197
- Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
No tuota. Manuaalissa tosiaan on joitakin koodeja:webbert kirjoitti:Kun check valo lakkaa tuikkimasta kuuluu tulla vikakoodit jos niitä on.
Joitakin koodeja löytyy ihan käsikirjastakin mutta laajemmin niitä on korjausoppaassa.
12 - ei tietoa
46 - ilmanpainetunnistin, korkea sisääntulo
55 - diag. valo oikosulku runkoon tai akkuun
61 - loppu
Mikähän lie tuo 12? 61 on siis järkevä koodi (loppu), 46 olisi myös ihan oikea vika (onko tuo oikeasti ilmanpaine- vaiko kenties ilmamäärä/massa-anturi?), mikä lienee sitten tuo "diag. valo" (tuskin kuitenkaan minkään merkkivalon vika)?
En ole onnistunut löytämään korjausopasta, varmaan pitäisi avata lompakkoa tms (tosin gprs-yhteyden takaa googlaaminenkin on tuskaista).
Yritin myös Predatorin manuaalia etsiä, mutta löysin vain osaluettelon (josta tosin sain varmistettua, mitä palikoita uskoin päristimestä löytäneeni - tehovastusten käyttötarkoitus tosin ei avautunut).
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
Ei tule 500:sessa koodit numeroina, vaan nimenomaan blink-koodeina.
12= sequence begin
46= barometric pressure sensor: MAP circuit high input
55= diagnostic lamp:short circuit to ground
55= diagnostic lamp:open load
55= diagnostic lamp: short circuit to battery
61= sequence end
Ja nollattua koodit saa irrottamalla akun kaapelit hetkeksi.
12= sequence begin
46= barometric pressure sensor: MAP circuit high input
55= diagnostic lamp:short circuit to ground
55= diagnostic lamp:open load
55= diagnostic lamp: short circuit to battery
61= sequence end
Ja nollattua koodit saa irrottamalla akun kaapelit hetkeksi.
-
- 4WD
- Viestit: 197
- Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Justiinsa. Koodi 55 varmaan valittaa sitä, kun mittaristossa ei ole mitään erillistä vikamerkkivaloa (vaan symboli on osana LCD-näyttöä).JV kirjoitti:Ei tule 500:sessa koodit numeroina, vaan nimenomaan blink-koodeina.
12= sequence begin
46= barometric pressure sensor: MAP circuit high input
55= diagnostic lamp:short circuit to ground
55= diagnostic lamp:open load
55= diagnostic lamp: short circuit to battery
61= sequence end
Ja nollattua koodit saa irrottamalla akun kaapelit hetkeksi.
Mitäs tuo 46 nyt sitten meinaa - onko kyseinen anturi se kaasuläpästä seuraava moottoria kohti mentäessä (ja sitä seuraava kapistus lienee ruisku)? Onko tuo anturi sellainen, että sen voisi epäillä hajonneen reilun 100 tunnin ajoilla?
Juu en ole mikään automekaanikko.. enkä aio sellaiseksi tullakaan, kumpahan nyt vaan vähän kiinnostaa.
Kiitos muuten kaikille keskusteluun osallistuneille. Onpahan vähän ajankulua, kun ei pääse mönkimäänkään.
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring