Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Retard
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 05 Tammi 2014 05:09
Mönkijä:: Polaris xp 850

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Retard »

Tötterö kirjoitti:Mitä merkkiä kasataan Rovaniemen tehtailla ?
Tietty ei hyväkään kasaaminen auta jos komponentit on jaskoja.
Eikös tota can- am 6x6: sta alettu rovaniemellä kasailla.
Osaako joku heittää momentteja variaattorin kiinnityspultille. Sekä ensiökytkimen että toisiokytkimen?
Huomenna pitäs olla uus variaattori postissa nii sais heti kasaan. Tuskin nyt kovin suuri merkitys momenteilla kunhan on kiinni, mutta silti...
eda
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 29 Loka 2010 11:43

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja eda »

Noihin edellisen sivun valituksiin: Aika hyvä tapa pitää laite ajossa on huollattaa se asiantuntevassa paikassa. Tuoreet mönkijät saadaan siellä kuntoon, ei nämä niin vaikeita kamppeita ole. Itsekin tekee paremmin kuin heikoimmat suharit.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Retard kirjoitti:Eikös tota can- am 6x6: sta alettu rovaniemellä kasailla.
Juu niin on, valmiit nelikot rakennetaan 6x6 malleiksi.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

eda kirjoitti:Noihin edellisen sivun valituksiin: Aika hyvä tapa pitää laite ajossa on huollattaa se asiantuntevassa paikassa. Tuoreet mönkijät saadaan siellä kuntoon, ei nämä niin vaikeita kamppeita ole. Itsekin tekee paremmin kuin heikoimmat suharit.
Eipä tuokaan auta jos valmistusvirhe koneessa :(
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Itellä teki laite sammaa ku naukjalla. Vaihoin akun,tarkistin kaikki johot ja ehjiä oli. Startti oli niin täynä pashaa ettei se korjaantunu ku uuella startilla.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Nyt on uus akku kotona ja piuhan nokassa vielä.
Pitää ootella, että vähän lauhtuu, ei viiti lähtee kiinanpojan kaapeleita murjomaan parinkympin pakkasella.
Saattaa tulla pian avojohdot, muovikuorien karistessa pihamaalle.

Kommentoijille vielä senverran, että lukekaa viestiketjuja vähän pitemmälle, kuin viimeiset postaukset.

Oma laitteeni on juuri isossa huollossa käynyt ja siinä on takuuta vuosi jäljellä.
Ei ole kotona tiloja(lämpimiä) noita ropailla ja niin kauan kuin on takuu, saa kurssitetut miehet hoitaa sen puolen.
Kyllä minun pitää uskoa ja luottaa, että he tekevät huolto-ohjelmien mukaiset toimet, tarkistukset ym ja laite pitäisi olla huollon jälkeen kovaa ajoa vailla... -enemmänkin kuin tunnin.

Saisihan tuo oikasti toimiakkin välillä muutaman päivän oireilematta jostain kohdalta.
Ottaa pahan kerran pattiin raahailla tuota kymmeniä kilometrejä suuntaansa korjattavaksi harvase viikko.
Mönkkäriäni ole rääkätty ja säretty tahallaan.
Ihan se porsii ala-arvoisen laadun takia.

Olisikin se jo melkoinen yllätys, jos starttiongelma korjaantuisi akun vaihdolla. Ei oikein usko riitä siihen viimeisten kokemusten jälkeen.

Koskahan tuota pääsisi kehumaan jostakin syystä :badgrin:

Vai voisiko laskea positiiviseksi sen, ettei se kesällä temppuillut moneen viikkoon kun olin mökillä saaressa, enkä ajanut sillä.

Onhan sekin tietysti ollut hyvä, ettei oo tarttenu riidellä mistään takuista. Osat ja laitot on tullu nurkumati ja äkkiä. Vaikkei se ite harmia poista.
juhop
3WD
Viestit: 114
Liittynyt: 23 Elo 2012 18:55
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI T3 2013
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja juhop »

Mitähän toiselle takarenkaalle (bear claw) pitäisi tehdä kun ei ilmat pysy sisällä? Sisäkumit tietysti mutta onnistuuko vaihto kotikonstein rengasraudalla?
Zkeba
Tracks
Viestit: 1107
Liittynyt: 04 Tammi 2013 22:33

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zkeba »

Jos siinä reikää ei ole niin vanteelta pois ja putsaus, kunnon rasvat ja takas vanteelle. Voi olla kotikonstein vähä hankalaa joskin onnistuu kuitenkin.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Kokeile kans falskaako venttiili, ilmaa sisään ja vaikka sylkeä siihen venttiiliin ja kato kupliiko. Mulla oli kerran venttilissä vika kun hävitti ilmat ja rengasliikkeessä se vaihdettiin. Aikamoinen äherrys on kyllä kotikonstein ottaa pois vanteelta tommonen iso rengas, mutta jos urakkaan alat niin zemppiä :D

Jos juhop liikut uudellamaalla niin Nurmijärvellä on Comarcon oy, ne ainakin auttaa mönkkärin rengasasioissa.
Lari
4WD
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Touko 2012 21:00
Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3
Paikkakunta: Tuusula

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Lari »

Mulla hajosi eturenkaasta venttiili. Rengaskoneella kumin irroittaminen vanteelta oli aika hankalaa kun kumi on niin joustavaa.. Kotikonstit voi olla aika vähissä
Kawasaki KLF 300 Bayou-1989
Kawasaki KVF 300A -2002
Can Am 570 Pro T3 -2017

Uudenmaan Mönkijät Ry
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

naukja2 kirjoitti:Koskahan tuota pääsisi kehumaan jostakin syystä
Nyt pitää vähän kehaista Polarusta kerrankin.

Uusi akku vaihdettu ja pönkijä lähti tulille alta sekentin eikä kone naputellut yhtään.... wierd or what?? :mrgreen:

Toin vanhan akun sisälle ja vähän lämmettyä tarjosin sille laturia. Latasi pari zegenttiä ja väittää akun olevan täysi.
Jotain hämärää tuossa on. Pitää raahata kaverin pajalle mitattavaksi.
S.F.
6WD
Viestit: 437
Liittynyt: 02 Joulu 2012 21:46
Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
Paikkakunta: Espoo & Joutsa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja S.F. »

Ei kyllä ollut kovinkaan paha juttu renkaiden irroitus kotikonstein, kun vaihdoin piiloventtiilit sekä putsailin vanteen ja renkaan välin isänmaasta jotta taasen piti ilmat sisällä.
Pari metriä koolinkia vipu varreksi ja lyhyt rengasta vasten,toinen pää johonkin vahvaan koloon ja voimaa riittävästi vipuvarren päähän.
Tuossa linkki aiempiin keskusteluihin asiasta http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 49&t=37609
Ei muuta kuin voimaa peliin. =D>
Uudenmaan Mönkijät Ry
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

Toin vanhan akun sisälle ja vähän lämmettyä tarjosin sille laturia. Latasi pari zegenttiä ja väittää akun olevan täysi.
Jotain hämärää tuossa on. Pitää raahata kaverin pajalle mitattavaksi.
mitä huonompi akku, sitä nopeemmin se täyttyy. (Pieni kapasiteetti).

hyvä akku ottaa virtaa melkein aina jos sitä rupeaa lataamaan, koska se ei ole yleensä täynnä kuitenkaan.


joskus automekaanikko vakuutti mulle, että akku on kunnossa, koska se oli hetken laturissa ja heti näytti täyttä. Sanoin, että juuri se osoittaa sen olevan huono akku.
“Unnatural work produces too much stress.”
Avatar
JariN
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 17 Tammi 2007 20:33
Paikkakunta: Porvoo Mönkijä: Polle 850xp vm.-12

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JariN »

Onkos muilla ollut ongelmia XP850:n muovien sulamisen kanssa.

Itsellä suli viime viikonloppuna puita metsästä ajaessa oikean puolen sivuposken muoviin halkaisijaltaan muutaman sentin reikä pakoputken kohdalle.

Ei auttanut edes posken sisäpuolella ollut folio ja -20C pakkanen :(
-JariN-
Avatar
samu-
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 07 Joulu 2013 18:08
Mönkijä:: Polaris
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja samu- »

Vuotaako putki?
Vastaa Viestiin