Kokemuksia 550XP?
Re: Kokemuksia 550XP?
Niinhän siinä sitten lopulta kävi että Xp 550 ei vastannut minun odotuksia talviolosuhteissa. Itse kun tykkään ajella talvella jopa enemmän kuin kesällä niin on tärkeää että mönkijällä pääsee myös umpisessa. Meidän ajoporukka kun harrastaa talvimönkkäröintiä aktiivisesti. Pollessa oli 27" ITP XTR renkaat ja laitteesta loppui teho umpihangessa. Muutekin eteneminen valmiilla urillakin oli huomattavasti vaikeampaa kuin can-am 500 xt:llä jossa oli vakiorengastus. Tuo pollen neliveto ei mielestäni sovellu niin hyvin talviolosuhteisiin kuin kesäkäyttöön. Neliveto päällä ajettaessa lumisella tiellä perä pyrki luiruamaan sivulle koko ajan. Tai sitten minun laite ei ollut kunnossa.. Vertailun vuoksi polariksen etenemiskyvystä voi mainita että mihin polaris istui, siitä jatkettiin rinconilla eteenpäin.. Luulen että 850 Xp eteneminen lumessa olisi ihan eri luokkaa kun siinä on voimaa pyörittää renkaita kovemmalla nopeudella.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
-
- 6WD
- Viestit: 621
- Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
- Mönkijä:: Honda 500FA
- Paikkakunta: Oulun seutu
xp 550 huomioitavaa?
Elikkäs, mitäs xp550 eri vuosimalleissa on huomioitava ostotilanteessa. Ilmeisesti kone lujempi kuin 850, muuten sama konsepti. Tyyppivikoja tai ominaisuuksia?
-
- 6WD
- Viestit: 621
- Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
- Mönkijä:: Honda 500FA
- Paikkakunta: Oulun seutu
Re: xp 550 huomioitavaa?
Onko laite oikeasti näin huoleton. Vai kaikki myymässä omaansa joten ollaan hiljaa vioista?
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: xp 550 huomioitavaa?
Saattaahan laite olla huoleton, mutta hieman olet hätäsellä päällä, katsoen että eilen vasta olet ketjun aloittanut, joten pientä malttia
. Tietoa varmasti löytyy, kenties jopa jo ennestään foorumilta.
Edit...tuossa ainakin yksi viestiketju 550 XP:stä... http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 12&t=37467

Edit...tuossa ainakin yksi viestiketju 550 XP:stä... http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 12&t=37467
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Kokemuksia 550XP?
Yhdistetty aikasempaan ketjuun.
-
- 2WD
- Viestit: 58
- Liittynyt: 23 Marras 2013 22:45
- Mönkijä:: Sportman 550xp
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Kokemuksia 550XP?
eikös ainakin näistä 09 malleista mene runkopoikki penkin alta suht helposti, itsellä on ainakin takuuseen vaihdettu... muuten ei ole kyllä ongelmia, mitä nyt oikeasta etukulmasta menny 2 kertaa vetaripoikki vuoden sisään, mutta eikö se ole vähän niinkö normihuoltoa pollelle..
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Kokemuksia 550XP?
Pyörät kannattaa heilutella ja renkutella läpi, väljää tuntuu olevan jo vähänkin ajetuissa yksilöissä. Taannoin kokeilin tuttavan 550xp:tä niin siinä oli ohjauksessa pirusti väljää. Liekkö jotkut puslat taikka muut väljistyneet. Oisko ollu laitteessa pari sataa tuntia mittarissa.
Joissain yksilöissä on vedetty johtoniput todella tiukkaan nippareilla kiinni ja saattaa esiintyä sähköissä häikkää, ainakin valoissa niitä on ollut tosi paljon. Tuota em. 550xp:tä on korjattu jo 3 kertaa takuuseen juurikin näitten liian tiukalle vedettyjen johtojen takia. Että testaa ainakin ostohetkellä jotta kaikki sähkölaitteet valoja myöten toimii.
Itsellä oli hetken aikaa tuo 850XP traktori. Sama laitehan se on 550xp:n kanssa muutoin kuin koneen osalta. Tässä minunkin kamppeessa vaihdettiin valokatkaisija sekä kiristettiin yksi löystynyt sähköliitin ensimmäisen 50h aikana.
Joissain yksilöissä on vedetty johtoniput todella tiukkaan nippareilla kiinni ja saattaa esiintyä sähköissä häikkää, ainakin valoissa niitä on ollut tosi paljon. Tuota em. 550xp:tä on korjattu jo 3 kertaa takuuseen juurikin näitten liian tiukalle vedettyjen johtojen takia. Että testaa ainakin ostohetkellä jotta kaikki sähkölaitteet valoja myöten toimii.
Itsellä oli hetken aikaa tuo 850XP traktori. Sama laitehan se on 550xp:n kanssa muutoin kuin koneen osalta. Tässä minunkin kamppeessa vaihdettiin valokatkaisija sekä kiristettiin yksi löystynyt sähköliitin ensimmäisen 50h aikana.
Re: Kokemuksia 550XP?
Minulla oli hetken aikaa 2010 vm. 550 xp jolla oli ostohetkellä ajettu 70h. Ajoin sillä n.40h ja vaihdoin pois. Minäkin sain siitä rungon halki jonka huomasivat takuuhuollossa. Ehkä siinä oli omaakin syytä kuin eräässä ojassa rymysin sillä vähän kovemmin. Ymmärsin huollosta että sitä vikaa kuitenkin on ollut ainakin joissakin vuosimalleissa. Vaikka moitinkin tuota 550 niin näin jälkikäteen harmittaa kun tuli vaihdettua se pois. Ainoa joka minua häiritsi nelivedon (etu ja takaset pyörivät eri tahtiin) lisäksi oli tehon puute. Mutta verrattiin 400 can-amiin ja kiihtyvyydessä hieman cana jäi, joten ei se aivan hengetön silti ollut. Tuntui vain ajossa siltä.. sen verran tykkäsin kuitenkin xp:stä että palasin takaisin siihen, tosin tehokkaampaan versioon.
Eli kannattaa tarkistaa runko ettei ole jo valmiiksi halki jos käytettyä katselet.
Eli kannattaa tarkistaa runko ettei ole jo valmiiksi halki jos käytettyä katselet.
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
- kömpijä335
- 3WD
- Viestit: 106
- Liittynyt: 28 Heinä 2013 00:55
- Mönkijä:: xp 550 t3 (1000cc xmr+xtp)
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Kokemuksia 550XP?
Onko kellään ollut 550xp tehostimessa häiriöitä? ikävää kun vauhdissa menee ohjaus lukkoon?



Ex: polaris sportsman 335 4x4 -99
Re: Kokemuksia 550XP?
Laitehan on suunniteltu niin että tehostin ei juurikaan vauhdissa n 40 km jälkeen edes kuulu tehostaa. Mutta jos menee alhaisemmilla nopeuksilla pois päältä ekaksi tarkistaisin akun kenkien kireyden ( tyyppi ongelma että tupaavat löystymään). Seuraavaksi vikakoodit lukuun omalla mittarilla. Meidän käytössä samanlainen laite ja akunkengät kun on kiristellyt on aina ruvennut pelaamaan.
Riihimäen Mönkijät ry , UMRY.
Re: Kokemuksia 550XP?
Hei,
Itselle polaris on uusi tuttavuus, joten pari juttua udeltavaksi tähän ketjuun.
- Öljyjen vaihto pitäisi tehdä etuperään, takaperään ja vaihteille. Manuaalissa on ihan ohjeet kuvion suorittamiseksi. Onko tosiaan näin helppo case, että suoraan pääsee tyhjennysproppuun em. paikoissa tuosta vaan kiinni ja täyttökin onnistuu. Vai onko tuossa jotain yllätyksiä, että pitää poistaa sitä ja tätä ja olla joku erikoispitkä työkalu yms?
- Lähteekö nuo katteiden muoviklipit jotenkin nätisti irti. Yritin painaa, repiä, vetää. Oikea taktiikka lienee kuitenkin vetäminen ulospäin pinnassa olevan kauluksen alta?
- Entäs sitten pakoputken lähtöpää. Putki on puoli senttiä kopasta irti, eli pultin kierteissä on tuo puoli senttiä tyhjää. Myös putken päällä olevan suojus on ilmeisesti liian alhaalla. Tuon varmaan pitäisi olla kopassa pultinkantoja pitkin kiinni. Onko normaali tapaus resonoinnista johtuen, vai onko tuo putki tarkoituksella kierteistä auki?
Ohessa kuva tuosta putkesta: http://aijaa.com/kRiCoG
Itselle polaris on uusi tuttavuus, joten pari juttua udeltavaksi tähän ketjuun.
- Öljyjen vaihto pitäisi tehdä etuperään, takaperään ja vaihteille. Manuaalissa on ihan ohjeet kuvion suorittamiseksi. Onko tosiaan näin helppo case, että suoraan pääsee tyhjennysproppuun em. paikoissa tuosta vaan kiinni ja täyttökin onnistuu. Vai onko tuossa jotain yllätyksiä, että pitää poistaa sitä ja tätä ja olla joku erikoispitkä työkalu yms?
- Lähteekö nuo katteiden muoviklipit jotenkin nätisti irti. Yritin painaa, repiä, vetää. Oikea taktiikka lienee kuitenkin vetäminen ulospäin pinnassa olevan kauluksen alta?
- Entäs sitten pakoputken lähtöpää. Putki on puoli senttiä kopasta irti, eli pultin kierteissä on tuo puoli senttiä tyhjää. Myös putken päällä olevan suojus on ilmeisesti liian alhaalla. Tuon varmaan pitäisi olla kopassa pultinkantoja pitkin kiinni. Onko normaali tapaus resonoinnista johtuen, vai onko tuo putki tarkoituksella kierteistä auki?
Ohessa kuva tuosta putkesta: http://aijaa.com/kRiCoG
- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Kokemuksia 550XP?
Moi.
Ölpänvaihdot on meko yksinkertaiset. Pohjaroppu auki ja öljyt astiaan. Täyttöä varten kannattaa hieman kehittää apuvälineitä. Ruisku tms. on melko kätevä täyttöpuuhissa. Muistaa vaan oikeat öljyt. Polaris on nirso oljyistä varsinkin etuperän kanssa. Siihen ei oikein ole kuin yksi öljy.
Muovinastoihin on pollen työkaluissa sopiva vekotin eli ne epämääräisrt pihdit. Niiden kärjessä on lovet. Niillä vedä nastan keskiosa pois niin nasta lähtee irti.
Ja toi pakoputken pultti ei ole tavallinen pultti, vaan lohkossa oleva pinnapultti ja mutteri, joten toi väli on normaali. ja toi lämpösuojakaan kovin ihmeellinen ole. Kovaa ajoo vaan.
Ölpänvaihdot on meko yksinkertaiset. Pohjaroppu auki ja öljyt astiaan. Täyttöä varten kannattaa hieman kehittää apuvälineitä. Ruisku tms. on melko kätevä täyttöpuuhissa. Muistaa vaan oikeat öljyt. Polaris on nirso oljyistä varsinkin etuperän kanssa. Siihen ei oikein ole kuin yksi öljy.
Muovinastoihin on pollen työkaluissa sopiva vekotin eli ne epämääräisrt pihdit. Niiden kärjessä on lovet. Niillä vedä nastan keskiosa pois niin nasta lähtee irti.
Ja toi pakoputken pultti ei ole tavallinen pultti, vaan lohkossa oleva pinnapultti ja mutteri, joten toi väli on normaali. ja toi lämpösuojakaan kovin ihmeellinen ole. Kovaa ajoo vaan.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Re: Kokemuksia 550XP?
Kiitos kommenteista. Eiköhän toi sitten tosta mene.
Missä toi työkalusetti olisi jos sellainen olisi? En meinaan saanut mitään sarjaa mukaan kun käytettynä kävin mönkijän hakemassa.
Missä toi työkalusetti olisi jos sellainen olisi? En meinaan saanut mitään sarjaa mukaan kun käytettynä kävin mönkijän hakemassa.
Re: Kokemuksia 550XP?
Peräkontissa pitäs olla työkalut.
Re: Kokemuksia 550XP?
Okei, no sit ne on joku rotta syönyt. 
