Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Haggis kirjoitti:Olis kaksi ongelmaa.

Elikkä ajossa kun ylittää 30KM/H niin vaihde menee yhtäkkiä vapaalle, ja kun päästää kaasun niin menee takaisin vaihteeseen. Mutta kun lämmennyt se tapahtuu vain ajoittain.

Ja etuvilkut lakkanut toimimasta, mutta takana on koko ajan hätävilkut päällä, ja ei saa mitenkään sammutettua paitsi jos katkaisee virran, luulen että ongelmana voi olla jälkeen-päin asennettu peräkärryn valopistoke (kun ei vakiona tullut)

Kyseessä on Sportsman 570 EPS
Vika todennäköisesti (vilkkujen osalta) siinä monitoimikytkimessä josta ne pannaan päälle. Käy vaihdattaan takuuseen. XP:hen vaihdatin samaisen kytkimen kun ei menny pitkät kunnolla päälle...

Tuohon vaihdevikaan en osaa sanoa kun ei kokemusta, mutta oiskos siinä jotenkin säätö pielessä ettei mene pykälä kunnolla silmään, mielestäni takuuasia tämäkin.

Edit. lainasin ed.viestin kun meni uudelle sivulle, niin pysyy stoori luettavana ilman sivujen pläräystä :wink:
Mepi
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mepi »

En usko että katkaisijassa vikaa koska etuvilkut ovat mykät
Sportsman 500 EFI EUT 2012
Haggis
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Touko 2014 20:46

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Haggis »

ViiMax kirjoitti:
Haggis kirjoitti:Olis kaksi ongelmaa.

Elikkä ajossa kun ylittää 30KM/H niin vaihde menee yhtäkkiä vapaalle, ja kun päästää kaasun niin menee takaisin vaihteeseen. Mutta kun lämmennyt se tapahtuu vain ajoittain.

Ja etuvilkut lakkanut toimimasta, mutta takana on koko ajan hätävilkut päällä, ja ei saa mitenkään sammutettua paitsi jos katkaisee virran, luulen että ongelmana voi olla jälkeen-päin asennettu peräkärryn valopistoke (kun ei vakiona tullut)

Kyseessä on Sportsman 570 EPS
Vika todennäköisesti (vilkkujen osalta) siinä monitoimikytkimessä josta ne pannaan päälle. Käy vaihdattaan takuuseen. XP:hen vaihdatin samaisen kytkimen kun ei menny pitkät kunnolla päälle...

Tuohon vaihdevikaan en osaa sanoa kun ei kokemusta, mutta oiskos siinä jotenkin säätö pielessä ettei mene pykälä kunnolla silmään, mielestäni takuuasia tämäkin.

Edit. lainasin ed.viestin kun meni uudelle sivulle, niin pysyy stoori luettavana ilman sivujen pläräystä :wink:
Mutta nyt kun pistin autotalliin päiväks kuivumaan. Niin nyt toimii ihan normaalisti! Molemmat viat poissa D:
jaffahammas
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Touko 2014 13:55

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaffahammas »

Terve.
Tuli ostettua tuommonen 08 sportsman 500 h.o tieliikennemalli.
Ihmetyttää että missä mahtaa olla vika, kun vaihdepäällä ei ota kierroksia kuin n.5300 ja muutenkin kone tuntuu "löysältä". Vapaalla ottaa kierroksia sen 7000.
huippunopeus on jossain 60-70 paikkeilla ja lähteekin aika nuhasesti. Rajoittimia ei pitäisi olla, oon kattonut kaasarin, variaattorin ja kaasukahvan.
Laitoin tehoputken ja vähän isompaa suutinta, mutta eipä tullut mitään isompaa muutosta.
Kaasari on putsattu ja ilmaputsarin letkut/liittimet käyty läpi, myös variaattorin jouset ja hihna vaihdettu.
Onko ideoita?
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

no kuinkas paljon se kulki ennen näitä viimesimpiä virityksiä?
nythän siinä taitaa olla lain vaatimat max.15kw niin silloinhan se on ok.
Bou243
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Kesä 2013 14:33
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 x2 (TL)
Paikkakunta: Vaasa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Bou243 »

Ei ongelma on tässä ja vastaus samassa. Helppo asia mutta varmuuden vuoksi itse googlettamalla en löytänyt joten lisään tähän siinä ajatuksessa että joku muu saa sitä hyötyä.
Tieliikenne sportsman 500 jarruvalot ei toimi.
Polaris Sportsman 500 x2 2007 tieliikennemalli. Selostan tässä jarruvaloanturin vikaa/vaihtoa
Jarrut ja sähköt toimii muuten mutta jarruvalot ei. Tarkista että polttimot ovat ehjät. Etsi rungon vasemmalla puolella oleva keskus mistä jarruletkut haarautuu/yhdistyy eteen ja taakse, sijainti on tavallisessa ajo-asennossa vasemmasta jalasta n. 20cm oikeallepäin. Hässäkän alapuolelta pitäisi tulla yksi ainoat sähköjohto mikä menee vasenta reunaa pitkin ylös ja n. 30cm päässä liitin jossa vain kaksi napaa. Omalla vastuulla voit kokeilla yhdistää nämä napaa jolloin jarruvalojen pitäisi syttyä. Jos ne jäävät liian kauan palamaan teoriassa on riski että polttimot palaa ylimääräisen lämmön takia..
Sitten ei muuta kuin vaihtamaan jarruvalon anturia, eli se osa mihin sähköjohto menee jarruletkuhässäkkään, osa nro on muistaakseni yllämainitussa mallissa 4011478. Tulee irti ruuvamalla normaalisti auki ~14mm kiintoavaimella (mikä se tarkka jenkkikoko sitten onkaan...) ja ulos tulee pikkasen jarrunestetettä. Vaihdon jälkeen ei muuta kuin ilmaamaan jarrut, tässä pitäisi riittä vasen etujarrun ilmaus, korjatkaa jos olen väärässä.
Paljon väittelen mutta loppujen lopuksi en tiedä mistään mitään. Älkää vain erehtykö ottamaan minua tosissaan.
Kiitos ja anteeksi
Retard
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 05 Tammi 2014 05:09
Mönkijä:: Polaris xp 850

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Retard »

Nyt käytin xp:n startin auki, vesihän sinne oli mennyt sisään, kutistesukasta huolimatta. Putsasin ja kasasin, laitoin saumoihin tiivisteliimaa ja sitten vedin spraypurkista auton alustamassaa puolen sentin kerroksen päälle :lol: voi olla tiivistyksistä vaan haittaa mutta ainakinon yritetty.
Ulkonäkö ei paljon uudesta poikkea ja ainakin toimii hyvin.
Jmp2002
2WD
Viestit: 58
Liittynyt: 23 Marras 2013 22:45
Mönkijä:: Sportman 550xp
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jmp2002 »

Mistä löytyy xp mallin runkonumero??
Avatar
kömpijä335
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 28 Heinä 2013 00:55
Mönkijä:: xp 550 t3 (1000cc xmr+xtp)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kömpijä335 »

Xp:n ohjaus menee aina välillä lukkoon :shock: mittaristoon syttyy tehostimen merkkivalo, ja tehostin ei sii lähde pois toiminnasta vaan menee jumiin. Sammutus, hetken odotus ja käynnistys niin ongelma on hävinnyt? Hirvittää jos kovassa vauhdissa käy näin? :? :?:
Ex: polaris sportsman 335 4x4 -99
Retard
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 05 Tammi 2014 05:09
Mönkijä:: Polaris xp 850

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Retard »

Olisko ollu eturenkaan takana pitkittäisessä runkoputkessa xp: n runkonumero. En nyt muista yhtäkkiä kummalla puolella, mutta näkyy kyllä ihan hyvin siitä renkaan ohi. En kyllä oo edes varma oliko se ettu vai takapäässä... :oops: mutta näkyy kyllä ku renkaiden taakse runkoon vilkuilee.
Jmp2002
2WD
Viestit: 58
Liittynyt: 23 Marras 2013 22:45
Mönkijä:: Sportman 550xp
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jmp2002 »

ei satu kyllä silmään xp runkonumero..
hape
6WD
Viestit: 621
Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
Mönkijä:: Honda 500FA
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja hape »

Kyllä se runkonumero pitäisi löytyä sieltä vasemmalta alimmasta runkoputkesta alatukivarren ja astinlaudan väliltä. Ellei sitten pöllitty ja viilattu.
http://www.polaris.fi/content/download/ ... %20850.pdf
Tuolta sivulta 5 löytyy kuvattu kohta josta numero pitäisi löytyä varmasti.
Masentaja
4WD
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Joulu 2013 09:29
Mönkijä:: Katsotaan...
Paikkakunta: Mikäs se nyt oli

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Jos traktori malli, numero on oikealla puolella :lol:
Älä osta halpaa se maksaa,älä osta kallista se maksaa,osta vaikka...äh lähde lomalle.
Avatar
-74
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
Mönkijä:: Cf Moto Terralander
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -74 »

Hawkeye 300 -07, vain 40h ajettu.

Oliskohan jollain antaa vinkkiä seuraavaan asiaan:
Startatessa koneen käynnistyttyä startti pyörii hetken mukana. Startista lähtee muutenkin raastava ääni käynnistettäessä.

Eli onko startti itsessä valmista kauraa? Kesties rele, voiko releessä jäädä kärjet jotenkin jumittaamaan ja pyörittämään starttia ja missä ks. laitteessa on bendiksi?
CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
Avatar
-74
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 24 Maalis 2010 20:36
Mönkijä:: Cf Moto Terralander
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -74 »

Best motors Alavus antoi vinkin asiaan. Bendix laite saattaa kaivata uusintaa ja sijaitsee narukäynnistin kotelon "sisällä".
300:een ei ole tarvikemallia, joten hintaa n 286€ ovh. 500:een olisi irronnut ns tarvikemalli 90€.
- joten jäi vielä tilaamatta :)
CF Moto 800 Terralander, Polaris Hawkeye 300
Vastaa Viestiin