Polaris sportsman 570
-
- 4WD
- Viestit: 197
- Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Polaris sportsman 570
Kone palautui huollosta. Hihna oli kuulemma kääntynyt "ylösalaisin" ja hajonnut sen takia. Vetarin suojakumi ja vetari rikki (jo toinen suojakumi 1.5-vuotiaassa koneessa, ei taida olla laatu ihan kohdallaan). Samalla huolto 13 h ennen aikojaan, hintalappu toista tonnia.
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
- ErkkiXC
- 3WD
- Viestit: 67
- Liittynyt: 27 Joulu 2016 13:37
- Mönkijä:: Polaris Sportman 570 EFI 2017
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Polaris sportsman 570
Tänään hain Pollen huollosta, eivät olleet löytäneet siitä mitään vikaa ja uusi akku ei ollut ainakaan hallin puolella tyhjentynyt, ei onneksi tarvinnut ko akkua maksaa, vastahan minä siihen uuden ostin, joka huollon mukaan oli jo "kuollut". No kotona sitten hiukan myöhemmin meinasin ajaa vehkeen pois kärrystä ja aurata pihatien, mutta eipä se halunnutkaan startata, täysin mykkä kun avainta kääntää. Soittelin vielä huoltoon ja ens viikolla pitäis viedä takaisin. Illemmalla kokeilin uudelleen ja yllätys se lähtikin normaalisti käyntiin. Lämmittelin konetta jonkin aikaa kärryn kyydissä ja jätin tyhjäkäynnille, niin se oli aika katkonaista ja meinasi sammua, toisella kertaa sammuikin ja sen jälkeen oli taas mykkä. Kohta taas heräsi eloon, mutta mittariston akkujännitenäyttö laski jo startatessa alle 10V ja vaivalloisesti käynnistyi. Saapa nähdä mitä se sanoo aamulla...
-
- 4WD
- Viestit: 204
- Liittynyt: 06 Touko 2014 16:22
- Mönkijä:: Polaris 570 EFI
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Polaris sportsman 570
Tervehdys
Onko foorumilaisilla neuvoja miten edetä, kun moottoriöljyn vaihdon yhteydessä öljypropun kierteet korkkasivat
Proppu lähti sujuvasti auki, mutta kiertäessa sitä takaisin tapahtui jotain. Kiersin propun kiinni käsin jotta lähtee "vetämään" kiinni ja sitten vasta räikällä. No joka tapauksessa proppu jäi pyörimään tyhjää. Sain sen kuitenkin avattua kun pikkuisen "väänsi" vinoon ja propun mukana sitten metallisilppua.
Onko tässä muita vaihtoehtoja kuin nostaa moottori ylös ja vaihtaa koko öljypohja? Näyttäis tuo öljypohja olevan about 10 pultilla kiinni, mutta ei taida saada alapuolelta auottua ellei moottoria nosta ylemmäs. Pollessa näyttää olevan tuo suojalevy tehdastekoisena paikoillaan.
Onko foorumilaisilla neuvoja miten edetä, kun moottoriöljyn vaihdon yhteydessä öljypropun kierteet korkkasivat

Onko tässä muita vaihtoehtoja kuin nostaa moottori ylös ja vaihtaa koko öljypohja? Näyttäis tuo öljypohja olevan about 10 pultilla kiinni, mutta ei taida saada alapuolelta auottua ellei moottoria nosta ylemmäs. Pollessa näyttää olevan tuo suojalevy tehdastekoisena paikoillaan.
Jukk@
Polaris 570 EFI 4x4 Forest EUT
Polaris 570 EFI 4x4 Forest EUT
- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Polaris sportsman 570
Helicoil kierteen korjauspala. Ja tarkkana sitten, kun poraa sen ylikokoreijän, että menee suoraan.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polaris sportsman 570
Toimiva ja halpa ratkaisu ongelmaan.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000022172
Osta millin isompi kuin proppu (luultavasti 13mm). Tapilla uusi millin isompi kierre ja uusi isompi proppu reikään.
570 propun momentti on 16Nm. Jos käsivaralta kääntää menee kyllä helposti yli. Kierrettä ei ole paljoa pohjassa joten korkkaa helposti.
Kun pohjan saa pitämään voi olla fiksumpaa vaihtaa öljyt imulla siitä eteenpäin, esim:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000040261
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000022172
Osta millin isompi kuin proppu (luultavasti 13mm). Tapilla uusi millin isompi kierre ja uusi isompi proppu reikään.
570 propun momentti on 16Nm. Jos käsivaralta kääntää menee kyllä helposti yli. Kierrettä ei ole paljoa pohjassa joten korkkaa helposti.
Kun pohjan saa pitämään voi olla fiksumpaa vaihtaa öljyt imulla siitä eteenpäin, esim:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000040261
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Polaris sportsman 570
Niin näitä ei tosiaan kestä kääntää edes ranteet tiukkana. Melki sormikireydellä. Ne on o-rengas tiivisteellä, niin pitää käytännössä, kun vaan kääntää kiinni.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 04 Helmi 2019 19:57
Re: Polaris sportsman 570
Terve. Viime keväänä ostettu 18 vuoden sportsman 570 josta katkes vinssin vaijeri. Huollon yhteydessä vaihtoivat vinssiin narun ja nyt ensimmäisen aurauksen jälkee jo näkyy rispaantumisen merkkejä. Onko neuvoa kädettömälle että miten ton vinssin sais auki ja vaihdettua vähän kestävämmän köyden?
Re: Polaris sportsman 570
Vedät sen narun kokonaan ulos, niin siinä rullassa minkä ympärille naru kiertyy on top-ruuvi, sen avaamalla naru tulee ulos.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
-
- 4WD
- Viestit: 204
- Liittynyt: 06 Touko 2014 16:22
- Mönkijä:: Polaris 570 EFI
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Polaris sportsman 570
No vahingosta viisastuu ja ensi kerralla sitten varovaisemmin.Sandman1 kirjoitti:Niin näitä ei tosiaan kestä kääntää edes ranteet tiukkana. Melki sormikireydellä. Ne on o-rengas tiivisteellä, niin pitää käytännössä, kun vaan kääntää kiinni.

Taidan nostaa moottorin ylös ja irroittaa öljypohjan ja katsoa mitä sitten. Moottori paikallaan en rupea tuota turostelemman.
Jukk@
Polaris 570 EFI 4x4 Forest EUT
Polaris 570 EFI 4x4 Forest EUT
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polaris sportsman 570
Ota kuormaliinaa muutama metri ja muotoile pää kapeaksi jotta voi kiinnittää rummulle. Halpa ja kestävä.Pollenperässä kirjoitti:Terve. Viime keväänä ostettu 18 vuoden sportsman 570 josta katkes vinssin vaijeri. Huollon yhteydessä vaihtoivat vinssiin narun ja nyt ensimmäisen aurauksen jälkee jo näkyy rispaantumisen merkkejä. Onko neuvoa kädettömälle että miten ton vinssin sais auki ja vaihdettua vähän kestävämmän köyden?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polaris sportsman 570
Tuollainen Motonetin 9,90 € hinausliina käytössä nyt jo kolmatta talvea
Ja kun katkaisee keskeltä niin yhdestä saa kaksi kappaletta, jää toinen varalle. Koukku valmiina molemmissa. Siitä katkaistusta päästä kun leikkelee niin kapean että sopii läpi siitä rummun reijästä, auttaa kun teippaa sen tiukaksi.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/451105/Hi ... a-4-tn-4-m
edit:
Niin, ja se liuku- tai rullakita kannattaa jättää pois talven ajaksi. Ainakin minulla tuo liina ei osu mihinkään, vaan tulee suoraan rummulta puskulevyyn.

Ja kun katkaisee keskeltä niin yhdestä saa kaksi kappaletta, jää toinen varalle. Koukku valmiina molemmissa. Siitä katkaistusta päästä kun leikkelee niin kapean että sopii läpi siitä rummun reijästä, auttaa kun teippaa sen tiukaksi.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/451105/Hi ... a-4-tn-4-m
edit:
Niin, ja se liuku- tai rullakita kannattaa jättää pois talven ajaksi. Ainakin minulla tuo liina ei osu mihinkään, vaan tulee suoraan rummulta puskulevyyn.
Re: Polaris sportsman 570
Jatkan tähän samaan aiheeseen. Nyt on aura pysynyt kiinni kun kiristin lukitustangon niin kireelle kuin M8 kierre kestää. Nyt sitten auran käännön lukitustappi antautui. 12mm akseli leikkautui suoraan poikki kun auran oikea reuna osui huolella penkkaan. Tein hätäkorjauksen M10 hapispultilla ja nylock mutterilla. Tietääkö joku saako noita akselitappeja varaosana?Kotisika kirjoitti:Nyt kun taas lumenauraukset alkoi niin askarruttaa yksi asia. Mulla on polariksen oma lumilevy pikakiinnityksellä ja sitä vaivaa ajoittainen irtoaminen. Levyn ei tarvitse osua kuin hiukan penkkaan niin irtoo ja jos ei ole hereillä aura jää etupyörien alle. Tänään irtosi viimeksi ja tarkastin mekanismia enkä keksinyt mitään vikaa. Mites muilla onko vastaavaa ongelmaa koskaan?
- ErkkiXC
- 3WD
- Viestit: 67
- Liittynyt: 27 Joulu 2016 13:37
- Mönkijä:: Polaris Sportman 570 EFI 2017
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Polaris sportsman 570
Reilu kuukausi mennyt, kun eka kerran vein tuon 570:sen huoltoon mystisen vian takia. Kerranhan sitä jo kerkesin kotona käyttää, mutta saman vaivan takia piti viedä uudestaan, kestää vaan turkasen kauan tuon kuntoon saaminen. Viikko sitten kävin kyselemässä tilannetta ja kuulemma kaasukahvasta antanut paljon vikakoodeja, ei ollut kahvaa hyllyssä ja kaveri aikoi ottaa uudesta koneesta kahvan. Tänään taas soittelin eikä ollut tehnyt mitään, ei ollut tullut uutta kahvaa eikä ollut ottanut sitä myöskään toisesta, nyt aikoi messuilta soitella pojille, jotta vaihtavat kahvan ja yöksi mönkkäri ulos, jos sitten näkis toimiiko. Pitää huomenna käydä katsomassa ja ottaa kärry varuilta mukaan, jos sen vaikka saiskin taas ajoon. Alkaa tässä jo rauhallisemmaltakin pinna kiristymään 

Re: Polaris sportsman 570
Meniköhän taas jännitteensäädin, kun lopetti latauksen.
Hommasin uuden akun kun luulin sen loppuneen kun alkoi vinssiä ja ohjaustehostinta puotteleen pois päältä ja satunnaisesti ilmoitti LO jännitettä mutta latasi aina välillä. Mutta ei ollut akulla merkitystä.
Kaikki työvalot edessä ja takana vilkkuneet jo jonkin aikaa satunnaisesti, mikähän niilläkin hätänä?
Nyt hävisi mönkkäristä kaikki sähköt, ei puhu mitään?
Hommasin uuden akun kun luulin sen loppuneen kun alkoi vinssiä ja ohjaustehostinta puotteleen pois päältä ja satunnaisesti ilmoitti LO jännitettä mutta latasi aina välillä. Mutta ei ollut akulla merkitystä.
Kaikki työvalot edessä ja takana vilkkuneet jo jonkin aikaa satunnaisesti, mikähän niilläkin hätänä?
Nyt hävisi mönkkäristä kaikki sähköt, ei puhu mitään?
- ErkkiXC
- 3WD
- Viestit: 67
- Liittynyt: 27 Joulu 2016 13:37
- Mönkijä:: Polaris Sportman 570 EFI 2017
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Polaris sportsman 570
Oliko täysin "kuollut", kuten tuo omani aiemmin?
Ja eilen hain tuon oman huollosta ja kaasukahva on nyt vaihdettu uudesta samanlaisesta ja ainakin tänä aamuna toimi, kuten pitääkin. Tosin ei vielä hirveitä hurraa huutoja, sillä akulle näytti LO:ta ja reilu 11V, kun virrat laittoi päälle, käynnissä ollessaan toki normaaleja. Katellaan nyt jonkin aikaa ja jahka pakkasia taas tulee, toimiiko vielä.
Ja eilen hain tuon oman huollosta ja kaasukahva on nyt vaihdettu uudesta samanlaisesta ja ainakin tänä aamuna toimi, kuten pitääkin. Tosin ei vielä hirveitä hurraa huutoja, sillä akulle näytti LO:ta ja reilu 11V, kun virrat laittoi päälle, käynnissä ollessaan toki normaaleja. Katellaan nyt jonkin aikaa ja jahka pakkasia taas tulee, toimiiko vielä.