Ei ollu mittarissa vika.. ei kait se autaku ottaa katteet pois ja käydä kaikki puhat läpi,, joku purkaa akkuaki näköjään.jami85 kirjoitti:Oliskohan perinteisesti kosteutta mittarissa?? Aika yleinen ongelma pollessa.
Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
jaa-a voikohan tuo alkup. Vinssi syyä akkua vaikka mönkijä sammutettu ja virta pois? Vinssi napissa vilkkuu valo? Mitenhän tuo on mahdollista?creepy kirjoitti:Ei ollu mittarissa vika.. ei kait se autaku ottaa katteet pois ja käydä kaikki puhat läpi,, joku purkaa akkuaki näköjään.jami85 kirjoitti:Oliskohan perinteisesti kosteutta mittarissa?? Aika yleinen ongelma pollessa.
Niin ja vaikuttaakohan noihin virta sekoiluihin.. Että minä tykkään sähkövioista.
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voi se vinssi akkua syödä. Se on kytketty suoraan akkuun kiinni eli releelle menee aina sähkö. Jos rele vuotaa maihin niin siinä syypää
Sportsman 500 EFI EUT 2012
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Rakentakaa ne lisäsähköt AINA releistettynä virtalukon kautta ja laadukkailla komponenteilla. Saattaa akku/sähköongelmat sen jälkeen olla muisto vain.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
800 rzr rupes vilkuttaa akkun kuvaa mittaristossa ja vedot loppu.käy kyllä tyhjäkäyntiä juuri ja juuri. kaasua kestää satunnaisesti ihan vähän. paukkuu ja pröpöttää. mistä lähtis vikaa etsimään ? vika tuli aivan yhtäkkiä ajossa.
Viimeksi muokannut jukka81, 23 Elo 2014 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Yhdistelty. Panosta ensi kerralla otsikkoon hieman enemmän kun avaat uuden aiheen.
Syy: Yhdistelty. Panosta ensi kerralla otsikkoon hieman enemmän kun avaat uuden aiheen.
-
- 2WD
- Viestit: 32
- Liittynyt: 17 Touko 2014 20:14
- Mönkijä:: Polaris RZR 900s TR
- Paikkakunta: Joutsa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Varmaan ihan ekana mitata, että lataako se?
Mutkaan mennään kovaa, mutta sieltä pitäs päästä myös pois!
Team Stefa
Team Stefa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mitattu on ja lataa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuossa muuten huomasin että mittaristossa kierroluvut heittelee miten sattuu vaikka käy tyhjäkäyntiä 

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vaikuttaa siltä että ei ole vinssin relekään joka sitä akkua purkaa.. Mittailin noita johtoja ja johdosta josta vinssin kytkin saa herätevirtaa pukkaa pari volttia koko ajan vaikka virrat pois. Mikähän mokkula ois seuraavana tarkastelun alla?Mepi kirjoitti:Voi se vinssi akkua syödä. Se on kytketty suoraan akkuun kiinni eli releelle menee aina sähkö. Jos rele vuotaa maihin niin siinä syypää
Viimeksi muokannut creepy, 25 Elo 2014 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- 4WD
- Viestit: 158
- Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
- Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Miten jos mittaat vaihtojännitteen läheltä jännittensäädintä laitteen käydessä. Ei pitäisi olla montaa mV (AC). Ohjauselektronikka voi mennä sekaisin huonosta sähköstä, joka siis olisi seurausta huonosta tasasuuntauksesta (jos jännitteensäädin on hajoamassa).rzr kirjoitti:Tuossa muuten huomasin että mittaristossa kierroluvut heittelee miten sattuu vaikka käy tyhjäkäyntiä
Ex: Polaris 570 T3 -14
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
ei kellään olisi edes veikkausta mistä johtuu? Alkaa johtojen tuijottelu jo tympimään.creepy kirjoitti:Vaikuttaa siltä että ei ole vinssin relekään joka sitä akkua purkaa.. Mittailin noita johtoja ja johdosta josta vinssin kytkin saa herätevirtaa pukkaa pari volttia koko ajan vaikka virrat pois. Mikähän mokkula ois seuraavana tarkastelun alla?Mepi kirjoitti:Voi se vinssi akkua syödä. Se on kytketty suoraan akkuun kiinni eli releelle menee aina sähkö. Jos rele vuotaa maihin niin siinä syypää
-
- 6WD
- Viestit: 251
- Liittynyt: 25 Huhti 2014 20:32
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EFI 2014
- Paikkakunta: Kuhmo
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voltteja voi mittarilla löytyä, vaikkei siellä mitään todellista purkua olisikaan.
Ota pihtivirtamittari käteen, ja mittaa paljonko sieltä akulta todellisuudessa purkaantuu virtaa.
Sen jälkeen lähde akulta alkaen jäljitämään, minne menee virtaa. Onhan akku testattu ja ehjä, ei olisi nimittäin ensimmäinen uutena viallinen akku.
Ota pihtivirtamittari käteen, ja mittaa paljonko sieltä akulta todellisuudessa purkaantuu virtaa.
Sen jälkeen lähde akulta alkaen jäljitämään, minne menee virtaa. Onhan akku testattu ja ehjä, ei olisi nimittäin ensimmäinen uutena viallinen akku.
Polaris Sportsman 570 EFI Forest T3
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vähä silleen motivaatio välillä loppuu ja pakko jättää rakkine sivuun huilaamaan muutamaks päivää.sf-atv kirjoitti:pitäisiköhän se jotenkin todeta millä kierroksilla se alkaa tekemään sitä ja puuttuuko nimenomaan kipinä. Mittareilla voisi todeta kierrosluvun ja kipinän tehon (esim. ignition mate).
Mistä mallista oli muuten kyse?

Malli on Polaris Sportsman 500. Tarkempaa mallia en tiedä enkä edes vuosimallia mutta voin toki selvittää. Laite on kuitenkin analogisella nopeusmittarilla(maili) ja tuntimittari ainoastaan on digitaalinen.
Ennen nokka-akselin vaihtoa se paukutti kaasariin päin ja nyt kun akseli on uusi, niin se paukuttaa pakoputkeen päin.
Jos siinä on jokin kierrostenrajoitin niin se ei kyllä toimiessaan voi tulla vielä vastaan koska pauke alkaa jo ihan pintakaasun jälkeen arviolta 2000rpm kohdalla.
Kierroslukumittaria ei ole, mutta kai ne kierroksetkin sais mitattua vaikkapa sytkästä taajuusmittarilla.
Tuli muuten tyhmä kysymys mieleen: Sytyttääkös noi vehkeet joka kierroksella? Vai mistä ne tietää että nyt ollaan puristustahdin loppupuolella, ei muutakuin kipinää kehiin?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
creepy: Virtamittauksella se pitää selvittää kulkeeko akusta virtaa jonnekin silloin kun ei pitäisi. Jännitemittauksessa ei ole hyötyä.
500:ssa tulee kipinä joka kierroksella niin kuin melkein kaikissa muissakin koneissa joissa ei ole virranjakajaa kuten moottoripyörissä. Ei se tulppa siitä rikki mene vaikka tulee liikaa kipinöitä.
500:ssa tulee kipinä joka kierroksella niin kuin melkein kaikissa muissakin koneissa joissa ei ole virranjakajaa kuten moottoripyörissä. Ei se tulppa siitä rikki mene vaikka tulee liikaa kipinöitä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos ei omista pihtivirtamittaria niin mittaamalla jännite akusta ensi johdot kytkettynä ja sitten virtajohdin irti voi päätellä ainakin sen, purkaantuuko akku itsestään vai onko siellä jokin aiheeton kulutus. Joissakin yleismittareissa on myös virtamittaus 10A asti.sf-atv kirjoitti:creepy: Virtamittauksella se pitää selvittää kulkeeko akusta virtaa jonnekin silloin kun ei pitäisi. Jännitemittauksessa ei ole hyötyä.