Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
creepy
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Touko 2012 08:06
Mönkijä:: Can-am 650xt t3 -15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja creepy »

jami85 kirjoitti:Oliskohan perinteisesti kosteutta mittarissa?? Aika yleinen ongelma pollessa.
Ei ollu mittarissa vika.. ei kait se autaku ottaa katteet pois ja käydä kaikki puhat läpi,, joku purkaa akkuaki näköjään.
creepy
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Touko 2012 08:06
Mönkijä:: Can-am 650xt t3 -15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja creepy »

creepy kirjoitti:
jami85 kirjoitti:Oliskohan perinteisesti kosteutta mittarissa?? Aika yleinen ongelma pollessa.
Ei ollu mittarissa vika.. ei kait se autaku ottaa katteet pois ja käydä kaikki puhat läpi,, joku purkaa akkuaki näköjään.
jaa-a voikohan tuo alkup. Vinssi syyä akkua vaikka mönkijä sammutettu ja virta pois? Vinssi napissa vilkkuu valo? Mitenhän tuo on mahdollista?

Niin ja vaikuttaakohan noihin virta sekoiluihin.. Että minä tykkään sähkövioista.
Mepi
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mepi »

Voi se vinssi akkua syödä. Se on kytketty suoraan akkuun kiinni eli releelle menee aina sähkö. Jos rele vuotaa maihin niin siinä syypää
Sportsman 500 EFI EUT 2012
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Rakentakaa ne lisäsähköt AINA releistettynä virtalukon kautta ja laadukkailla komponenteilla. Saattaa akku/sähköongelmat sen jälkeen olla muisto vain.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
rzr
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Elo 2014 12:38

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rzr »

800 rzr rupes vilkuttaa akkun kuvaa mittaristossa ja vedot loppu.käy kyllä tyhjäkäyntiä juuri ja juuri. kaasua kestää satunnaisesti ihan vähän. paukkuu ja pröpöttää. mistä lähtis vikaa etsimään ? vika tuli aivan yhtäkkiä ajossa.
Viimeksi muokannut jukka81, 23 Elo 2014 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Yhdistelty. Panosta ensi kerralla otsikkoon hieman enemmän kun avaat uuden aiheen.
Erikoisammattimies
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 17 Touko 2014 20:14
Mönkijä:: Polaris RZR 900s TR
Paikkakunta: Joutsa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Erikoisammattimies »

Varmaan ihan ekana mitata, että lataako se?
Mutkaan mennään kovaa, mutta sieltä pitäs päästä myös pois!
Team Stefa
rzr
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Elo 2014 12:38

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rzr »

Mitattu on ja lataa
rzr
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Elo 2014 12:38

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rzr »

Tuossa muuten huomasin että mittaristossa kierroluvut heittelee miten sattuu vaikka käy tyhjäkäyntiä 8-)
creepy
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Touko 2012 08:06
Mönkijä:: Can-am 650xt t3 -15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja creepy »

Mepi kirjoitti:Voi se vinssi akkua syödä. Se on kytketty suoraan akkuun kiinni eli releelle menee aina sähkö. Jos rele vuotaa maihin niin siinä syypää
Vaikuttaa siltä että ei ole vinssin relekään joka sitä akkua purkaa.. Mittailin noita johtoja ja johdosta josta vinssin kytkin saa herätevirtaa pukkaa pari volttia koko ajan vaikka virrat pois. Mikähän mokkula ois seuraavana tarkastelun alla?
Viimeksi muokannut creepy, 25 Elo 2014 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
merbau
4WD
Viestit: 158
Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja merbau »

rzr kirjoitti:Tuossa muuten huomasin että mittaristossa kierroluvut heittelee miten sattuu vaikka käy tyhjäkäyntiä 8-)
Miten jos mittaat vaihtojännitteen läheltä jännittensäädintä laitteen käydessä. Ei pitäisi olla montaa mV (AC). Ohjauselektronikka voi mennä sekaisin huonosta sähköstä, joka siis olisi seurausta huonosta tasasuuntauksesta (jos jännitteensäädin on hajoamassa).
Ex: Polaris 570 T3 -14
creepy
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Touko 2012 08:06
Mönkijä:: Can-am 650xt t3 -15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja creepy »

creepy kirjoitti:
Mepi kirjoitti:Voi se vinssi akkua syödä. Se on kytketty suoraan akkuun kiinni eli releelle menee aina sähkö. Jos rele vuotaa maihin niin siinä syypää
Vaikuttaa siltä että ei ole vinssin relekään joka sitä akkua purkaa.. Mittailin noita johtoja ja johdosta josta vinssin kytkin saa herätevirtaa pukkaa pari volttia koko ajan vaikka virrat pois. Mikähän mokkula ois seuraavana tarkastelun alla?
ei kellään olisi edes veikkausta mistä johtuu? Alkaa johtojen tuijottelu jo tympimään.
Koukku67
6WD
Viestit: 251
Liittynyt: 25 Huhti 2014 20:32
Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EFI 2014
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koukku67 »

Voltteja voi mittarilla löytyä, vaikkei siellä mitään todellista purkua olisikaan.
Ota pihtivirtamittari käteen, ja mittaa paljonko sieltä akulta todellisuudessa purkaantuu virtaa.
Sen jälkeen lähde akulta alkaen jäljitämään, minne menee virtaa. Onhan akku testattu ja ehjä, ei olisi nimittäin ensimmäinen uutena viallinen akku.
Polaris Sportsman 570 EFI Forest T3
nikale40
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 19 Elo 2014 07:57

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja nikale40 »

sf-atv kirjoitti:pitäisiköhän se jotenkin todeta millä kierroksilla se alkaa tekemään sitä ja puuttuuko nimenomaan kipinä. Mittareilla voisi todeta kierrosluvun ja kipinän tehon (esim. ignition mate).

Mistä mallista oli muuten kyse?
Vähä silleen motivaatio välillä loppuu ja pakko jättää rakkine sivuun huilaamaan muutamaks päivää. ;)

Malli on Polaris Sportsman 500. Tarkempaa mallia en tiedä enkä edes vuosimallia mutta voin toki selvittää. Laite on kuitenkin analogisella nopeusmittarilla(maili) ja tuntimittari ainoastaan on digitaalinen.
Ennen nokka-akselin vaihtoa se paukutti kaasariin päin ja nyt kun akseli on uusi, niin se paukuttaa pakoputkeen päin.
Jos siinä on jokin kierrostenrajoitin niin se ei kyllä toimiessaan voi tulla vielä vastaan koska pauke alkaa jo ihan pintakaasun jälkeen arviolta 2000rpm kohdalla.
Kierroslukumittaria ei ole, mutta kai ne kierroksetkin sais mitattua vaikkapa sytkästä taajuusmittarilla.

Tuli muuten tyhmä kysymys mieleen: Sytyttääkös noi vehkeet joka kierroksella? Vai mistä ne tietää että nyt ollaan puristustahdin loppupuolella, ei muutakuin kipinää kehiin?
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

creepy: Virtamittauksella se pitää selvittää kulkeeko akusta virtaa jonnekin silloin kun ei pitäisi. Jännitemittauksessa ei ole hyötyä.

500:ssa tulee kipinä joka kierroksella niin kuin melkein kaikissa muissakin koneissa joissa ei ole virranjakajaa kuten moottoripyörissä. Ei se tulppa siitä rikki mene vaikka tulee liikaa kipinöitä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Jock
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 03 Maalis 2014 11:06

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jock »

sf-atv kirjoitti:creepy: Virtamittauksella se pitää selvittää kulkeeko akusta virtaa jonnekin silloin kun ei pitäisi. Jännitemittauksessa ei ole hyötyä.
Jos ei omista pihtivirtamittaria niin mittaamalla jännite akusta ensi johdot kytkettynä ja sitten virtajohdin irti voi päätellä ainakin sen, purkaantuuko akku itsestään vai onko siellä jokin aiheeton kulutus. Joissakin yleismittareissa on myös virtamittaus 10A asti.
Vastaa Viestiin