Vetarin suojakumin panta oli todella löysällä. Nyt on huollettu ja ohjaus/aurauskulmat tarkistettu myös (veti oikealle vahvasti kun päästi vedon pois kaasusta). Kaikki takuuseen!merbau kirjoitti:Näyttää siltä, että oman 570:n vasemman takavetarin sisempi kumi heittää vaseliinit pihalle.
Pitää soitella tuosta huoltoliikkeeseen, luulisi menevän takuuseen.
Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 4WD
- Viestit: 158
- Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
- Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ex: Polaris 570 T3 -14
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Viimeinkin löytyi paukkuvan 500 sportsmanin toinenkin vika. Kaasarin seossäätö oli ihan pielessä. Siihenkin löytyi vinkki ja ohje ihan tältä foorumilta. Kiitos.
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko kukaan keksiny mitään ratkasua tuohon pollen tankovaloon? Valo näyttää puihin vaikka se onneton säätörulla on ihan tapissa. Olis aika mukava ku tuo näyttäis kunnolla eteenpäin ku tuolla pimeässä mettässä tolskaa menemään.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eikö lampun runkoa voi vääntää jos säätösektori jo tapissaan?
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
No varmaanki onnistuis mutta yläpuolelta umpionaukosta joutuisi palan ottaan pois eikä viitis alkaa höyläileen uutta kömpiää. Täytyy taas miettiä siihen joku ratkaisu.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla sohotti tankovalo puunlatvoihin 25 h huoltokeikan jälkeen, kun huolto rassasi valokopan pidikkeen kuntoon. Yritin pyöritellä säätöpyörää, mutta ei auttanut - tulikin kesä, enkä asiaa koommin muistanut. 50 h huollossa huolto olikin säätänyt valon kohdalleen. Notta antaa huollon hoitaa - takuuhomma.jami85 kirjoitti:Onko kukaan keksiny mitään ratkasua tuohon pollen tankovaloon? Valo näyttää puihin vaikka se onneton säätörulla on ihan tapissa. Olis aika mukava ku tuo näyttäis kunnolla eteenpäin ku tuolla pimeässä mettässä tolskaa menemään.
Polaris EFI 500 EUT 2013
Kiinan tukkikärry + kippilava + sähkövinssi, vinsseissä dyneema-köydet
Puskulevy
Työtehtävät: Metsä- ja pihahommat
Kiinan tukkikärry + kippilava + sähkövinssi, vinsseissä dyneema-köydet
Puskulevy
Työtehtävät: Metsä- ja pihahommat
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu huollon hommia mutta ku ei olis aikaa oottaa sitä 50h huoltoa ku valoa tarvii nyt. Ja ei yhen valon takia viiti ajaa 90km että käyttäis huollossa tuon.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eihän se säätöpylpyrä taikka se tanko oo lähteny mistään korvakkeestaan irti? Voihan sen itse valoumpion kiinnikkeetkin olla korvakkeistaan pois... Eikait tuon pitäis olla kovin kummonen homma käyttää auki sitä mittaristokoppaa ja tsekata?
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
kyllä siellä kaikki paikallaan on mutta valo sojottaa puihin...ja korkeelle...
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ettei oo lampusta korvake poikki?
Omastani katkesi jossain vaiheessa, ja huomasin sen kun säätöpyörä ei vaikuttanut mitään ja valo näytti puiden latvoihin..
Omastani katkesi jossain vaiheessa, ja huomasin sen kun säätöpyörä ei vaikuttanut mitään ja valo näytti puiden latvoihin..
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
kaikki siellä on ehjänä. viikonloppuna tehä sille jotain ratikaalia samalla ku asentaa työvalot.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
-
- 4WD
- Viestit: 158
- Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
- Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sportsman XP 850, vuosimallia -12, T3. Ongelmana on liian kova latausjännite korkeilla kierroksilla (rajoitinta vastaan) ajettaessa.
Mittailin tallentavalla mittarilla isäukon Sportsmanin latausjännitetä, ja se käyttäytyy kuvan mukaisesti:

Kun tein muutaman sadan metrin testilenkin tänään, latausjännite näyttää tuolta. Täydellä kaasulla pieneen ylämäkeen mentäessä ei ole ongelmaa, mutta alamäkeen tultaessa nopeus (ja kierrokset) nousevat, ja parin sekunnin sisällä latausjännite pomppaa yli 18V:iin. Tuosta kun himmaa kaasua, niin latausjännite laskee (näkyy kuvaajassa). Sitten kun laittaa taas kaasun pohjaan, niin hetkessä latausjännite pomppaa 18V:iin. Normikäytöllä ongelma näkyy siinä, että mittaristossa punainen valo (ali/ylilataus) syttyy, ja ohjaustehostin menee pois päältä.
Muuten latausjännite käyttäytyy normaalin oloisesti. Flektin pärähdys vähän laskee akun napajännitettä, mutta kierroksista riippumatta muuten latausjännite on vähän yli 14V.
Tässä Sportsmanissa ei akusta ole huolehdittu millään ylläpitolatauksilla, ja käyttö on ollut lähinnä lumen aurausta omakotitontilta.
Huollot (öljynvaihdot) on suoritettu paikallisilla kyläsepillä, joten mitään softapäivityksiä ei ole tehty.
Mittailin tallentavalla mittarilla isäukon Sportsmanin latausjännitetä, ja se käyttäytyy kuvan mukaisesti:

Kun tein muutaman sadan metrin testilenkin tänään, latausjännite näyttää tuolta. Täydellä kaasulla pieneen ylämäkeen mentäessä ei ole ongelmaa, mutta alamäkeen tultaessa nopeus (ja kierrokset) nousevat, ja parin sekunnin sisällä latausjännite pomppaa yli 18V:iin. Tuosta kun himmaa kaasua, niin latausjännite laskee (näkyy kuvaajassa). Sitten kun laittaa taas kaasun pohjaan, niin hetkessä latausjännite pomppaa 18V:iin. Normikäytöllä ongelma näkyy siinä, että mittaristossa punainen valo (ali/ylilataus) syttyy, ja ohjaustehostin menee pois päältä.
Muuten latausjännite käyttäytyy normaalin oloisesti. Flektin pärähdys vähän laskee akun napajännitettä, mutta kierroksista riippumatta muuten latausjännite on vähän yli 14V.
Tässä Sportsmanissa ei akusta ole huolehdittu millään ylläpitolatauksilla, ja käyttö on ollut lähinnä lumen aurausta omakotitontilta.
Huollot (öljynvaihdot) on suoritettu paikallisilla kyläsepillä, joten mitään softapäivityksiä ei ole tehty.
Ex: Polaris 570 T3 -14
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jaksamatta sen kummemin lukea 99sivua, aattelin kysyä, että mitäs vinkkejä tuohon 500efi traktoriin ois.
Vm-12 Perävaunun pistoke vaihettu viime perjantaina huollossa, mutta vilkkun vikaa ei saatu korjattua ja eilen lauantaina ilmeni lisää vikoja.
Eli 166h mittarissa:
1. Oikea vilkku toimii niinkuin pitää, vasen vilkku vilkuttaa molempia puolia yhtäaikaa.
2. Eilen suo rämpimisen ja kivikossa rokkailun jälkeen pääsin mettäautotielle ja mönkkäri alko vilkuttaa check engine eikä vastaa kaasuun.
3. Tänään päätettiin tutkimisen jälkeen startata uusiksi. Tyhjäkäynnillä käy nätisti, mutta vaihteen ku laittaa silmään ja antaa kaasua niin check engine alkaa vilkkua ja kone sammuu.
4. Tankovalo ei enää palanut huollon jälkeen.
Tuohon vielä sen verta, että ennen ku pääsin mettäautotielle sieltä jänkältä nii pakarissa paukkahteli.
Mitäs tuosta nyt sitte kannattaa lähteä ettimään muuta ku kaasuvivun sisälmykset ja mittariston johtoniput ?
Johtonippu tutkittu (ei mtn normaalista poikkeavaa näkynyt) ja tankovalossa vain johto irti. Check engine valo tulee vaikka parkki päällä kaasuttelis.
Vm-12 Perävaunun pistoke vaihettu viime perjantaina huollossa, mutta vilkkun vikaa ei saatu korjattua ja eilen lauantaina ilmeni lisää vikoja.
Eli 166h mittarissa:
1. Oikea vilkku toimii niinkuin pitää, vasen vilkku vilkuttaa molempia puolia yhtäaikaa.
2. Eilen suo rämpimisen ja kivikossa rokkailun jälkeen pääsin mettäautotielle ja mönkkäri alko vilkuttaa check engine eikä vastaa kaasuun.
3. Tänään päätettiin tutkimisen jälkeen startata uusiksi. Tyhjäkäynnillä käy nätisti, mutta vaihteen ku laittaa silmään ja antaa kaasua niin check engine alkaa vilkkua ja kone sammuu.
4. Tankovalo ei enää palanut huollon jälkeen.
Tuohon vielä sen verta, että ennen ku pääsin mettäautotielle sieltä jänkältä nii pakarissa paukkahteli.
Mitäs tuosta nyt sitte kannattaa lähteä ettimään muuta ku kaasuvivun sisälmykset ja mittariston johtoniput ?
Johtonippu tutkittu (ei mtn normaalista poikkeavaa näkynyt) ja tankovalossa vain johto irti. Check engine valo tulee vaikka parkki päällä kaasuttelis.
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla kans tuo 570 vilkutteli moottorivaloa ku paikallaan kaasutteli. Huollossa eivät löytäneet vikaa mutta ite kirin kaasuvaijerin nii sen jälkeen ei ole moottorivalo vilkkunu.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Huollossa kävi.. Liittimet kastunu. Kaasuvaijeri säädetty.. Vilkut ei pelittänyt vieläkäään ja maahantuojalta 200€ releboxi jouduttiin tilaamaan, että saadaan vilkut toimimaan.