Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Itellä kans meni pollesta tuo vilkkulaatikko. Korvasin sen 3 euron bilteman vilkkureleellä, toimi samanlailla kuin tuon 200 euron mötikän kanssa.
-
- 6WD
- Viestit: 415
- Liittynyt: 11 Syys 2013 18:15
- Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
- Paikkakunta: kajaani
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt se Polle tempun teki..
Mittaristossa toimii kaikki muut toiminnot vapaan merkkivalosta lähtien paitsi itse mittarin valo.
Kellään samanlaisia ongelmia?
Kosketus härö?
Mittaristossa toimii kaikki muut toiminnot vapaan merkkivalosta lähtien paitsi itse mittarin valo.
Kellään samanlaisia ongelmia?
Kosketus härö?
kyllä se siitä kohta..
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
200e vilkuista. Kuulostaa suomihinnoilta.
“Unnatural work produces too much stress.”
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikä releen koodi? En löytänyt 3 euron vilkkureleitä!Mikro kirjoitti:Korvasin sen 3 euron bilteman vilkkureleellä
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla kans kiinnostas tietää joskos tuosta vilkkuhässäkästä selviäis halvemmalla. Nyt muuten ei toimi vinssikäänMikro kirjoitti:Itellä kans meni pollesta tuo vilkkulaatikko. Korvasin sen 3 euron bilteman vilkkureleellä, toimi samanlailla kuin tuon 200 euron mötikän kanssa.

Tuo 200€ boxi sisältää ilmeisesti kaikkea muutakin sähköön liittyvää tilpehöörejä. Kyllä vähä meinaa usko loppua, että 5kk takuun loppumisesta ja vinssi värkkää, vilkku toimii miten sattuu, käyntihäiriö/kaasuvaijeri ongelma, peräkärrynpistoke ei toiminu.
Vajaa 170h mittarissa ja täytyy myöntää että tuo mönkijä ei oo paljo asfalttia nähny. Kokoajan puun ajoa, mettässä rämpimistä ja hirvien hakua.
Viimeksi muokannut Zassi-, 29 Syys 2014 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Epäilen että jos löytää 3 euron releen se ei sisällä niitä toimintoja joita OEM osassa on. Sellaisia kuten hätävilkku, perävaunun valojen tunnistus/merkkivalot.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt kaipailisin kokemuksia, mistä teillä on johtunut akku valon vilkkuminen mittaristossa?
Kyseessä polaris sportsman 500ho traktori 2008
Käyty jo aikalailla kattavasti läpi ja uusi akku ja boxikin laitettu.
Kyseessä polaris sportsman 500ho traktori 2008
Käyty jo aikalailla kattavasti läpi ja uusi akku ja boxikin laitettu.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei varmastikkaan, mutta jos tuohon ois joku oikoreitti saada vilkku toimimaan, taitaa vaan olla tekemätön paikka :\ Miten nuo vinssin sähköt sitte ? Aattelin että kuinkahan tuota vinssiä kestää uittaa ennen ku hajoaa lopullisesti ?
Varmaan tuossa hirven hakureissuilla/ojan ylityksessä haukannut vettä ainakin ite vinssi ja mahdollisesti releboxi. Onko nuille mitään tehtävissä ?
Varmaan tuossa hirven hakureissuilla/ojan ylityksessä haukannut vettä ainakin ite vinssi ja mahdollisesti releboxi. Onko nuille mitään tehtävissä ?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarkista maajohdon kiinnitys akulta runkoon. Myös on hyvä mitata ilman mitään kuormaa latausjännite, sekä myös mitata latausjännite esimerkiksi valot päällä. Mittaa jännitteet akun navoilta samalla pitäen kierroksia koneessa vaikkapa 4000 rpm.creepy kirjoitti:Nyt kaipailisin kokemuksia, mistä teillä on johtunut akku valon vilkkuminen mittaristossa?
Kyseessä polaris sportsman 500ho traktori 2008
Käyty jo aikalailla kattavasti läpi ja uusi akku ja boxikin laitettu.
kirjoittele vastauksia tähän ketjuun.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarkoitin tavallista auton vilkkurelettä. Muistaakseni alkuperäiseltä releeltä meni yksi johto vilkkujen kytkimelle, jossa meni vilkkusignaali eli 12 volttia sekunnin välein. Siihen johtoon tökkäsin auton vilkkureleen niin alko toimimaan. Hätävilkut eivät toimineet suoraan, vaan kytkin ne sitten erikseen releeseen.
Peräkärryn pistokkeen virrat oli otettu takalampuista. En kyllä ymmärrä mitä se polariksen oma 200 euron laatikko tekee, vaikka siihen menee 20 eri johtoa. Itse otin sen pois ja vielä löytyy hyllyltä, vaikka mönkijä jo myyty eteenpäin.
Peräkärryn pistokkeen virrat oli otettu takalampuista. En kyllä ymmärrä mitä se polariksen oma 200 euron laatikko tekee, vaikka siihen menee 20 eri johtoa. Itse otin sen pois ja vielä löytyy hyllyltä, vaikka mönkijä jo myyty eteenpäin.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Latausjännitteen näkee ilman mittariakin pistämällä dignostic moden päälle. Noin tunnin seisomisen jälkeen akun jännitteen pitäisi olla 12.8 V luokkaa. Kun laite käy niin kierroksia lisättäessä latausjännitteen pitäisi nousta 14.5 V luokkaan.creepy kirjoitti:Nyt kaipailisin kokemuksia, mistä teillä on johtunut akku valon vilkkuminen mittaristossa?
Kyseessä polaris sportsman 500ho traktori 2008
Käyty jo aikalailla kattavasti läpi ja uusi akku ja boxikin laitettu.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitoksia, pitääpä tutkia nuo ..
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Siihen diagnosiikkatilan jännitenäyttöön ei kannata luottaa. Omassa näytti 10.8 volttia ja yleismittari 12,8 volttia. Yleismittarilla mittaa lataukset. Lähteekö mönkijä hyvin käyntiin? Voi myös olla kosketushäiriötä johdoissa jotka menee mittarille.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Akun saama latausjännite ei ole sama kuin mittarissa näkyvä ECUn näkemys asiasta. Toki siitä näkee nouseeko jännite kierroksilla verrattuna kone seis -tilaan.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tilanne on täysin sama autoissa. OBD-pistokkeen mukaan jännite n. 13V auton käydessä, mutta akun navoista 14.5V.