Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Itellä kans meni pollesta tuo vilkkulaatikko. Korvasin sen 3 euron bilteman vilkkureleellä, toimi samanlailla kuin tuon 200 euron mötikän kanssa.
polaristraktori
6WD
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Syys 2013 18:15
Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
Paikkakunta: kajaani

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja polaristraktori »

Nyt se Polle tempun teki..
Mittaristossa toimii kaikki muut toiminnot vapaan merkkivalosta lähtien paitsi itse mittarin valo.
Kellään samanlaisia ongelmia?
Kosketus härö?
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

200e vilkuista. Kuulostaa suomihinnoilta.
“Unnatural work produces too much stress.”
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Mikro kirjoitti:Korvasin sen 3 euron bilteman vilkkureleellä
Mikä releen koodi? En löytänyt 3 euron vilkkureleitä!
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Zassi-
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Marras 2012 21:21
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500efi -12

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zassi- »

Mikro kirjoitti:Itellä kans meni pollesta tuo vilkkulaatikko. Korvasin sen 3 euron bilteman vilkkureleellä, toimi samanlailla kuin tuon 200 euron mötikän kanssa.
Mulla kans kiinnostas tietää joskos tuosta vilkkuhässäkästä selviäis halvemmalla. Nyt muuten ei toimi vinssikään :D Meni kokonaan mykäksi eikä päästä inahustakaan. Pitänee alkaa tutkia vinssille tulevia johtoja ja tsekata sulake/releboxi samalla.
Tuo 200€ boxi sisältää ilmeisesti kaikkea muutakin sähköön liittyvää tilpehöörejä. Kyllä vähä meinaa usko loppua, että 5kk takuun loppumisesta ja vinssi värkkää, vilkku toimii miten sattuu, käyntihäiriö/kaasuvaijeri ongelma, peräkärrynpistoke ei toiminu.
Vajaa 170h mittarissa ja täytyy myöntää että tuo mönkijä ei oo paljo asfalttia nähny. Kokoajan puun ajoa, mettässä rämpimistä ja hirvien hakua.
Viimeksi muokannut Zassi-, 29 Syys 2014 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Epäilen että jos löytää 3 euron releen se ei sisällä niitä toimintoja joita OEM osassa on. Sellaisia kuten hätävilkku, perävaunun valojen tunnistus/merkkivalot.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
creepy
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Touko 2012 08:06
Mönkijä:: Can-am 650xt t3 -15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja creepy »

Nyt kaipailisin kokemuksia, mistä teillä on johtunut akku valon vilkkuminen mittaristossa?

Kyseessä polaris sportsman 500ho traktori 2008

Käyty jo aikalailla kattavasti läpi ja uusi akku ja boxikin laitettu.
Zassi-
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Marras 2012 21:21
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500efi -12

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Zassi- »

Ei varmastikkaan, mutta jos tuohon ois joku oikoreitti saada vilkku toimimaan, taitaa vaan olla tekemätön paikka :\ Miten nuo vinssin sähköt sitte ? Aattelin että kuinkahan tuota vinssiä kestää uittaa ennen ku hajoaa lopullisesti ?
Varmaan tuossa hirven hakureissuilla/ojan ylityksessä haukannut vettä ainakin ite vinssi ja mahdollisesti releboxi. Onko nuille mitään tehtävissä ?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

creepy kirjoitti:Nyt kaipailisin kokemuksia, mistä teillä on johtunut akku valon vilkkuminen mittaristossa?

Kyseessä polaris sportsman 500ho traktori 2008

Käyty jo aikalailla kattavasti läpi ja uusi akku ja boxikin laitettu.
Tarkista maajohdon kiinnitys akulta runkoon. Myös on hyvä mitata ilman mitään kuormaa latausjännite, sekä myös mitata latausjännite esimerkiksi valot päällä. Mittaa jännitteet akun navoilta samalla pitäen kierroksia koneessa vaikkapa 4000 rpm.

kirjoittele vastauksia tähän ketjuun.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Tarkoitin tavallista auton vilkkurelettä. Muistaakseni alkuperäiseltä releeltä meni yksi johto vilkkujen kytkimelle, jossa meni vilkkusignaali eli 12 volttia sekunnin välein. Siihen johtoon tökkäsin auton vilkkureleen niin alko toimimaan. Hätävilkut eivät toimineet suoraan, vaan kytkin ne sitten erikseen releeseen.
Peräkärryn pistokkeen virrat oli otettu takalampuista. En kyllä ymmärrä mitä se polariksen oma 200 euron laatikko tekee, vaikka siihen menee 20 eri johtoa. Itse otin sen pois ja vielä löytyy hyllyltä, vaikka mönkijä jo myyty eteenpäin.
Jock
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 03 Maalis 2014 11:06

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jock »

creepy kirjoitti:Nyt kaipailisin kokemuksia, mistä teillä on johtunut akku valon vilkkuminen mittaristossa?

Kyseessä polaris sportsman 500ho traktori 2008

Käyty jo aikalailla kattavasti läpi ja uusi akku ja boxikin laitettu.
Latausjännitteen näkee ilman mittariakin pistämällä dignostic moden päälle. Noin tunnin seisomisen jälkeen akun jännitteen pitäisi olla 12.8 V luokkaa. Kun laite käy niin kierroksia lisättäessä latausjännitteen pitäisi nousta 14.5 V luokkaan.
creepy
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 22 Touko 2012 08:06
Mönkijä:: Can-am 650xt t3 -15

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja creepy »

Kiitoksia, pitääpä tutkia nuo ..
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Siihen diagnosiikkatilan jännitenäyttöön ei kannata luottaa. Omassa näytti 10.8 volttia ja yleismittari 12,8 volttia. Yleismittarilla mittaa lataukset. Lähteekö mönkijä hyvin käyntiin? Voi myös olla kosketushäiriötä johdoissa jotka menee mittarille.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Akun saama latausjännite ei ole sama kuin mittarissa näkyvä ECUn näkemys asiasta. Toki siitä näkee nouseeko jännite kierroksilla verrattuna kone seis -tilaan.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Tilanne on täysin sama autoissa. OBD-pistokkeen mukaan jännite n. 13V auton käydessä, mutta akun navoista 14.5V.
Vastaa Viestiin