Polariksen AWD
Minä en ole vielä löytänyt pollen nelivedosta huonoja puolia,pikemminkin päinvastoin.On tullut vastaan sellaisia paikkoja,esim. talvella,että pollella on joutunut aukomaan urat muille.Ryömintävauhtia ajettaessa pahassa paikassa yrityksenä on,ettei renkaat löisi tyhjää.Toisaalta vauhti on monesti pahan paikan surma.Nämäkin asiat täytyy oppia silmittelemään,tarkoituksenahan ei ole loukata itseä,eikä särkeä kalustoa.Mutkaisella metsätiellä pollen neliveto on omasta mielestä tosi muikea,tekee menemisestä sopivasti yliohjautuvaa,on tosi turvallinen olo reippaassakin vauhdissa,kun mennään sinne,minne on tarkoitus.Tästä johtuen katoaa pollesta myös sen massiivinen koko,koska se taipuu mutkaan niin nöyrästi.Tietysti voimallakin on oma osuutensa asiassa.Voisi hieman ylisanoja käyttäen sanoa,että olo on kuin wrc-autossa.
Mäkisessä maastossa ei ole juuri kokemusta kömpijällä,enduropyörällä kylläkin,enkä näin ollen voi satavarmasti siitä mielipidettä antaa,joten olen siitä asiasta vaiti.

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Tässä asiassa olen täysin samaa mielipuolta, Polle on kovassa vauhdissa aika paljon takatuupparimainen ajaa vaikka nelikko on päällä. Kaikenlaisia ja kokoisia nelikkoja ajaneena voin vakuuttaa että mikään ei ole sen mikään niin ajohaluja syövää kuin puskeva nelikko. Vaikka omassa Pollessa ei paljoa paukkua olekkaan niin siitä huolimatta tämä "takatuupparimaisuus" tulee esiin heti kun vauhtia nostetaan mutkatiellä, varsinkin talvella oli kivaa rännätä mestätiellä puiden välissä kun ei ollut kertaakaan pelkoa siitä että värkki ei käänny sinne minne pitää.poke kirjoitti:Mutkaisella metsätiellä pollen neliveto on omasta mielestä tosi muikea,tekee menemisestä sopivasti yliohjautuvaa,on tosi turvallinen olo reippaassakin vauhdissa,kun mennään sinne,minne on tarkoitus.Tästä johtuen katoaa pollesta myös sen massiivinen koko,koska se taipuu mutkaan niin nöyrästi.
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
-
- 6WD
- Viestit: 315
- Liittynyt: 29 Huhti 2005 17:38
- Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry
Enpä ole huomannut omassa pollessa että takaset ehtisivät sutaista ennenkuin etuset tulee mukaan, paremminkin tuntuu että se neliveto kytkeytyy päälle ajatustakin nopeammin! Ja on tullu testattua tuota mäennousukykyä aika runsaasti tuolla Sotkamon vaaramaisemissa, useinmiten alkaa enemmän hirvittää selälleen kippaaminen kuin että polle olis mäkeen pysähtynyt!
- Panu
- 6WD
- Viestit: 450
- Liittynyt: 09 Marras 2004 20:37
- Paikkakunta: VAASA Mönkijä: Polaris Sportsman 800 efi -06
- Viesti:
Omalla kohdallani se on ainakin niin, että kuskilta loppuu kantti ennenkun pollestamethocel kirjoitti:Enpä ole huomannut omassa pollessa että takaset ehtisivät sutaista ennenkuin etuset tulee mukaan, paremminkin tuntuu että se neliveto kytkeytyy päälle ajatustakin nopeammin! Ja on tullu testattua tuota mäennousukykyä aika runsaasti tuolla Sotkamon vaaramaisemissa, useinmiten alkaa enemmän hirvittää selälleen kippaaminen kuin että polle olis mäkeen pysähtynyt!

Harrastus vie joka asiassa mukanaan..
Viikonloppuna tili tehtyä empiiristä kenttätestiä Pollen nelivedon kytkeytymisestä. Silloin kun neliveto kytketään päälle niin takapyörä pyörähtää keskinmäärin 1/5 kierroksen ennen kuin neliveto kytkeytyy päälle. Kun taas nelikon katkaisija on AWD asennossa ja valo palaa niin kaikki on täysin yhtä puuta, aivan kuten kuuluu ollakkin.
Kovasti oltiin kaverin kanssa sitä mieltä että kukkulan valloituksen häviäminen on melko varmaan renkaista tai muusta vastaavasta johtuva, melko mahdottomalta kuulostaa se että tällä 1/5 osa suttaamisella olisi minkäänlaista käytännön merkitystä mönkijän etenemiseen.
Mitäkäs mieltä muut ovat???
Kovasti oltiin kaverin kanssa sitä mieltä että kukkulan valloituksen häviäminen on melko varmaan renkaista tai muusta vastaavasta johtuva, melko mahdottomalta kuulostaa se että tällä 1/5 osa suttaamisella olisi minkäänlaista käytännön merkitystä mönkijän etenemiseen.
Mitäkäs mieltä muut ovat???
-
- 6WD
- Viestit: 351
- Liittynyt: 02 Kesä 2004 09:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
- Paikkakunta: Seinäjoki
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
http://www.triangleatv.com/Videos/2004- ... CF3247.WMV
tuossa videossa näyttää siltä että ei olisi oikein fulltime4wd...kierroksia kaveri antaa ja välillä ei pyörät edes pyöri
tuossa videossa näyttää siltä että ei olisi oikein fulltime4wd...kierroksia kaveri antaa ja välillä ei pyörät edes pyöri

Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Taitaa isot renkaat ja hieman kuluneet vetarit vaan aiheuttaa vähän nykimistä. Eihän niitä ihan välyksettömiksi saa koskaan. Kyllä se näyttää oikeasti 4x4 peliltä. Mutta tuollaiset saattaa olla kyllä muutettuja siten että siellä on kemppilukot ja automatiikkka on poistettu kokonaat. Mene ja tiedä....
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Pollen neliveto systeemistä johtuu että eturenkaat ilmassa ollessaan jäävät välillä rullaamaan.Systeemissä ei ole perinteistä jäykkäyhteyttä,kuva onkin mainio esimerkki miten herkästi Pollen neliveto kytkeytyy päälle.Roosa999 kirjoitti:Taitaa isot renkaat ja hieman kuluneet vetarit vaan aiheuttaa vähän nykimistä. Eihän niitä ihan välyksettömiksi saa koskaan. Kyllä se näyttää oikeasti 4x4 peliltä. Mutta tuollaiset saattaa olla kyllä muutettuja siten että siellä on kemppilukot ja automatiikkka on poistettu kokonaat. Mene ja tiedä....

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Joo, niin ne rullaa, kokeiltu on. Onkohan jossain siitä järjestelmästä räjäytyskuvaa? Muistelen että se olisi jokin kiilakuula-stydeemi tai jotain. En nyt muista...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress