Oliskos kojootinkin mainitsemalla öljyn rohmuamisella tekemistä asian kanssa Alkaa nämä hajoamiset jo vaikuttamaan jonkin sortin epidemialta Odotellaan mielenkiinnolla josko ketjun aloittaja löytäisi palstalle viikonlopun aikana.
kingi kirjoitti:Oliskos kojootinkin mainitsemalla öljyn rohmuamisella tekemistä asian kanssa Alkaa nämä hajoamiset jo vaikuttamaan jonkin sortin epidemialta Odotellaan mielenkiinnolla josko ketjun aloittaja löytäisi palstalle viikonlopun aikana.
Siksipä juuri minua kiinnostaisi tietää. Öljyä ja jäähdytysnestettä kuluu tasaiseen tahtiin molempia. Onneksi takuuta on jäljellä vielä ainakin ensi syksyyn..
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Kyllä, viimeistään seuraavassa huollossa pitää asiaan saada selvyys. Olen sen kerran jo ottanut puheeksi, mutta mitään kantaa siihen ei ole otettu, muutoin kuin että öljynsyönti on tavallista...
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Jos öljyä joutuu lisäämään vaihtojen välillä, öljynkulutus on epänormaalia. Kunnossa olevaan jäähdytysjärjestelmään ei tarvitse lisätä nestettä.
Polarishuolto antanee mielellään kirjallisen lausunnon asiasta kun kaikki on kunnossa
Kojootti, merkkuuta tuo nesteen ja öljynsyönti huoltokirjaan huoltoliikkeessä. On sitten mustaa valkoisella jos jotain sattuu. Aloittajan tuskan voinen jakaa omasta kokemuksestani. Tosin erimerkkisen kamppeen omistajana, mutta nelisen tonnia köyhempänä
Oho täällähän ollu liikettä. Työhommat haitannu taas muita hommia niin ei oo tänne ehtiny.
Mutta joo olen ollu jo branditillle yhteydessä ja sieltä tuli heti vastaus että ei kuulu heille koska 100 tunnin huoltoa ei ole tehty ajallaan. koska ostin koneen alunperin lumikoneeksi ja kesät kuskaan heiniä läheiselle pellolle jossa heposet on kesän olleet. tiesin että huolto menee yli ja kysyin tästä jokikoneessa myyjältä ohimennen kun kävin siellä ja sanoi että ei nyt aivan tunnilleen huolto ole kunhan nyt ei talveen asti veny. no näin toimin ja ekat yö pakkaset kun tuli ja hepat tuli takasi "kotia" niin aloin varailla huolto aikaa ja hommata öljyjä koska olisin käyttäny paikallisella huoltamolla koska heillä on kokemusta aiemminki mönkkäri huolloista. no se 17h on nyt liikaa eikä ole enää takuun piirissä.
Ja kone toimi aivan moitteetta lähti hyvin käymään eikä syöny öljyä eikä nestettä. ja kulki normaalisti raskasta työ ajoa/ muta kylpyjä en ehtiny edes kokeilla vaan kevyttä heinän kulettelua ja tiellä ajoa.
Huomasin itekki ne nettimoton ilmot ja kysyin brandtin edustajalta niistä niin ei kuulemma ollu tuttuja hälle vaikka ensin oli varma että tuo mun kone olis eka suomessa. ties vaan sanoa että uus kone on sen 6000 ja tulevat 2000 vastaan.
niin ja siitä koneesta vielä sen verran että kanteen oli "sorvautunu" soikeat kolot venttiilien kohalle ja venttiili koneisto palasina ja kiertokanget solmussa ym. laitan kuvia tänne kunhan saan koneen kotiin.
niin ja viimeisin ajo oli pakkas iltana noin 4 astetta pistin koneen käymään ja annoin lämmetä noin 5min ja lähin viemään heinät siinä menee about 5-10 min en nyt ottanu aikaa mutta suurin pyörtein. tulin takas pihaan ja värkkäilin siinä kaiken näköstä mönkkärin valoissa ja yhtäkkiä alko kuulumaan ihme puputusta ja niinku olis tukehtunu bensaan ja pamahti niinku bensa pakoputkessa ja sen jälkeen ei mitään eloa. luulin että tulpat meni ja vaihdoin ne ja ei siltikään ja sitte aattelin että takuu hommia ja jokikoneeseen kone ja siellä alko kauheus selvitä.
Huollosta kirjallisena mitä on mennyt rikki ja sen jälkeen kerran vielä maahantuojan suuntaan reklamointia. Sitten on edessä kuluttajansuojaviranomaiset ja omasta kokemuksesta voin kertoa, että kun asia perustuu faktoihin niin saa apua. Mitään fiktiota heille ei kannata tuputtaa. Soittamalla kuluttajasuojaneuvontaan saat apua. Kirjallisena saattaa kestää tovin, mutta kyllä tuossa tuntipalkoille pääsee. Jos kerran uusi kone maksaa sen kuutisen tonnia.
Siis 117 tuntia on mittarissa ja takuu mennyt kun ei ole 100 tunnin huoltoa tehty? Jo on aikamoista. Esim. Vantaan Bike Worldiin on kuukauden jonot moottoripyörä sesonkeina, pitäisikö laitetta siis seisottaa pihalla ajamattomana heti kun tunnit tulee täyteen?
Niinpä cojootti.
Kyllä jotkut ns."merkkiliikkeet" ovat mun silmissä menettäneet katu uskottavuuden kokonaan oli kyse autoista tai tms.
Tästä vasta kokemusta kun merkkiliike möi väärä öljyä Jeepin jakolaatikkoon onneksi aloin epäilemään ja en ehtinyt vaihtaa öljyjä.
No oikeat öljyt sain kun opastin merkkiliikeen myyjää mikä jakovaihteisto siellä on ja jne. No siinä tuli kaksi käyntiä yhdellä kerralla ensimmäinen ja viimeinen
Tohon jönssin Polle pannun hajoamiseen kannataisi pyytää jotain kolmatta osapuolta tarkastamaan ja antamaan mielipide.