Huoltoliikkeen edustaja kysyi maahantuojalta isommasta nestesäiliöstä, on niitä kuulemma vaihdettu joihinkin, ei kuitenkaan mitään vaikutusta jarrujen toimintaan.ATC kirjoitti:Onhan tuon jarrun sielunelämä selvillä. Sama ongelma on myös maastomalleissa. Takajarrun nestetilavuus on liian pieni ja kovissa jarrutuksissa, nesteet keittää. Tästä johtuen järjestelmään kertyy ilmaa joka aiheuttaa polkimeen suuren tyhjän liikkeen, eikä jarru toimi. Sama ongelma oli aikanaan ensimmäisissä nestekäyttöisissä moottorikelkan jarruissa. Korjauksena, suurempi pääsylinteri, eikä suurempi , mahdollisesti tehokkaampi työsylinterikään olisi pahitteeksi. Myös säiliöllä, pystytään nesteen tilavuutta kasvattamaan. Ihme, ettei kukaan olo käärinyt asian tiimoilta hihoja. Itse en kauaa katselisi, vaan vaihtaisin osat ja korjaisin, toiminnankin vielä maastomallien mukaiseksi. Asian laillisuudesta on turha kenenkään alkaa naukumaan, kun puhutaan terveestä järestä ja turvallisuudesta. Maahantuojalle sitten tyynesti ilmoittaisin, mitkä osat asensin, että jarruongelmat on hoidettu. Voivat sitten halutessaan hoitaa homman kotiin, niin tai olla hoitamatta.
Trail bossin tapauksessa ei ole syynä kovat jarrutukset tai -kaarreajot, nesteen keittämisestä puhumattakaan. Siihen on vaihdettu uudet jarrut kokonaisuudessaan, ilmattu niin maan perusteellisesti, ajettu ei yhtään, silti jarrut on samanlaiset.
Täytyypä ruveta kyseleen noiden isompien sylintereiden perään.