hyvä valinta.SKINNER kirjoitti:Oon pitkän harkinnan jälkeen päätynyt oastaa tieliikenne mönkijän mallia Palaris ATP 330 E 4x4. Käyttötarkoitus olis lumityöt, metsästys ja kalastus, puunajo tarvittaessa ja tietty vaan pelkkä kruisailu.
Mielipiteitä em. mönkkäristä + ja -
Sais ainaskin ajella tiellä kuin tiellä eikä tarviis aina peltä poliisin väliintuloa, kun tiellä joutuu kuiteskin aina jonkinverran ajamaan.
Jään odottamaan kokemuksianne ja mieluiten vm -06 mönkkäristä.
Et silleen !!
polaris ATP 330 E 4x4
Re: polaris ATP 330 E 4x4
Re: polaris ATP 330 E 4x4
Kyll toi lavapolle tähäänkin suuntaan nojaa,toistaiseksi ainakin
Kai niit saa traktorirekisteriin?
Lumi ja pieniin mettätöihiin tulis niin toi vauhti ei ole niin tärkeää tällä kertaa.
Eiks se niin mennyt et katukilvis sai vetää kärryä mikä on kokonaispainoltaan puolet mönkiän painosta,ja traktoriversiossa kärryn paino oli 2 kertaa mönkijän paino?
Minkäs verran muuten toi ATP painaa?
Ja ilmeisesti niin tankillisella ei kovin pitkälle ajeta?
Noh,kannuhan mahtuu nätisti lavallekin.
Kone oli vissin ihan tehtaalta asti "kuristettu",eli alitehoinen koonsa nähden,mutta mitä nytt olen täältä foorumilta löytänyt niin hidas puoli korvaa tehottomuuden tarpeeksi?
Traktorirekisteriin sen takia kun ei muutenkaan pahemmin kulje ja jos olen asiat oikein ymmärtänyt niin saa vetää paljonkin perässä verrattuna katuversioon?
Itellä niin sopivan lyhyt matka mettään (omaan) puutöihiin niin ei jaksais kärryyn/pakuun sitä mönkijää heittää parin kilsan takia.
Ja kun toi kaatopaikkakin on sopivasti muutaman kilsan päässä niin sais nä jokakesän piharoskat/lehdet/muut paskat vietyä sopivasti mönkiällä
Toimii ilmeisesti ihan hyvin kauppakassinakin lavan ansiosta.
Muutaman kuukauden kun ajattelin itelleni antaa fundeeramista varten,niin voihan se olla et mieli muuttuukin vielä mutta senhän huoma sitten.

Kai niit saa traktorirekisteriin?
Lumi ja pieniin mettätöihiin tulis niin toi vauhti ei ole niin tärkeää tällä kertaa.
Eiks se niin mennyt et katukilvis sai vetää kärryä mikä on kokonaispainoltaan puolet mönkiän painosta,ja traktoriversiossa kärryn paino oli 2 kertaa mönkijän paino?
Minkäs verran muuten toi ATP painaa?
Ja ilmeisesti niin tankillisella ei kovin pitkälle ajeta?
Noh,kannuhan mahtuu nätisti lavallekin.
Kone oli vissin ihan tehtaalta asti "kuristettu",eli alitehoinen koonsa nähden,mutta mitä nytt olen täältä foorumilta löytänyt niin hidas puoli korvaa tehottomuuden tarpeeksi?
Traktorirekisteriin sen takia kun ei muutenkaan pahemmin kulje ja jos olen asiat oikein ymmärtänyt niin saa vetää paljonkin perässä verrattuna katuversioon?
Itellä niin sopivan lyhyt matka mettään (omaan) puutöihiin niin ei jaksais kärryyn/pakuun sitä mönkijää heittää parin kilsan takia.
Ja kun toi kaatopaikkakin on sopivasti muutaman kilsan päässä niin sais nä jokakesän piharoskat/lehdet/muut paskat vietyä sopivasti mönkiällä

Toimii ilmeisesti ihan hyvin kauppakassinakin lavan ansiosta.
Muutaman kuukauden kun ajattelin itelleni antaa fundeeramista varten,niin voihan se olla et mieli muuttuukin vielä mutta senhän huoma sitten.
-
- 4WD
- Viestit: 219
- Liittynyt: 18 Syys 2009 15:13
- Mönkijä:: Polaris ATP 330 Quad E.
- Paikkakunta: Lieksan perukoilla
Re: polaris ATP 330 E 4x4
Eipä taida saada, johtuen valtion kulkuvälinehyväksyntäpolitiikasta. Nämä on tietääksenijonkko kirjoitti:Kai niit saa traktorirekisteriin?

Noin 350 kg tyhjänä.jonkko kirjoitti:Minkäs verran muuten toi ATP painaa?
Tankillisella noin 100km. Tankin tilavuus muistaakseni n. 12 litraa.jonkko kirjoitti:Ja ilmeisesti niin tankillisella ei kovin pitkälle ajeta?
Tehoja rekisteriotteen mukaan huimatjonkko kirjoitti:Kone oli vissin ihan tehtaalta asti "kuristettu",eli alitehoinen

Kyllä korvaa, ei ole jättänyt pulaan huolimatta "huimasta" tehostaan. Ja oikeasti tässähän tuo nopea puoli tarkoittaa puolinopeaajonkko kirjoitti:hidas puoli korvaa tehottomuuden tarpeeksi

Jos vielä laittaa lavan päälle suojakannen, joka taitaa nykyään maksaa noin 10€, sekä pehmeät laukut eteen ja taakse, saat viikonkin eväät tuotua kaupastajonkko kirjoitti:Toimii ilmeisesti ihan hyvin kauppakassinakin lavan ansiosta.

Jos kuitenkin vielä tälläinen malli kiinnostaa, yritä ihmeessä etsiä 2-paikkaiseksi rekisteröity, niitäkin on joitain yksilöitä lipsahtanut maailmalle.
Skype kankaanlaita
kankaanlaita(@)gmail.com
Luuri Nolla4oo kasi8 viis 6seiska 5
Uudenmaan Mönkijät Ry
kankaanlaita(@)gmail.com
Luuri Nolla4oo kasi8 viis 6seiska 5
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: polaris ATP 330 E 4x4
Kiitokset!
Kyll se taitaa nojata semmoiseen kun tarkoitus kummiskin lumitöitä ja polttopuiden haku metästä enimäkseen sillä tehdä ja toi pieni lava on kyllä iso +.
Ja jos se tulevaisuudessa tuntuu liian nuhaiselta,niin ei muuta kun moottori irti ja tallin työpöydälle 15 kilon hienosäätölekan alle jos vaikka sais muutama karanut hevonen revittyä jostain
Ei se voi olla mahdotonta kunhan yrittää oikeist paikoist sitä hakea
Kyll se taitaa nojata semmoiseen kun tarkoitus kummiskin lumitöitä ja polttopuiden haku metästä enimäkseen sillä tehdä ja toi pieni lava on kyllä iso +.
Ja jos se tulevaisuudessa tuntuu liian nuhaiselta,niin ei muuta kun moottori irti ja tallin työpöydälle 15 kilon hienosäätölekan alle jos vaikka sais muutama karanut hevonen revittyä jostain

Ei se voi olla mahdotonta kunhan yrittää oikeist paikoist sitä hakea

-
- 4WD
- Viestit: 219
- Liittynyt: 18 Syys 2009 15:13
- Mönkijä:: Polaris ATP 330 Quad E.
- Paikkakunta: Lieksan perukoilla
Re: polaris ATP 330 E 4x4
Näin se minullakin on, eli "lievästi" ylikuormattu pieni ha- peräkärry perässä muutaman kilometrin päähän.jonkko kirjoitti:Itellä niin sopivan lyhyt matka mettään (omaan) puutöihiin niin ei jaksais kärryyn/pakuun sitä mönkijää heittää parin kilsan takia.
Puukuorma suoraan kyytiin ja takas kotiin. Tuolla työkäyttö osiossa on linkki joihinkin kuviin omasta Pollesta.
Olen myös hyödyntänyt lavaa hiekoittimena

Ja niitä kaksipaikkaisia ATP- Polleja oli aikanaan saatu leimattua Salossa, joten siellä läntisen suomen suunnalla niitä vois olla myynnissäkin. Eihän Pargas- Citystä hirveä matka ole sinne Saloon jos sattuu löytymään, ei ainaskaan hirveesti tartte parkasta kun käy kattomassa.
Skype kankaanlaita
kankaanlaita(@)gmail.com
Luuri Nolla4oo kasi8 viis 6seiska 5
Uudenmaan Mönkijät Ry
kankaanlaita(@)gmail.com
Luuri Nolla4oo kasi8 viis 6seiska 5
Uudenmaan Mönkijät Ry