blue Honda Trx kirjoitti:se "oma" öljy on kuitenkin jonkun muun tekemä,että siitä vaan ostamaan muualta halvempaa öljyä..
...kunhan joku kertoo varmuudella sen mikä on Polaris etunapaöljyn koostumus.
Itse en ainakaan laittaisi sinne automaattivaihteisto öljyä vaikka moni niin varmasti tekee, itseään saa syyttää jos etuperä poikii siksi että siellä on väärän tyyppiset öljyt.
Ilmeisesti se sähköllä toimiva "rullalukko" on sen verran herkkä kapistus että jos sinne jotain muuta öljyä laittaa niin toimintavarmuus sekä kestoikä saattaa kärsiä.
Kun ostaa sitä Pollen omaa öljyä sinne etuperään niin kannattaa mainita että se on nimellä napaöljy. Tämä siitä syystä ettei tule vääriä öljyjä kuten allekirjoittaneelle kun tarvikemyyjä ei ollut hommissaan oikein ajan tasalla.
Käsittääkseni jos lukot ovat pyörän navoissa niin silloin etukulmavaihde on tosiaan etukulmavaihde ja silloin siellä voidaan käyttää samaa öljyä kuin takaperässä.
poke kirjoitti:Ne napaöljyt menee etuperään,tai paremmin sanottuna kulmavaihteeseen,jos sulla on laite 600:sesta ylöspäin.Tilavuus 150ml. lorauta senverran,että tulee täyttöaukosta vähän yli.
Polariksen huolto-ohje sanoo jotain semmosta, että määrän on oltava oikea ja se ei saa näkyä täyttörei´ästä, siis öljy..... tarkempi mittaustapa löytyy huoltokirjasta. Vaihtoehto on myös mitata tuo 150ml ja lorauttaa se sit sinne.
Näin minä olen ymmärtänyt........
Koheltaja kirjoitti:-04 vuosimallin 330 Magnumissa ei edes ole täyttöaukkoa etuperässä joten öljyt joutuu lorottamaan huohotinletkun kautta...
...ai niin, kysehän olikin polariksesta. Ehdinkin jo säikähtää todella alkeellista tekniikkaa, kunnes huomasin että kyseessä olikin vain polaris, eli ei mitään hätää. Siis ei ole täyttöaukkoa etuperässä vai ei ole täyttöaukkoa etunavoissa? Onkos siinä sitten mitään aukkoa mistä saa ne öljyt pois? Minun jammussakin on ihan täyttöaukot. Ja huohotinletkut ovat niin ohuita että jos niistä liruuttaisi, niin siinä menisi varmaan tunti.
anton kirjoitti:... ...ai niin, kysehän olikin polariksesta. Ehdinkin jo säikähtää todella alkeellista tekniikkaa, kunnes huomasin että kyseessä olikin vain polaris, eli ei mitään hätää. Siis ei ole täyttöaukkoa etuperässä vai ei ole täyttöaukkoa etunavoissa? Onkos siinä sitten mitään aukkoa mistä saa ne öljyt pois? Minun jammussakin on ihan täyttöaukot. Ja huohotinletkut ovat niin ohuita että jos niistä liruuttaisi, niin siinä menisi varmaan tunti.
Hyvä on, hyvä on... Ihan vaan ihmettelin kun etupään öljyt laitetaan sisään huohotusletkujen kautta. Luulis kyllä että polariksessa on joku parempi ratkaisu, kun hallitsee mailman mönkijämarkkinoita aika pitkälle.
Ei siinä kauaa nokka tuhissut kun 6mm reiästä öljyt sinne laittoi, katos kun se öljy on melkoisen lirua niin se valuu todella nopeasti.
Ei se ole mitenkään tavatonta että täyttötulppa puuttuu kirstusta tai peristä, näihin on törmätty autopuolellakin. Joissain värkeissä ei edes laatikossa ole tyhjennysproppua mutta vaihtoväli on kuitenkin 40 000km...
anton kirjoitti:Hyvä on, hyvä on... Ihan vaan ihmettelin kun etupään öljyt laitetaan sisään huohotusletkujen kautta. Luulis kyllä että polariksessa on joku parempi ratkaisu, kun hallitsee mailman mönkijämarkkinoita aika pitkälle.
*ööhhum*...asiahan on niin että polaris ei hallitse maailman-markkinoita,vaan...*****
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
poke kirjoitti:Ne napaöljyt menee etuperään,tai paremmin sanottuna kulmavaihteeseen,jos sulla on laite 600:sesta ylöspäin.Tilavuus 150ml. lorauta senverran,että tulee täyttöaukosta vähän yli.
Polariksen huolto-ohje sanoo jotain semmosta, että määrän on oltava oikea ja se ei saa näkyä täyttörei´ästä, siis öljy..... tarkempi mittaustapa löytyy huoltokirjasta. Vaihtoehto on myös mitata tuo 150ml ja lorauttaa se sit sinne.
Näin minä olen ymmärtänyt........
Etuperässä 150 ml on täyttöreiän alareunassa.Takaperässä 150 ml jää reilusti alle täyttöreiän alareunan.Lukaskaapa tosiaan niitä huoltokirjoja,niin asiat selviää kaikkein parhaiten.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Joku jo jossain varmaan sanonut, mutta silti. Etuperässä jos löytyy kitkalukko kuten omassa honukassa niin pitää käyttää öljyä joka on lisäaineistettu juuri kitkalukollisiin periin! miksi? No koska jos mönkijällä tai laitteella ,jossa on kitkalukko ja "vääränlainen öljy", ei ajeta pitkään aikaan voi öljy kitkalevyjen välistä "tippua pois" ja jumittaa levyt.
Sitten kuulemma kuuluu ikävää rutinaa perästä. Mutta myöskin olen kuullut sanottavan että vika lähtisi pois vaan kun ajaisi enemmän.
Itse käytän etuperässä tämän takia Castrolin (en muista mikä malli ) öljyä jota myöskin ralli mitsuissa käytetään. Eipä ole rutissut
Koheltaja kirjoitti:-04 vuosimallin 330 Magnumissa ei edes ole täyttöaukkoa etuperässä joten öljyt joutuu lorottamaan huohotinletkun kautta...
Kyllä -04 Magnumista pitäs löytyä ohjekirjan mukaan öljyntäyttö/tarkistus proppu. Siinä sen pitäs olla vasemmalla puolen etuperää, nivelakselin edessä keskellä mötikkää.
En päässyt tarkistamaan asian paikkansapitävyyttä 100% varmuudella, kun oma magnum on mökillä. Mutta huonosta digikuvasta zuumaamalla näkys siinä peukalonpään kokoinen proppu olevan. Öljyt menee vaihtoon viikon päästä, ja silloin asia selvinnee.
Soon raakaa peliä ku pollella mönkii,siinä aitaa kaatuu ja tanner ryskää!!!
Goljath kirjoitti:Kyllä -04 Magnumista pitäs löytyä ohjekirjan mukaan öljyntäyttö/tarkistus proppu.
Siinä samassa paikassa se mullakin ohjekirjassa lukee mutta kun amerikaano on kiireessä unohtanut porata/kierteyttää siihen sellaisen reiän mihin voisi täyttöpropun laittaa
Siis mitä mitä Ei saakeli! Ei mailman mönkijämarkkinoita hallitseva merkki saa syyllityä tuollaisiin juttuihin! Polariksen laatua varmaan tarkkaillaan ameriikassa? Taitavat ajautua kiinan tasolle. Siis nyt kyllä kolahti aika arkaan paikkaan tuo juttu. Ohjekirjan mukaan pitäisi olla, ja ei kuitenkaan ole! Siis vika on joko ohjekirjassa, tai sitten liukuhihna on pyörinyt liian nopeasti! Itse veikkaan viimeksimainittua. Sanokaapa viisaammat joku luonnollinen selitys tälle, etten minä menetä sitä pientäkin määrää positiivista asennetta ja mielikuvaa polarista kohtaan.
Tällä viestillä ei ollut tarkoitus herjata polariksia, joten ne kommentit polariksen herjaamisesta voi nyt jättää väliin.
Eihän siinä mitään sen kummempaa ole kuin että kasauslinjan yövahti on saanut taalan palkankorotuksen siitä syystä että on kertonut työnjohtajalle sen täyttöaukon olevan aivan turha koska öljyt voi laittaa sisään huohotinletkun aukon kautta
Parempi se on että ne pihistelee toisarvoisista paikoista tuotantokulujen pienentämiseksi kuin että alettaisiin käyttämään halvempia ja heikompia materiaaleja esimerkiksi voimansiirrossa tai moottorin sisäkaluissa.
Kunhan anton saat hiukan ikää ja kokemuksen tuomaa näkemystä lisää niin alkaa tällaiset pienetkin asiat valkenemaan ilman sen suurempia päivittelyjä