500 EFI tehoton, eikä käy tyhjäkäyntiä

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Cross
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 29 Maalis 2007 18:19
Paikkakunta: Kuopio/Espoo

Viesti Kirjoittaja Cross »

Joo tota mulla on vähän sama ongelma. Mulla tosin ei sammu kone mutta se si kulje kun sen 80km/h ja ärsyttävintä on se puskeminen kun pitää kaasun pohjassa. Mäkin repäsin pois kurit 100 kohalla mutta ei paljon tehonlisäystä tullu tai ainakaan olisi tuntunut.Katsoin myös pakoputkeen mutta en minä mitään ratkaisevia löytöjä löytänyt.Sillon kun hankin vehkeen niin sano noi polariksen pojat että kulkee ilman mitään 95km/h - 100km/h ilman mitään kurien poistoa, se kuulostaa vähän oudolta että "ammattilaisten" arvio heittää noin pahasti.
- Polaris Sportsman X2 500E EFI -07 -
Cross
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 29 Maalis 2007 18:19
Paikkakunta: Kuopio/Espoo

Viesti Kirjoittaja Cross »

En ole ehtinyt ajaa sillä minun vehkeellä nyt kahteen viikkoon..... ja sillon se kulki vielä hyvin 85km/h. Ja nyt kun kokeilin sitä niin vauhti on pudonnut suoralla 65km/h ja kierrokset ovat laskeneet 5200!! alkaa pikkuisen ketuttaa toi laite !! :evil:
- Polaris Sportsman X2 500E EFI -07 -
Avatar
jussih1977
6WD
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Elo 2006 21:01
Mönkijä:: xmr 650 canam
Paikkakunta: isokyrö

Viesti Kirjoittaja jussih1977 »

koittakaa kiristää kaikki imupuolen letkut ! ja akkuun virtaa! mulla oli löysällä kaikki alkaen ilmanputsari-sylinteri ! nyt senverran lisää jotta variaattori jää heman päälle kierroksia 1200 kun sammuttaa niin ensiö vari palaa oikeaan asetukeen ja taas käy tyhjäkäyntiä . kone hieman ryömii kun ensiö jumittaa :evil: mitä jos laittais jäykempää jousta :-k
Viimeksi muokannut jussih1977, 28 Loka 2007 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex polaris mangnum 330 ex polaris sportsman 400 ex polaris sportsman 500efi E ex 850xple nyk xmr 650 can-am seuraava ????? videooo http://www.youtube.com/user/TheRatakuski
Pölle
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 13 Heinä 2007 15:50

Viesti Kirjoittaja Pölle »

Päivitetäänpäs sen verran tänne, että li sitten omani vielä kerran takuuhuollossa.

- vaihtoivat johtosarjoja
- säätivät kaasuläppiä
- tekivät myös jotain muuta.

Todellisena vikana oli, että elektroniikka sai väärää tietoa koneen fyysisestä tilasta.

Nyt vehje suorastaan lentään. Ottaa nopeuksiakin yli 90 km/h vaikka pelkkä imuputken kuristin on poistettu ja lastia päällä 150 kg.

Edit 30.11.07
Foorumia lueskeltuani tulin mielestäni siihen tulokseen, että koneeni sytysennakkoon oltiin menty koskemaan.
Tänään sitten marssinkin suoraan liikkeen huoltopuolelle ja kysyin mekaanikolta oltiinko vehkeen ennakkoa muutettu, kaveri huokaisi, empi hetken ja sanoi kyllä... Määrää ei mauistanu koska oli ollut joku vieraileva tähti tekemässä työn.
Viimeksi muokannut Pölle, 30 Marras 2007 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Polaris Sportsman 800 X2 E -07
polle mönkii
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Tammi 2007 10:29

Viesti Kirjoittaja polle mönkii »

ihan fiksua laittaa tuollaista tietoa kurin poistosta tänne onpahan ratsiassa helpompi kun tietävät mitä tutkia!minulla ollut nyt vuoden 500 x2 ja alku vaikeuksien jälkeen huippu vehje kun parempaakaan ei ole vielä valmistettu!
Avatar
jussih1977
6WD
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Elo 2006 21:01
Mönkijä:: xmr 650 canam
Paikkakunta: isokyrö

Viesti Kirjoittaja jussih1977 »

variaattori vetopäällä kokoajan mitä tehdä :?: onko vika esp vai mistä johtuu siksi tumpaa ! aina risteyksissä ajoittain !!! :shock: help
ex polaris mangnum 330 ex polaris sportsman 400 ex polaris sportsman 500efi E ex 850xple nyk xmr 650 can-am seuraava ????? videooo http://www.youtube.com/user/TheRatakuski
Pasi
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 08 Syys 2004 21:02
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Pölle kirjoitti:Päivitetäänpäs sen verran tänne, että li sitten omani vielä kerran takuuhuollossa.

- vaihtoivat johtosarjoja
- säätivät kaasuläppiä
- tekivät myös jotain muuta.

Todellisena vikana oli, että elektroniikka sai väärää tietoa koneen fyysisestä tilasta.

Nyt vehje suorastaan lentään. Ottaa nopeuksiakin yli 90 km/h vaikka pelkkä imuputken kuristin on poistettu ja lastia päällä 150 kg.
Missä pollesi oli takuuhuollossa?
Voisin omani viedä samaan paikkaan tai antaa yhteystiedot että voivat kysyä neuvoa niiltä jotka saivat sinun mönkijäsi toimimaan.
Omani oli pari päivää huollossa ja ei parantunut juurikaan.

Ongelmat kuulostaa hieman samanlaisilta kuin sinulla, eli kylmänä toimii eri lailla kun lämpimänä, välillä tuntuu tehokkaammalta ja välillä laiskemmalta,
tyhjäkäyntiä käy välillä hyvin, valoihin pysähdyttäessä sammuu lähes poikkeuksetta.
Kun mönkijän käynnistää ja ei koske kaasuun ollenkaan niin käy hyvin, heti kun kaasuun koskee niin tyhjäkäynti rupeaa temppuilemaan.
Myös ajovalot päällä käy huonommin tyhjäkäyntiä kuin valot sammuksissa, en muistanut kysyä olivatko akun jännitettä mitanneet huollossa,
mikä se muuten tulisi olla mönkijän ollessa sammuksissa? Entä mönkijän käydessä?
Mönkijä myyty ja elämä hymyilee
Pasi
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 08 Syys 2004 21:02
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Pölle kirjoitti: Edit 30.11.07
Foorumia lueskeltuani tulin mielestäni siihen tulokseen, että koneeni sytysennakkoon oltiin menty koskemaan.
Tänään sitten marssinkin suoraan liikkeen huoltopuolelle ja kysyin mekaanikolta oltiinko vehkeen ennakkoa muutettu, kaveri huokaisi, empi hetken ja sanoi kyllä... Määrää ei mauistanu koska oli ollut joku vieraileva tähti tekemässä työn.
Miksiköhän eivät voineet heti kertoa mitä olivat tehneet?
Onko sytkän säätämisessä jotain pahaa?
Mönkijä myyty ja elämä hymyilee
Pölle
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 13 Heinä 2007 15:50

Viesti Kirjoittaja Pölle »

Pasi kirjoitti:
Pölle kirjoitti: Edit 30.11.07
Foorumia lueskeltuani tulin mielestäni siihen tulokseen, että koneeni sytysennakkoon oltiin menty koskemaan.
Tänään sitten marssinkin suoraan liikkeen huoltopuolelle ja kysyin mekaanikolta oltiinko vehkeen ennakkoa muutettu, kaveri huokaisi, empi hetken ja sanoi kyllä... Määrää ei mauistanu koska oli ollut joku vieraileva tähti tekemässä työn.
Miksiköhän eivät voineet heti kertoa mitä olivat tehneet?
Onko sytkän säätämisessä jotain pahaa?
sytyksen ennakon säätö on viritystapa. Tuo lisää tehoa ja laskee selvästi pakokaasujen lämpöä --> epäpuhtaampia kaasuja.
Jossain 800 on kuulemma katteetkin sulanut kuumien kaasujen takia. Itellä ei vaan voinu ajaa shortsit päällä ku oikee kinttu palo. Nyt ei oo eroa kummankaan puolen välillä.
Tästä siis luulen tuon johtuvan.
Polaris Sportsman 800 X2 E -07
rauno.heinonen
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Elo 2007 01:18

efi 500 -07

Viesti Kirjoittaja rauno.heinonen »

otas toinen ruiskun menevä sähköjohto irti jos otat väärän niin ei lähde käymään jos otat oikean niin syttyy varoitusteksti näyttöön mutta kone lähtee toimimaan kunnolla jos olet ottanut imu/pako hidastukset pois
testattu pelaa
polaris sportman 500 efi 2007
Pasi
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 08 Syys 2004 21:02
Paikkakunta: suomi

Re: efi 500 -07

Viesti Kirjoittaja Pasi »

rauno.heinonen kirjoitti:otas toinen ruiskun menevä sähköjohto irti jos otat väärän niin ei lähde käymään jos otat oikean niin syttyy varoitusteksti näyttöön mutta kone lähtee toimimaan kunnolla jos olet ottanut imu/pako hidastukset pois
testattu pelaa
Onko tietoa mihin tämä johdon irrottaminen vaikuttaa?
Eli miksi kone alkaa toimimaan erilailla kun johdon irrottaa?
Mönkijä myyty ja elämä hymyilee
Vastaa Viestiin