
Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Morjesta kolleegat
Nyt tuli polleen (xp 850 vm.10) semmonen vika notta ohjaustehostin meinaa lakata toimimasta ajon aikana,paikallaan toimii hienosti mutta ku lähtee ajeleen nii tehostin toimii pätkittäin...? Löytyykö ratkaisua?

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pitää nyt vain elää tuon akkuvalon kanssa. kaikki liitokset käyty nyt läpi, katotaan miten käyttäytyy..
Seuraava kysymys: Jos hukkaa avaimen niin riittääkö pelkkä virtalukon ja avaimen hommaaminen?
Mistähän ne sais halvalla?

Seuraava kysymys: Jos hukkaa avaimen niin riittääkö pelkkä virtalukon ja avaimen hommaaminen?
Mistähän ne sais halvalla?

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hukkasin avaimen ja teetin vara-avaimesta kopion avainliikkeessä. Lisää vara-avaimia teetin Tallinnassa käydessäni. Siellä hinta oli muistaakseni 3 eur/kpl - Suomessa 15 eur/kpl. Nyt on kaikilla mönkkärin käyttäjillä omat avaimet.creepy kirjoitti:Seuraava kysymys: Jos hukkaa avaimen niin riittääkö pelkkä virtalukon ja avaimen hommaaminen?
Viimeksi muokannut Pappi, 04 Loka 2014 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainausta muokattu lyhyemmäksi.
Syy: Lainausta muokattu lyhyemmäksi.
Polaris EFI 500 EUT 2013
Kiinan tukkikärry + kippilava + sähkövinssi, vinsseissä dyneema-köydet
Puskulevy
Työtehtävät: Metsä- ja pihahommat
Kiinan tukkikärry + kippilava + sähkövinssi, vinsseissä dyneema-köydet
Puskulevy
Työtehtävät: Metsä- ja pihahommat
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei kai noissa mönkijän avaimissa mitään ajoneston sirua ole. Sportsmanin englanninkielisessä manuaalissa sanotaan, että avaimen voi teettää ainostaan vara-avaimesta ja jos molemmat ovat hävinneet, niin lukko pitää vaihtaa.
Täytyypä ottaa veneen ja mönkijän avaimet mukaan Tallinnan reissulle seuraavalla kertaa. Yamahan perämoottorin ja Polariksen mönkijän avain näyttäisi olevan samasta aihiosta.
Täytyypä ottaa veneen ja mönkijän avaimet mukaan Tallinnan reissulle seuraavalla kertaa. Yamahan perämoottorin ja Polariksen mönkijän avain näyttäisi olevan samasta aihiosta.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Aluksi hädissäni soitin Polarikselle ja halusin tilata hävinneen avaimen tilalle uuden avaimesta tallentamani koodin avulla. Vastaus oli, että ei onnistu - lukko pitää vaihtaa ja hinta olisi ollut muistaakseni 70 eur. Kovasti epäilivät, että avainmaakareilta moista avainta voisi saada. Eivät kuitenkaan kieltäneet kysymästä;)Jock kirjoitti:Ei kai noissa mönkijän avaimissa mitään ajoneston sirua ole. Sportsmanin englanninkielisessä manuaalissa sanotaan, että avaimen voi teettää ainostaan vara-avaimesta ja jos molemmat ovat hävinneet, niin lukko pitää vaihtaa.
Täytyypä ottaa veneen ja mönkijän avaimet mukaan Tallinnan reissulle seuraavalla kertaa. Yamahan perämoottorin ja Polariksen mönkijän avain näyttäisi olevan samasta aihiosta.
Näyttäisi olevan jokaisella avaimentekijällä sopivia aihioita virta-avaimen kopioimiseksi. Ohjauslukon avain on taas hiukan harvinaisempi tapaus - ei ainakaan Tallinnan Norde Centrumin avainsepältä löytynyt sopivan paksuista, että olisi saanut toimivan kopion.
Avaimessa ei ole mitään ajonestopiirejä - se on pelkkä peltilätkä. (Siis Sportsman 500 efi tractor 2013)
Polaris EFI 500 EUT 2013
Kiinan tukkikärry + kippilava + sähkövinssi, vinsseissä dyneema-köydet
Puskulevy
Työtehtävät: Metsä- ja pihahommat
Kiinan tukkikärry + kippilava + sähkövinssi, vinsseissä dyneema-köydet
Puskulevy
Työtehtävät: Metsä- ja pihahommat
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
"Mr Minitilla" minäkin olen avaimia teettänyt, mutta ei niillä aina ole sopivia aihioita. Ainakaan Sellon pikasuutarilla ei ollut Polariksen aihiota. Tekivät kyllä omasta aihiosta, mutta silloin ei ole takuuta, jos homma epäonnistuu. Pollen varaosamyynnistä saa aihioita, mutta se kuminen pidike siinä avaimessa vasta kallis osa on, en muista tarkkaan, mitä sen hinta olisi Pollen varaosamyynnissä, mutta minulle se aiheutti "tyhjän tuijotuksen" hetkeksi, kun täytyi harkita seuraavia sanoja. 

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mielestäni ei ole erityistä tarvetta "polaris-aihioon". Normaalit aihiot käyvät. Pitää ennen ajoa tarkistaa kuitenkin, että avain ei yletä ottamaan kiinni bensatankin korkkiin missään ohjaustangon asennossa.
Avaimen perä pitää laittaa kuminauhan n. 10 cm päähän, että joustaa, jos tarttuu jonnekin kiinni. Itselläni meni yksi avain poikki, kun perä oli normaalissa jousirinkulassa ja ei antanut periksi kun perä jäi avaimen ja bensatankin korkin väliin.
Mitähän Polariksen auhio maksaa - arvaan noin 40-50 eur? Siinä on varmaan kate kohdallaan, kun Tallinnan seppä myy sen muutamalla eurolla valmiiksi työstettynä. Siellä olen saanut teetetyksi myös joihinkin vanhoihin lukkoihin lisäavaimia, joita Suomesta ei enää löytynyt.
Avaimen perä pitää laittaa kuminauhan n. 10 cm päähän, että joustaa, jos tarttuu jonnekin kiinni. Itselläni meni yksi avain poikki, kun perä oli normaalissa jousirinkulassa ja ei antanut periksi kun perä jäi avaimen ja bensatankin korkin väliin.
Mitähän Polariksen auhio maksaa - arvaan noin 40-50 eur? Siinä on varmaan kate kohdallaan, kun Tallinnan seppä myy sen muutamalla eurolla valmiiksi työstettynä. Siellä olen saanut teetetyksi myös joihinkin vanhoihin lukkoihin lisäavaimia, joita Suomesta ei enää löytynyt.
Polaris EFI 500 EUT 2013
Kiinan tukkikärry + kippilava + sähkövinssi, vinsseissä dyneema-köydet
Puskulevy
Työtehtävät: Metsä- ja pihahommat
Kiinan tukkikärry + kippilava + sähkövinssi, vinsseissä dyneema-köydet
Puskulevy
Työtehtävät: Metsä- ja pihahommat
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polariksen aihio ilman kumituttia oli muistaakseni 15 EUR ja ei se pikasuutarissakaan tietysti olisi ilmainen ollut. Ebaystä aihioita saa 4-5 USD + postit 4 USD luokkaa. Aito aihio jenkeissä maksaa 9 USD ja postikuluja tulee siihenkin. Tallinnassakin käynti pelkästään avaimen takia maksaa, mutta voihan sieltä ottaa mukaan muitakin tuliaisia.EeroO kirjoitti:
Mitähän Polariksen auhio maksaa - arvaan noin 40-50 eur? Siinä on varmaan kate kohdallaan, kun Tallinnan seppä myy sen muutamalla eurolla valmiiksi työstettynä. Siellä olen saanut teetetyksi myös joihinkin vanhoihin lukkoihin lisäavaimia, joita Suomesta ei enää löytynyt.

-
- 4WD
- Viestit: 159
- Liittynyt: 20 Elo 2010 12:44
- Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mistähän seuraava ongelma voisi johtua:
-10 mallinen efi SP traktori, lähtee kyllä käyntii mutta sammuu saman tien. Kun heti startin jälkeen antaa vähän kaasua niin silloin jää käymään ihan nätisti. Ongelma on tavallaan "pahentunut" sillä aluksi huomasin että starttauksen jälkeen kierrokset tippui tosi alas mutta jäi käymään. Ja nyt siis sammuu. Kun on hetken käynyt niin lähtee ihan normaalisti käyntiin ja jää käyntiin.
-10 mallinen efi SP traktori, lähtee kyllä käyntii mutta sammuu saman tien. Kun heti startin jälkeen antaa vähän kaasua niin silloin jää käymään ihan nätisti. Ongelma on tavallaan "pahentunut" sillä aluksi huomasin että starttauksen jälkeen kierrokset tippui tosi alas mutta jäi käymään. Ja nyt siis sammuu. Kun on hetken käynyt niin lähtee ihan normaalisti käyntiin ja jää käyntiin.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarkasta nyt ensin imukaulan kiinnitys sylinterinkanteen ettei ole irti.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Poltoainetta ei tule tarpeeksi, itsellä oireili pumppu samoin.
Hold my beer..
-
- 4WD
- Viestit: 159
- Liittynyt: 20 Elo 2010 12:44
- Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitods,
Pitää aloittaa tuolla kiinnityksen tarkistuksella. Jos se on kunnossa niin sitten lienee pumpun vuoro.
Pitää aloittaa tuolla kiinnityksen tarkistuksella. Jos se on kunnossa niin sitten lienee pumpun vuoro.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kannattaa bensasuodatin kanssa vaihtaa ja eikö tankissa ollut kanssa sihti pumpussa?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onhan klassikoksi muodostunut kaasulipareen kaasun hirttämisen estävä kytkin myös säädetty. Ohessa ohjeita youtuben ihmeellisestä maailmasta: https://www.youtube.com/watch?v=sNeKkfmaQOQ
lisää ohjeita jne materiaalia saat, kun kirjoitat youtube.com sivuston hakuun "polaris atv throttle safety switch"
lisää ohjeita jne materiaalia saat, kun kirjoitat youtube.com sivuston hakuun "polaris atv throttle safety switch"
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 6WD
- Viestit: 415
- Liittynyt: 11 Syys 2013 18:15
- Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
- Paikkakunta: kajaani
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kuka viisas osais sanoo mittarin taustavalon johdon värin ni ei tartteis kaikkia johtoja repiä irti ja ruveta sitten mittailemaan?
Menee hermot ku heiluttelee liittimiä niin valo toimii satunnaisesti, eli mitään selvää syytä ei ole löytynyt.
Menee hermot ku heiluttelee liittimiä niin valo toimii satunnaisesti, eli mitään selvää syytä ei ole löytynyt.
kyllä se siitä kohta..
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos