Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Et kertonut tarkkaa mallia mutta ei niissä erikseen ole taustavalojohtoa vaan ledit syttyy virtalukon kautta. Voi olla sisäinen katkos joka pätkii.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- 6WD
- Viestit: 415
- Liittynyt: 11 Syys 2013 18:15
- Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
- Paikkakunta: kajaani
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eli vika voi olla siis virtalukossa? Mönkkäri on 500 EFI traktori vm 2010.
Tunteja melkein 700 ja vajaa 13000 km
E: Tai sitten vika on ite mittarissa.
Pystyykö sitä purkamaan omin konstein vai onko se vaan yks mötikkä?
Uutta ei kyllä kehtaa ostaa kun kuitenkin kaikki muut toiminnot pelaa.
Tunteja melkein 700 ja vajaa 13000 km
E: Tai sitten vika on ite mittarissa.
Pystyykö sitä purkamaan omin konstein vai onko se vaan yks mötikkä?
Uutta ei kyllä kehtaa ostaa kun kuitenkin kaikki muut toiminnot pelaa.
kyllä se siitä kohta..
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vika ei liene virtalukossa jos saat sen käyntiin avaimesta. Mittaria ei ole tarkoitettu purettavaksi ja tarkastin ettei sinne tule tietoa valoista, ainoastaan onko virta päällä. Voi sen avata mutta takaisin joutuu liimaamaan tms.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- 6WD
- Viestit: 437
- Liittynyt: 02 Joulu 2012 21:46
- Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
- Paikkakunta: Espoo & Joutsa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Rupesin tutkimaan miksi ei pollen lyhyet valot toimi (kytkin jo kerran vaihdettu) .Vikahan on aika yksinkertainen kun tuo valojen koko virta kulkee kytkimen läpi joka lämmittää H-mallista kytkentänastaa ja jousta joka painaa sitä liukupintoja vasten jolloin se lämmittää myös valkoista muovi osaa mikä lämmöstä muuttaa muotoa ja alkaa ahistaa osan liikettä.
Pikakorjaus oli purkaa osa ja pienellä poranterällä avartaa jousen reikää ja johan taas toimii.
Sama korjaus toiseenkin kytkin hässäkkään ja nyt tallissa varalla toimiva osa mikäli tulee kiire päästä baanalle.
Lienee paikalla kytkeä releellä nuo valot ja ottaa vain ohjaus tuolta kytkimeltä niin eipähän enään lämpene.
Kun illalla tallista tulon jälkeen avasin foorumin niin hymyilytti kun huomasin (nyt vasta) että sama ongelmahan vaivaa myös vihulaista eli Can-Amiakin ja lisäksi aivan sama osakin on käytössä.
Ja kuvatkin oli Zkeba laittanut. 
Pikakorjaus oli purkaa osa ja pienellä poranterällä avartaa jousen reikää ja johan taas toimii.

Sama korjaus toiseenkin kytkin hässäkkään ja nyt tallissa varalla toimiva osa mikäli tulee kiire päästä baanalle.
Lienee paikalla kytkeä releellä nuo valot ja ottaa vain ohjaus tuolta kytkimeltä niin eipähän enään lämpene.

Kun illalla tallista tulon jälkeen avasin foorumin niin hymyilytti kun huomasin (nyt vasta) että sama ongelmahan vaivaa myös vihulaista eli Can-Amiakin ja lisäksi aivan sama osakin on käytössä.


Uudenmaan Mönkijät Ry
-
- 4WD
- Viestit: 168
- Liittynyt: 29 Joulu 2012 12:08
- Mönkijä:: Can-Am 1000 pro 6x6
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Etsin mutta en löytänyt. Varmaan joku laittanut tänne? Ilmeni seuraava vika. Polaris 800 Sportsman -13 pätkii... ja engine valo / mittaristossa lukee Check Engine. Tsekkasin vikakoodit. Löytyi vikakoodi 21
Ei tommosta löydy mistään kirjasta. Kellään ideaa mikä voisi olla? En ees oo uittanu tms. 


Itä-Suomen Mönkijät Ry
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
-
- 3WD
- Viestit: 101
- Liittynyt: 12 Huhti 2008 22:16
- Mönkijä:: Can-Am 450 pro+ -19
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko muilla ollu sportsmaneissa semmosta ongelmaa, että varihihna hakkaa koteloon tyhjäkäynnillä? Ihmetelly jo pitempään semmosta kopsahtelevaa ääntä ja tänään sitten asiaa tutkin enemmän. Tuntee ihan käsillä kun joku kopsahtaa välillä aina koppaan. Käytin sitten kopan irti ja yhdessä kohtaa oli ihan selvä kohta mihin hihna aina kopsahtaa. Ei tuosta varmaan suurempaa haittaa ole, mutta oisko tuolle mitään tehtävissä?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
^^Vikakoodi 21 on Loss of synchronization, ja tarkoittaa ilmeisesti kampiakselin sensorivikaa. Koodi löytyy kyllä ainakin 500 EFIn S&M manuaalista.
-
- 4WD
- Viestit: 168
- Liittynyt: 29 Joulu 2012 12:08
- Mönkijä:: Can-Am 1000 pro 6x6
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vika hävisi. Mikähän voisi aiheuttaa moisen.. se selittää pätkimisen.
Itä-Suomen Mönkijät Ry
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
Näillä mennään:
Can-Am Outlander Max 570 Pro + -21
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos hihna on liian löysä, se voi ottaa koppaan kiinni. Sitä voi säätää jossain määrin prikkojen määrää muuttamalla mutta uusi hihna korjaa myös asian.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- 4WD
- Viestit: 161
- Liittynyt: 14 Touko 2012 21:00
- Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla pari vuotta sitten sama kun polle oli seissyt pari viikkoa kylmässä vajassa ja pakkasta -28. Saatuani vihdoin pollen hirnumaan niin hihna hakkas koteloon. Vaihteen kun laittoi päälle niin ääni lakkas.. Kone kun oli lämmin (ilmeisesti hihna kans) niin hakkaus loppu eikä enään vika uusiutunut.... Vaihdatin hihnan 100h huollossa varmuuden vuoksTicsa kirjoitti:Onko muilla ollu sportsmaneissa semmosta ongelmaa, että varihihna hakkaa koteloon tyhjäkäynnillä? Ihmetelly jo pitempään semmosta kopsahtelevaa ääntä ja tänään sitten asiaa tutkin enemmän. Tuntee ihan käsillä kun joku kopsahtaa välillä aina koppaan. Käytin sitten kopan irti ja yhdessä kohtaa oli ihan selvä kohta mihin hihna aina kopsahtaa. Ei tuosta varmaan suurempaa haittaa ole, mutta oisko tuolle mitään tehtävissä?
Kawasaki KLF 300 Bayou-1989
Kawasaki KVF 300A -2002
Can Am 570 Pro T3 -2017
Uudenmaan Mönkijät Ry
Kawasaki KVF 300A -2002
Can Am 570 Pro T3 -2017
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt olis sellane ongelma että polle 800efi on viimeinenkin avain kadonnut johonkin ja pitäis polle saada käyntiin?? tai mitenkä voi avaimen teettää uuden?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ilman mallia ei jyrsiminen onnistu. Uusi lukko vaan.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
- KpHr
- 4WD
- Viestit: 134
- Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
- Mönkijä:: Polle 500 HO -11
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Etsin aikani syytä akun outoon tyhjenemiseen. Totesin latauksen säätimelle tulevissa AC-jännitteissä vikaa.
Mittasin jännitteettömänä stattorin käämien vastukset: manuaalin mukaan staattori näyttää olevan kytketty tähteen.
Kahdesta keltaisesta näkyy vajaa ohmi, kolmatta vasten kummastakin katkos (liitin lampun alla ennen jännitesäädintä). Tulkitsen tuon niin että yksi käämityksistä on poikki. Mittasin vielä vastukset vauhtipyörä/staattorikopan sisäpuolelta johtimien läpi (nuppineulat on tuossa hyviä apuvälineitä), tulos sama kuin itse liittimeltä.
Johtopäätös: itse staattorista yksi käämi jostakin kohtaa poikki.
Staattorin käsiin saaminen onkin sitten oma lukunsa: vauhtipyörän irroituksessa meinaa usko loppua. Tein 60*60*5 aluslevystä sopivan lätkän josta kolme 8mm pulttia vauhtipyörään kiinni. keskeltä vetää 16 mm pitkä pultti. Vauhtipyörä ei inahdakaan.
Onkos tuohon jotakin kikkoja tarjolla? En yksinkertaisesti vaan uskalla runtata enempää, kun tuo 5mm tavara alkaa taipumaan. (mutteri on sit otettu ekaks pois, joku sitä varmaan kuitenkin kysyisi
). Vai jatkovartta vaan lisää tai paineilmamapyssyä? Kevyesti olen naputellut ja vauhtipyörää yrittänyt lämmittääkin mutta huonolla menestyksellä.
-KpHr-
Mittasin jännitteettömänä stattorin käämien vastukset: manuaalin mukaan staattori näyttää olevan kytketty tähteen.
Kahdesta keltaisesta näkyy vajaa ohmi, kolmatta vasten kummastakin katkos (liitin lampun alla ennen jännitesäädintä). Tulkitsen tuon niin että yksi käämityksistä on poikki. Mittasin vielä vastukset vauhtipyörä/staattorikopan sisäpuolelta johtimien läpi (nuppineulat on tuossa hyviä apuvälineitä), tulos sama kuin itse liittimeltä.
Johtopäätös: itse staattorista yksi käämi jostakin kohtaa poikki.
Staattorin käsiin saaminen onkin sitten oma lukunsa: vauhtipyörän irroituksessa meinaa usko loppua. Tein 60*60*5 aluslevystä sopivan lätkän josta kolme 8mm pulttia vauhtipyörään kiinni. keskeltä vetää 16 mm pitkä pultti. Vauhtipyörä ei inahdakaan.
Onkos tuohon jotakin kikkoja tarjolla? En yksinkertaisesti vaan uskalla runtata enempää, kun tuo 5mm tavara alkaa taipumaan. (mutteri on sit otettu ekaks pois, joku sitä varmaan kuitenkin kysyisi

-KpHr-
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pultti löysästi paikoilleen ja ajamaan ?
-
- 4WD
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13 Huhti 2012 23:16
- Mönkijä:: Polle 500efi Eu 2011
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jätä ulosvetäjän veto päälle vuorokaudeksi?