
Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
- JariN
- 2WD
- Viestit: 37
- Liittynyt: 17 Tammi 2007 20:33
- Paikkakunta: Porvoo Mönkijä: Polle 850xp vm.-12
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Syy sytkän puuttumiseen selvisi huollossa. Kampiakselin asentotunnistin oli viallinen, tuotahan Wbbert jo ehdottikin aiemmin. Kone on hieman yli kaksi vuotta vanha(takuu mennyt umpeen lokakuussa), millä perusteella Brandt:lta saatu suullinen lausunto ettei korvata...
Pitää alkaa väsäämään kirjallista reklamaatiota, josko auttaisi asiaan.

-JariN-
-
- Noppeli
- Viestit: 11
- Liittynyt: 09 Syys 2008 23:06
- Mönkijä:: polaris sportsman 500 efi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
itsellä on polaris 500 efi 08. ja pitää sellaista että kun flekti alkaa pyörimään niin moottorin kierrokset laskee noin 7100 kieroksesta 5890 ajaessa ja ei lähde niin hyvin kuin pitäisi ja ei käy tyhjäkäyntiä mutta sitten kun flekti ei enään pyöri niin sitten pelaa normaalisti missä vika?? 

-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Taisit kysyä tätä samaa jo toisessa topikissa,prkl
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
käytinpä 100h huollossa ja pakkasin masinan kyytin.huokasin mökille lumitöihin no joo eipä vaihtunut vaihdekepasta P:ltä mihinkään... :evil:masina oli pesty huollon jälkeen tietysti jäätyy paikat -15 pakkasessa.ja eiku takas,homma selvis aikas nopiasti.laatikon kupeessa olevan akselin paikat tais jäätyä sisältä.vitalis kun oisin tienny ni olisin päräyttänyt masinan kuumaks ni ois laatikko lämmenny ja ois toiminut.huolto toimi kieltämättä täysin 9:sslä.jos pesettä koneen väljällä vedellä ni päräyttäkää kone kuumaks sen jälkeen...jep jep ... 

Can am Renegade 800R XC TL
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
polttoainepumppuko?
Täytin tankin täyteen bensiiniä jonka jälkeen ajoa vajaa kilometri.
Laite pelasi normaalisti kunnes pysäytin peräkärryn laittamista varten.
Laite rupesi röpöttämään, kunnes sammui.
Laite myös päästi pienen savumerkin pakoputken lähettyviltä, mutta en ole varma johtuiko se lumesta.
Nyt ei saa mönkkäriä millään enää käyntiin.
Ei anna vikakoodeja ja tulpat antaa kipinää kun koittaa.
Akussa on virtaa ja startti pyörii hienosti, ei vaan hörähdä tulille.
Missähän vika voisi olla?
Bensatkin koitin vaihtaa, mutta ei apuja.
Laite on 800 sportsmani
Täytin tankin täyteen bensiiniä jonka jälkeen ajoa vajaa kilometri.
Laite pelasi normaalisti kunnes pysäytin peräkärryn laittamista varten.
Laite rupesi röpöttämään, kunnes sammui.
Laite myös päästi pienen savumerkin pakoputken lähettyviltä, mutta en ole varma johtuiko se lumesta.
Nyt ei saa mönkkäriä millään enää käyntiin.
Ei anna vikakoodeja ja tulpat antaa kipinää kun koittaa.
Akussa on virtaa ja startti pyörii hienosti, ei vaan hörähdä tulille.
Missähän vika voisi olla?
Bensatkin koitin vaihtaa, mutta ei apuja.
Laite on 800 sportsmani
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mittaa paineet tukin nipasta ihan rengaspainemittarilla ellet kuulemalla huomaa onko pumpun äänessä vastusta.
- Tepy
- 6WD
- Viestit: 940
- Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
- Mönkijä:: Polleheppa
- Paikkakunta: Hullun hauska kylä
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nostin vinsillä nokan ylös melkein pystyasentoon, kohta kone sammu - ei käynnistynyt - kohta alkoi bensaa valua jostakin. Laskin alas ja aloin tutkimaan... huomasin että mm. ilmasuodattimen kotelossa bensaa. Hetkenpäästä usean startin jälkeen (kaavupohjassa) alkoi yksiä, kunnes kävi taas normaalisti. Kyseessä Polle sportsman 500 HO.
Miksi ei käy/ei jaksa käydä "nokkapystyssä", mistä voi bensa valua ulos/maahan, onko normaalia että ilmasuodattimen koteloon pääsee valumaan bensaa (kaasarin läpi kun ei ole käynnissä?) kun on "nokka" pystyssä?
Miksi ei käy/ei jaksa käydä "nokkapystyssä", mistä voi bensa valua ulos/maahan, onko normaalia että ilmasuodattimen koteloon pääsee valumaan bensaa (kaasarin läpi kun ei ole käynnissä?) kun on "nokka" pystyssä?
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
- Paikkakunta: Kokemäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Osaiskos joku kertoa, kun ostin käytetyn Polaris Sportman 800 efin. Tällä on ajettu 3200km ja huollettu aina valtuutetussa korjaamolla. Tästä näkee ettei ole rävelletty. Onko Pollen käynnissä jotakin ominaisuutta, kun en tiedä millaista ääntä sen kuuluu pitää. Oikealta puolen kuuluu jotakin kolkutusta eli mistä se mahtaa tulla. Velipojan 700:sta kuuluu samanmoinen ääni (kolkutus). Kun kierroksia hieman lisää niin sitä ei erota tai se häviää, mutta kun kierrokset laske normiin niin taas alkaa ns. kolistaa. En usko että molemmat on vainaita eli onko se normaali kolina vai soiko hälytyskellot? Auttakaa!! Kun en ole vielä ees 100km ajanut...... 

-
- 6WD
- Viestit: 270
- Liittynyt: 04 Loka 2007 23:06
- Mönkijä:: Sportsman 800 EFI DL
- Paikkakunta: Pori
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kyllä polle aina vähän kolisee ja rämisee... sehän on jenkkivehje 

-
- 6WD
- Viestit: 485
- Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
- Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
kyllä sieltä pieni kolkutus kuuluu mullaki, normiääni se on..Valtti76 kirjoitti:Osaiskos joku kertoa, kun ostin käytetyn Polaris Sportman 800 efin. Tällä on ajettu 3200km ja huollettu aina valtuutetussa korjaamolla. Tästä näkee ettei ole rävelletty. Onko Pollen käynnissä jotakin ominaisuutta, kun en tiedä millaista ääntä sen kuuluu pitää. Oikealta puolen kuuluu jotakin kolkutusta eli mistä se mahtaa tulla. Velipojan 700:sta kuuluu samanmoinen ääni (kolkutus). Kun kierroksia hieman lisää niin sitä ei erota tai se häviää, mutta kun kierrokset laske normiin niin taas alkaa ns. kolistaa. En usko että molemmat on vainaita eli onko se normaali kolina vai soiko hälytyskellot? Auttakaa!! Kun en ole vielä ees 100km ajanut......
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tänään meni 800:sta pakoputki poikki penkin alta sivusta, oli muhkeat äänet kun nilkutti takas mökille.
Onko kellään kokemusta tai tietoa miten takuu tuohon suhtautuu kun koneessa on takuu tämän kevään vielä voimassa ?
Onko kellään kokemusta tai tietoa miten takuu tuohon suhtautuu kun koneessa on takuu tämän kevään vielä voimassa ?
Joku tykkää äidistä joku tyttärestä ja joku jopa pollesta.
http://kuvablogi.com/blog/10045/
Polaris 800 -07
http://kuvablogi.com/blog/10045/
Polaris 800 -07
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pakoputki meni takuuseen, eivät yhtään hangoitelleet vastaan. Konstruktiota uusiin malleihin muutettu tuosta eikä varaosaputkikaan ole entisenlainen, nähtävästi jonkinmoinen vika kun on noita mennyt muillakin.
Eli jälleen kerran suuret kiitokset huollolle ja takuulle, homma on omalta osaltani toiminut hyvin eikä merkin vaihtoakaan tarvitse edes miettiä.
Eli jälleen kerran suuret kiitokset huollolle ja takuulle, homma on omalta osaltani toiminut hyvin eikä merkin vaihtoakaan tarvitse edes miettiä.
Joku tykkää äidistä joku tyttärestä ja joku jopa pollesta.
http://kuvablogi.com/blog/10045/
Polaris 800 -07
http://kuvablogi.com/blog/10045/
Polaris 800 -07
-
- 6WD
- Viestit: 279
- Liittynyt: 26 Marras 2006 21:09
- Mönkijä:: Sportsman 700Twin -04
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
en tiedä jos tämä on ongelma mutta miks pollen putkesta tulee poksahdus sen jälkee kun kone on sammutettu? 

Olen ehkä hidas, mutta silti edelläsi
http://kuvablogi.com/blog/12552/1/
http://kuvablogi.com/blog/12552/1/
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olen mahdollisesti ostamassa Polariksen mönkijää, mutta olen lukenut tältä foorumilta, että Polleissa ilmenee paljon vikoja.
Kysyisin, että:
Mitkä ovat yleisimmät viat polleissa (Sportsman) (eli onko polleissa ns. heikkoa kohtaa)?
Ovatko pollet silti luotettavia pelejä vai kannattaako katsoa muita merkkejä (Honda ei käy, sillä olen ostamassa tieliikenne mönkijää)?
Toisaalta en usko, että pollet olisivat muita merkkejä "heikompia", sillä onhan pelkkää Sportsman mallia myyty yli miljoona kappaletta.
Kysyisin, että:
Mitkä ovat yleisimmät viat polleissa (Sportsman) (eli onko polleissa ns. heikkoa kohtaa)?
Ovatko pollet silti luotettavia pelejä vai kannattaako katsoa muita merkkejä (Honda ei käy, sillä olen ostamassa tieliikenne mönkijää)?
Toisaalta en usko, että pollet olisivat muita merkkejä "heikompia", sillä onhan pelkkää Sportsman mallia myyty yli miljoona kappaletta.

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
kyllähän polle on ihan jees...
ei kai sellast vehjettä oo viel rakennettukkaan mitä ei rikki sais? malttia ja järkee niin kyll vehkeet aikas hyvinkestää..
ei kai sellast vehjettä oo viel rakennettukkaan mitä ei rikki sais? malttia ja järkee niin kyll vehkeet aikas hyvinkestää..