Vähän kanssa riippuu missä käytössä peli on ollut jotta kestäyyyttä voi relevantisti arvioida suhteessa tunteihin. Maastoajo, sekä työkäyttö rasittaa huomattavasti enemmän kuin nakkikiskan ympäri pyöriminen. Lähes kolmenkympin keskituntinopeudesta päätellen tämä laite ei ainakaan tainnut paljoa maastoa nähdä..?All-Terrain Vehicle kirjoitti:Itellä oli 2010 mallin 500EFI traktorissa myyntihetkellä jotain 520h/15 000km
Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
-
- 6WD
- Viestit: 415
- Liittynyt: 11 Syys 2013 18:15
- Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
- Paikkakunta: kajaani
Re: Polaris 500 traktorimalli
Öljyt vaihdettu ajallaan ja pari remmiä varulta. Varista ruvennu kuulumaan laakerin vikinää nyt 5vuoden jälkeen.polaristraktori kirjoitti:Omalla ajettu 841h/melkein 18000km
Ja vielä toimii..
Variaattori kaipaisi vähän parempaa huoltoa.
Siis 500efi 2010 ja uutena ostin.
Oikeestaan ainut vika takuuaikana: jarruvalon katkaisija joka vaihdettiin pari kertaa takuuseen. Aamulla huomasin sen olevan taas mykkä.
Ja töitä ja hupia ajeltu tällä vehkeellä sopivissa määrin..
Jotkuhan saa rikki vaikka rautakangen..
kyllä se siitä kohta..
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Juu ei tosiaankaan kaikkia 15 000km maastossa ajettu, mutta osa kuitenkin ja melkein samansuuruisella keskinopeudella se taisi olla kone josta alunperin kyseltiin. Mutta melko vakuuttunut kuva itsellä on Pollen kestävyydestä maastokäytöstässäkin, kun lähinnä niiden parissa tuli asepalvelus suoritettua. Vanhemman mallisissa BiggBosseissa oli jo ongelmia, mutta uudemman mallisista ei mennyt kun lähinnä vanteita ja renkaita. Ja siellä ajettiin maastossa, tietysti kunnioitettiin yhteistä omaisuutta mutta kuitenkaan kenelläkään ei ollut niissä omaisuuttaan kiinni niin otettiin kyllä kaikki irti ja toimi. Yöllä lähettiin käynnistelemään hangesta vehkeitä niin Pollet laakista tulille milloin vain ja kaikki toimi, kun muita sai aina ropata ja vähän jännittää pysyykö nipussa, mutta tämä meni jo vähän muihin kuin mönkijöihin vertaamiseen. Mutta ei tosiaan pelkkää neliveto-ongelmaa ja vetareiden paukkumista voi olla, kun sielläkin kesti vaikka kuinka haettiin rajoja.pusikkoon kirjoitti:Vähän kanssa riippuu missä käytössä peli on ollut jotta kestäyyyttä voi relevantisti arvioida suhteessa tunteihin.
Viimeksi muokannut Pappi, 23 Loka 2015 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainausta muokattu.
Syy: Lainausta muokattu.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Jonkinlainen loppuyhteenveto, malli 500 HO, noin seitsemän vuoden kokemukset: Hajonnut valokatkaisin, korjattu takuuseen, kaukovalon painike jäätyy edelleen turhan helposti. Vaihdekepin alapäästä särkyi pieni muoviosa (noin 5 euroa), korjattu nippusiteellä. Lisäksi muutama sulake palanut , kun liian ahtaasti tuupattu lisävarusteiden johtoja, jolloin yksi hankautunut. Ei ollut iso korjauskohde. Yksi vetarin suojakumi vaihdettu. Akku uusittu kerran. Huollot kerran vuodessa.
Toisin kuin täällä usein yhtenä totuutena julistetaan, yhtään hihnaa ei ole mennyt, ei myöskään vetoniveliä eikä mittaritauluja. Polariksen neliveto on traktorimönkijäkäytössä mainio. Jos tuolla nelivedolla ei työpuuhissa pärjää, niin ei millään muullakaan.
Bensaa kulunut työkäytössä kohtuullisesti. Viihdekäyttäjäksi ei ole ehtinyt. Ajomatkat ovat olleet enimmäkseen lyhyitä, mutta käyttötunteja on tullut viidensadan tienoille.
Renkaat vaihdettu tuumaa isommiksi, mistä oli omat etunsa. Kuitenkin alkuperäinen koko oli näppärämpi eikä lisännyt leveyttä niin kuin nykyiset.
Laturin teho on vaatimaton, minkä vuoksi pitää seurata, miten mm. kahvanlämmittimiä käyttää.
Kaikkinensa luotettava peli.
Toisin kuin täällä usein yhtenä totuutena julistetaan, yhtään hihnaa ei ole mennyt, ei myöskään vetoniveliä eikä mittaritauluja. Polariksen neliveto on traktorimönkijäkäytössä mainio. Jos tuolla nelivedolla ei työpuuhissa pärjää, niin ei millään muullakaan.
Bensaa kulunut työkäytössä kohtuullisesti. Viihdekäyttäjäksi ei ole ehtinyt. Ajomatkat ovat olleet enimmäkseen lyhyitä, mutta käyttötunteja on tullut viidensadan tienoille.
Renkaat vaihdettu tuumaa isommiksi, mistä oli omat etunsa. Kuitenkin alkuperäinen koko oli näppärämpi eikä lisännyt leveyttä niin kuin nykyiset.
Laturin teho on vaatimaton, minkä vuoksi pitää seurata, miten mm. kahvanlämmittimiä käyttää.
Kaikkinensa luotettava peli.
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Neljäs Polaris mutta ensimmäinen 850XP traktori tallissa. Mittarissa 4h ja olis muutama kyssäri:
- Resonoiko muillakin voimansiirto noin 40km/h nopeudessa? (H-alueella) Tuntee perseen alla ja sarvissa...
- Asfaltilla kun ajaa niin vähän vetelee, aurauskulmat?
- Muutama raidetangon pää vähän väljä jo uutena. Voiko itkeä takuuvaihtoa?
- Vasen eturengas vähän soikea, oikeneeko ajan kanssa? Voiko itkeä takuuvaihtoa?
- Holkki variaattorissa paikallaan. Kierrokset saa rajoitinta vasten jo puolessa välissä kaasuvivun liikerataa. Normaalia? MAX 7500rpm...
- Resonoiko muillakin voimansiirto noin 40km/h nopeudessa? (H-alueella) Tuntee perseen alla ja sarvissa...
- Asfaltilla kun ajaa niin vähän vetelee, aurauskulmat?
- Muutama raidetangon pää vähän väljä jo uutena. Voiko itkeä takuuvaihtoa?
- Vasen eturengas vähän soikea, oikeneeko ajan kanssa? Voiko itkeä takuuvaihtoa?
- Holkki variaattorissa paikallaan. Kierrokset saa rajoitinta vasten jo puolessa välissä kaasuvivun liikerataa. Normaalia? MAX 7500rpm...
Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
No, nyt pitää omakin kommenttini laittaa. 2011 500 ho; uskomattoman luotettava peli, kilometrejä kertyi +12 000 ja käyttötunteja +500. Venetreilerin vetoa, lumitöitä, polttopuutöitä. Aina lähti käyntiin, vaikka siinä niin surkean pieni akku onkin. Säteilylämmitin hoiti tiukimmat pakkaset. Ei minulla ollut kahvalämmittimiä, ei peukkulämmittimiä, ei lisävaloja, kun en tarvinnut; vinssin käyttö normaalia lumitöissä. Aina riitti akussa potkua(ylläpitolaturi). Variaattorin hihna oli alkuperäinen kun vaihdoin tuohon 570 ACE:een. En kaivelemallakaan löydä ko Polariksesta ongelmia. Ei minulla myöskään ollut ylikokorenkaita, en tarvinnut, ei erikoispintoja. Carlisleilla pärjäilin, en muuten koskaan tarvinnut ketjujakaan.
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Edellisten epäkohtien lisäksi, ohjaustangon ylälaakeri on väljä. Ohjaustangon kolisee käsille montuissa.
Mittarissa 17h. Kohta ensimmäisen huollon aika niin katsotaan maahantuojan kantaa.
Mittarissa 17h. Kohta ensimmäisen huollon aika niin katsotaan maahantuojan kantaa.

Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Ohjausakselissa ei ole laakeria vaan kumimaisesta aineesta helat.Polle_AWD kirjoitti:Edellisten epäkohtien lisäksi, ohjaustangon ylälaakeri on väljä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Laakerin virkaa se siinä toimittaa ja laakereitahan on monenlaisia.
Takuuseen menee raidetangonpää, eturengas ja ohjausakselin yläpään laakeri.
Tosin ostin jo kaikki uudet ProX raidetangonpäät niin sitä ei tarvitse vaihtaa.

Takuuseen menee raidetangonpää, eturengas ja ohjausakselin yläpään laakeri.
Tosin ostin jo kaikki uudet ProX raidetangonpäät niin sitä ei tarvitse vaihtaa.
Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 28 Kesä 2016 16:24
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
pari vuotta tehty mettätöitä n. 500 mottia tuotu tukkeja mettästä kärryt mutkalla, aurattu teitä sohjossa ja lumessa, menee ja kukkuu vaan.
toimii muutamaan huolta lukuun ottamatta kuin se kuuluisa Buick,
aijoo muistakaan huoltoon mennessänne tarkistaa oikeat ID numerot koneistanne että tulee oikeat ohjelmat poksiin,
mulla oli väärät(Italialaiset)ensin ja kun saatiin oikeet (jenkki) ohjelmat niin koneet tehot kertautu ainakin 5llä.

toimii muutamaan huolta lukuun ottamatta kuin se kuuluisa Buick,
aijoo muistakaan huoltoon mennessänne tarkistaa oikeat ID numerot koneistanne että tulee oikeat ohjelmat poksiin,
mulla oli väärät(Italialaiset)ensin ja kun saatiin oikeet (jenkki) ohjelmat niin koneet tehot kertautu ainakin 5llä.


-
- 6WD
- Viestit: 415
- Liittynyt: 11 Syys 2013 18:15
- Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
- Paikkakunta: kajaani
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
No niin..
Ensimmäiset 6 vuotta takana, seurauksena 1000 tuntia ja 17000 km.
Koneella tehty rangan ajua, lumen aurausta sekä satunnaista mutamöyrintää ja muuta hupiajua.
Huollot tehty aina noin 100 tunnin välein (takuu aikana) ja kaikki eikun toimii vaan, ei ole katkenneita vetareita...
eikä muitakaan tyyppivikoja.
Raidetangonpäät pitäisi vaihtaa niin ois taas ku uus venäläinen.
Lisävarusteeksi kertyny mutarenkaat (itp mayhem 26") ja polariksen omat telat, (jotka lisää polttoaineen kulutusta aivan v^&*$ti..) työvaloja pari eteen ja yksi taakse.
Moottori remppa alkaisi varmaan olemaan ajankohtaista (jakopää ja sen semmosta männän vaihtoo) mutta korjataan sitten ku jotain särkyy.. mitä sitä ehjää rikkomaan huvikseen

Edit: alkuperäinen kytkin kesti n.16000km, siihen tehtiin huoltoa joka makso 250€ jonka avulla ulina ja vikinä pysy poissa kuukauden päivät. Nyt paikalla cv-tech kytkin ja voin kertoa että aluksi moottorijarrun puuttuminen aiheutti parikin tilannetta...
Ensimmäiset 6 vuotta takana, seurauksena 1000 tuntia ja 17000 km.
Koneella tehty rangan ajua, lumen aurausta sekä satunnaista mutamöyrintää ja muuta hupiajua.
Huollot tehty aina noin 100 tunnin välein (takuu aikana) ja kaikki eikun toimii vaan, ei ole katkenneita vetareita...
eikä muitakaan tyyppivikoja.
Raidetangonpäät pitäisi vaihtaa niin ois taas ku uus venäläinen.
Lisävarusteeksi kertyny mutarenkaat (itp mayhem 26") ja polariksen omat telat, (jotka lisää polttoaineen kulutusta aivan v^&*$ti..) työvaloja pari eteen ja yksi taakse.
Moottori remppa alkaisi varmaan olemaan ajankohtaista (jakopää ja sen semmosta männän vaihtoo) mutta korjataan sitten ku jotain särkyy.. mitä sitä ehjää rikkomaan huvikseen

Edit: alkuperäinen kytkin kesti n.16000km, siihen tehtiin huoltoa joka makso 250€ jonka avulla ulina ja vikinä pysy poissa kuukauden päivät. Nyt paikalla cv-tech kytkin ja voin kertoa että aluksi moottorijarrun puuttuminen aiheutti parikin tilannetta...
kyllä se siitä kohta..
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Tälläinen mietityttää.. eli tuo ohjaustehostin. Onko se niin tarpeellinen ja hyvä, että se pitää olla? Jos ostaisit käytettyä niin olisitko valmis maksamaan käytetystä Pollesta jossa o.tehostin saman hinnan kuin uudesta jossa ei ole? Kovasti tekisi mieli Polle käydä talliin hakemassa.
Polaris XP850 -11
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Tapauskohtainen juttu. Onko käytetty miten hyvin varusteltu? Renkaat? Tunnit?
Uudessa ei ole sitten juuri mitään varusteita ja kaikki ylimääräinen maksaa.
Edellisessä koneessa (-09 500efi) ohjaustehostinta ei ollut, ja uuden koneen tilasin ilman tehostajaa. Vaan maahantuojan "kämmin" seurauksena sain tehostetun koneen.
Nyt kun on yks talvi takana lumitöitä ja yks kesänseutu puunajoa niin en mistään hinnasta enää luopuisi tehostajasta.
Ilman tehostajaa pärjää kuitenkin vallankin hyvin, jos sellaiseen ei ole tottunut.
Uudessa ei ole sitten juuri mitään varusteita ja kaikki ylimääräinen maksaa.
Edellisessä koneessa (-09 500efi) ohjaustehostinta ei ollut, ja uuden koneen tilasin ilman tehostajaa. Vaan maahantuojan "kämmin" seurauksena sain tehostetun koneen.
Nyt kun on yks talvi takana lumitöitä ja yks kesänseutu puunajoa niin en mistään hinnasta enää luopuisi tehostajasta.
Ilman tehostajaa pärjää kuitenkin vallankin hyvin, jos sellaiseen ei ole tottunut.
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Polaris Traktori, käyttökokemuksia
Mä en enää ostaisi mönkijää ilman ohjaustehostinta
Sportsman 500 EFI EUT 2012