Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
serq
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 17 Tammi 2008 16:58

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja serq »

Montako rasvanippaa pitäisi löytyä -06 800 sm? Itse löysin ja rasvailin tänään 7 nippaa.
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Ei niitä ole pelaruspiin raskittu liiemmin laittaa. Parempaa bisnestä kun saa myydä enemmän uusia puslia, olkatappeja jne.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Nippojen määrä vaihtelee. Joissain on ja toisissa ei. Nippojen väärä asento ja paikka pysyy kyllä aina vuodesta toiseen hankalana tehdä rasvausta. Esim. 500:ssa takatukivarren nippa voisi olla pari senttiä eri paikassa niin ei olisi vetari juuri hollilla.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
serq
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 17 Tammi 2008 16:58

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja serq »

Joo hankalassa paikassa nipat kyllä oli, mutta pienellä työllä sai rasvattua. Omasta mönkkäristä löysin tosiaan edestä 4 ja takaa 2, sekä keskeltä kardaanista yhden nipan.
junniju
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Marras 2013 18:45
Mönkijä:: XP 850
Paikkakunta: Vuokatti

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja junniju »

Sähköinen rajoitin asennettu 850:seen ja pienen tuunauksen jälkeen erittäin toimivaksi todettu. Täysi teho 40:iin asti. Jes!
SJK
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 09 Syys 2005 14:04
Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EPS T3
Paikkakunta: Vaasa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SJK »

Kerro lisää? Onko polariksen oma ja mitä maksoi?
Viimeksi muokannut jukka81, 03 Maalis 2015 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto.
junniju
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Marras 2013 18:45
Mönkijä:: XP 850
Paikkakunta: Vuokatti

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja junniju »

Polariksen oma on ja hinta n. 230€.
Tilausnumero 2200047A
harrir
2WD
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Touko 2010 15:00
Mönkijä:: Kazuma 50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja harrir »

Onko ihan normaalia, että ajon jälkeen kun sammuttaa moottorin, paisuntasäiliössä jäähdytysneste kiehuu? Vaikuttaisi kiehumisääni kuuluvan selvimmin paisuntasäiliön korkista lähtevän huohotusletkun päästä. Kyseessä 500 sportsman. Mitään ylikuumenemisvaloja tai varoituksia ei näy ja sähköflekti pyörii välillä normaalin oloisesti.

Ex: Yamaha Big Bear 350, Bombardier 330 -04, Honda TRX 350 FE - 06, Can-Am Outlander 400 Max -07 TL, Polaris Sportsman 500 -09 TL, Kawasaki Brute Force 750 TL
junniju
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 28 Marras 2013 18:45
Mönkijä:: XP 850
Paikkakunta: Vuokatti

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja junniju »

Ja jos sattuu 570:n omistamaan niin siihen rajoittimen osanumero on 2200046
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

harrir kirjoitti:Onko ihan normaalia, että ajon jälkeen kun sammuttaa moottorin, paisuntasäiliössä jäähdytysneste kiehuu? Vaikuttaisi kiehumisääni kuuluvan selvimmin paisuntasäiliön korkista lähtevän huohotusletkun päästä. Kyseessä 500 sportsman. Mitään ylikuumenemisvaloja tai varoituksia ei näy ja sähköflekti pyörii välillä normaalin oloisesti.
Ei kai se oikeasti kiehu. Paisuntasäiliössä ei kierrä jäähdytysneste. Kuten nimikin kertoo paisuva neste menee sinne ja nesteen jäähtyessä takaisin järjestelmään.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Jock
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 03 Maalis 2014 11:06

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jock »

Sinne paisuntasäiliöön tulee ilmeisesti höyryä/nestettä jäähdyttäjästä. Kun kone sammutetaan, jäähdytyskierto lakkaa ja jäähdytysnesteen lämpötila nousee hetkellisesti lämpötilojen tasaantuessa. Tuo kurina voi olla ihan normaalia, mutta kannattaa tarkistaa jäähdyttäjän painekorkki. Painekorkin pitäisi pitää jäähdyttäjässä vajaan barin paine. Tuo systeemi toimii niin, että painekorkin kautta paisuva neste menee paisuntasäiliön ja koneen jäähtyessä se imeytyy taas takaisin jäähdyttäjään.
850xp 2013 sss
3WD
Viestit: 97
Liittynyt: 27 Elo 2013 04:13
Mönkijä:: polaris 850xp 2013+comanche 90
Paikkakunta: pohjois-savo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja 850xp 2013 sss »

juuri näin. ja korkki on käännettävä kiinni loppuun asti etta korkki toimii ja paine pysyy järjästelmässä. korkissa on välivaihe kun sitä kääntää ja joku voi sen jättää siihen, mut kun kääntää loppuun asti niin menee kiinni.
SJK
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 09 Syys 2005 14:04
Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EPS T3
Paikkakunta: Vaasa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SJK »

junniju kirjoitti:Ja jos sattuu 570:n omistamaan niin siihen rajoittimen osanumero on 2200046
Jos se tosiaan on tuota 230€ luokkaa ja sen saa tuohon -14 570:iin, niin ihmeellistä kun jälleenmyyjä sanoi, että se on niin kallis, että ei kannata...
harrir
2WD
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Touko 2010 15:00
Mönkijä:: Kazuma 50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja harrir »

Voi ollakin, ettei se neste paisuntasäiliössä kiehu, mutta siltä se vaan kuullostaa. Painekorkki on kiinni ja sen ympärys kuiva. Minulla oli kelkassa joskus tuo korkki rikki, niin sen ympärys kastui ja samaan tapaan ruplatteli kun sammutti koneen.

Ex: Yamaha Big Bear 350, Bombardier 330 -04, Honda TRX 350 FE - 06, Can-Am Outlander 400 Max -07 TL, Polaris Sportsman 500 -09 TL, Kawasaki Brute Force 750 TL
NikkeL
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 03 Heinä 2012 11:32
Mönkijä:: Polaris Sportsman 400 HO 4X4
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja NikkeL »

NikkeL kirjoitti:Sportsman 400HO rupeaa röpeltämään ja hyytyy 3500rpm paikkeilla. Vapaalla kierrätettäessä käy nätisti. Tulppa vaihdettu juuri huollossa uuteen. Teki samaa myös ennen huoltoa ja tästä syystä pyysin tulpanvaihdon. Onko jotain mitä kannattaisi kokeilla, ennenkuin kiikuttaa takaisin huoltoon?
Tämä ratkesi huollossa. Ilmansuodattimelta kaasarille menevässä putkessa on tukirengas suodattimen klemmarin kohdalla. Tuo tukirengas oli irronnut ja tukki putken.
Mole´s Works
Vastaa Viestiin