Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Se on digital wrench testerin pistoke.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
hävisi lyhyet valot. polaris 500 portsman -13
Eilen töistä mennessä toimi valot normaalisti, mutta aamulla ei ollu enää lyhyitä kumpaakaan? Polttimot ja aulakkeet katon ensin, mutta entäs sitten? Tankokatkaisin, vaiko virtalukon valokytkin? Eli jos siis lamput ja sulakkeet on ehjät.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: hävisi lyhyet valot. polaris 500 portsman -13
Yleensä tankokatkaisin.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Poistettu
Viimeksi muokannut naukja2, 27 Syys 2015 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tämä asia selvä. Katkaisin rikki.
Renkkasin valojenvaihdinkatkaisijaa töistä lähtiessä ja valot löytyivät.
Soittelen huomenna huoltoon, että tilaavat uuden ja vaihtavat seuraavassa huollossa..
Renkkasin valojenvaihdinkatkaisijaa töistä lähtiessä ja valot löytyivät.
Soittelen huomenna huoltoon, että tilaavat uuden ja vaihtavat seuraavassa huollossa..
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polaris 500 X 2,2007. Sähköt pätkivät vähän kuin olisi kosketus häiriöitä, kaikki virrat häviää ja palautuvat. Seissyt kesän tallissa ja nyt moinen vika ilmaantunut. Tarkastin maadoituksia, virtalukon purin ei löydy vikaa, liittimiä tarkastelin? Olisikos kellään hyvää vinkkiä missä voisi olla vika? Akku alle vuodenvanha.
Kiitos vinkistä. Tämä ilta ropattu ja löytyi starttireleen johtojen löysäys ja kiristys. Eilen kiristin samat mutterit, tänään kaveri liikutteli niitä ja aiheutti toimivuutta ja vikaa kun samaan aikaan starttaili. Ilmeisesti kontaktihäiriö pikkujohdoissa joita on useampikin siinä, heiluteltu ja siirretty eri kohtaan. Toivottavasti toimii jatkossakin
Nyt kävin testaamassa käyntiin taasen kk seissyt ja virrat on hukassa taasen ihan lähes kokonaan, seissyt ulkovarastossa
.
Kiitos vinkistä. Tämä ilta ropattu ja löytyi starttireleen johtojen löysäys ja kiristys. Eilen kiristin samat mutterit, tänään kaveri liikutteli niitä ja aiheutti toimivuutta ja vikaa kun samaan aikaan starttaili. Ilmeisesti kontaktihäiriö pikkujohdoissa joita on useampikin siinä, heiluteltu ja siirretty eri kohtaan. Toivottavasti toimii jatkossakin

Nyt kävin testaamassa käyntiin taasen kk seissyt ja virrat on hukassa taasen ihan lähes kokonaan, seissyt ulkovarastossa

-
- 6WD
- Viestit: 437
- Liittynyt: 02 Joulu 2012 21:46
- Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
- Paikkakunta: Espoo & Joutsa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
SP400-04 ei aina startannut, arvelin alkuperäisen akun olevan loppu. Mutta eikä mitään vaan solenoidi oli vialla. Ei ole purettava malli joten uusi kehiin eikä näytä olevan kallis.http://www.amazon.com/gp/aw/d/B00L84ER0 ... AKMNAQZTM9
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vaikuttikos siten ettei tullut mitään virtaa mihinkään kun käänsi avaimesta? Tossa ropattiin viimeksi tuon osan pultteja auki/ kiinni ja rupes pelittään. Tossa nyt ainoo mitä tulee niin vilkut toimii. Tuo ei olisi pahan hintainen testaus. Jos vaihtaa ECM:n niin ihan törkeen hintainen.S.F. kirjoitti:SP400-04 ei aina startannut, arvelin alkuperäisen akun olevan loppu. Mutta eikä mitään vaan solenoidi oli vialla. Ei ole purettava malli joten uusi kehiin eikä näytä olevan kallis.http://www.amazon.com/gp/aw/d/B00L84ER0 ... AKMNAQZTM9
-
- 6WD
- Viestit: 437
- Liittynyt: 02 Joulu 2012 21:46
- Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
- Paikkakunta: Espoo & Joutsa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kaikki virrat toimi muuten.
Sen takia arvelin akun sipanneen kun solenoidi vain naksahtaa , mutta ei startannut. Kun laittoi kontaktit yhteen niin hyvin starttaa.
Testasin ja mittasin vielä irrallaan niin hyvin naksahtaa mutta ei kytke kontakteja yhteen.
Vähän niinkuin vinssin solenoidi jonka kylläkin voi purkaa ja putsata kontaktipinnat ja tovin taas toimii.
Mutta tämä on niitattu kasaan, no voihan senkin purkaa ja tutkia missä kunnossa kontaktipinnnat ovat.
Niinhän se nykyään tahtoo olla että kaikki tehdään vaihdettaviksi eikä korjattaviksi. Sen olen leipätyössäni nähnyt että uudehkoa laitetta ei voi korjata kun maahantuoja ei myy siihen osia vaan kokonaista osaa esim. piirilevyä ja välillä ei mitään osia vaikka olisi aika kalliskin laite
Esimerkiksi -60 luvun kelanauhuriin ja mankeliin saa kohtalaisen hyvin osia mutta yritäppä saada kalliimpiinkin cd soittimiin osia niin tarjotaan joko koko koneistoa tai sitten siihen ei saa mitään osia ( ei tietenkään koske kaikkia merkkejä).
Mutta vanhoja -50,-60,-70,-80, ja vielä -90 luvun no vielä 2000 luvun alunkin laitteita voi oikeasti korjata
Tulipahan pitkästi tekstiä vähän asian sivustakin
Poistakaa jos siltä tuntuu.
Sen takia arvelin akun sipanneen kun solenoidi vain naksahtaa , mutta ei startannut. Kun laittoi kontaktit yhteen niin hyvin starttaa.
Testasin ja mittasin vielä irrallaan niin hyvin naksahtaa mutta ei kytke kontakteja yhteen.
Vähän niinkuin vinssin solenoidi jonka kylläkin voi purkaa ja putsata kontaktipinnat ja tovin taas toimii.
Mutta tämä on niitattu kasaan, no voihan senkin purkaa ja tutkia missä kunnossa kontaktipinnnat ovat.
Niinhän se nykyään tahtoo olla että kaikki tehdään vaihdettaviksi eikä korjattaviksi. Sen olen leipätyössäni nähnyt että uudehkoa laitetta ei voi korjata kun maahantuoja ei myy siihen osia vaan kokonaista osaa esim. piirilevyä ja välillä ei mitään osia vaikka olisi aika kalliskin laite

Esimerkiksi -60 luvun kelanauhuriin ja mankeliin saa kohtalaisen hyvin osia mutta yritäppä saada kalliimpiinkin cd soittimiin osia niin tarjotaan joko koko koneistoa tai sitten siihen ei saa mitään osia ( ei tietenkään koske kaikkia merkkejä).
Mutta vanhoja -50,-60,-70,-80, ja vielä -90 luvun no vielä 2000 luvun alunkin laitteita voi oikeasti korjata

Tulipahan pitkästi tekstiä vähän asian sivustakin

Poistakaa jos siltä tuntuu.
Uudenmaan Mönkijät Ry
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
ihan asiaa tuli. Jokin solenoisi on mielestäni sellainen, että se kannattaa korjaamisen sijaan vaihtaa. Hintakin moiselle on muutamia kymppejä. Mutta mitä monimutkaisemmasta tuotteesta on kyse, on niiden korjaaminen melko mutkikasta. Usein myös suojauksen takia näissä meidän harrastepelien osalta on sellainen, että komponentit on valettu umpeen. Tällöin korjaaminen on käytännössä mahdotonta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polaris Sportsman 500efi -09.
Sammui ajosta vähän röpöttäen. Virrat tulee ja starttaa vaan ei käynnisty.
Vikakoodit ilmotetaan ilmeiseti tän ikäsessä check-engine-valon vilauksilla, ja se kerto seuraavaa:
Ensin 1 vilaus
Sitten 2
Sitten 6
Sitten 1
Mistähän nuo koodit sais selville näin sunnuntaiehtoona?
EDIT:
Löysin käyttöohjekirjan netistä ja sieltä tietysti löyty selityksiä.
Onko joltain hajonnut tulppa ajossa? Jos on niin miten se on ilmennyt?
Sammui ajosta vähän röpöttäen. Virrat tulee ja starttaa vaan ei käynnisty.
Vikakoodit ilmotetaan ilmeiseti tän ikäsessä check-engine-valon vilauksilla, ja se kerto seuraavaa:
Ensin 1 vilaus
Sitten 2
Sitten 6
Sitten 1
Mistähän nuo koodit sais selville näin sunnuntaiehtoona?
EDIT:
Löysin käyttöohjekirjan netistä ja sieltä tietysti löyty selityksiä.
Onko joltain hajonnut tulppa ajossa? Jos on niin miten se on ilmennyt?
-
- 6WD
- Viestit: 437
- Liittynyt: 02 Joulu 2012 21:46
- Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
- Paikkakunta: Espoo & Joutsa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olisiko kellään tietoa missä sijaitsee 850xp -11 mallin ohjaustehostimen rele?
Käytetty johdon päässä ja vika ilmeisesti siinä releessä kun tehostin ei toimi.
On kuulema jossain etukatteen alla egun lähellä.
Sen takia olisi kiva tietää tarkemmin, kun yritin tutkia tehostimelta lähteviä kaapeleita mutta eipä löytynyt ja en haluaisi purkaa koko etumuovia kun silloin joutuisin irroittamaan syylärin siirtosarjan sekä tyhjentämään sen
Jos saisi vaihdettua/kokeilla uudella kätilön ottein, eli käsikopelolla.
Käytetty johdon päässä ja vika ilmeisesti siinä releessä kun tehostin ei toimi.
On kuulema jossain etukatteen alla egun lähellä.
Sen takia olisi kiva tietää tarkemmin, kun yritin tutkia tehostimelta lähteviä kaapeleita mutta eipä löytynyt ja en haluaisi purkaa koko etumuovia kun silloin joutuisin irroittamaan syylärin siirtosarjan sekä tyhjentämään sen

Jos saisi vaihdettua/kokeilla uudella kätilön ottein, eli käsikopelolla.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Terve,
Kones olisi XP 850 -09
Olisiko tietoa miten ylävarin saa linjattua alemman kanssa samaan linjaan?
Nyt ottaa alemman takareunaan kiinni ja tekee vaihteen vaihdosta sietämättömän hankalaa... tosin jostain syystä helpottaa kun lämpeää kunnolla.
Jotain tietoa löysin prikoista ylempään variin, mutta oli mielestäni uudempiin malleihin enkä oikein ymmärrä miten toimisi tuossa.
Kones olisi XP 850 -09
Olisiko tietoa miten ylävarin saa linjattua alemman kanssa samaan linjaan?
Nyt ottaa alemman takareunaan kiinni ja tekee vaihteen vaihdosta sietämättömän hankalaa... tosin jostain syystä helpottaa kun lämpeää kunnolla.
Jotain tietoa löysin prikoista ylempään variin, mutta oli mielestäni uudempiin malleihin enkä oikein ymmärrä miten toimisi tuossa.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Palautuuko ensiövariaattori vapaalle kun tyhjäkäynnillä? Yleensä toimii kunhan putsaa paikat kunnolla ja tarvittaessa liukuhelat uusittu.Happe kirjoitti:Terve,
Kones olisi XP 850 -09
Olisiko tietoa miten ylävarin saa linjattua alemman kanssa samaan linjaan?
Nyt ottaa alemman takareunaan kiinni ja tekee vaihteen vaihdosta sietämättömän hankalaa... tosin jostain syystä helpottaa kun lämpeää kunnolla.
Jotain tietoa löysin prikoista ylempään variin, mutta oli mielestäni uudempiin malleihin enkä oikein ymmärrä miten toimisi tuossa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
No empäs tuota käynnissä katsellut sen tarkemmin, molemmat pyörii vinhasti ainakin kylmänä... Mutta käsin kun pyöritteli niin ajaa selvästi remmin takareunaan.. Vaihtaminen on ollut aina hankalaa ennenkuin kones kunnolla lämmin, nykyään miltei pakko sammuttaa jos haluaa vaihtaa.
Onkohan siellä ylävarin takana mitään prikkoja joita voisi ottaa pois?
Onkohan siellä ylävarin takana mitään prikkoja joita voisi ottaa pois?