Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Roosalla siis eka Polle jolla menty todistettavasti 1000h ?
polle90
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 13 Joulu 2015 21:39

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja polle90 »

Mikähän lie vikana kun polaris sportsman 700efi -04 lämmettyään alkaa moottori nakuttamaan ja röpöttää kun antaa kaasua? Yritin hakea vanhoja keskusteluita ja samoja vikoja tuntuis olevan muillakin, mutta mistään ei lopulta selvinnyt vian aiheuttajaa.
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Polaris4x4 kirjoitti:Pitkät on seisokit... hyvää joulua
Ei mullakaan tullu niitten seisokkien aikana ku vähän vajaa 3000km ja about 220 tuntia. Ja kaks mittaria. Ja noin 1500 litraa paloi bensaa.. :lol:
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Kullanderi
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Tammi 2015 21:01

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Mitenhän nuo Polariksen omat kahvanlämmittimet on tarkotus kytkeä? Mukana vaan englanninkielinen ohje jossa neuvotaan virta ottamaan jostain etuvalolta, mukana ei tullu mitään sulakkeita ja releitä. Voiko sen tosiaan kytkeä niin? Suomenkielinen ohje olis hyvä jos sattus löytymään. Toinen kysymys on kun on tuo peukalonlämmitinki tuossa asennusta vailla niin jos kahvanlämmittimille tarvitaan rele, niin miten nuo saa samaan syssyyn peukalonlämmittimen kanssa, molemmille tarkotus laittaa oma kytkin... juu, ja haulla ei löytyny vastaavaa
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Eikös polariksissa ole edelleen oranssi aux-johto, johon taitaa tulla peräti kaksi johtoa samaan lattaliitinnarttuun. Siellä se on stongavalon alla johtojen seassa. Itse vetäisin edelleen kaikki sähkös releen kautta ja tuosta oranssista vain ohjaus.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Kullanderi
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Tammi 2015 21:01

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Juu pitäs siellä olla, aikasemmin kun asensin lisävalot niin samalla sitä etin sieltä mutten löytäny... Lisävaloille otin herätteen 12v ulosotosta. Mites tuo peukunlämmittimen kytkentä samaan releeseen ja samalla virtapiuhalla? Onnistuuko? Jostain tosiaan ku löytäs tuon suomenkielisen ohjeen kahvalämppäreille...

edit. Kyllä taas menee hermo noitten sähköjen kanssa kun ei voi toimittaa asennusohjeita mukana!! Peukunlämmittimessä kytkimeltä lähtee musta, vihreä ja punainen piuha, vihreässä johdossa joku mötikkä. Sitte lämmityselementiltä lähtee sininen piuha. Miten tuon nyt kytkee kahvanlämmittimien kanssa samaan releeseen?
Kuva
Skiri
4WD
Viestit: 229
Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
Paikkakunta: Kempele

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Skiri »

Kytkimessä varmaan kolmiasentoa, High-Low-Off. Voisiko tuossa mustassa mötikässä olla vastus, joka pienentää lämmityselementille menevää jännitettä, jolloin tulee Low lämmitys.
Kullanderi
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Tammi 2015 21:01

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Joo vastus ilmeisesti. Mutta mitenhän tuo koko hässäkkä kytketään? Vihreä ja sininen tuosta yhteen ja plussaan? Musta tietty maihin
rkku
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Helmi 2015 11:28

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rkku »

Jos noin paljon on palanut bensaa on jotan pahasti pielessä mutta toivottavasti on vain kirjoitusvirhe? Viiden litran keskikulutus kertoo että on ajeltu rauhallisesti eikä olla paljon töitä tehdessä ollut kuormaa! Joulun jatkoja vain sekä hyviä ajokelejä!
Jock
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 03 Maalis 2014 11:06

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jock »

Kullanderi kirjoitti:Joo vastus ilmeisesti. Mutta mitenhän tuo koko hässäkkä kytketään? Vihreä ja sininen tuosta yhteen ja plussaan? Musta tietty maihin
Olettisin, että kytkimen kautta virran pitäisi mennä punaista johtoa pitkin lämmittimelle. Syöttö valitaan kytkimellä joko musta tai vihreä. Selviää helposti mittarilla ja kokeilemalla kytkimen asennot. Sininen lämmittimeltä tulee maahan. Jos haluat syötön releeltä, niin käyttäisin kahta relettä, toisesta syöttö vihreällä vastuksen kautta lämmittimelle ja toisesta punaisella. Ohjaus virtakytkimeltä vastaavasti.
Huoppi
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Helmi 2015 19:19
Mönkijä:: sportman 570

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Huoppi »

Kertokaas onko polaris sportman 570 vm15 ni palasäätöinen venttiilivälys? Mittailin äske välyksiä ja pako on 0.25mm. Eli voiko tota säätää paloilla vai onko hydrauliset? Perinteistä ruuvi säätöä ei tässä ole. Ja jos pala säätönen ni minkä kokonen mahtuu ulkomitoilta paikoilleen. En siis kysy paksuutta ku sehän mitataan ja lasketaan.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Huoppi kirjoitti:Kertokaas onko polaris sportman 570 vm15 ni palasäätöinen venttiilivälys?.
Ei ole hydraulinen eikä normaalit palatkaan vaan koko kuppi vaihdetaan sopivan kokoiseen. Sama systeemi mm. BMW:llä K1200 moottorissa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
ennakkovero
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Tammi 2016 07:55

Polaris 500 -01 Käynnistys

Viesti Kirjoittaja ennakkovero »

Elikkä naru lyö tyhjää kun vetää ja samoin startti. Liekö jäässä vai rikki?
Viimeksi muokannut Pappi, 15 Tammi 2016 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Siirretty. Tervetuloa foorumille. Tässä topicissa on paljon Polarikseen liittyvää asiaa. Toivottavasti ongelmaasi löytyy ratkaisu.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polaris 500 -01 Käynnistys

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Narukäynnistin vetää suoraan vauhtipyörään ja startti bendixväliakselin kautta myös. Lienee kaksi eri vikaa ja koppa otettava auki ennen kuin näkee vian.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Vastaa Viestiin