Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Roosalla siis eka Polle jolla menty todistettavasti 1000h ?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikähän lie vikana kun polaris sportsman 700efi -04 lämmettyään alkaa moottori nakuttamaan ja röpöttää kun antaa kaasua? Yritin hakea vanhoja keskusteluita ja samoja vikoja tuntuis olevan muillakin, mutta mistään ei lopulta selvinnyt vian aiheuttajaa.
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei mullakaan tullu niitten seisokkien aikana ku vähän vajaa 3000km ja about 220 tuntia. Ja kaks mittaria. Ja noin 1500 litraa paloi bensaa..Polaris4x4 kirjoitti:Pitkät on seisokit... hyvää joulua

- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 15 Tammi 2015 21:01
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mitenhän nuo Polariksen omat kahvanlämmittimet on tarkotus kytkeä? Mukana vaan englanninkielinen ohje jossa neuvotaan virta ottamaan jostain etuvalolta, mukana ei tullu mitään sulakkeita ja releitä. Voiko sen tosiaan kytkeä niin? Suomenkielinen ohje olis hyvä jos sattus löytymään. Toinen kysymys on kun on tuo peukalonlämmitinki tuossa asennusta vailla niin jos kahvanlämmittimille tarvitaan rele, niin miten nuo saa samaan syssyyn peukalonlämmittimen kanssa, molemmille tarkotus laittaa oma kytkin... juu, ja haulla ei löytyny vastaavaa
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eikös polariksissa ole edelleen oranssi aux-johto, johon taitaa tulla peräti kaksi johtoa samaan lattaliitinnarttuun. Siellä se on stongavalon alla johtojen seassa. Itse vetäisin edelleen kaikki sähkös releen kautta ja tuosta oranssista vain ohjaus.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 15 Tammi 2015 21:01
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu pitäs siellä olla, aikasemmin kun asensin lisävalot niin samalla sitä etin sieltä mutten löytäny... Lisävaloille otin herätteen 12v ulosotosta. Mites tuo peukunlämmittimen kytkentä samaan releeseen ja samalla virtapiuhalla? Onnistuuko? Jostain tosiaan ku löytäs tuon suomenkielisen ohjeen kahvalämppäreille...
edit. Kyllä taas menee hermo noitten sähköjen kanssa kun ei voi toimittaa asennusohjeita mukana!! Peukunlämmittimessä kytkimeltä lähtee musta, vihreä ja punainen piuha, vihreässä johdossa joku mötikkä. Sitte lämmityselementiltä lähtee sininen piuha. Miten tuon nyt kytkee kahvanlämmittimien kanssa samaan releeseen?

edit. Kyllä taas menee hermo noitten sähköjen kanssa kun ei voi toimittaa asennusohjeita mukana!! Peukunlämmittimessä kytkimeltä lähtee musta, vihreä ja punainen piuha, vihreässä johdossa joku mötikkä. Sitte lämmityselementiltä lähtee sininen piuha. Miten tuon nyt kytkee kahvanlämmittimien kanssa samaan releeseen?

-
- 4WD
- Viestit: 229
- Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
- Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
- Paikkakunta: Kempele
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kytkimessä varmaan kolmiasentoa, High-Low-Off. Voisiko tuossa mustassa mötikässä olla vastus, joka pienentää lämmityselementille menevää jännitettä, jolloin tulee Low lämmitys.
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 15 Tammi 2015 21:01
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo vastus ilmeisesti. Mutta mitenhän tuo koko hässäkkä kytketään? Vihreä ja sininen tuosta yhteen ja plussaan? Musta tietty maihin
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos noin paljon on palanut bensaa on jotan pahasti pielessä mutta toivottavasti on vain kirjoitusvirhe? Viiden litran keskikulutus kertoo että on ajeltu rauhallisesti eikä olla paljon töitä tehdessä ollut kuormaa! Joulun jatkoja vain sekä hyviä ajokelejä!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olettisin, että kytkimen kautta virran pitäisi mennä punaista johtoa pitkin lämmittimelle. Syöttö valitaan kytkimellä joko musta tai vihreä. Selviää helposti mittarilla ja kokeilemalla kytkimen asennot. Sininen lämmittimeltä tulee maahan. Jos haluat syötön releeltä, niin käyttäisin kahta relettä, toisesta syöttö vihreällä vastuksen kautta lämmittimelle ja toisesta punaisella. Ohjaus virtakytkimeltä vastaavasti.Kullanderi kirjoitti:Joo vastus ilmeisesti. Mutta mitenhän tuo koko hässäkkä kytketään? Vihreä ja sininen tuosta yhteen ja plussaan? Musta tietty maihin
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kertokaas onko polaris sportman 570 vm15 ni palasäätöinen venttiilivälys? Mittailin äske välyksiä ja pako on 0.25mm. Eli voiko tota säätää paloilla vai onko hydrauliset? Perinteistä ruuvi säätöä ei tässä ole. Ja jos pala säätönen ni minkä kokonen mahtuu ulkomitoilta paikoilleen. En siis kysy paksuutta ku sehän mitataan ja lasketaan.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei ole hydraulinen eikä normaalit palatkaan vaan koko kuppi vaihdetaan sopivan kokoiseen. Sama systeemi mm. BMW:llä K1200 moottorissa.Huoppi kirjoitti:Kertokaas onko polaris sportman 570 vm15 ni palasäätöinen venttiilivälys?.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 15 Tammi 2016 07:55
Polaris 500 -01 Käynnistys
Elikkä naru lyö tyhjää kun vetää ja samoin startti. Liekö jäässä vai rikki?
Viimeksi muokannut Pappi, 15 Tammi 2016 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Siirretty. Tervetuloa foorumille. Tässä topicissa on paljon Polarikseen liittyvää asiaa. Toivottavasti ongelmaasi löytyy ratkaisu.
Syy: Siirretty. Tervetuloa foorumille. Tässä topicissa on paljon Polarikseen liittyvää asiaa. Toivottavasti ongelmaasi löytyy ratkaisu.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polaris 500 -01 Käynnistys
Narukäynnistin vetää suoraan vauhtipyörään ja startti bendixväliakselin kautta myös. Lienee kaksi eri vikaa ja koppa otettava auki ennen kuin näkee vian.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi