Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Miksette tee kuin minä.
Huputatte mönkijän ja laitatte tehokkaan sisälämmittimen astinlaudalle ja suuntaatte kohti konetta.
Näin kone esilämpiää ja varmaan lämpöhönkäyksestä osansa saa myös akku.
10minuutin lämmitykskin tekee ihmeitä ja kun vehje tulilla annan käydä vielä huputettuna hetken. Kaikki muovit yms. notkistuu.

Näin mönkkäri on aina lähtenyt kuin palmunalta, paitsi kerran ;)
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Polle viety paikalliseen huoltoon. Kuulemma -09 ja -10 mustan värisissä polleissa on ollut johtosarjassa vikaa. Tätä epäilivät omassakin kulkineessa olevan.

Huomenissa alakaa selvitä.
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Tässähän kävi sitten niin että kun polle oli huollon pajassa kolme tuntia lämpösessä niin törähti nätisti käymään. Eli siellä on joku paikka mikä ei vaan välittänyt näistä tulipalopakkasista.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

JiiVee kirjoitti:Tässähän kävi sitten niin että kun polle oli huollon pajassa kolme tuntia lämpösessä niin törähti nätisti käymään. Eli siellä on joku paikka mikä ei vaan välittänyt näistä tulipalopakkasista.
katoitteko edellisessä postauksessani olleet kohdat?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Olisko kellään ideaa että mikä vois 570 pollen neliveossa vikana ku ei mee heti päälle?? valo syttyy mittariin kyllä. Sitten ku ajaa nelikko päällä usiamman kilsan nii alkaa toimia. Oliskohan etuperässä vettä ja se jäätyy ja sulaa ja alkaa toimiin?
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

sf-atv kirjoitti:
JiiVee kirjoitti:Tässähän kävi sitten niin että kun polle oli huollon pajassa kolme tuntia lämpösessä niin törähti nätisti käymään. Eli siellä on joku paikka mikä ei vaan välittänyt näistä tulipalopakkasista.
katoitteko edellisessä postauksessani olleet kohdat?
Ei siellä mitään kerenneet sille tehdä, eivätkä kyllä valohoidosta mitään velottaneetkaan.
Huoppi
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Helmi 2015 19:19
Mönkijä:: sportman 570

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Huoppi »

jami85 kirjoitti:Olisko kellään ideaa että mikä vois 570 pollen neliveossa vikana ku ei mee heti päälle?? valo syttyy mittariin kyllä. Sitten ku ajaa nelikko päällä usiamman kilsan nii alkaa toimia. Oliskohan etuperässä vettä ja se jäätyy ja sulaa ja alkaa toimiin?
Öljynvaihdolla lähtisin ite liikkeelle. Suosittelen vaihtamaan ne etuperä öljyt 25h välein. Siellä on kumminki alle 3dl sitä öljyy. Litran purkista vaihtaa monta kertaa. Ja turha vinssiä purkaa edestä, valuttelee huohotusputkee pitki uudet öljyt.
Avatar
jami85
Tracks
Viestit: 1041
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
Paikkakunta: Tornio

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jami85 »

Juu nii mie aattelin tehäkki. Noilla öljyillä ajettu noin 15tuntia
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
juss1
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Tammi 2016 19:11

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja juss1 »

Terveppä vaan kaikille. Nyt olis sellasta vähän isomman oloista ongelmaa vajaa 300tuntia ajetussa vm:08 sportsman 500 H.O:ssa kun tais mennä kone jumiin... Elikkä laitoin koneen käymään ja annoin käydä tyhjää abaut 5min ja lähdin ajamaan, pääsin noin 50m kunnes pysähty aivan ku seinään olis ajanut. startti ei jaksanu enää pyöriä kunnolla sekä koneesta kuului erittäin epämielyttävä rohina ja narina, käynnistys naru ei liiku senttiäkään. Vehje talliin ja iltasella kun aloin renkaita potkimaan niin käänsin piruuttani virtaavaimesta ja tuohan hörähti käymään, kävi siinä sitte noin 3min ja pari kertaa nostin kierroksiakin joita otti ihan normaalisti sitten taas kone pysähtyi seinään... jotain rikki ilmeisesti ja hirttää kiinni lämmettesään.

jos joku viisas osaisi sanoa mistä lähetään etsimään vikaa noilla tuntimäärillä kun en olisi uskonut koneen antavan periksi-
'
kiitos jo etukäteen ja varmasti palaamme asian ääreen vielä tänne
Skiri
4WD
Viestit: 229
Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
Paikkakunta: Kempele

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Skiri »

Mittaa puristukset mittarilla?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Kurkkaa öljytikkua ettei öljyn pinta esmes bensiinin tulvimisen vuoksi ole päässyt kasvamaan.
juss1
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Tammi 2016 19:11

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja juss1 »

ViiMax kirjoitti:Kurkkaa öljytikkua ettei öljyn pinta esmes bensiinin tulvimisen vuoksi ole päässyt kasvamaan.

öljynpinta noussut huomattavasti... tikku kastuu ylös asti ja ja öljy melkoista litkua eli vaikuttaa juuri kun olisi bensaa seassa. kiukkupäissäni aikaisemmin edes kiinnitänyt huomiota :) joten mitäs seuraavaksi?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ota ensin kaikki öljyt ja muut litkut pohjapropun kautta pois. Katso on seassa ylimääräistä. Jos ei, niin uudet öljyt ja suodatin peliin ja tarkista, ettei kaasarin uimurikammio vuoda. Itsellä oli uimurikammion venttiili kulunut ihan loppuun ja besiini haisi, kun konetta siirsi perävaunulla. Ensihätään auttaa bensahanan sulkeminen aina kun kone seisoo.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

juss1 kirjoitti:öljynpinta noussut huomattavasti... tikku kastuu ylös asti ja ja öljy melkoista litkua eli vaikuttaa juuri kun olisi bensaa seassa. kiukkupäissäni aikaisemmin edes kiinnitänyt huomiota :) joten mitäs seuraavaksi?
Juu Roosan ohjeilla eteenpäin, tuolleen se teki kaverinkin laitteessa kun oli kaikki paikat täynnä tulvinutta bensaa, ei jaksanu startti enää pyörittää. Syy oli tulvinut/vuotava kaasutin joka lopetti tuon kun perusteellisesti putsattiin cleanerillä sekä paineilmalla.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Pata siis kestää jumimisen yms ilman särkymistä ?

Jos niin, niin eikun myyntiin..
Vastaa Viestiin