Miksette tee kuin minä.
Huputatte mönkijän ja laitatte tehokkaan sisälämmittimen astinlaudalle ja suuntaatte kohti konetta.
Näin kone esilämpiää ja varmaan lämpöhönkäyksestä osansa saa myös akku.
10minuutin lämmitykskin tekee ihmeitä ja kun vehje tulilla annan käydä vielä huputettuna hetken. Kaikki muovit yms. notkistuu.
Näin mönkkäri on aina lähtenyt kuin palmunalta, paitsi kerran
Polle viety paikalliseen huoltoon. Kuulemma -09 ja -10 mustan värisissä polleissa on ollut johtosarjassa vikaa. Tätä epäilivät omassakin kulkineessa olevan.
Tässähän kävi sitten niin että kun polle oli huollon pajassa kolme tuntia lämpösessä niin törähti nätisti käymään. Eli siellä on joku paikka mikä ei vaan välittänyt näistä tulipalopakkasista.
JiiVee kirjoitti:Tässähän kävi sitten niin että kun polle oli huollon pajassa kolme tuntia lämpösessä niin törähti nätisti käymään. Eli siellä on joku paikka mikä ei vaan välittänyt näistä tulipalopakkasista.
katoitteko edellisessä postauksessani olleet kohdat?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC http://www.sefotec.fi
Olisko kellään ideaa että mikä vois 570 pollen neliveossa vikana ku ei mee heti päälle?? valo syttyy mittariin kyllä. Sitten ku ajaa nelikko päällä usiamman kilsan nii alkaa toimia. Oliskohan etuperässä vettä ja se jäätyy ja sulaa ja alkaa toimiin?
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
JiiVee kirjoitti:Tässähän kävi sitten niin että kun polle oli huollon pajassa kolme tuntia lämpösessä niin törähti nätisti käymään. Eli siellä on joku paikka mikä ei vaan välittänyt näistä tulipalopakkasista.
katoitteko edellisessä postauksessani olleet kohdat?
Ei siellä mitään kerenneet sille tehdä, eivätkä kyllä valohoidosta mitään velottaneetkaan.
jami85 kirjoitti:Olisko kellään ideaa että mikä vois 570 pollen neliveossa vikana ku ei mee heti päälle?? valo syttyy mittariin kyllä. Sitten ku ajaa nelikko päällä usiamman kilsan nii alkaa toimia. Oliskohan etuperässä vettä ja se jäätyy ja sulaa ja alkaa toimiin?
Öljynvaihdolla lähtisin ite liikkeelle. Suosittelen vaihtamaan ne etuperä öljyt 25h välein. Siellä on kumminki alle 3dl sitä öljyy. Litran purkista vaihtaa monta kertaa. Ja turha vinssiä purkaa edestä, valuttelee huohotusputkee pitki uudet öljyt.
Terveppä vaan kaikille. Nyt olis sellasta vähän isomman oloista ongelmaa vajaa 300tuntia ajetussa vm:08 sportsman 500 H.O:ssa kun tais mennä kone jumiin... Elikkä laitoin koneen käymään ja annoin käydä tyhjää abaut 5min ja lähdin ajamaan, pääsin noin 50m kunnes pysähty aivan ku seinään olis ajanut. startti ei jaksanu enää pyöriä kunnolla sekä koneesta kuului erittäin epämielyttävä rohina ja narina, käynnistys naru ei liiku senttiäkään. Vehje talliin ja iltasella kun aloin renkaita potkimaan niin käänsin piruuttani virtaavaimesta ja tuohan hörähti käymään, kävi siinä sitte noin 3min ja pari kertaa nostin kierroksiakin joita otti ihan normaalisti sitten taas kone pysähtyi seinään... jotain rikki ilmeisesti ja hirttää kiinni lämmettesään.
jos joku viisas osaisi sanoa mistä lähetään etsimään vikaa noilla tuntimäärillä kun en olisi uskonut koneen antavan periksi-
'
kiitos jo etukäteen ja varmasti palaamme asian ääreen vielä tänne
ViiMax kirjoitti:Kurkkaa öljytikkua ettei öljyn pinta esmes bensiinin tulvimisen vuoksi ole päässyt kasvamaan.
öljynpinta noussut huomattavasti... tikku kastuu ylös asti ja ja öljy melkoista litkua eli vaikuttaa juuri kun olisi bensaa seassa. kiukkupäissäni aikaisemmin edes kiinnitänyt huomiota joten mitäs seuraavaksi?
Ota ensin kaikki öljyt ja muut litkut pohjapropun kautta pois. Katso on seassa ylimääräistä. Jos ei, niin uudet öljyt ja suodatin peliin ja tarkista, ettei kaasarin uimurikammio vuoda. Itsellä oli uimurikammion venttiili kulunut ihan loppuun ja besiini haisi, kun konetta siirsi perävaunulla. Ensihätään auttaa bensahanan sulkeminen aina kun kone seisoo.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
juss1 kirjoitti:öljynpinta noussut huomattavasti... tikku kastuu ylös asti ja ja öljy melkoista litkua eli vaikuttaa juuri kun olisi bensaa seassa. kiukkupäissäni aikaisemmin edes kiinnitänyt huomiota joten mitäs seuraavaksi?
Juu Roosan ohjeilla eteenpäin, tuolleen se teki kaverinkin laitteessa kun oli kaikki paikat täynnä tulvinutta bensaa, ei jaksanu startti enää pyörittää. Syy oli tulvinut/vuotava kaasutin joka lopetti tuon kun perusteellisesti putsattiin cleanerillä sekä paineilmalla.