Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

Kiitoksia neuvoista. Itsellä kävi mielessä että laitan läpinäkyvää bensaletkua ja siihen bensaa, jos pinta laskee, niin silloin jostain vuotaa. Kevyesti puhaltaa perään, niin eikös tuon pitäisi ajaa sama asia?
Mistäs noita kaasarin osia? En äkkiseltään löytänyt ylhäällä mainostavan liikkeen sivuilta miun malliin kaasarin osia, ebay:stä löysin yhden firman jenkkilästä mikä myy alkuperäisiä mikunin osia tuohon sportsman 500ho-2008 käytettyyn bst40-kaasariin.....tuota bst-kaasaria kuitenkin käytetty netin perusteella aika monessa eri värkissä....
Mistä ootte osia tilannu vai käytättekö alkuperäisosia?
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Alkuperäisenä ei neulaventtiilin pelkkää O-rengasta saa. Koko venttiili maksaa noin 71€. Kohokammion tiiviste erikseen saatavissa. O-renkaaksi sopinee myös jonkun muun kaasuttimen O-rengas.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

Eli taitaa olla helpointa mennä suosiolla ostamaan 3131359 neulasarja ja uimurin tiiviste 3130917. Onko mitään muuta mitä samalla kannattaa tutkia/uusia? Mites tuo öljyjen vaihto, riittääkö että vaihtaa nyt uudet öljyt ja suodattimen, vai kannattaako ajella jonkun aikaa ja vaihtaa uudestaan vai mite? Ei oo tullu leikittyä ku ruiskuvehkeiden kanssa viimiset 25 vuotta ja pappatunan kaasari oli pikkasen yksinkertaisempi rakenteeltaan!
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

Nyt ois taas polle nipussa, kiitokset kaikille neuvoista. Se o-rengas oli selkeästi kulunut, hitto kun ei tullut mitattua ennen paikoilleen laittoa. Jos jollain koko tiedossa, niin moni säästäisi euroja kivasti! Katselin yks päivä yhtä kotari palstaa, siellä neuvottiin vaihtamaan kaasarin ruuvit kuusiokoloruuveihin. Olen aivan samaa mieltä asiasta...kaasari on joskus avattu ja ruuvien kannat aivan pyöreinä, teettää kivasti ylimääräistä työtä ruuvien pois porailu!
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Kuusiokoloruuvit ovat kyllä mukavemmat mutta voi myös houkuttaa ylikiristämiseen. Pitää muistaa, että tiiviste tiivistää eikä ylimääräinen ruuvien kiristys auta jos tiiviste on huono. Ruuveja ei tarvitse yleensä porata kun ne aukeaa hyvillä pihdeillä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Koukku67
6WD
Viestit: 251
Liittynyt: 25 Huhti 2014 20:32
Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EFI 2014
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koukku67 »

Eikös kuusiokoloruuvit ole tarkoitettu avattavaksi kuusiokoloavaimella :roll:
Polaris Sportsman 570 EFI Forest T3
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Koukku67 kirjoitti:Eikös kuusiokoloruuvit ole tarkoitettu avattavaksi kuusiokoloavaimella :roll:
Poraaminen liittyi niihin alkuperäisiin ruuveihin jotka kannasta rikki.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

Ja ongelmat jatkuu....eli se uimurin neulasarja on nyt vaihdettu. Käytii pojan kaa ajelemassa ja huomasin että bensaa valuu välillä ylivuotoletkusta. Koko letkua ei alunperin ollut edes paikoillaan, laitoin läpinäkyvää letkua niin pitkän pätkän että letkun pää lepää astinlaudalla, on helpompi tarkkailla tulvimista.
Elikkäs...vekotin toimii hyvin, käy tyhjäkäyntiä nätisti, vastaa kaasuun hyvin, ei röpellä, mielestäni toimii niinkuin pitääkin! Mutta kun ajaa niin että mönkijä on hiukan kallistuneena vasemmalle puolelle, niin silloin rupeaa letkusta valumaan bensaa ulos! En ottanut kaasaria kokonaan irti kun vaihdoin sen uimurin neulasarjan, mutta koitin kallistella kaasaria ja puhaltaa, minusta tuntui venttiili pitävän. Ei nyt itellä tule muuta mieleen kuin ettei se neulan säätö kuitenkaan ole ok, vai tuleeko jollain jotain muita vaihtoehtoja mieleen? Sitä neulaahan ei muuten säädetä kuin sitä peltiä taivuttamalla?
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Mikähän osa tekee Sportsman 800EFI -05 vaihdekepin "pykälät"? Ny ongelmana se ettei tunne ollenkaan että loksahtaako vaihteet paikoilleen vai ei koska keppi liikkuu ilman pykäliä. Hiukan rasittavaa tuo lumitöiden teko :D Olisiko kenties kuva osa 9?

Kuva
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Sen mekanismin kannen voi avata ilman koko laatikon purkua ja siellä on se "pykälämekanismi". Veikkaan jousta 68 rikkinäiseksi.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

Iso kiitos! Täytyykin tutkia ja pistää jousi tilaukseen jos siitä tosiaan johtuu =D>
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Avatar
KpHr
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
Mönkijä:: Polle 500 HO -11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KpHr »

golffari: mittasitko bensan pinnan kuten manuaalissa neuvotaan? Minä jouduin tuon o-renkaan vaihdon jälkeen kerran vielä purkamaan kaasarin, koho ei ollut kunnolla paikallaan. Onhan sinulla pollesta manuaali? Tuon kohon asennus on ainakin manuaalin mukaan aika tarkka homma kaikkinensa ja muistaakseni manuskin ohjeiden mukaan kun toimii niin kaasarin on oltava ihan pöydällä irti.

Minulla tosin on 2011 HO mutta luulisin että sama mikunin kaasari tuosta vanhemmastakin löytyy.

-KpHr-
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

golffari kirjoitti: koitin kallistella kaasaria ja puhaltaa, minusta tuntui venttiili pitävän.
Omin keuhkoin puhaltamalla ei saa tarpeeksi painetta tuon toteamiseksi :)
Be pinnan korkeuden saa tod näk tarkastettua niin että käännät sen pitkän kirkkaan ylivuotoletkun ylöspäin, avaat ruuvin ja katsot mille korkeudelle be pinta jää letkussa. Toimii siis niinkuin vanhanajan vesivaaka.
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

No eipä tullut pintaa tarkistettua ku se o-rengas oli niin löysä, että homma vaikutti aivan päivän selvältä vian aiheuttajalta! ](*,)
No, nyt on letku valmiina paikoillaan niin on helppo tarkistaa se pinta. korjausopas löytyy ja tuolta http://advrider.com/index.php?threads/t ... le.347184/
tuli katseltua ohjeita.
Kun tuossa koho asetelmassa on tuo putki missä on tuo o-rengas, niin mitähän se tekee? Meinaan että se on vielä vanha eikä vaikuttanut kovin napakalta.
Mutta mutta....eli se pinnan tarkistus seuraavaksi, korjausoppaan mukaan sen pitää olla 1.5mm tiivistepinnan yläpuolella ilmanputsarin päästä mitattuna.
Tuosta vuotamisesta sen verran vielä, jenkkien foorumilla kertoilevat, että vaikka otettaisiin aivan uusi kaasaripeli, niin aina tulee hiukan bensaa ylivuotolinjasta. Ainut konsti saada vuoto loppumaan on tulpata ylivuotoletku!!!!! En kyllä moista mene tekemään, vasta yhdeltä tutulta meni koko motti paskaksi kun kyseinen linja oli tulpattu, meinaan vaan että kaikkea ei kannata uskoa mitä netissä kirjoitellaan.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jos tulppaa ylivuotoletkun, niin kaikki vuoto menee koneeseen laimentamaan öljyä. Se ei todellakaan kannata.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin