Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
- Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
- Paikkakunta: lappeenranta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitoksia neuvoista. Itsellä kävi mielessä että laitan läpinäkyvää bensaletkua ja siihen bensaa, jos pinta laskee, niin silloin jostain vuotaa. Kevyesti puhaltaa perään, niin eikös tuon pitäisi ajaa sama asia?
Mistäs noita kaasarin osia? En äkkiseltään löytänyt ylhäällä mainostavan liikkeen sivuilta miun malliin kaasarin osia, ebay:stä löysin yhden firman jenkkilästä mikä myy alkuperäisiä mikunin osia tuohon sportsman 500ho-2008 käytettyyn bst40-kaasariin.....tuota bst-kaasaria kuitenkin käytetty netin perusteella aika monessa eri värkissä....
Mistä ootte osia tilannu vai käytättekö alkuperäisosia?
Mistäs noita kaasarin osia? En äkkiseltään löytänyt ylhäällä mainostavan liikkeen sivuilta miun malliin kaasarin osia, ebay:stä löysin yhden firman jenkkilästä mikä myy alkuperäisiä mikunin osia tuohon sportsman 500ho-2008 käytettyyn bst40-kaasariin.....tuota bst-kaasaria kuitenkin käytetty netin perusteella aika monessa eri värkissä....
Mistä ootte osia tilannu vai käytättekö alkuperäisosia?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Alkuperäisenä ei neulaventtiilin pelkkää O-rengasta saa. Koko venttiili maksaa noin 71€. Kohokammion tiiviste erikseen saatavissa. O-renkaaksi sopinee myös jonkun muun kaasuttimen O-rengas.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
- Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
- Paikkakunta: lappeenranta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eli taitaa olla helpointa mennä suosiolla ostamaan 3131359 neulasarja ja uimurin tiiviste 3130917. Onko mitään muuta mitä samalla kannattaa tutkia/uusia? Mites tuo öljyjen vaihto, riittääkö että vaihtaa nyt uudet öljyt ja suodattimen, vai kannattaako ajella jonkun aikaa ja vaihtaa uudestaan vai mite? Ei oo tullu leikittyä ku ruiskuvehkeiden kanssa viimiset 25 vuotta ja pappatunan kaasari oli pikkasen yksinkertaisempi rakenteeltaan!
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
- Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
- Paikkakunta: lappeenranta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt ois taas polle nipussa, kiitokset kaikille neuvoista. Se o-rengas oli selkeästi kulunut, hitto kun ei tullut mitattua ennen paikoilleen laittoa. Jos jollain koko tiedossa, niin moni säästäisi euroja kivasti! Katselin yks päivä yhtä kotari palstaa, siellä neuvottiin vaihtamaan kaasarin ruuvit kuusiokoloruuveihin. Olen aivan samaa mieltä asiasta...kaasari on joskus avattu ja ruuvien kannat aivan pyöreinä, teettää kivasti ylimääräistä työtä ruuvien pois porailu!
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kuusiokoloruuvit ovat kyllä mukavemmat mutta voi myös houkuttaa ylikiristämiseen. Pitää muistaa, että tiiviste tiivistää eikä ylimääräinen ruuvien kiristys auta jos tiiviste on huono. Ruuveja ei tarvitse yleensä porata kun ne aukeaa hyvillä pihdeillä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- 6WD
- Viestit: 251
- Liittynyt: 25 Huhti 2014 20:32
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EFI 2014
- Paikkakunta: Kuhmo
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eikös kuusiokoloruuvit ole tarkoitettu avattavaksi kuusiokoloavaimella 

Polaris Sportsman 570 EFI Forest T3
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Poraaminen liittyi niihin alkuperäisiin ruuveihin jotka kannasta rikki.Koukku67 kirjoitti:Eikös kuusiokoloruuvit ole tarkoitettu avattavaksi kuusiokoloavaimella
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
- Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
- Paikkakunta: lappeenranta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ja ongelmat jatkuu....eli se uimurin neulasarja on nyt vaihdettu. Käytii pojan kaa ajelemassa ja huomasin että bensaa valuu välillä ylivuotoletkusta. Koko letkua ei alunperin ollut edes paikoillaan, laitoin läpinäkyvää letkua niin pitkän pätkän että letkun pää lepää astinlaudalla, on helpompi tarkkailla tulvimista.
Elikkäs...vekotin toimii hyvin, käy tyhjäkäyntiä nätisti, vastaa kaasuun hyvin, ei röpellä, mielestäni toimii niinkuin pitääkin! Mutta kun ajaa niin että mönkijä on hiukan kallistuneena vasemmalle puolelle, niin silloin rupeaa letkusta valumaan bensaa ulos! En ottanut kaasaria kokonaan irti kun vaihdoin sen uimurin neulasarjan, mutta koitin kallistella kaasaria ja puhaltaa, minusta tuntui venttiili pitävän. Ei nyt itellä tule muuta mieleen kuin ettei se neulan säätö kuitenkaan ole ok, vai tuleeko jollain jotain muita vaihtoehtoja mieleen? Sitä neulaahan ei muuten säädetä kuin sitä peltiä taivuttamalla?
Elikkäs...vekotin toimii hyvin, käy tyhjäkäyntiä nätisti, vastaa kaasuun hyvin, ei röpellä, mielestäni toimii niinkuin pitääkin! Mutta kun ajaa niin että mönkijä on hiukan kallistuneena vasemmalle puolelle, niin silloin rupeaa letkusta valumaan bensaa ulos! En ottanut kaasaria kokonaan irti kun vaihdoin sen uimurin neulasarjan, mutta koitin kallistella kaasaria ja puhaltaa, minusta tuntui venttiili pitävän. Ei nyt itellä tule muuta mieleen kuin ettei se neulan säätö kuitenkaan ole ok, vai tuleeko jollain jotain muita vaihtoehtoja mieleen? Sitä neulaahan ei muuten säädetä kuin sitä peltiä taivuttamalla?
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mikähän osa tekee Sportsman 800EFI -05 vaihdekepin "pykälät"? Ny ongelmana se ettei tunne ollenkaan että loksahtaako vaihteet paikoilleen vai ei koska keppi liikkuu ilman pykäliä. Hiukan rasittavaa tuo lumitöiden teko
Olisiko kenties kuva osa 9?



Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sen mekanismin kannen voi avata ilman koko laatikon purkua ja siellä on se "pykälämekanismi". Veikkaan jousta 68 rikkinäiseksi.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Iso kiitos! Täytyykin tutkia ja pistää jousi tilaukseen jos siitä tosiaan johtuu 

Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
- KpHr
- 4WD
- Viestit: 134
- Liittynyt: 08 Tammi 2012 18:57
- Mönkijä:: Polle 500 HO -11
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
golffari: mittasitko bensan pinnan kuten manuaalissa neuvotaan? Minä jouduin tuon o-renkaan vaihdon jälkeen kerran vielä purkamaan kaasarin, koho ei ollut kunnolla paikallaan. Onhan sinulla pollesta manuaali? Tuon kohon asennus on ainakin manuaalin mukaan aika tarkka homma kaikkinensa ja muistaakseni manuskin ohjeiden mukaan kun toimii niin kaasarin on oltava ihan pöydällä irti.
Minulla tosin on 2011 HO mutta luulisin että sama mikunin kaasari tuosta vanhemmastakin löytyy.
-KpHr-
Minulla tosin on 2011 HO mutta luulisin että sama mikunin kaasari tuosta vanhemmastakin löytyy.
-KpHr-
-
- 4WD
- Viestit: 160
- Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
- Mönkijä:: Polaris SP800 Efi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Omin keuhkoin puhaltamalla ei saa tarpeeksi painetta tuon toteamiseksigolffari kirjoitti: koitin kallistella kaasaria ja puhaltaa, minusta tuntui venttiili pitävän.

Be pinnan korkeuden saa tod näk tarkastettua niin että käännät sen pitkän kirkkaan ylivuotoletkun ylöspäin, avaat ruuvin ja katsot mille korkeudelle be pinta jää letkussa. Toimii siis niinkuin vanhanajan vesivaaka.
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
- Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
- Paikkakunta: lappeenranta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
No eipä tullut pintaa tarkistettua ku se o-rengas oli niin löysä, että homma vaikutti aivan päivän selvältä vian aiheuttajalta!
No, nyt on letku valmiina paikoillaan niin on helppo tarkistaa se pinta. korjausopas löytyy ja tuolta http://advrider.com/index.php?threads/t ... le.347184/
tuli katseltua ohjeita.
Kun tuossa koho asetelmassa on tuo putki missä on tuo o-rengas, niin mitähän se tekee? Meinaan että se on vielä vanha eikä vaikuttanut kovin napakalta.
Mutta mutta....eli se pinnan tarkistus seuraavaksi, korjausoppaan mukaan sen pitää olla 1.5mm tiivistepinnan yläpuolella ilmanputsarin päästä mitattuna.
Tuosta vuotamisesta sen verran vielä, jenkkien foorumilla kertoilevat, että vaikka otettaisiin aivan uusi kaasaripeli, niin aina tulee hiukan bensaa ylivuotolinjasta. Ainut konsti saada vuoto loppumaan on tulpata ylivuotoletku!!!!! En kyllä moista mene tekemään, vasta yhdeltä tutulta meni koko motti paskaksi kun kyseinen linja oli tulpattu, meinaan vaan että kaikkea ei kannata uskoa mitä netissä kirjoitellaan.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
No, nyt on letku valmiina paikoillaan niin on helppo tarkistaa se pinta. korjausopas löytyy ja tuolta http://advrider.com/index.php?threads/t ... le.347184/
tuli katseltua ohjeita.
Kun tuossa koho asetelmassa on tuo putki missä on tuo o-rengas, niin mitähän se tekee? Meinaan että se on vielä vanha eikä vaikuttanut kovin napakalta.
Mutta mutta....eli se pinnan tarkistus seuraavaksi, korjausoppaan mukaan sen pitää olla 1.5mm tiivistepinnan yläpuolella ilmanputsarin päästä mitattuna.
Tuosta vuotamisesta sen verran vielä, jenkkien foorumilla kertoilevat, että vaikka otettaisiin aivan uusi kaasaripeli, niin aina tulee hiukan bensaa ylivuotolinjasta. Ainut konsti saada vuoto loppumaan on tulpata ylivuotoletku!!!!! En kyllä moista mene tekemään, vasta yhdeltä tutulta meni koko motti paskaksi kun kyseinen linja oli tulpattu, meinaan vaan että kaikkea ei kannata uskoa mitä netissä kirjoitellaan.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos tulppaa ylivuotoletkun, niin kaikki vuoto menee koneeseen laimentamaan öljyä. Se ei todellakaan kannata.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress