Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
- Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
- Paikkakunta: lappeenranta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarkastin sen bensan pinnan-> liian ylhäällähän tuo on!!! Ens viikonloppuna taas korjataan mönkijää.
Laitoin limpparipullon sen letkun päähän ja pari tuntia ajelin, ei sieltä hirveästi bensaa ollu valunu, mutta kun tuo pinta on v....llaan, niin pakkohan se on tarkistaa!
Laitoin limpparipullon sen letkun päähän ja pari tuntia ajelin, ei sieltä hirveästi bensaa ollu valunu, mutta kun tuo pinta on v....llaan, niin pakkohan se on tarkistaa!
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Huomasin eilen, että vasen takapyörä napsuu.. tulin pilkiltä kotiin ja tankkasin, jonka jälkeen työnsin laitteen sammuksissa suojaansa. Tuolloin huomasin napsumisen. Napse kuitenkin hävisi työnnettyäni pari kertaa eteen ja taaksepäin noin metrin matkan. Voiko olla murros viallinen ja jos, niin isokin projekti? Jättääkö välille jos rikkoutuu kunnolla?
Pitää tutkia ja kuulostella illalla paremmin.
Pitää tutkia ja kuulostella illalla paremmin.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Normaalitiellä takana napsuminen harvemmin jättää tielle, mutta maastossa eteneminen hidastuu merkittävästi.
Melko varmuudella on menossa murros. Ota riuska ote vetoakselista ja revi kaikkiin suuntii. Liikettä saa olla pitkittäin, mutta muuten suurempaa väljää ei saisi olla.
Melko varmuudella on menossa murros. Ota riuska ote vetoakselista ja revi kaikkiin suuntii. Liikettä saa olla pitkittäin, mutta muuten suurempaa väljää ei saisi olla.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt on pikaseltaan käyty tempomassa vetaria, sen minkä pääsi muovisuojan irroittamalla kokeilemaan. Ihan jämyltä tuntui, eli jätetään asia tällä erää seurantaan. Kiitos Roosalle 

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kävin jäällä 10km pilkkireissun ryöjämässä tuon Polariksen, vallitseviin olosuhteisiin, paskan nelivedon kanssa. Kierroksia 5000 ja vauhtia 10.. hitaalla puolella. Ei liene kovin taloudellistakaan. Pitkällä puolella ei jaksa kulkea rehellisesti ja alkaa hetken päästä remmi kärytä..
Eli lunta vajaa 15cm. josta alla sohjoa osa. Ei kulje takapotkuna ja etusten lähtiessä mukaan löytyy veto/pito samantien ja älytön automaatti irrottaa etuvedon pois ja sama sonta alusta taas
Tuokin systeemi toimisi paremmin, jos pyörien vetonopeus olisi sama, muttei ole vaan käytännössä takapää suttaa koko ajan tyhjää, etusten vetäessäkin.
Miksiköhän tuohon ei ole tehty nelivedon lukitusta manuaalisesti, kuten oikeissa nelivetomönkkäreissä on?
Olisikohan miten mahdollista huijata pitämään neliveto päällä koko ajan, vaikkapa tekemällä pieni homemade sähkökytkentä ja katkaisin oikeaan väliin?
Yksi vaihtoehto on tietysti laittaa mopo peräkärriin ja käydä vaihtamassa Koneveturista oikeasti nelivetoinen mönkkäri.
Eli lunta vajaa 15cm. josta alla sohjoa osa. Ei kulje takapotkuna ja etusten lähtiessä mukaan löytyy veto/pito samantien ja älytön automaatti irrottaa etuvedon pois ja sama sonta alusta taas

Miksiköhän tuohon ei ole tehty nelivedon lukitusta manuaalisesti, kuten oikeissa nelivetomönkkäreissä on?
Olisikohan miten mahdollista huijata pitämään neliveto päällä koko ajan, vaikkapa tekemällä pieni homemade sähkökytkentä ja katkaisin oikeaan väliin?
Yksi vaihtoehto on tietysti laittaa mopo peräkärriin ja käydä vaihtamassa Koneveturista oikeasti nelivetoinen mönkkäri.
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ruuttaa etusiin ilmaa reilusti ja takkaa renkaat melkein tyhjäksi. Vaan kyllä mulla lumisohjossa ku sutittaa nelikolla nii kaikki pyörät vetää vaikka olis samat paineet ja välissä saa kunnolla pitoa ku kivetki lentää pihalla. Toimiikhan sulla oikein se neliveto??
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voi olla että on jotain eroa pyörimis nopeuksissa 500 ja 570 välillä.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Sähkökytkennästä ei apua kun virta on jo normaalistikin päällä koko ajan. Kytkentä ja irrotus on mekaanisia juttuja.naukja2 kirjoitti:
Olisikohan miten mahdollista huijata pitämään neliveto päällä koko ajan, vaikkapa tekemällä pieni homemade sähkökytkentä ja katkaisin oikeaan väliin?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ihme oireita. Omassa 570 toiminut nelikko kyllä moitteetta.
-
- 6WD
- Viestit: 251
- Liittynyt: 25 Huhti 2014 20:32
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EFI 2014
- Paikkakunta: Kuhmo
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu, ei ole kyllä täälläkään ollu ongelmaa nelivedon kanssa, vaikka paineet renkaissa olis miten. Etupää vetää tasan niin kauan, kuin takapää sutii, ja lakkaa vetämästä takapään saadessa riittävän pidon.
Ihan mielenkiinnosta, mikä se on se "oikea neliveto"? Minun ymmärtääkseni liki kaikki on kolmivetoja, erilaisista "nelivedon nappikytkimistä" riippumatta... Ja pollen neliveto on -jopa cana miesten toimesta
" kehuttu parhaaksi monessa eri yhteydessä.
Ihan mielenkiinnosta, mikä se on se "oikea neliveto"? Minun ymmärtääkseni liki kaikki on kolmivetoja, erilaisista "nelivedon nappikytkimistä" riippumatta... Ja pollen neliveto on -jopa cana miesten toimesta

Polaris Sportsman 570 EFI Forest T3
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Luiru mikä luiru.
Se on täällä gurut jopa ajamatta todenneet moneen kertaan. 


- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Miksi kytkettävällä etulukolla oleva laite olisi 3 vetoinen ?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
- Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
- Paikkakunta: lappeenranta
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuli säädettyä uimurin pinta kohdalleen, oli kyllä niin pielessä kuin vain voi. Mutta helppo hommahan tuo oli, tarkistin vielä lisätankin avulla pinnan ennen kuin laitoin kaasarin paikoilleen, se oli just kohallaan. Jos joku leikkii saman asian kanssa, niin vinkkinä voin sanoa, että kaikki ruuvit suosiolla kuusiokolokannalla oleviin. Kun neula on vaihdettu, niin pinnan säätö samantien, niin välttyy turhalta työltä. Ja kaasaria ei tarvitse ottaa kokonaan irti, homman pystyy tekemään kun ottaa ilmanputsarin ja kaikki letkut irti. Vaijereissa on sen verran löysää, ettei niitä tarvitse irroittaa.
-
- 6WD
- Viestit: 251
- Liittynyt: 25 Huhti 2014 20:32
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EFI 2014
- Paikkakunta: Kuhmo
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
En tarkoittanut kytkettävää lukkoa, vaan kytkettävää nelivetoa. Jos on kytkettävä etuperän lukko, niin sehän on silloin varmasti neliveto, kun neliveto ja lukko on kytkettynä.
Polaris Sportsman 570 EFI Forest T3
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Aaaasia selvä. Sitä mieltä meikäläinenkin on.
Mutta automaagisesti toimivat erilaiset 4 wd-toteutukset ja sen taustalla mahdollisesti olevat kovat lukot, Visco-lukot, portaattomasti käsin kontrolloitavat etulukot tai hilliardit ovat sen verran erilaisia toimintatavoiltaan ja ominaisuuksiltaan, ettei niitä voi suoraan verrata toisiinta.
Pääsääntöisesti osaamaton kuljettaja saa kaikki vehkeet kiinni ja osaava pääse vaan vähän pidemmälle, ennen kuin on kiinni. Jopa lukottomiksi kutsutut Hondat menee yllättävän pitkälle...jopa pisimmälle... joojoo...provo.
Mutta automaagisesti toimivat erilaiset 4 wd-toteutukset ja sen taustalla mahdollisesti olevat kovat lukot, Visco-lukot, portaattomasti käsin kontrolloitavat etulukot tai hilliardit ovat sen verran erilaisia toimintatavoiltaan ja ominaisuuksiltaan, ettei niitä voi suoraan verrata toisiinta.
Pääsääntöisesti osaamaton kuljettaja saa kaikki vehkeet kiinni ja osaava pääse vaan vähän pidemmälle, ennen kuin on kiinni. Jopa lukottomiksi kutsutut Hondat menee yllättävän pitkälle...jopa pisimmälle... joojoo...provo.

Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress