Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Coooper
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Elo 2014 17:38
Mönkijä:: sportsman 500

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Coooper »

golffari kirjoitti:Ootko tarkistanut pinnan letkun avulla? Itse testasin tuon tyhjennysruuvin ku kaasari oli avattu ihan paineilmalla. hiukan hankalaa kuunnella mistä suhisee kun ylivuodon kautta puskee ilma läpi. Sit äkkäsin laittaa bensaa maljan pohjalle ja sit kun laski paineilmaa, niin suhisi ylivuodosta, mut tyhjennysreijästä ei tullu kuplan kuplaa!
Tän ohjeen mukaan olen joo, tuo on minusta hieman hankala tulkittava... Oletetaan että vetää letkun ihan kiinni tuohon imupuolen pohjakuppiin niin onko se siinä ollessaan tuon 1.5mm yläpuolella, tuo kupin linja kun ei mene suorassa, ja jos letkua siirtää kauemmas kaasarista niinkuin kuvassa on niin millä etäisyydellä tuo 1.5mm on?

Kuva
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

sf-atv kirjoitti:Jos se räpättää eli tekee jatkuvaa ääntä on se yleensä ehjä. Räpätyksen syy on se että kun virta kytkeytyy sakkaa jännite ja rele päästää ja kuorman poistuttua se vetää uudelleen kun jännite nousi. Oskillaattori on valmis.
Kun ostin oman pollen, jäi se yöksi peräkärriin ja pakkasta se -25. Kun seuraavana päivänä koitettiin startata, niin teki juuri niinkuin edellä kuvailit. Uusi akku korjasi hetkeksi vian (staattori sökö), mutta en kyllä tiennyt mistä naputus johtui, nyt tiedän, kiitos tästä!

Nää 12V:n tasajännite vehkeet on kyl ikäviä vian haun kannalta, 240V tai enemmän vaihtosähköä, niin vikakohteen yleensä näkee ja haistaa!

Noista sähköistä vielä sen verran...aikoinaan vanhan opelin kanssa leikkiessä oli mielenkiintoinen latausvika. Tuntui ettei lataa kunnolla, pyöritti starttia välillä tosi nihkeesti. Kun akulta mittasi latausjännitteen, niin kaikki vaikutti olevan ok. Kunnes sitten eräänä aamuna töihin ajaessa hävisi valot, sitten hyytyi radio (muita varusteita siinä ei ollutkaan!), mutta auto kesti käynnissä. Parkkipaikalla mittailin latausjännitteen, vaikutti olevan ok. Töistä lähtiessä auto hyytyi risteykseen, ei lähtenyt käyntiin kuin kaverin akusta. Matkalla piti pari kertaa ladata kaverin akusta, että sai auton tallille. Tallilla kun mittailin latausjännitteen se seilasi 6-9V:n välillä. Vikaa etsiessä mittasin laturin liittimen ja rungon väliltä ihan ok jännitteen. Ajattelin että johto poikki laturin ja akun välillä, ohmit ihan ok. Kun en muuta keksinyt, niin rupesin nykimään johtoja ja laturin päästä jäi johto käteen, ei ollu kuin muutamalla säikeellä enää kiinni. Eli vastusta mitaten ei voinu vikaa selvittää, mutta poikkipinta-alaa niin vähän ettei virta kulje! Onko sinulla seppo tuollaisten vikojen etsimiseen jotain hyviä vinkkejä?
golffari
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Helmi 2016 22:08
Mönkijä:: sportsman 500 ho-08
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja golffari »

Itse pidin letkua ilmanputsarin puolella ihan kaasarin vieressä kun pinnan tarkistin, tuskin tuo nyt niin pirun tarkka tuon pinnan suhteen on, viisaammat korjatkoon! Tulipa mieleen, että miulla mehi myös suodattimen ja kaasarin välinen bensaletku kaasarin päästä, kun kaasaria irroittaessa sitä hiukan käänsin, vaihdoin uuden letkun sille välille. Tuota siun kuvaa katsoessa tuota bensaa on myös muualla kaasarin rungossa kuin pelkässä ylivuotonysässä, katsohan ettei valu jostain ylempää!
polaris peetu
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Huhti 2016 08:15
Mönkijä:: Polaris sportman 500 efi 2006
Paikkakunta: oulainen

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja polaris peetu »

mikähän on pollesa vikana pesty kaksi kertaa ja kummallakin kerralla ei ole kulkenut kuin 40-6o km.h ja poksuu sitten kun kuivuu niin kulkee taas normaalisti ja kerran poksu vaikkei kastunutkaan pienessä vauhdissa ja mittarissa luki check engine ja kun antoi olla vähä aikaa toimi taas eli varmaa joku liitin kastuu :roll: :)
jatkuva neliveto päällä ja vinssi keulasa nii kyllä pääsee
Mepi
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mepi »

Mulla samaa vikaa 500 Efi Sportsmanissa
Sportsman 500 EFI EUT 2012
dr500
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 20 Tammi 2014 14:21
Mönkijä:: Grizzly -19 T3b
Paikkakunta: HKI

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja dr500 »

onko palstalla tietoa mikä voisi olla syynä kun hitaassa ajossa etupäästä
kuuluu sellaista hiljaista kitinää. Pyöriin tai voimansiirtoon tuo varmaan liittyy.
Jarrun painaminen ei tuntunut vaikuttavan. Kone on huollettu ja nipat on kyllä rasvattu.

Sportsman 570 Forest -14 EUT, ajettu 30 tuntia.

dr.
Ile__
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Tammi 2015 18:49

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Ile__ »

Terve foorumilaisille. 300 Sportsman sammahti metsään ja vuoti kaasarista bensat ylivuodon kautta ulos. Onneksi nykyajan puhelimissa on netti jolla sai ladattua ohjekirjan jonka avulla löyty bensahana. Ei valunu kaikki bensat kentälle.
Nyt kun on kaikki muovit sarvia myöten irti (kun ei tuosta kaasaria saa muuten irti) tuli mieleen että avaan samaan konkurssiin variaattorin ja katson mikä siellä on tilanne.
Variaattori "kantaa" vähän eli koko ajan on veto vähäsen päällä.
Kaasarin kuvittelen saaneeni kuntoon, mutta variaattorin koteloa en saa irti. Kaikki ruuvit on pois. Takapäästä se irtosi, mutta etupää pysyy kiinni vaikka kuinka yrittää vääntää irti. En kuitenkaan vielä käyttänyt järjetöntä voimaa, kun en halua kuitenkaan särkeä sitä.

Onko vinkkejä miten sen saisi ehjänä irti?

Kuva
LeJa
4WD
Viestit: 154
Liittynyt: 14 Syys 2010 19:08
Mönkijä:: on

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja LeJa »

Hei
Pollen etuperäöljyn määrä alko mietityttämään. Ohjekirjassa oli 1,5dl ja mukana tulleessa erillesessä lapussa, oli eetä vähemmän ja joku mittaus tulkki. Lappunen on hävinny kaikessa tohinassa.
Sattusko joku muistaa täytös määrän tai sen tulkin mitat. Polle on 600 twin 2005 :?:
Minne ei pääse sinne ei mennä
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Ile__ kirjoitti: Takapäästä se irtosi, mutta etupää pysyy kiinni vaikka kuinka yrittää vääntää irti. En kuitenkaan vielä käyttänyt järjetöntä voimaa, kun en halua kuitenkaan särkeä sitä.
Onko vinkkejä miten sen saisi ehjänä irti?
Kampiakselin päässä on laakeri joka ilmeisesti jumittaa akselille. Pitäisi irrota varovasti nitkuttelemalla.
Jos kone ryömii tyhjäkäynnillä ei vika ole variaattorissa vaan viallisessa keskipakokytkimessä joka on moottorin kampiakselilla ja hankalassa paikassa avata. Kone pitää ottaa irti jne...
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Venkura
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Touko 2016 07:13
Mönkijä:: Polaris sprtsman 450

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Venkura »

Tervehdys arvon foorumilaiset. Apuanne kaivataan!

Kyseessä 07, 450 sportsman joka ei suostu käynnistymään. Parin päivän autokatoksessa seisomisen jälkeen startatessa paukahti kerran ja tämän jälkeen ei edes lupaa. Startti kyllä jauhaa mallikkaasti.
Aiemmin toiminut aivan normaalisti. Tunteja takana 130h.

Uusi tulppa vaihdettu. Kipinä todettu hyväksi ja kirkkaaksi. (myös vanhallakin tulpalla.) Kaasuvaijeria säädetty.
Tankki on lähes täynnä ja bensana uudehkoa 98:a. Bensapumpusta pulppuaa bensaa startatessa. Bensansuodatin on kirkas. Käynnistyssprayllä lähtee käymään ja käy pari sekuntia.
Havaintona, että ilmanpuhdistimen kotelon ja kaasuttimen välinen kumiputki on hieman murtioimilla, joten vaihtoon. Mutta tämä yksi tuskin on käymättömyyden syy. Kurkku näyttää virheettömältä.

Mitäs seuraavaksi? Kaasutin purkuun ja ultrapesuun?
Kömppääjä
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 13 Joulu 2015 20:34

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kömppääjä »

Jeps, tsekkaa kaasari mitä se on syöny.
Btw, millon näihin on tullu ruisku?
polarismiäs
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Touko 2016 13:03

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja polarismiäs »

Juu elikkäs kyseessä olis 2011 vuoden sportsman ja tuki varsien puslissa vähän väliä.Mitäköhän maksais jos veis jonnekki laitettavaks?
matias68
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 02 Tammi 2011 16:46

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja matias68 »

Pitäiskö kysäistä vaikka jostain huoltoliikkeestä....
polarismiäs
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Touko 2016 13:03

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja polarismiäs »

Pitäis mutta ajattelin jos jollain on sattumalta ollut sama vika niin kysäsen täältä eka.
Jock
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 03 Maalis 2014 11:06

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jock »

Pikku hiljaa vaihteet ovat alkaneet mennä päälle entistä naheammin koneen käydessä. Koneen seisoessa pelaavat ihan hyvin. Ilmeisesti keskipakokytkimessä on jotain häikkää, koska pientä vetotaipumusta on tyhjäkäynnilläkin. Millainen homma on tuon kytkimen huolto ja lähteekö se irti ilman erikoistyökaluja siis Polariksen omia? Hyviä arvauksia, mikä siellä on vikana? Olisiko vain puhdistusen tarpeessa, kun järkeilin noin kuvien perusteella, että keskellä olevan jousen pitäisi tuo irroitus saada aikaan. Muuten kytkin ottaa kiinni suhteellusen terveesti, mutta tuo irrotus ei tapahdu kunnolla vaan aavistuksen verran siis jää vetoa päälle. Malli on Sportsman 500 EFI 2006 mallia ja EBS toiminolla.
Vastaa Viestiin