Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Tämä palsta on täysin verrattavissa mihin tahansa julkisuudessa kirjoitettuun asiaan. Lakineuvontaa emme ylläpidosta pysty ikävä kyllä antamaan.
Lukijat huomioikoon, että riita-asioissa on pääsääntöisesti aina kaksi osapuolta.
Ylläpito ei jaa oikeutta sen koommin kuluttajalle kuin yrityksellekkään. Voimme vain muistuttaa, että pääsääntöisesti asioissa on aina kaksi osapuolta.
Oman tietoni mukaan kuluttajapuolen virkamiehet eivät jaa oikeutta, se tapahtuu vasta käräjäoikeudessa.
Tämä topikki toimikoon esimerkkinä, miksi kirjoitusten muokkaus ei ole palstallamme sallittua. Eli sen mukaan kannattaa kirjoittaa. Kirjoitukset ja muut tiedot on osapuolista tallessa, mikäli niitä jostain syystä tarvitaan jatkossa.
Lukijat huomioikoon, että riita-asioissa on pääsääntöisesti aina kaksi osapuolta.
Ylläpito ei jaa oikeutta sen koommin kuluttajalle kuin yrityksellekkään. Voimme vain muistuttaa, että pääsääntöisesti asioissa on aina kaksi osapuolta.
Oman tietoni mukaan kuluttajapuolen virkamiehet eivät jaa oikeutta, se tapahtuu vasta käräjäoikeudessa.
Tämä topikki toimikoon esimerkkinä, miksi kirjoitusten muokkaus ei ole palstallamme sallittua. Eli sen mukaan kannattaa kirjoittaa. Kirjoitukset ja muut tiedot on osapuolista tallessa, mikäli niitä jostain syystä tarvitaan jatkossa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Tötterö kirjoitti: Mulle riittää kun saa näkyvyyttä ja muutama kampe käydäänkin ostamassa kilpailijalta tai ainakin harkitaan kahdesti.
Silloin olen saanut omani, kun kerta asiallisuus loppui heti alkuunsa ja alkoi kauhea asiakkaan syyttäminen.
Asiakaspalvelusta ei mitään käsitystä, mutta onneksi jokainen saa valita huoltoliikkeen minne kamppeensa viedä.
En jaksa uskoa että tämä itkuvalitus narina topikki vaikuttaa ko. Huoltofirman oven avauksiin.
- jami85
- Tracks
- Viestit: 1041
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:21
- Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Voihan töttöröö... ohan tuo nyt typerää touhua. Ensi viet rikkinäisen koneen huoltoon ja sitten väität että huolto on sen särkeny. Oot sie kyllä melkonen äijä. Muuan vuos sitten mulla kelkka leikkas huoltofirman pihalla kiinni ku se oli siellä alusta huollossa niin eipä mulla tullu mieleenkään alkaa siitä huoltoa syyttämään. Helpommalla pääset ku pistät sem motin kuntoon ja painelet ajeleen jonnekki. Ihme itkemistä isolta mieheltä.
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Roosa kiteytti kaiken hyvin ja tähän on hyvä päättää.
Kolikolla kun on kaksi puolta ?
Kolikolla kun on kaksi puolta ?
-
- 6WD
- Viestit: 803
- Liittynyt: 15 Tammi 2008 14:49
- Paikkakunta: ilmajoki
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Pakko tulla takavasenmalta esiin kun näin kiivasta keskustelua on.
Tuosta omasta kapineesta mikä vieläkin tuolla tallissa lymyää on tarinaa, eli 500 sporttiukko vuosikertaa 2000
Mönkijä tuli taloohin 900h kohdalla ensinmäiseltä omistajalta joka oli PV joskus 2008 talvesta muistaakseni.
Vuoden päivät meni ok, kunnes tuli seuraava talvi ja öljysäiliön huohotin jääty tukkoon jonka seurauksena pullahti tiiviste pois säiliönpuoliskojen välistä ja öljyt mäkeen.
Arvata saattaa oli täystuho taattua.
Huolto historia oli paperilla joka rasvausta myöten olihan PV edellinen ja ainut omistaja laitteella ollut, itse en ollut liikkeessä mokomaa enää kuljettanut vaan itse tehnyt huollot ja merkinnyt vihkoon ylös.
Alku vitutuksen jälkeen siis kävelymatkan jälkeen kotia, ei muuta kun kärryllä pollea kotia hakemahan ja suoraan pajahan nosturille ja kones irti ja paloiksi pöydälle.
Tonneja meni rahaa, koska piti pyttyä, mäntää, laakerit ja monta muuta vaihtaa uusiin.
Eli leikkasi kiinni toden teolla. Ja kaikki vain suunnittelu virheen takia.
Letku mitä pitkin huohotus tapahtui oli laitettu yhden rungon palkin väärältä puolen, jonka ansiosta se oli notkolla jonne kertyi ajanmittaan kondensiovettä joka sitten otti ja jäätyi tukkoon.
Ja tämä kyseinen yksilö ei ole ollut ainut mille noin kävi. Nykyisin on letku vedetty niin että ei ole notkopaikkoja ja varmuudeksi 200g paineesta avautuva takaiskuventtiili vielä säiliössä.
Tällä hetkellä 1000h rikki mittarissa ja hyvin rullaa.
Tarinaan viitaten olisiko Tötterö minun pitänyt vaatia oikeutta ja maahantuojaa/valmistaa vastuuseen tuosta viasta?
Itselle ei tullut edes mieleen vaikka olikin aivan selvästä suunnittelu/tyyppiviasta kyse.
Nielin kiukun ja kaivoin lompakon esiin ja marssin listan kanssa marmoritiskille ja hommasin uudet osat.
Toiminko oikein vai väärin?
Itse väittäisin, että en ainakaan oikein viimeisen päällä väärin ja ruvennut vittuilemaan koko Polaris organisaatiolle ja etenkin SYYTTÖMÄLLE huollole.
Tuosta omasta kapineesta mikä vieläkin tuolla tallissa lymyää on tarinaa, eli 500 sporttiukko vuosikertaa 2000
Mönkijä tuli taloohin 900h kohdalla ensinmäiseltä omistajalta joka oli PV joskus 2008 talvesta muistaakseni.
Vuoden päivät meni ok, kunnes tuli seuraava talvi ja öljysäiliön huohotin jääty tukkoon jonka seurauksena pullahti tiiviste pois säiliönpuoliskojen välistä ja öljyt mäkeen.
Arvata saattaa oli täystuho taattua.
Huolto historia oli paperilla joka rasvausta myöten olihan PV edellinen ja ainut omistaja laitteella ollut, itse en ollut liikkeessä mokomaa enää kuljettanut vaan itse tehnyt huollot ja merkinnyt vihkoon ylös.
Alku vitutuksen jälkeen siis kävelymatkan jälkeen kotia, ei muuta kun kärryllä pollea kotia hakemahan ja suoraan pajahan nosturille ja kones irti ja paloiksi pöydälle.
Tonneja meni rahaa, koska piti pyttyä, mäntää, laakerit ja monta muuta vaihtaa uusiin.
Eli leikkasi kiinni toden teolla. Ja kaikki vain suunnittelu virheen takia.
Letku mitä pitkin huohotus tapahtui oli laitettu yhden rungon palkin väärältä puolen, jonka ansiosta se oli notkolla jonne kertyi ajanmittaan kondensiovettä joka sitten otti ja jäätyi tukkoon.
Ja tämä kyseinen yksilö ei ole ollut ainut mille noin kävi. Nykyisin on letku vedetty niin että ei ole notkopaikkoja ja varmuudeksi 200g paineesta avautuva takaiskuventtiili vielä säiliössä.
Tällä hetkellä 1000h rikki mittarissa ja hyvin rullaa.
Tarinaan viitaten olisiko Tötterö minun pitänyt vaatia oikeutta ja maahantuojaa/valmistaa vastuuseen tuosta viasta?
Itselle ei tullut edes mieleen vaikka olikin aivan selvästä suunnittelu/tyyppiviasta kyse.
Nielin kiukun ja kaivoin lompakon esiin ja marssin listan kanssa marmoritiskille ja hommasin uudet osat.
Toiminko oikein vai väärin?
Itse väittäisin, että en ainakaan oikein viimeisen päällä väärin ja ruvennut vittuilemaan koko Polaris organisaatiolle ja etenkin SYYTTÖMÄLLE huollole.
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Lueskelin ketjun alusta. Hyvällä asenteella on lähdetty:
Aika hauska on Tötterön viesti ketjun alusta. Taisi olla kolmas. Samalta päivämäärältä kun aloitusviesti oli:Tötterö kirjoitti:Suorastaan naurettavaa pistää asiakkaan piikkiin remontteja joiden osien voidaan huonollakin käytöllä kestävän edes sen mitä muiden merkkien kuminauhakoneet.
Huoltovihkossa kaikki sivut tallellaTötterö kirjoitti:^mikä vehje kyseessä & mitä selvinnyt koneesta ?
Niin ja huoltovihko täydellinen joten siitäkään ei voida keksiä tekosyitä.
Totuushan tässä kaikessa on se että joko halutaan palvella pettymystä asiakasta tai sitten katsotaan että mielummin annetaan sen juosta naapurin myymälään ja ikuinen paskanmaku jää suuhun.
Asiat kun voidaan hoitaa hyvin tai hyvin huonosti.
Sitkeyttä näyttää riittäneenTötterö kirjoitti:Jos mussa enään on ripaustakaan nuoruuden sitkeyttä, niin tästä ei tule kaunista casea jollei maahantuoja ole yhteystyökykyinen.
Tässähän nyt taidetaan työkin tehdä omasta pussista joten ei luulisi koneen korvaaminen olevan ylitsepääsemätön juttu.
Heillehän osat eivät juuri mitään maksa, mutta työ sitäkin enemmän.
Tekniikka hallussaTötterö kirjoitti:Rajottimien aikakaudella ei noita koneita pitäisi saada muuten rikki kuin jättämällä kiertää rajoittimeen asti kymmeniä minuutteja.
Ennen asiat olivat toisin kun jokainen kone oli yksilö ja kiersivät juuri niin hyvin kuin sitä on pidetty.
Siksi mielestäni konevauriot ovat 100% niitä jotka kuuluisivat aina kohtuutunneilla 100% täyskorvauksen/-korjauksen piiriin.
Vaihteiston ja perän voi rikkoa myös käyttäjä, mutta koneita ei samalla tavalla kuin "kaasariaikaan".
Lisää tekniikkaaTötterö kirjoitti:Olisi.
Ihmetyttää vaan se että valohoito ja öljyjen sekä suodattimenvaihto jeesasi selvästi.
Normiääni nyt vai ei, niin sitä en ryhdy spekuloimaan.
Tekniikkaa ja tunteitaTötterö kirjoitti:Ihan oikea määrä sieltä tuli öljyä pois & ihan öljyn näköistä (mustana).
Suodinkin ihan siistin näköinen eli ei ainakaan metallipaloja jollei sitten ihan hienon hienoa purua(jota ei silmällä näe mustasta öljystä)
Suodattimen sisällä on jousi ja kaikkea hienomekaniikkaa.
Älykkäitä laitteita.
P.S. Taas kun kömpijän näki "pitkästä" aikaa niin jos materiaaliin voisi rakastua, niin se olisi tuo kohde.
Niin hieno se oli Corveten rinnalla.
Hyvää fiilistä. Vielä...Tötterö kirjoitti:Miellyttävä vastaanotto. Hienompia kaimoja oli vastaanottamassa reppanaani.
Terveeltä kuulostaa. Ei muuta kuin peukalo pystyyn ja lumi pöllyämään.
Ei vaines, tutkitaan kun ehditään mutta ainakin se taas käy eli hirnuu.. Liekö kerrankin hirveä tsäkä !!??
RakkauttakinTötterö kirjoitti:Kone käy ja nukkuu.
Öljynpaineet normaalit sekä molempien sylinterien tuottama lämpö.
Mikä lie pitänyt ääntä ? Ehkä se oli syvästi loukkaantunut minulle kun sitä huomioidaan nykyisin niin harvoin ?
Ihme epeleitä.
Ja vihaaTötterö kirjoitti:Nyt ne perkeleet särki sen eli saivat äänen esiin, mutta erilailla.
Takuuseen ei kuulemma mene mikään koska sitä ja tätä ei ole tehty ja kampe niin vanha.
Tästä alkaa nyt sota !
Syyllinen?Tötterö kirjoitti:Voi asentaja kulta sekä muut huutelijat.
En ole antanut mitään lupaa jatkaa vianhakua kun ei sitä ole edes kysytty saati kerrottu mitä se maksaa.
Suullisesti tiskillä sovittiin että kustannusarvio kiitos. Ei näkynyt eikä kuulunut..
Asentajaa en haluaisi sotkea tähän keskusteluun koska häme kanssaan en ole kauppaa edes käynyt.
Tässä keskustelussa ei puututa takuuseen vaan yksinkertaisesti virhevastuuseen.
Huoltoliike kun lähtee linjalle että asiakas on aina väärässä, niin silloin lähtisin sulkemaan ovia.
Syyttely on turhaa ja jos 50h sekä 100h on tehty liikkeessä, niin vielä pitää kitistä että lisää olis pitänyt seisotettavaa kampetta huoltaa..
Ainoa faktahan on se että kone levnnyt aivan liian pienin tunnein tai sitten en tästä harrastuksesta ymmärrä mitään.
Eihän huoltoja ole tehty mutta jos kuitenkin joku muu tämän maksaisi...Tötterö kirjoitti:En pyytele anteeksi eikä muidenkaan tarvitse.
Mietin vain että jos olisi joku yhteinen tie tällaisissa caseissa aina.
Maahantuonti maksaisi ainakin kaikki rikotut osat niin koneen kuin esim. laatikon osalta.
Kuinka iso kuluerä tämä olisi maahantuonnille/valmistajalle ?
Tähänhän ei koskaan pääsy koska juuri nämä tulisimmat caset tuottavat parhaiten.
Jos taas mietittäisiin markkinoinnin yms. kannalta niin auttamatta aina kone ja aski maahantuojan piikkiin jollei selvästi voida osoittaa käyttövirhettä tai muuta seikkaa.
Ehkä pyydän liikoja tässä taloudessa jossa asiakastyytyväisyys ei merkkaa kunnes niitä asiakkaita ei enään ole..
Traktorilla 2v ja metsässä,mudassa täydellä kaasulla mentyinä 2v + 2v.
Ei ole ihan terve kaava ja luulisi että kalliimpaa traktoria pidetään paremmin kuin metsämallia.
Tietysti maatalousyrittäjät vähennyksineen oma lukunsa.
Variholkki, kaasunaukeaminen 100% tai ainakin läheshän tämän kaiken on aiheuttanut..
EpätoivoaTötterö kirjoitti:Täytyy toivoa että kun joku kirjoittajista kohtaa vastaavan ongelman, niin jengi alkais kaikin konstein keksii verukkeita jottei vaan mitään kuuluisi virhevastuun kantaa eli aletaan oikein porukalla keksii syitä ja satuja.
Ainahan voi olla niin tai näin, mutta kunnollinen maahantuoja vastaa virheistään ilman kitinöitä ja piste.
Kuunliikkeetkin voivat olla syynä moottoririkkoon joten tällä kaavalla ihan normaalia että asiakas maksaa.
Polariksen kohdalla voidaankin heittää kaivoon koko termi virhevastuu ja annetaan kaikkien uskoa että vain takuunalaiset koneet kuuluvat korvattaviksi.
Kuluttajariitalautakunta kutsuu, piste.
Miksi kapine huoltoon toimitettiin?Tötterö kirjoitti:Pellenä on hauskempaa.
Lisätään nyt vielä että tämä palveleva ja ammattitaitoinen konepalvelu sanoo että öljyt on minimissä mutta etsivät silti vikaa.
Ammattimiehille ei tullut mieleen täyttää konetta kun sehän maksaisi asiakkaalle lisää sen 20€ mutta muita vikapaikkoja kyllä jaksettiin tutkia tuntiveloituksen pyöriessä.
Mitä enemmän tätä ajattelee niin enpä lähtis kehumaan yhtään tahoa, mutta haukkumaan mä kyllä kykenen omistajaa. Urpot!
Ensimmäiseen virkkeeseen vastaukset ovat kyllä ja kyllä.Tötterö kirjoitti:Ei mitään takuuseen. Alle 140h koneen kuuluu porsia kun omistajia monta emmekä tiedä sitä eikä tätä.
Vehje on täysi romu ja omistaja kusipää.
Kaikki muut tahot ovat toimineet ja käyttäytyneet yli 100% joten peiliin katsomisen paikka.
Ajelen aina vesillä ja venäläisillä bensoilla. En ymmärrä tekniikasta tuontaivaallista vaikka ensimmäisen koneen purin 9v.
Olen nyt syyllistetty ja ristiinnaulattu, aamen.
Polaris ei ole jenkkivehje tai ainakaan laadultaan sellainen mut sen kiinanromun jälkeen kuvittelin olevan.
Sillä oli menty yli 5000km eikä peruskoneessa ollut mitään vikaa. Aurasin vielä hyvää hyvyyttäni taloyhtiön pihat 3v..
smurffi mikä smurffi...
Palataan taas itse moottorin sieluneloon.
Onko tosiaan niin että XP850 kampiakselilla ei ole vaihdettavia laakeriliuskoja ?
Ainoat liuskat mitä on saatavilla ovat kiertokankiin per 2 ?
Jos näin, niin toimiiko lohko (alumiinen) kampuran liukupintana vai katsoinko jälleen kerran asiat väärin räjäytyskuvista ?
Asiakaspalvelua tarvitaanTötterö kirjoitti:Konepalvelu se ei vaan anna piiruakaan siimaa.
Ammattimiehiä.
Mitä helvettiä mun työnkuva kuuluu tähän ? Tonttuko siellä oikeasti kirjoittaa ? Kas kun et vaadi ansioluetteloa ja/tai vuotuisia tuloja julkisesti topikkiin..
Mulle riittää kun saa näkyvyyttä ja muutama kampe käydäänkin ostamassa kilpailijalta tai ainakin harkitaan kahdesti.
Silloin olen saanut omani, kun kerta asiallisuus loppui heti alkuunsa ja alkoi kauhea asiakkaan syyttäminen.
Asiakaspalvelusta ei mitään käsitystä, mutta onneksi jokainen saa valita huoltoliikkeen minne kamppeensa viedä.
Noviisi
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Vielä öljykeskusteluun palatakseni.
Jos tä siis kun ne öljyhuollot on tehty väärin tai jos ei väärin niin ainakin laiminlyöty, niin eihän padan tulisi kilahtaa näillä tunneilla. Niin ja vielä kerran ettei öljyhuolloissa ole ollut radikaalia poikkeamaa vaikka miltä vinkkeliltä katsottaisiin.
Tosiasia jos moottoritekniikkaa ymmärrän on seuraava.
Ai niin, mutta kun en osaa kuin soittaa suutani, mutta yritetään.
Jos öljyhuollon päästää pitkäksi ei kilometreihin perustuen vaan kalenterikuukausiin (tämäkin piti laittaa jottei jää epäselväksi vaikka nythän joku viisaampi taas ohjeistaa että mitä eroa jos olisikin pitkät kilsat), niin koneen kestoikä on poissa loppupäästä.
Itse olettaisin vaikka edelleen en Pollea tunne enkä muutenkaan kuin huru-ukkoja, ei koneen tulisi porsia edes 1000h tai alta 10v.
Bemari on pudentänyt öljynvaihtovälejä kuten moni kilpailijakin koska huoltohinnoissa halutaan säästää tä ainakin tehdä kuluttajan arki helpommaksi.
Nuo koneet vaan tuskin ovat niin pitkäikäisiä jos ölyhuollot tehtäisiin pienemmillä metreillä.
Kestoikä on siis loppupäästä pois, mutta mitä sitten kun monessa maassa autot prässätään ennen sitä.
Polaris joka on kait jenkkivehje ja ainakin vanhaan hyvään aikaan vahvan maan maineessa saa mennä pienillä tunneilla rikki ja asiakkaan on vaan nieltävä se.
Jos tä siis kun ne öljyhuollot on tehty väärin tai jos ei väärin niin ainakin laiminlyöty, niin eihän padan tulisi kilahtaa näillä tunneilla. Niin ja vielä kerran ettei öljyhuolloissa ole ollut radikaalia poikkeamaa vaikka miltä vinkkeliltä katsottaisiin.
Tosiasia jos moottoritekniikkaa ymmärrän on seuraava.
Ai niin, mutta kun en osaa kuin soittaa suutani, mutta yritetään.
Jos öljyhuollon päästää pitkäksi ei kilometreihin perustuen vaan kalenterikuukausiin (tämäkin piti laittaa jottei jää epäselväksi vaikka nythän joku viisaampi taas ohjeistaa että mitä eroa jos olisikin pitkät kilsat), niin koneen kestoikä on poissa loppupäästä.
Itse olettaisin vaikka edelleen en Pollea tunne enkä muutenkaan kuin huru-ukkoja, ei koneen tulisi porsia edes 1000h tai alta 10v.
Bemari on pudentänyt öljynvaihtovälejä kuten moni kilpailijakin koska huoltohinnoissa halutaan säästää tä ainakin tehdä kuluttajan arki helpommaksi.
Nuo koneet vaan tuskin ovat niin pitkäikäisiä jos ölyhuollot tehtäisiin pienemmillä metreillä.
Kestoikä on siis loppupäästä pois, mutta mitä sitten kun monessa maassa autot prässätään ennen sitä.
Polaris joka on kait jenkkivehje ja ainakin vanhaan hyvään aikaan vahvan maan maineessa saa mennä pienillä tunneilla rikki ja asiakkaan on vaan nieltävä se.
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Uutisissa oli että joku VW-konsernin tuotteeseen leipiintynyt asiakas oli nostanut ajoneuvonsa nosturin nokkaan (20m korkeuteen?) ja laittanut ison lipun tai lakanan jossa luki " Jos näette minut vielä asioimassa VW-liikkeessä, saatte ampua minut ".
Sielläkin on asiat hoidettu vissiin asiakaslähtöisesti tai sitten asiakas on perinteinen suunsoittaja
.
Olisin kyllä aika kateellinen jos hän saisi uuden VW:n tuon tempauksen johdosta koska minullakin on VW joskus porsinut ja jäin maksumieheksi.
Täytyypä lähteä huuteleen & ennenkaikkea lynkkaamaan.
Sielläkin on asiat hoidettu vissiin asiakaslähtöisesti tai sitten asiakas on perinteinen suunsoittaja

Olisin kyllä aika kateellinen jos hän saisi uuden VW:n tuon tempauksen johdosta koska minullakin on VW joskus porsinut ja jäin maksumieheksi.
Täytyypä lähteä huuteleen & ennenkaikkea lynkkaamaan.
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Selvitä ny mikä vika siellä on, äläkä SELITTELE.



Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Jo kohta kuukausi odoteltu jännittäen mitähän vikaa sieltä löytyy! Ratas ei ollut siirtynyt joka oli minun eka veikkaus. Uusi veikkaus: nokkaketjun kiristin tai vastapainoakselin laakerit.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- 6WD
- Viestit: 621
- Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
- Mönkijä:: Honda 500FA
- Paikkakunta: Oulun seutu
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Eihän se nyt tietenkään tunnin päälle ole ne öljynvaihdot, mutta kuten olemme saaneet huomata niin eka, se 25h öljynvaihto, joka on aina koneen keston kannalta tärkein on jäänyt kokonaan tekemättä. Uuesta koneesta aina hioutuu metallia ja nyt nämä on pyörinyt siellä koneessa tuplat mitä saisi ja tehnyt tehtävänsä? Mutta edeleen me täällä kotisohvilla jännäämme mitä sieltä koneesta löytyy? Eikä sekään tilannetta paranna jos öljynvaihtoväli on välillä ajallisesti venähtänyt. Se ei nyt auta ku Hondaan vaihtaa jos huolettomasti haluat ajella, toki niissäkin on omat murheensa ja löytyy varmasti vastaavia caseja sieltäkin, eikä sekään huoltamatta toimi. Sen kummemmin ei porukka ole täällä leireihin jakautunut vaikka sitä kovasti olet esittänyt/toivonut, tilanne vaan on se että porukka näkee realiteetit, jotka ehkä helpommin näkee sivusta kirkkaiden linssien läpi. Tilanteen keskiössä saattaa näkö sumentua "raivosta"?
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Kannattaisko jo ihan oikeasti selvittää se vika? Voit selvitä remontista kuitenkin muutamalla satasella.Tötterö kirjoitti:Vielä öljykeskusteluun palatakseni.
Jos tä siis kun ne öljyhuollot on tehty väärin tai jos ei väärin niin ainakin laiminlyöty, niin eihän padan tulisi kilahtaa näillä tunneilla. Niin ja vielä kerran ettei öljyhuolloissa ole ollut radikaalia poikkeamaa vaikka miltä vinkkeliltä katsottaisiin.
Tosiasia jos moottoritekniikkaa ymmärrän on seuraava.
Ai niin, mutta kun en osaa kuin soittaa suutani, mutta yritetään.
Jos öljyhuollon päästää pitkäksi ei kilometreihin perustuen vaan kalenterikuukausiin (tämäkin piti laittaa jottei jää epäselväksi vaikka nythän joku viisaampi taas ohjeistaa että mitä eroa jos olisikin pitkät kilsat), niin koneen kestoikä on poissa loppupäästä.
Itse olettaisin vaikka edelleen en Pollea tunne enkä muutenkaan kuin huru-ukkoja, ei koneen tulisi porsia edes 1000h tai alta 10v.
Bemari on pudentänyt öljynvaihtovälejä kuten moni kilpailijakin koska huoltohinnoissa halutaan säästää tä ainakin tehdä kuluttajan arki helpommaksi.
Nuo koneet vaan tuskin ovat niin pitkäikäisiä jos ölyhuollot tehtäisiin pienemmillä metreillä.
Kestoikä on siis loppupäästä pois, mutta mitä sitten kun monessa maassa autot prässätään ennen sitä.
Polaris joka on kait jenkkivehje ja ainakin vanhaan hyvään aikaan vahvan maan maineessa saa mennä pienillä tunneilla rikki ja asiakkaan on vaan nieltävä se.
Ei se mikään itsestäänselvyys ole että moottorin kolistessa menisi automaattisesti ihan kaikki uusiksi.
Ei se ensimmäinen 25 tunnin öljynvaihdon väliinjäänti todellisuudessa ihan niin kriittinen ole että se automaattisesti selittäisi moottorin ennenaikaisen hajoamisen, tottakai sitä metallia vähän hioutuu vaan öljyfiltteriin se jää. Eikä se huoltokirjan pilkulleen noudattaminenkaan välttämättä tuholta pelasta jos siellä on jo alkujaan jotain kriittistä vikaa, olihan ja onhan minullakin täydellinen huoltokirja tuosta omastani vaan silti kävi totaalituho, viallisen öljypumpun vuoksi.
BTW. Onko tötterön pollessa käytetty originaalia öljyfiltteriä?
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Toivottavasti vika jossain vaiheessa selviää, nyt on sitä tunkkia heitelty vähän joka suuntaan ilman konkreettisia näyttöjä. Tällaisissa tapauksissa kannattaa aina tunnustaa realiteetit, eli jokainen vastaa ensisijaisesti omista vehkeistään. Kannattaa kerätä faktat ja lähteä niiden kanssa asiallisesti keskustelemaan oikean osapuolen kanssa ja pyrkiä jonkinlaiseen ratkaisuun. Jos ei asiassa pääse eteenpäin, niin sen jälkeen voi lähteä erilaisiin kuluttajasuojaelimiin hakemaan oikeutta.
Nettipalstalla raivoaminen ilman vianmääritystä ei johda kovin pitkälle. Lisäksi täysin syyttömän huoltokorjaamon mollaaminen ei asiaa yhtään paranna. Sf-atv antoi jo tuolla alussa hyviä neuvoja ja kannattaisi edes hiukan, mitä mieltä muut ovat asiasta. Tötterön kannattaisi ottaa lakki käteen ja viedä XP huoltokorjaamolle vianmääritystä varten. Varmaan voi sopia kiinteän hinnan, mitä koneen avaus ja korjausarvio maksaa. Tämän olisi voinut varmaan tehdä jo edellisellä kerralla, niin olisi tullut halvemmaksi.
Nettipalstalla raivoaminen ilman vianmääritystä ei johda kovin pitkälle. Lisäksi täysin syyttömän huoltokorjaamon mollaaminen ei asiaa yhtään paranna. Sf-atv antoi jo tuolla alussa hyviä neuvoja ja kannattaisi edes hiukan, mitä mieltä muut ovat asiasta. Tötterön kannattaisi ottaa lakki käteen ja viedä XP huoltokorjaamolle vianmääritystä varten. Varmaan voi sopia kiinteän hinnan, mitä koneen avaus ja korjausarvio maksaa. Tämän olisi voinut varmaan tehdä jo edellisellä kerralla, niin olisi tullut halvemmaksi.
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
No johan on keskustelu. Faktoja ei missään ja päitä vaaditaan vadille vanhan paskan porsimisen vuoksi. Onnea vaan sinne oikeuteen.
Re: Polle 850-09 piiputti (konerikko?) VIDEO LISÄTTY!
Orkkis suodinta käytetty, tai mistäpä mä edellisistä miljonääreistä tiedän.
Johan on sisäänajamattomia vehkeitä nykyään jos 25h jälkeen on suodin täynnä moskaa..
Eikö nykyään kaikki koneet ajeta tehtaalla jo sisään kun harvoin näkee enään puhuttavan sisäänajosta.
Tietty kun kone tehdään uusiksi, se pitää "sopeuttaa".
No ainakin sisäänajomäärät ovat pienemmän kuin 90-luvulla vai taasko olen väärässä ?
Voin myöntää olevani monestikin väärässä mutta pyrin aina oikeudenmukaisuuteen.
Johan on sisäänajamattomia vehkeitä nykyään jos 25h jälkeen on suodin täynnä moskaa..
Eikö nykyään kaikki koneet ajeta tehtaalla jo sisään kun harvoin näkee enään puhuttavan sisäänajosta.
Tietty kun kone tehdään uusiksi, se pitää "sopeuttaa".
No ainakin sisäänajomäärät ovat pienemmän kuin 90-luvulla vai taasko olen väärässä ?
Voin myöntää olevani monestikin väärässä mutta pyrin aina oikeudenmukaisuuteen.