Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

pollekuski kirjoitti:Ei hätää meillä leikkas 500 vasta 800h kohdalla kun öljysäiliön huohotusputki jäätyi ja säiliöstä lähti öljyt.

Ja sillä remppalla oli hintaa jonku 1000e ilman omia töitä.

Mäntäki oli 120e yli muistaakseni.

Ihan paikalliselta polleliikkeeltä noita osi saa
Sarkasmi on tarkka laji ja siksi en sitä kovin usein harrasta. Jos vehkeet hajoaa erikoistilanteessa, niin sitä ei voi silloin yleistää.

Yleisesti sanottuna samoilla renkailla mennään helposti 10000 km ja päälle tuhat tuntia. Normihuollettuna.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Mr D
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 04 Joulu 2007 20:32
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mr D »

Jos Polaris Magnum 330 flekti jää päälle ja välkyttää engine hot tekstiä mittaristossa niin onko muuta vaihtoehtoa kun ohjaus boxi? Flekti huutaa vaikka virra ei päällä eikä sammu vaikka kone on jo kylmä. Anturin mittasin ja vaikuttas toimivan, otin myös anturin piuhat irti eikä flekti sammunut vieläkään. Mitähän kustantaa?
karkka
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 17 Maalis 2005 11:56
Paikkakunta: oulu mönkijä:polaris sportsman 570 nordic pro

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja karkka »

Onkohan kenelläkään startti rele oireillut->pari päivää sitten kun starttasin kylmän kelin jälkeen pollen tulille lumi hommiin niin starttauksen jälkeen kun lähti käyntiin jäi päälle ylimääräinen ääni.Sammutin koneen niin startti pyöri kokoajan vaikka virrat oli pois päältä.
Äkkiä muisteleen missähän sen startin rele mahtaisi olla.Joskus vehjettä silmäillyt ja mieleen jäänyt, että voisi olla penkin alla akun etupuolella oleva musta "mötikkä".Kopautus mötikkään ja starttaus loppui.
Laitoin vehkeen uudelleen käyntiin narusta vetäen ja annoin lämmetä lumihommissa kunnolla ja sen jälkeen starttailin useampaan kertaan ilman ongelmia.Onko muilla ollut vastaavia vaivoja ja onko uusiutuneet?

Joskus moottoripyörä hommissa olen kuullut, että alhainen akun jännite on aiheuttanut kärkien hitsautumista ko. releessä. Olisikohan tässäkin pakkasen laskema jännite tehdyt tepposet?

Mönkkärihän on 400 Sportmann 05.Maksaakohan uusi rele maltaita jos tulee tarve uusia?
pt.
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 26 Loka 2009 13:15
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pt. »

Jaahans, 800 Polle ja hieman alle 25h ajettu.

Neliveto tai sen kytkeytyminen on temppuillut oikeastaan kaiken aikaa, mutta tänään tuli viimeinen varmuus, että on muutakin kuin alitajuntaista luuloa.

Eli esim pakilla "idioottinappula" pohjassa nelikko kytkeytyy noin 5-10s viiveellä, jolloin on jo kaivanut itsensä syvään takarenkailla. Ja nyt todella korostuneesti teki samaa eteenpäin ajettaessakin..

Huomenna soiteltava huoltopaikkoja läpi, mutta katotaan nyt mitä syyksi veikkaillaan ja miten korjaantuisi.. Takuuhan tuossa on komeasti voimissaan, joten josko se siihen menisi kivuitta.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kun viet huoltoon, laita originaalirenkaat alle. Silloin takuukorjaukseen olisi varsin hyvät edellytykset
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
pt.
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 26 Loka 2009 13:15
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pt. »

Roosa999 kirjoitti:Kun viet huoltoon, laita originaalirenkaat alle. Silloin takuukorjaukseen olisi varsin hyvät edellytykset
Tästähä puheita on ollutkin ja hyvä muistutus. Kone mennyt tähän asti viellä vakiorenkailla ja ei muutenkaan nokan koputtamista pitäisi olla käytöstä tai varusteista, mutta kun on vaan skeptinen näihin (takuu)juttuihin.
HiaceJanski
4WD
Viestit: 216
Liittynyt: 05 Tammi 2007 14:21

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja HiaceJanski »

itellä samaa ongelmaa... kerran huollettu.. ei löytyny vikaa mut sen jälkeen toimi kolme kuukautta.. nyt rupes taas renaa ni juttelin kaverin kans ku se o brantil hommis ni huoltomies sano et etuperän öljyt vaihtoon ni taas toimii.. vaihdoin öljyt ja nyt tuntus toimivan.. en o kyl viel päässy kunnol sitä riivaa.. mut ainaki tos lumikasassa sutii hyvin neljällä.. 400km ajetut öljyt ja ihan pikimustat.. joten vaihda öljyt
Helmeri
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Tammi 2010 10:32

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Helmeri »

Terve Kolleegat.
Taisin teherä erehryksen, ku ostin "amerikanrauran". 400 sportsman -04. Ohjausboxi lykkäs savut ulos. No, 2 viikkoa, tullee uusi. Isompi ongelma on, ku se, n 10 johoron liitin on sulanu kelevottomaksi. Onko teillä, arvon kolleegat, ratkaisua tähän?
pt.
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 26 Loka 2009 13:15
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pt. »

pt. kirjoitti:Jaahans, 800 Polle ja hieman alle 25h ajettu.

Neliveto tai sen kytkeytyminen on temppuillut oikeastaan kaiken aikaa, mutta tänään tuli viimeinen varmuus, että on muutakin kuin alitajuntaista luuloa.

Eli esim pakilla "idioottinappula" pohjassa nelikko kytkeytyy noin 5-10s viiveellä, jolloin on jo kaivanut itsensä syvään takarenkailla. Ja nyt todella korostuneesti teki samaa eteenpäin ajettaessakin..

Huomenna soiteltava huoltopaikkoja läpi, mutta katotaan nyt mitä syyksi veikkaillaan ja miten korjaantuisi.. Takuuhan tuossa on komeasti voimissaan, joten josko se siihen menisi kivuitta.
Kone menikin pajalle 7. päivä, mutta onneksi tuli ostettua laatumerkki, niin ei tarvitse osia kauaa odotella.

Toki, eihän tässä ole mennyt kuin 2 viikkoa vasta, mutta eipä niistä osista ole arviotakaan heitetty.

Etuperään uutta osaa tulossa, mutta kuhan haen konetta, niin katsotaan vielläkö asentaja muistaa mitä siellä rikki oli, jos tässä muutamakin kuukausi vierähtää, niin kertoillaan sitten lisää..
gaz
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 05 Joulu 2009 18:20
Mönkijä:: unimog 416

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja gaz »

Mr D kirjoitti:Jos Polaris Magnum 330 flekti jää päälle ja välkyttää engine hot tekstiä mittaristossa niin onko muuta vaihtoehtoa kun ohjaus boxi? Flekti huutaa vaikka virra ei päällä eikä sammu vaikka kone on jo kylmä. Anturin mittasin ja vaikuttas toimivan, otin myös anturin piuhat irti eikä flekti sammunut vieläkään. Mitähän kustantaa?
Mulla ol saman tyypinen vika 335 sportmanissa, paitsi että lekti sammu kun otti anturin piuhan irti eli anturivika. sulla saattaa olla boksivika . Mulla jos boksi pimahtais niin heittäisin vesilintua mokomilla YLIHINTAISILLA vermeillä.
HiaceJanski
4WD
Viestit: 216
Liittynyt: 05 Tammi 2007 14:21

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja HiaceJanski »

Kone menikin pajalle 7. päivä, mutta onneksi tuli ostettua laatumerkki, niin ei tarvitse osia kauaa odotella.

Toki, eihän tässä ole mennyt kuin 2 viikkoa vasta, mutta eipä niistä osista ole arviotakaan heitetty.

Etuperään uutta osaa tulossa, mutta kuhan haen konetta, niin katsotaan vielläkö asentaja muistaa mitä siellä rikki oli, jos tässä muutamakin kuukausi vierähtää, niin kertoillaan sitten lisää..[/quote]
joo mul on kans ollu samasta syystä kax viikkoo remontis.. oli kuulemma kans osia tilannu mut eipä o kuulunu mitään viel...
Sportsman09
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Tammi 2010 17:55
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 Efi
Paikkakunta: Salo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sportsman09 »

Elikkäs sain noin kuukausi sitten 2009 Sportsman Efin ja oon jonkin verran ajellut teillä mutta enimmäkseen pärränny ihan maastossa. Ongelmana on ollut lähinnä se että "koneen lämmittämisen" jälkeen menee noin 10 minuuttia ajaen tiellä ettei nopeus nouse yli 38 km/h (35 min - 38 max) mutta esim loivassa ylämäessä kone alkaa potkia jolloin vauhti nousee tilapäisesti 40-41 mutta laskee heti alas. Toinen ongelma on se että ku lyö napin pohjaan esim. tien haarassa niin kierrokset nousee 5300 ja nopeus 45 km/h mutta sitten rajoitin alkaa kuksia vastaan ja laskee nopeuden 40, kierrosten laskiessa samalla. noin 10 sekunttia myöhemmin kone alkaa potkia jos yrittää HIVENENKÄÄN 35 yli. uskokaa täi älkää mutta 35 km/h kyrsii sekä itseä että muita tien käyttäjiä.

Metsäteillä ajellessa olisi mukava päästä tommonen 60-70 km/h (omistin Yamahan krossi-mönkijän ja mulla on 14km pitkä "rata") elikkä miten Polariksen viissatasissa Efi(ruisku) vehkeissä tuo rajoittimen TILAPÄINEN OHITUS onnistuu? en aio irrottaa koko mönttiä. Jossain oli puhetta että rajoitin mötikästä lähtee kaks ohutta johtoa ja polariksen speed control kuvissa näkyy noin 10cm pitkä johto jossa on liitin päässä, kuitenkaan MINUN rajottimessani EI OLE liitintä vaan kyseinen johto jatkuu yli 50cm sieltä rajoittimesta nokan alle jonnekin.

Joku puhui myös sen läpinäkyvän letkun vetämisestä umpeen?? (rajoittimelta poispäin venttiilistä lähtevä letku)

Helppiä Kiitos!

P.S. En ajele tiellä rajoittamattomana :L
Viimeksi muokannut Viliko, 26 Tammi 2010 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Kuten tapana on niin vain 1 saman sisältöinen viesti foorumille... muut meni roskiin..
pt.
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 26 Loka 2009 13:15
Paikkakunta: Kouvola

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pt. »

Karrikoiden:

Säilyypä rauha kotona, kun ei tarvitse selitellä ajamaan menemistä..

Köyhänä joutui ostamaan vanhan mallin, joten lie osa tarjonta jo mennyt näissä malleissa..

Yltiömäinen optimismi tehtaalla; Hyvin suunniteltu, ei se hajoa -> ei varaosia edes ajateltu..

Maahantuojaa ei kiinnosta jälkimarkkinointi..

Kertakäyttöyhteiskunta, kierrätykseen vaan..


Eihän vie tilaa, kun on muiden nurkissa seisomassa palasina, mutta josko se tästä viellä.
Killaah
6WD
Viestit: 400
Liittynyt: 02 Loka 2007 23:52
Mönkijä:: -
Paikkakunta: Launonen

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Killaah »

Tänään teki polle mielenkiintoisen yllärin, kone oli pystyssä panssarin mallausta varten.
Hetken kun oli touhunnut pohjapuolella tuli bensan haju... Äkkiä kattomaan mitäs nyt. Mittarikotelosta tippui bansat pitkin konetta :shock:
Bensahana oli kiinni, tankki suht tyhjä. Niin ei ihan mene jakeluun miten se bansa löytää reittinsä korkeimmasta kohtaa ulos. Siis huohotusputkesta.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja toimiiko tähän mikään muu kuin tankin tyhjäys kokonaan?
Killaah
6WD
Viestit: 400
Liittynyt: 02 Loka 2007 23:52
Mönkijä:: -
Paikkakunta: Launonen

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Killaah »

Edelliseen vielä että kone on Sportsman 600 -03. Olisin sen muokannut siihen mut nappi on kadonnut johonkin :?

EDIT: Nappi tullut takaisin. Hieman lisäystä.
Siis juuri tämänikäisessä sportsmanissa on huohotusputki tankin takaosassa ylhäällä, eli kone pystyssä bensat valuu suoraan putkeen.
Korkki kun on kiinni ja bensa alkaa laajentua se etsii tietenkin helpoimman reitin ulos. Samalla bensamäärällä testattuna otin letkun pois mittarikotelosta ja laitoin etutarakalle mahdollisimman ylös. Tunti kesti ja alkoi tosi lähellä olemaan ulostuloa bensa. Siis kylmästä autosta +5-10 asteiseen talliin.
Mutta se että se että 5 min jälkeen puski tavaraa pihalle ei silti käy järkeen. Mut jatkossa kun sen tietää niin osaa varautua...
Viimeksi muokannut Killaah, 15 Helmi 2010 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin