Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Pollemies1992
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Touko 2016 20:57

Polaris 570 ei käynnisty?!

Viesti Kirjoittaja Pollemies1992 »

Moro! Omistan siis polaris 570 traktorimönkijän joka ensimmäisillä kovilla pakkasilla ei tunnu käynnistyvän. Starttaa normaalisti n.1 sekunnin ajan mutta sitten okähtää jumiin. Mikä voisi olla vikana?
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polaris 570 ei käynnisty?!

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Veikkaan akkua. Vakiona tulevan korkillisen akun virranantokyky on alakanttiin.
Viimeksi muokannut sf-atv, 06 Tammi 2017 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Polaris 570 ei käynnisty?!

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Akku nyt ensteks kannattaa lataa täyteen, niin monesti monesti kun sen on pääsyyllinen heikkoon käynnistyvyyteen.
moilanen
6WD
Viestit: 521
Liittynyt: 16 Syys 2005 19:13
Paikkakunta: Tammela

Re: Polaris 570 ei käynnisty?!

Viesti Kirjoittaja moilanen »

No, minun ACE:ssäni on tuo sama kone. Laite hankittu 19.1.2016, varustettu 300W säteilylämmittimellä. Tänä aamuna pakkasta -24,9 ja säteilylämmitin päällä pari tuntia, lähti ensi startilla käymään. Lähdin jäälle.
Minulla on ainoastaan tuolla katolla 20W työvälo, jota auratessa käytetään. Akku on juurikin tuo normaali ensiasennettu happoakku; ei koskaan ole hiipunut.
Kaikissa edellisissä Polariksissa on akku toiminut moitteettomasti. Aurauksia tehty paljon ja aina on potkua akussa riittänyt.
pöllipolle
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
Paikkakunta: Pohjois-Savo

570 käynnistysongelmia

Viesti Kirjoittaja pöllipolle »

Tähän mennessä tuo puolen vuoden ikäinen 570-traktori on käynnistynyt kiltisti, mutta tänään (ensimmäisellä) 25 asteen pakkasella sai sahata todella pitkään ja kapistus vain yski ja paukkui (pari kertaa tuli savut ulos jostain koneen vasemmalta puolelta kovan pamauksen kera). Lopulta, akkua välillä ladaten, suostui jäämään käyntiin. Tulee mieleen XP850, jossa on ollut samoja ongelmia. Ainoa Polaris, joka on käynnistynyt säällä kuin säällä oli vanha 500 X2 EFI.

Miten nämä muilla käynnistyy talvella eli onko kyseessä ominaisuus vai vika? Edellisenä päivänä tuo käynnistyi ok, mutta silloin en käyttänyt sitä kovin kauaa (ehkä alle 10 min). Ei kai tämä aiheuta ongelmia seuraavalla käynnistyksellä? Akku (isompi akku penkin alla) oli älylaturissa kiinni koko ajan.
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
riku.kaki@gmail.com
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Loka 2016 22:25

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja riku.kaki@gmail.com »

Yritin tuolla aikaisemminkysellä mikä vika/rajoitin estää vielä polaris 500 vm2012 kulkua. Kulkee 60 ja kierrokset huutaa tuossa vauhdissa tolkuttomasti (bensaaa kuluuu myös kohtuu paljon). Mönkijästä katkaistu tuorajotin piuha tällähetkellä ja variaattori tarkistettu. Olisin kiitollinen jos joku voisi auttaa saamaan mönkijän kulkemaan kuten rajoittamaton.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Nyt on sitten polaroiskimeen vaihettu molemmat jäykät ja katkeilevat startin kaapelit uusiin ja toivottavasti kestävämpiin softeihin ja tehty liitännät kutistesukin ja pujoteltu piuhat paremmin koneen tärinää myötäävää reittiä. Oli miinuskaapeli tällä kertaa poikkassut ja reilu vuosi sitten liittämäni plussakin oli taas puoliksi murtunut. Jos jollakulla ruppee startin kanssa olemaan ongelmia, ni kannattaa nuo ekana tarkistaa.
PS. Oli kadonnut johonkin yksi variaattorin kopan kiinnitysruuveista. Saako muualta, kuin marmorilta uusia?

Kuva
Opossumi
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Tammi 2008 20:17
Paikkakunta: Lieto

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Opossumi »

Onko tosiaan näin että Polariksen toisiovariaattoriin ei saa mistään uusia "teflon holkkeja" kuluneiden tilalle?
Näin väittivät Polaris liikkeessä käydessä. Pitäisi ostaa kokonaan uusi toisiovariaattori.
Sinäänsä mielenkiintoista koska ainakin toisen holkin vaihtamiseen löytyy korjausmanuaalista vaihto-ohjeet.
Kyseessä siis XP 850 -09
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Jokin osa näistä vai ? http://www.polarispartshouse.com/oempar ... ary-clutch

Hölmöä jos parin kuluvan osan takia pitää koko köntsä ostaa ?
Opossumi
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Tammi 2008 20:17
Paikkakunta: Lieto

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Opossumi »

Osassa numero 2 eli kannessa on päistä kasaan prässätty holkki jonka vielä jotenkin ymmärtäisi ettei ole tehty vaihdettavaksi.
Ja toinen osassa joihin osat 12,13 ja 14 liittyvät (jonka nimitystä en tähän hätään muista) on holkki jonka vaihtoon löytyy ohjeet manuaalista ja työkalut joita kuuluu käyttää.
Holkin pysyminen paikallaan varmistetaan Loctitella.
Numerolla 7 olevan laakerin kylläkin saa.
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

"PS. Oli kadonnut johonkin yksi variaattorin kopan kiinnitysruuveista. Saako muualta, kuin marmorilta uusia?"

Itse itselleni vastataen.. Tilasin ruuveja Partzillalta.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Alkuperäinen kopan ruuvi maksaa 2,15€
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

5kpl ruuveja 12,16€ kotiin toimitettuna
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Opossumi kirjoitti:Onko tosiaan näin että Polariksen toisiovariaattoriin ei saa mistään uusia "teflon holkkeja" kuluneiden tilalle?
Näin väittivät Polaris liikkeessä käydessä. Pitäisi ostaa kokonaan uusi toisiovariaattori.
Sinäänsä mielenkiintoista koska ainakin toisen holkin vaihtamiseen löytyy korjausmanuaalista vaihto-ohjeet.
Kyseessä siis XP 850 -09
Eikö tuossa ole?
http://www.partzilla.com/parts/search/P ... parts.html
whitenekke
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Tammi 2013 14:51
Mönkijä:: Sportsman 450

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja whitenekke »

Heippa!
Yritin kovasti etsiä mutta en löytänyt tai sitten osannut onko tästä ollut aiemmin puhetta niin kysellään nyt mahdollisesti uusiksi:

Sportsman 450 ja tekee niin, että kun pakitan niin se tahtoo sammua. Ikäänkuin löisi polttoaineen syötön pois tai vastaavaa koska alkaa ns. booaamaan ja pamahtaakin kuin oikein sopivasti onnistuu.
Sitten taas jos pidän sitä reverse override/slow -mikä-se-nappula-nyt-olikaan pohjassa pakituksen ajan ja annan vehkeen pysähtyä kunnes vapautan sen niin ei mitään ongelmaa.

Osaako joku näillä täsmällisempääkin täsmällisimmillä selostuksilla sanoa missä voisi olla vika?

Teki samaa viime talvena joskus mutta ongelma hävisi kuin itsestään kesällä ja alkutalvikin mennyt ilman nikottelua.
Säistä en muista millasta oli viimeeksi mutta nyt plussavesikelillä alkoi. Pakkasessa skulannut moitteetta tänä talvena.

Kiitos jos etukäteen!

-Ville
Vastaa Viestiin