Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 31 Touko 2016 20:57
Polaris 570 ei käynnisty?!
Moro! Omistan siis polaris 570 traktorimönkijän joka ensimmäisillä kovilla pakkasilla ei tunnu käynnistyvän. Starttaa normaalisti n.1 sekunnin ajan mutta sitten okähtää jumiin. Mikä voisi olla vikana?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polaris 570 ei käynnisty?!
Veikkaan akkua. Vakiona tulevan korkillisen akun virranantokyky on alakanttiin.
Viimeksi muokannut sf-atv, 06 Tammi 2017 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Polaris 570 ei käynnisty?!
Akku nyt ensteks kannattaa lataa täyteen, niin monesti monesti kun sen on pääsyyllinen heikkoon käynnistyvyyteen.
Re: Polaris 570 ei käynnisty?!
No, minun ACE:ssäni on tuo sama kone. Laite hankittu 19.1.2016, varustettu 300W säteilylämmittimellä. Tänä aamuna pakkasta -24,9 ja säteilylämmitin päällä pari tuntia, lähti ensi startilla käymään. Lähdin jäälle.
Minulla on ainoastaan tuolla katolla 20W työvälo, jota auratessa käytetään. Akku on juurikin tuo normaali ensiasennettu happoakku; ei koskaan ole hiipunut.
Kaikissa edellisissä Polariksissa on akku toiminut moitteettomasti. Aurauksia tehty paljon ja aina on potkua akussa riittänyt.
Minulla on ainoastaan tuolla katolla 20W työvälo, jota auratessa käytetään. Akku on juurikin tuo normaali ensiasennettu happoakku; ei koskaan ole hiipunut.
Kaikissa edellisissä Polariksissa on akku toiminut moitteettomasti. Aurauksia tehty paljon ja aina on potkua akussa riittänyt.
-
- 4WD
- Viestit: 197
- Liittynyt: 02 Loka 2007 08:46
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
570 käynnistysongelmia
Tähän mennessä tuo puolen vuoden ikäinen 570-traktori on käynnistynyt kiltisti, mutta tänään (ensimmäisellä) 25 asteen pakkasella sai sahata todella pitkään ja kapistus vain yski ja paukkui (pari kertaa tuli savut ulos jostain koneen vasemmalta puolelta kovan pamauksen kera). Lopulta, akkua välillä ladaten, suostui jäämään käyntiin. Tulee mieleen XP850, jossa on ollut samoja ongelmia. Ainoa Polaris, joka on käynnistynyt säällä kuin säällä oli vanha 500 X2 EFI.
Miten nämä muilla käynnistyy talvella eli onko kyseessä ominaisuus vai vika? Edellisenä päivänä tuo käynnistyi ok, mutta silloin en käyttänyt sitä kovin kauaa (ehkä alle 10 min). Ei kai tämä aiheuta ongelmia seuraavalla käynnistyksellä? Akku (isompi akku penkin alla) oli älylaturissa kiinni koko ajan.
Miten nämä muilla käynnistyy talvella eli onko kyseessä ominaisuus vai vika? Edellisenä päivänä tuo käynnistyi ok, mutta silloin en käyttänyt sitä kovin kauaa (ehkä alle 10 min). Ei kai tämä aiheuta ongelmia seuraavalla käynnistyksellä? Akku (isompi akku penkin alla) oli älylaturissa kiinni koko ajan.
Polaris Sportsman 570 Touring & Polaris Sportsman 570 X2 Touring
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 19 Loka 2016 22:25
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Yritin tuolla aikaisemminkysellä mikä vika/rajoitin estää vielä polaris 500 vm2012 kulkua. Kulkee 60 ja kierrokset huutaa tuossa vauhdissa tolkuttomasti (bensaaa kuluuu myös kohtuu paljon). Mönkijästä katkaistu tuorajotin piuha tällähetkellä ja variaattori tarkistettu. Olisin kiitollinen jos joku voisi auttaa saamaan mönkijän kulkemaan kuten rajoittamaton.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt on sitten polaroiskimeen vaihettu molemmat jäykät ja katkeilevat startin kaapelit uusiin ja toivottavasti kestävämpiin softeihin ja tehty liitännät kutistesukin ja pujoteltu piuhat paremmin koneen tärinää myötäävää reittiä. Oli miinuskaapeli tällä kertaa poikkassut ja reilu vuosi sitten liittämäni plussakin oli taas puoliksi murtunut. Jos jollakulla ruppee startin kanssa olemaan ongelmia, ni kannattaa nuo ekana tarkistaa.
PS. Oli kadonnut johonkin yksi variaattorin kopan kiinnitysruuveista. Saako muualta, kuin marmorilta uusia?

PS. Oli kadonnut johonkin yksi variaattorin kopan kiinnitysruuveista. Saako muualta, kuin marmorilta uusia?

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko tosiaan näin että Polariksen toisiovariaattoriin ei saa mistään uusia "teflon holkkeja" kuluneiden tilalle?
Näin väittivät Polaris liikkeessä käydessä. Pitäisi ostaa kokonaan uusi toisiovariaattori.
Sinäänsä mielenkiintoista koska ainakin toisen holkin vaihtamiseen löytyy korjausmanuaalista vaihto-ohjeet.
Kyseessä siis XP 850 -09
Näin väittivät Polaris liikkeessä käydessä. Pitäisi ostaa kokonaan uusi toisiovariaattori.
Sinäänsä mielenkiintoista koska ainakin toisen holkin vaihtamiseen löytyy korjausmanuaalista vaihto-ohjeet.
Kyseessä siis XP 850 -09
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jokin osa näistä vai ? http://www.polarispartshouse.com/oempar ... ary-clutch
Hölmöä jos parin kuluvan osan takia pitää koko köntsä ostaa ?
Hölmöä jos parin kuluvan osan takia pitää koko köntsä ostaa ?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Osassa numero 2 eli kannessa on päistä kasaan prässätty holkki jonka vielä jotenkin ymmärtäisi ettei ole tehty vaihdettavaksi.
Ja toinen osassa joihin osat 12,13 ja 14 liittyvät (jonka nimitystä en tähän hätään muista) on holkki jonka vaihtoon löytyy ohjeet manuaalista ja työkalut joita kuuluu käyttää.
Holkin pysyminen paikallaan varmistetaan Loctitella.
Numerolla 7 olevan laakerin kylläkin saa.
Ja toinen osassa joihin osat 12,13 ja 14 liittyvät (jonka nimitystä en tähän hätään muista) on holkki jonka vaihtoon löytyy ohjeet manuaalista ja työkalut joita kuuluu käyttää.
Holkin pysyminen paikallaan varmistetaan Loctitella.
Numerolla 7 olevan laakerin kylläkin saa.
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
"PS. Oli kadonnut johonkin yksi variaattorin kopan kiinnitysruuveista. Saako muualta, kuin marmorilta uusia?"
Itse itselleni vastataen.. Tilasin ruuveja Partzillalta.
Itse itselleni vastataen.. Tilasin ruuveja Partzillalta.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Alkuperäinen kopan ruuvi maksaa 2,15€
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
5kpl ruuveja 12,16€ kotiin toimitettuna
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eikö tuossa ole?Opossumi kirjoitti:Onko tosiaan näin että Polariksen toisiovariaattoriin ei saa mistään uusia "teflon holkkeja" kuluneiden tilalle?
Näin väittivät Polaris liikkeessä käydessä. Pitäisi ostaa kokonaan uusi toisiovariaattori.
Sinäänsä mielenkiintoista koska ainakin toisen holkin vaihtamiseen löytyy korjausmanuaalista vaihto-ohjeet.
Kyseessä siis XP 850 -09
http://www.partzilla.com/parts/search/P ... parts.html
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 23 Tammi 2013 14:51
- Mönkijä:: Sportsman 450
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Heippa!
Yritin kovasti etsiä mutta en löytänyt tai sitten osannut onko tästä ollut aiemmin puhetta niin kysellään nyt mahdollisesti uusiksi:
Sportsman 450 ja tekee niin, että kun pakitan niin se tahtoo sammua. Ikäänkuin löisi polttoaineen syötön pois tai vastaavaa koska alkaa ns. booaamaan ja pamahtaakin kuin oikein sopivasti onnistuu.
Sitten taas jos pidän sitä reverse override/slow -mikä-se-nappula-nyt-olikaan pohjassa pakituksen ajan ja annan vehkeen pysähtyä kunnes vapautan sen niin ei mitään ongelmaa.
Osaako joku näillä täsmällisempääkin täsmällisimmillä selostuksilla sanoa missä voisi olla vika?
Teki samaa viime talvena joskus mutta ongelma hävisi kuin itsestään kesällä ja alkutalvikin mennyt ilman nikottelua.
Säistä en muista millasta oli viimeeksi mutta nyt plussavesikelillä alkoi. Pakkasessa skulannut moitteetta tänä talvena.
Kiitos jos etukäteen!
-Ville
Yritin kovasti etsiä mutta en löytänyt tai sitten osannut onko tästä ollut aiemmin puhetta niin kysellään nyt mahdollisesti uusiksi:
Sportsman 450 ja tekee niin, että kun pakitan niin se tahtoo sammua. Ikäänkuin löisi polttoaineen syötön pois tai vastaavaa koska alkaa ns. booaamaan ja pamahtaakin kuin oikein sopivasti onnistuu.
Sitten taas jos pidän sitä reverse override/slow -mikä-se-nappula-nyt-olikaan pohjassa pakituksen ajan ja annan vehkeen pysähtyä kunnes vapautan sen niin ei mitään ongelmaa.
Osaako joku näillä täsmällisempääkin täsmällisimmillä selostuksilla sanoa missä voisi olla vika?
Teki samaa viime talvena joskus mutta ongelma hävisi kuin itsestään kesällä ja alkutalvikin mennyt ilman nikottelua.
Säistä en muista millasta oli viimeeksi mutta nyt plussavesikelillä alkoi. Pakkasessa skulannut moitteetta tänä talvena.
Kiitos jos etukäteen!
-Ville